Geen geld terug na mislukte boeking Skyscanner
Geen geld terug na mislukte boeking Skyscanner
Ik heb een reis geboekt via Skyscanner en kwam uit op MyTrip.nl. De boeking was mislukt, maar werd wel geld van mijn rekening afgeboekt. Een refund zou binnen 5 werkdagen gestort worden, mooi niet. Je wordt van kast naar muur gestuurd, zonder resultaat. Webshop blijkt onder paraplu te opereren van Etravelli, die meerdere webshops bedienen:
MyTrip, GotoGate, Flight network..etc etc. BOEK NOOIT via deze sites. Check eerst via trustpilot de sites.
De reviews daar spreken boekdelen. Als consument sta je machteloos tegen zulke grote organisaties die zich verschuilen achter diverse bedrijfjes. Het verbaast me dat " Op het Europese besluit vanochtend maakte Booking direct bekend zijn samenwerkingsverband met eTraveli te verlengen". Dit zou niet mogen gebeuren. Ook Skyscannner zou de samenwerking met zulke bedrijven moeten opzeggen.
MyTrip, GotoGate, Flight network..etc etc. BOEK NOOIT via deze sites. Check eerst via trustpilot de sites.
De reviews daar spreken boekdelen. Als consument sta je machteloos tegen zulke grote organisaties die zich verschuilen achter diverse bedrijfjes. Het verbaast me dat " Op het Europese besluit vanochtend maakte Booking direct bekend zijn samenwerkingsverband met eTraveli te verlengen". Dit zou niet mogen gebeuren. Ook Skyscannner zou de samenwerking met zulke bedrijven moeten opzeggen.
Re: Geen geld terug na mislukte boeking Skyscanner
Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering of uw creditcard maatschappij (indien u met uw creditcard betaald hebt).
Indien het bedrijf in een andere EU land is gevestigd dan kunt u hulp vragen aan www.eccnederland.nl/nl
Indien het bedrijf in een andere EU land is gevestigd dan kunt u hulp vragen aan www.eccnederland.nl/nl
Re: Geen geld terug na mislukte boeking Skyscanner
Misschien naar het JL gaan?
Ik dacht dat Skyscanner Chinees was.
Ik dacht dat Skyscanner Chinees was.
Re: Geen geld terug na mislukte boeking Skyscanner
ik heb een reis geboekt bij........ check eerst trust pilot.
je weet de juiste volgorde dus wel?
je weet de juiste volgorde dus wel?
Re: Geen geld terug na mislukte boeking Skyscanner
Skyscanner is wel Europees, Edinburgh Schotland.
Het is wel opgekocht door China.
Het is wel opgekocht door China.
-
- Berichten: 913
- Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32
Re: Geen geld terug na mislukte boeking Skyscanner
Maar dat Skyscanner brengt je toch enkel naar de goedkoopste ticket, dat is toch een soort zoekmachine, TS heeft toch bij Mytrip.NL geboekt, wat heeft Skyscanner dan verkeerd gedaan?
Re: Geen geld terug na mislukte boeking Skyscanner
Niets. Maar TS haalt dingen door elkaar. Skyscanner is inderdaad alleen maar een zoekmachine.DeZevendeHenk schreef: ↑24 mar 2024 18:36Maar dat Skyscanner brengt je toch enkel naar de goedkoopste ticket, dat is toch een soort zoekmachine, TS heeft toch bij Mytrip.NL geboekt, wat heeft Skyscanner dan verkeerd gedaan?
-
- Berichten: 913
- Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32
Re: Geen geld terug na mislukte boeking Skyscanner
Maar het staat nergens, heeft iedereen dat dan impliciet begrepen of snapt niemand het juist?kuklos schreef: ↑24 mar 2024 18:39Niets. Maar TS haalt dingen door elkaar. Skyscanner is inderdaad alleen maar een zoekmachine.DeZevendeHenk schreef: ↑24 mar 2024 18:36Maar dat Skyscanner brengt je toch enkel naar de goedkoopste ticket, dat is toch een soort zoekmachine, TS heeft toch bij Mytrip.NL geboekt, wat heeft Skyscanner dan verkeerd gedaan?
