LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Foute naam in vliegticket

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
vdobbe
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mar 2012 09:43

Foute naam in vliegticket

Ongelezen bericht door vdobbe »

Mijn dochter heeft via cheaptickets een ticket geboekt bij Emirates voor een retourvlucht naar Azië op 11 mei a.s. 12 uur na haar boeking komt zij er tot haar schrik achter dat zij haar roepnaam marlot i.p.v. haar paspoortnaam marielotte in het ticket heeft gezet. Niet slim maar zij dacht ik bel en krijg een boete.Niks is minder waar. Na vele telefoontjes en mailtjes is Emirates heel strict in zijn regels. Naamwijzigingen worden niet toegestaan. Zij moet haar ticket annuleren en een nieuw ticket boeken.Zij krijgt niets terug van haar geannuleerde vlucht en is 712 euro kwijt.
Fouten maken is menselijk maar de regel bij Emirates is onmenselijk en onrechtvaardig.Een boete voor wijziging is op zijn plaats, zeker om dat overduidelijk is dat zij één en dezelfde persoon is. Dus met veiligheidsregels is hier niets van doen. Dit is verre van passagiersgericht en ik kan alleen maar concluderen dat dit uit winstbejag gedaan wordt.
Dus als je bij Emirates boekt, let erg goed op dat je de eerste naam uit je paspoort in je ticket zet. Er wordt nergens aangegeven dat je je ticket moet annuleren bij een foute naam.

Suzanne 326
Berichten: 400
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: Foute naam in vliegticket

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

Er zal inderdaad niet staan dat je annuleringskosten moet betalen voor het intoetsen bij een verkeerde naam echter heeft het veranderen van de naam wel consequenties en vooral wanneer je naar landen gaat zoals Azië.

Vraag me dan alleen af waarom dit onrechtvaardig is. Als de verkopende partij iets fout doet komen we met eisen en schadevergoedingen en andersom mag dat niet. De verkopende partij rekent nu de vergoeding voor een nieuw ticket en dat is alles.

vdobbe
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mar 2012 09:43

Re: Foute naam in vliegticket

Ongelezen bericht door vdobbe »

Ik zeg ook niet dat , zoals jij zegt de verkopende maatschappij, in dit geval Emirates geen schadevergoeding mag vragen maar ik vind het niet in verhouding dat je voor,in dit geval, het toevoegen van 4 letters, je hele ticket moet annuleren.Andere luchtvaartmaatschappijen handelen ook zo niet. Je naam wordt gewijzigd en je betaalt een boete.
Persoonlijk ervaar ik dit als winstbejag aangezien Emirates dezelfde stoel nu 2x kan verkopen.

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: Foute naam in vliegticket

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

vdobbe schreef:Mijn dochter heeft via cheaptickets een ticket geboekt bij Emirates voor een retourvlucht naar Azië op 11 mei a.s. 12 uur na haar boeking komt zij er tot haar schrik achter dat zij haar roepnaam marlot i.p.v. haar paspoortnaam marielotte in het ticket heeft gezet. Niet slim maar zij dacht ik bel en krijg een boete.Niks is minder waar. Na vele telefoontjes en mailtjes is Emirates heel strict in zijn regels. Naamwijzigingen worden niet toegestaan. Zij moet haar ticket annuleren en een nieuw ticket boeken.Zij krijgt niets terug van haar geannuleerde vlucht en is 712 euro kwijt.
Fouten maken is menselijk maar de regel bij Emirates is onmenselijk en onrechtvaardig.Een boete voor wijziging is op zijn plaats, zeker om dat overduidelijk is dat zij één en dezelfde persoon is. Dus met veiligheidsregels is hier niets van doen. Dit is verre van passagiersgericht en ik kan alleen maar concluderen dat dit uit winstbejag gedaan wordt.
Dus als je bij Emirates boekt, let erg goed op dat je de eerste naam uit je paspoort in je ticket zet. Er wordt nergens aangegeven dat je je ticket moet annuleren bij een foute naam.
Emirates is niet onmenselijk en onrechtvaardig; ze bieden namelijk ook tickets aan die je kosteloos kunt annuleren (alleen zijn die een stukje duurder dan de niet-wijzigbare tickets). Had je dochter voor zo'n kosteloos annuleerbare ticket gekozen, dan was er aan de kostenkant geen "schade" geweest.

