LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen voucher Transavia
Geen voucher Transavia
29 juli zouden wij naar Corfu vliegen met Transavia en vandaar met de boot naar Albanië, aangezien eind juli de grens met Albanië ook gesloten werd heb ik op 27 juli naar heel veel proberen een medewerkster van Transavia aan de telefoon gehad, alles uit gelegd en het werd geregeld en een voucher zou toegestuurd worden, ook onze touroperator in Albanië heeft nog een App bericht gestuurd met het verzoek voor een voucher, in december weer contact opgenomen via de App met Transavia, alles weer uitgelezen en daar werd toegegeven dat er een fout is gemaakt door de andere medewerkster maar we kregen toch geen voucher omdat we "simpelweg" niet geannuleerd zouden hebben en er was niets meer aan te doen , uiteraard hebben we een klacht ingediend met het hele verhaal , de app berichten én het bewuste telefoongesprek van 27 juli , helaas werd onze klacht afgewezen , uiteraard zijn wij hier zeer boos om en zouden toch op één of andere manier de voucher van €800,- verzilverd zien van Transavia!! Is er misschien iemand in het forum die ook deze problemen heeft gehad met Transavia ?
Re: Geen voucher Transavia
Dat lijkt me onwaarschijnlijk, vliegen naar Corfu, om daarna de boot te pakken naar Albanië, is een vrij specifieke reis, die niet veel Nederlanders zullen maken lijkt me?Olafwens schreef: ↑03 mar 2021 18:0329 juli zouden wij naar Corfu vliegen met Transavia en vandaar met de boot naar Albanië, aangezien eind juli de grens met Albanië ook gesloten werd heb ik op 27 juli naar heel veel proberen een medewerkster van Transavia aan de telefoon gehad, alles uit gelegd en het werd geregeld en een voucher zou toegestuurd worden, ook onze touroperator in Albanië heeft nog een App bericht gestuurd met het verzoek voor een voucher, in december weer contact opgenomen via de App met Transavia, alles weer uitgelezen en daar werd toegegeven dat er een fout is gemaakt door de andere medewerkster maar we kregen toch geen voucher omdat we "simpelweg" niet geannuleerd zouden hebben en er was niets meer aan te doen , uiteraard hebben we een klacht ingediend met het hele verhaal , de app berichten én het bewuste telefoongesprek van 27 juli , helaas werd onze klacht afgewezen , uiteraard zijn wij hier zeer boos om en zouden toch op één of andere manier de voucher van €800,- verzilverd zien van Transavia!! Is er misschien iemand in het forum die ook deze problemen heeft gehad met Transavia ?
In algemene zin is het makkelijker volgens mij. Ten minste, ik begrijp dat u een losse vlucht heeft geboekt naar Corfu met Transavia, en zélf een los ticket voor die ferry? Zo ja, dan heeft Transavia het goed, immers zij kunnen de bij hun geboekte vlucht uitvoeren zoals gepland. Griekenland/Corfu was op dat moment "open" voor toeristen. Dat verderop in de zelf geplande reis iets niet door kan gaan, is niet een omstandigheid waar zij verantwoordelijk voor kunnen zijn.
Als ik het niet goed heb, en dit was een geboekte pakketreis bij een touroperator, is het een ander verhaal. Dan zou u daarvan een voucher moeten krijgen, niet van Transavia, dus dan bent u bij het verkeerde bedrijf gaan aanbellen.
-
- Berichten: 1284
- Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11
Re: Geen voucher Transavia
Zonder wat meer details is het onmogelijk te zeggen wat je rechten zijn. Als je niet hebt geannuleerd maar simpelweg niet bent gegaan, heb je nergens recht op, maar uit je verhaal wordt niet echt duidelijk hoe en wat.
Re: Geen voucher Transavia
Als je zelf hebt geannuleerd, dan kan je misschien terecht bij je annuleringsverzekering. Maar grote kans dat je geld weg is.
Als de vlucht is geannuleerd door Transavia, dan heb je recht op geld terug. Je mag ook een voucher accepteren. Dit moet je krijgen van de gene bij wie je het reis geboekt hebt.
Als je beide niet gekregen hebt, neem contact op met je rechtsbijstandverzekering of specialist partij in het afwikkelen van luchtvaart claims.
Als de vlucht is geannuleerd door Transavia, dan heb je recht op geld terug. Je mag ook een voucher accepteren. Dit moet je krijgen van de gene bij wie je het reis geboekt hebt.
Als je beide niet gekregen hebt, neem contact op met je rechtsbijstandverzekering of specialist partij in het afwikkelen van luchtvaart claims.
-
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 24 nov 2010 17:14
Re: Geen voucher Transavia
Zoals ik het lees is Transavia niets te verwijten: de vlucht mocht en kon uitgevoerd worden. Dat u vervolgens nog een aansluitende reis gaat doen, is uw keuze, niet die van Transavia.
Mocht u een totaal reispakket geboekt hebben dan moet u bij de reisorganisatie zijn en dat is ook niet Transavia.
Mocht u een totaal reispakket geboekt hebben dan moet u bij de reisorganisatie zijn en dat is ook niet Transavia.