Re: Geen geld terug na mislukte boeking Skyscanner
Als ik zulk soort namen voorbij zie komen, boeken we er al nooit. Een reis boeken bij een bekend en in NL/Dld gevestigd bedrijf is al spannend genoeg.
Waarom er toch nog steeds mensen in zee gaan met compleet onbekende bedrijfjes, en veel geld overmaken, blijft een raadsel. Zijn ze soms een paar Euro goedkoper.
Re: Geen geld terug na mislukte boeking Skyscanner
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit via dat soort bedrijven een goedkoper ticket gevonden dan direct via de luchtvaartmaatschappij zelf. Kan ook eigenlijk niet als je ziet hoe goedkoop tickets geworden zijn (ook bij de "betere" maatschappijen).BL2 schreef: ↑25 mar 2024 09:24Als ik zulk soort namen voorbij zie komen, boeken we er al nooit. Een reis boeken bij een bekend en in NL/Dld gevestigd bedrijf is al spannend genoeg.
Waarom er toch nog steeds mensen in zee gaan met compleet onbekende bedrijfjes, en veel geld overmaken, blijft een raadsel. Zijn ze soms een paar Euro goedkoper.
BL2
vindt dit leuk
-
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11
Re: Geen geld terug na mislukte boeking Skyscanner
En dat is het punt, de tickets die daar worden verkocht kan je ook direct boeken, zonder broker. Maar veel mensen zoeken niet zelf, of vinden het wel handig zo.
BL2
vindt dit leuk
Re: Geen geld terug na mislukte boeking Skyscanner
Vaak het eerste zoekresultaat. Al kan ik me niet voorstellen dat mensen niet kunnen bedenken dat je gewoon naar klm.nl, ryanair.com, etc kunt gaan om een ticket te kopen. Daar heb je geen zoekmachine voor nodig.Arizonakid schreef: ↑25 mar 2024 10:37En dat is het punt, de tickets die daar worden verkocht kan je ook direct boeken, zonder broker. Maar veel mensen zoeken niet zelf, of vinden het wel handig zo.
Re: Geen geld terug na mislukte boeking Skyscanner
Dat zoeken doe ik om te kijken welke maatschappij het goedkoopste is en vanaf welk vliegveld ik het beste kan vliegen.
Re: Geen geld terug na mislukte boeking Skyscanner
Ook van het boeken via de vliegmaatschappijen zelf komen hier regelmatig de nodige problemen aan het licht. Dat is ook niet altijd de gouden weg.
Re: Geen geld terug na mislukte boeking Skyscanner
Dus de zoek machine van Skyscanner leidde TS naar de website MyTrip die de klant dan verwijst naar Momondo, Transavia, Vueling of Tix.
Maar Monomdo en Tix zijn ook zoek machines die de klant weer doorleiden.
Van Skyscanner naar MyTrip, van Mytrip naar Monomdo, van Monomdo naar eDream (Spaans reisburo, onderdeel ODIGEO groep) alwaar de boeking dan daadwerkelijk plaats kan vinden.
Ik ben niet verbaasd dat er op deze manier verwarring ontstaat en dat TS geen idee meer heeft waar die nou precies geboekt heeft.
Maar Monomdo en Tix zijn ook zoek machines die de klant weer doorleiden.
Van Skyscanner naar MyTrip, van Mytrip naar Monomdo, van Monomdo naar eDream (Spaans reisburo, onderdeel ODIGEO groep) alwaar de boeking dan daadwerkelijk plaats kan vinden.
Ik ben niet verbaasd dat er op deze manier verwarring ontstaat en dat TS geen idee meer heeft waar die nou precies geboekt heeft.
J. Deltoer
vindt dit leuk