Kortom: het is inderdaad vervelend voor je dochter, maar ze heeft helaas een (dure) les geleerd.

Suzanne 326
Berichten: 400
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: Foute naam in vliegticket

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

vdobbe schreef:Ik zeg ook niet dat , zoals jij zegt de verkopende maatschappij, in dit geval Emirates geen schadevergoeding mag vragen maar ik vind het niet in verhouding dat je voor,in dit geval, het toevoegen van 4 letters, je hele ticket moet annuleren.Andere luchtvaartmaatschappijen handelen ook zo niet. Je naam wordt gewijzigd en je betaalt een boete.
Persoonlijk ervaar ik dit als winstbejag aangezien Emirates dezelfde stoel nu 2x kan verkopen.
Dat is nu dus het punt, u vind de vergoeding te hoog? Wat is dan wel een redelijke vergoeding? Dit zijn de spelregels en zo wordt het gespeeld. Het is een dure les en de volgende keer beter opletten.

vdobbe
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mar 2012 09:43

Re: Foute naam in vliegticket

Ongelezen bericht door vdobbe »

Sorry, ik denk dat je het niet goed gelezen hebt als je het over een te hoge vergoeding hebt.Had ik maar een vergoeding gekregen...

Jas
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 feb 2011 21:58

Re: Foute naam in vliegticket

Ongelezen bericht door Jas »

Beste Vdobbe,

Dit is zeer vreemd. Heb je dit te horen gekregen van Cheaptickets??? Emirates is als luchtvaartmaatschappij zeer schappelijk en heeft op bijna elke tickets een annuleringsbeleid van 150 - 200 EUR kosten bij het annuleren van het ticket. Dit houdt in dat je de rest met aftrek van deze kosten terug krijgt.

Dit geldt alleen niet voor de zeer afgeprijsde tickets, maar als je 712 EUR voor een ticket naar Azie hebt betaald lijkt het me dat deze kosten ook voor jou ticket gelden en niet de 100% kosten.

Ik zou Emirates even bellen, lukt het in Nederland niet, bel dan naar emirates in Frankfurt, dat werkt meestal wel.

Succes

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Foute naam in vliegticket

Ongelezen bericht door JtC »

Sorry hoor, maar het is toch algemeen bekend (en het wordt ook altijd duidelijk aangegeven) dat je goed je naam in moet vullen op tickets. Een beetje weldenkend mensen controleert zichzelf na het invullen toch 2 of 3 keer om er zeker van te zijn dat ie geen fout heeft gemaakt.

Als het dan toch fout gaat: eigen schuld. Ga dan vooral ook niet zaken lopen afschuiven op de maatschappij, da's zo zwak.

Woody1965
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 jan 2012 10:28

Re: Foute naam in vliegticket

Ongelezen bericht door Woody1965 »

Topicopener erkent dat er een fout is gemaakt en stelt ook dat fouten maken menselijk is. Waar het volgens mij om gaat is dat de verhouding helemaal zoek is in deze.
Blijkbaar maken andere mensen dus nooit "stomme" fouten en is het voor die mensen uiterst plezierig om anderen daar tot in den treure mee te confronteren.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Foute naam in vliegticket

Ongelezen bericht door nevermind »

Woody1965 schreef:Topicopener erkent dat er een fout is gemaakt en stelt ook dat fouten maken menselijk is. Waar het volgens mij om gaat is dat de verhouding helemaal zoek is in deze.
Blijkbaar maken andere mensen dus nooit "stomme" fouten en is het voor die mensen uiterst plezierig om anderen daar tot in den treure mee te confronteren.
In de eerste zin moet ik jou gelijk geven.
Maar TS is toch aan klagen, dat de prijs voor een ander ticket te hoog is!
Dit zijn dan toch de voorwaarden van de maatschappij.
Als je een zwartrijder bent, of een snelheidsovertreding maakt en je krijgt een boete, dan kan je toch ook niet zeggen, dit is veel te hoog.
Dhc heeft gelijk, dit soort topics komen veelvoudig hier langs en het hele internet staat er vol.
Hier heeft nog iemand een wijs word gesproken, zo is het en niet anders:
Kortom: het is inderdaad vervelend voor je dochter, maar ze heeft helaas een (dure) les geleerd.

Gesloten