LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Garantieplaatsen OAD bij Transavia
Garantieplaatsen OAD bij Transavia
In december 2005 een reis geboekt bij OAD reizen naar Gran Canaria. Men had de keus uit Martinair en Transavia. Wij kozen voor Martinair.Op de tickets stond de heen en terugvlucht met Martinair. Op de dag dat wij de tickets ontvingen belde het reisburo dat de terugvlucht was omgeboekt naar Transavia en de reis ging ook nog via Groningen. De reden was van logistieke aard. Op de dag voor vertrek belde het reisburo opnieuw dat de terugvlucht veranderd was. Het tijdstip werd 4 uur later en ook via Groningen. Hierdoor kwam onze laatste treinverbinding naar huis ernstig in gevaar. Na veel heen en weer gepraat met de host ter plaatse en mails naar het reisburo kwam tevoorschijn dat OAD garantieplaatsen bij Transavia af moest nemen. Waarom worden er dan verschillende mogelijkheden aangeboden??? Wij zijn hier zeer boos om en wachten nog op antwoord van OAD.
Het staat in de kleine lettertjes dat chartervluchten ten alle tijden veranderd kunnen worden, maar moet de consument dat zo maar blijven pikken ???
Het staat in de kleine lettertjes dat chartervluchten ten alle tijden veranderd kunnen worden, maar moet de consument dat zo maar blijven pikken ???
Re: Garantieplaatsen OAD bij Transavia
Het staat zoals je zelf al zegt in de kleine lettertjes. Bij boeking ga je dus akkoord.
Dus ja, dat moet je als consument blijven pikken ben ik bang.
Dus ja, dat moet je als consument blijven pikken ben ik bang.
Re: Garantieplaatsen OAD bij Transavia
Daar moeten we toch wat aan doen.!!!
Re: Garantieplaatsen OAD bij Transavia
Dan moet je niet meer boeken onder die voorwaarden. En niet alleen jij, maar massaal....
En dat zie ik niet gebeuren....
En dat zie ik niet gebeuren....
Re: Garantieplaatsen OAD bij Transavia
Gewoon een lijndienstvlucht boeken, heb je dat gezeur niet.
Maar dat zal wel weer teveel geld kosten.
Maar dat zal wel weer teveel geld kosten.
Re: Garantieplaatsen OAD bij Transavia
Conclusie slaat nergens op. Geboekte reis was een pakketreis die alleen bij OAD te boeken is. Bovendien is er geen rechtstreekse lijnvlucht naar Gran Canaria. De gedachte achter mijn verhaal is dat we ons niet moeten laten ringeloren door touroperators.
Re: Garantieplaatsen OAD bij Transavia
Transavia heeft wel rechtstreekse vluchten naar Gran Canaria: http://www.transavia.com/tra/schema.nsf ... l&b=AMSLPA. Deze zijn rechtstreeks te boeken.
Andere lijndiensten kunnen ook, maar zijn met 1 overstap.
Als je je niet wil laten ringeloren door touroperators, regel dan alles zelf. Simple as that.
Andere lijndiensten kunnen ook, maar zijn met 1 overstap.
Als je je niet wil laten ringeloren door touroperators, regel dan alles zelf. Simple as that.
Re: Garantieplaatsen OAD bij Transavia
Ik kan het er alleen maar mee eens zijn Dutchie...
Re: Garantieplaatsen OAD bij Transavia
En met betrekking tot garantievluchten: die MOET je niet afnemen als touroperator (Oad is touroperator). Garante stoelen koop je in.
Er zijn twee soorten stoelen: garant en non-garant.
De garante stoelen zijn en vast aantal stoelen die sowieso voor de TO zijn per vlucht. Ze worden van tevoren betaald, dus het risico is voor de touroperator. Zo gaat het ook met hotels en appartementen. Zijn de stoelen en kamers kort voor vertrek niet geboekt dan krijg je....lat-minute aanbiedingen. Zo zit dat dus.
Non-garante stoelen en kamers kunnen tot een bepaalde datum worden geboekt door de TO, de releasedatum. Daarna kunnen alle niet geboekte zaken worden teruggegeven aan de maatschappij of de accomodatie.
Ter verduidelijking
Er zijn twee soorten stoelen: garant en non-garant.
De garante stoelen zijn en vast aantal stoelen die sowieso voor de TO zijn per vlucht. Ze worden van tevoren betaald, dus het risico is voor de touroperator. Zo gaat het ook met hotels en appartementen. Zijn de stoelen en kamers kort voor vertrek niet geboekt dan krijg je....lat-minute aanbiedingen. Zo zit dat dus.
Non-garante stoelen en kamers kunnen tot een bepaalde datum worden geboekt door de TO, de releasedatum. Daarna kunnen alle niet geboekte zaken worden teruggegeven aan de maatschappij of de accomodatie.
Ter verduidelijking
Re: Garantieplaatsen OAD bij Transavia
Als reiziger heb je hier geen zicht op en ben je dus overgeleverd aan de grillen van de touroperator. Mijn grootste bezwaar is dat de touroperator een keuze aanbiedt en die niet warr kunnen/willen maken.
Re: Garantieplaatsen OAD bij Transavia
FredG, je hebt gekregen wat je gekocht hebt, dus geen chartervlucht meer boeken voor een fancy prijsje en daarna gaan zeuren, boek een lijndienst vlucht.