LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gebrekkige, incomplete informatie VacanceSelect

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Jardist

Gebrekkige, incomplete informatie VacanceSelect

Ongelezen bericht door Jardist »

Afgelopen vrijdag een vakantie via VacanceSelect geboekt. Tot onze verrassing stond in de bevestiging dat ter plekke de kosten voor verwarming betaald moesten worden, 30 euro per persoon, per week. We gaan met 6 personen, dus een prijsverhoging van maar liefst 360 euro. Navraag gedaan, "natuurlijk hoeft u alleen te betalen indien u de verwarming gebruikt". Maar zo staat het niet in de bevestiging.
Vandaag de factuur digitaal ontvangen. Wat blijkt; "de prijzen voor 2011 kunnen nog aangepast worden" en "uw reservering is nog niet definitief". Maar we moeten wel al betalen. Wat als we straks ook nog een prijsverhoging krijgen?
Wie heeft dergelijke, vreemde ervaringen met VacanceSelect en wie heeft een tip hoe hiermee om te gaan?

geengast

Re: Gebrekkige, incomplete informatie VacanceSelect

Ongelezen bericht door geengast »

Vacanceselect is NIET aangesloten bij de ANVR, mag daarom geen gebruik maken van de reisvoorwaarden die samen met de consumentenbond zijn opgesteld.

Dat wil dus zeggen dat ze alle voorwaarden zelf mogen vastleggen - zo lang dat wettelijk is toegestaan - en dat ze ook wijzigingen etc. moeten aanbrengen.

Heeft u er helemaal niet op gelet dat ze geen ANVR zijn? Ze zijn wel bij de SGR, dat wil enkel zeggen dat uw geld veilig is bij een faillissement, maar zegt totaal niets over kwaliteit en voorwaarden.

Ik zou zo'n vakantie toch liever op een reisbureau boeken. Is dan wel 25,- administratiekosten duurder, maar dat is het wel waard denk ik.

In elk geval checken of een organisatie bij de ANVR is.

Vacanceselect

Ongelezen bericht door Vacanceselect »

Beste familie,

Ik kwam uw melding tegen en wil graag namens Vacanceselect een reactie geven. Vacanceselect is aangesloten bij de brancheorganisatie van internetbedrijven de thuiswinkel.org en daardoor niet bij de ANVR. U staat dus volgens voorwaarden helemaal gedekt volgens klantrecht.
Vanzelfsprekend kunt u deze informatie teruglezen op onze site. De voorboekvoorwaarden (staan/stonden bij boeking keurig op de site voor het boeken). Met voorboeken geven wij de klant de kans om al een plekje te bemachtigen voor aankomend jaar en heeft u eerste keus, met de voetnoot dat het prijzen van afgelopen boekjaar zijn. Wij zijn op dit moment met man en macht bezig prijzen akkoord te maken, bent u het er niet mee eens dan mag u nog 2 weken kosteloos annuleren (na de definitieve factuur). Het goede nieuws is dat de verwarming naar 10 euro per dag gaat en niet meer per persoon is.
Ik heb u vandaag geprobeerd te contacten (via mobiel), maar kreeg u niet te pakken. Graag wil ik contact met u daar het nooit onze bedoeling is verwarring te scheppen.

Met vriendelijke groet Eveline Erkelens, Vacanceselect.nl
072-5183 183 (binnen kantoortijden)

Vacanceselect.nl

Ongelezen bericht door Vacanceselect.nl »

Geachte lezer,

Wij krijgen vanuit dit bovenstaand bericht uit 2010 nog wel eens klantreacties over het niet aangesloten zijn van Vacanceselect. Graag willen wij u mededelen dat Vacanceselect naast de onlineThuiswinkel registratie sinds 2012 geregisteerd ANVR-lid is.

Met vriendelijke groet,

Eveline Erkelens
Manager klantenservice
072-5183 183

Gesloten