LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geld terug van cheaptickets.nl ivm fout op vliegticket.

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Youridonatz
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 apr 2010 21:41

Geld terug van cheaptickets.nl ivm fout op vliegticket.

Ongelezen bericht door Youridonatz »

Beste Lezers,

Het volgende, ik heb in Nov 2009 twee Tickets gekocht via de website cheaptickets.nl. Ik zou samen met een vriend in de week van 24 maart 2010 een paar dagen richting Miami, Florida vliegen voor de Winter Music Confrence.

Nadat we het boekingsformulier op de website hadden ingevuld kregen we al snel een bevestiging van onze reservering via de mail. In deze email stond de boekingsinformatie en natuurlijk de passagiers informatie. In mijn paspoort staan de volgende namen: Youri Jan Willem Donatz en op mijn e-ticket, MR Youri JW Donatz. (Wat dus mijn naam ook is!!)

Omdat dit dus niet overeenkwam met de gegevens op mijn paspoort was het volgens het grondpersoneel van KLM niet mogelijk om via Parijs richting Miami te vliegen. Zij konden dit niet wijzigingen omdat zij niet in het systeem konden van Air France. Met als resultaat dat ik achterbleef in Amsterdam. Omdat mijn vlucht voor 9 uur in de ochtend vertrok was er dus niemand van cheaptickets aanwezig om mijn ticket te wijzigen. En daar stond ik dus!!Ik besloot te wachten en de vlucht niet te nemen en te proberen deze om te zetten.

Toen ik om 9 uur eindelijk iemand aan de telefoon had van cheaptickets werd mij verteld dat onmogelijk was om mijn ticket om te boeken of te wijzigen en dat ik mijn geld kwijt was. Dit kwam omdat ik mijn doopnamen zogenaamd op de plek van mijn tussenvoegsel had gezet. Wat overigens nergens in de boekingsbevestingsemail terug te lezen is!! En dus onmogelijk voor mij was om te controleren.

Uiteindelijk heb ik via World ticket center een nieuw vliegticket kunnen scoren en alsnog mijn reis voortgezet.

Mijn vraag is nu, kan ik mijn geld terug halen en bij wie? en wat mijn rechten hierin zijn. Hopelijk kan iemand mij helpen!!

Met vriendelijke groet,

Youri

michaelz1981
Berichten: 224
Lid geworden op: 24 jun 2006 21:47

Re: Geld terug van cheaptickets.nl ivm fout op vliegticket.

Ongelezen bericht door michaelz1981 »

Aangezien je het ticket zelf geboekt hebt en dus zelf de verkeerde naam hebt ingevoerd kan je waarschijnlijk naar je geld fluiten. Je ben ten eerste zelf verantwoordelijk om je juiste naam in te voeren. Het staat er vaak ook nadrukkelijk bij voordat je een boeking invoert.

Als je nu bij het reisbureau je ticket had geboekt en daar was het verkeerde naam ingevoerd, dan had je dit nog kunnen claimen bij het reisbureau, maar aangezien je zelf via internet hebt geboekt, dan moet je zelf juist zorgen dat je het juiste naam invoert aangezien niemand dit kan controleren.

Youridonatz
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 apr 2010 21:41

Re: Geld terug van cheaptickets.nl ivm fout op vliegticket.

Ongelezen bericht door Youridonatz »

Sja dat zou idd terecht zijn, als ik en het boekings bevestiging email duidelijke vermeld zou staan:

Naam: Youri
Tussenvoegsel: JW
Achternaam: Donatz

ipv daarvan stond er:

MR Youri JW Donatz (Wat immers ook mijn naam is!!)

Aangezien ik op geen enkele manier kon controleren of ik het juist had ingevuld vind ik dit nogal een behoorlijke fout!! Als ik vraag om bewijs dat ik op de plek van tussenvoegsel mijn initialen heb neergezet, krijg ik geen duidelijke antwoord.

michaelz1981
Berichten: 224
Lid geworden op: 24 jun 2006 21:47

Re: Geld terug van cheaptickets.nl ivm fout op vliegticket.

Ongelezen bericht door michaelz1981 »

Hoezo kon je niet controleren? Je krijgt een bevestigingsemail met de ingevoerde naam. Je krijgt je eticket met jou naam zoals jij die hebt opgegeven. Zeker bij je eticket moest al een lampje gaan branden als er iets niet klopt.

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Geld terug van cheaptickets.nl ivm fout op vliegticket.

Ongelezen bericht door AGGB »

Je hebt pech gehad, Youri.
(Wellicht als het niet de VS zou betreffen, dat men soepeler geweest zou zijn.)
Nu ben je je geld kwijt.

Er staat uitdrukkelijk vermeld bij de internetboeking :

Vul uw voornaam zorgvuldig in zoals vermeld in uw paspoort.

Let op! uitzonderingen:

1: Vul enkel uw volledige eerste voornaam in volgens paspoort.
Voorbeeld: “Johanna Cornelia Maria Elisabeth” vul in: Johanna
Voorbeeld: “Franciscus Hendrik Paulus” vul in: Franciscus
2: Gebruik geen koppeltekens (-), accenten of spaties
Voorbeeld: "Anna-Louise" vul in: Annalouise
Voorbeeld: "Jürgen" vul in: Jurgen
Voorbeeld: "José" vul in: Jose

Vul hier een tussenvoegsel in

Gebruik geen tekens als: - of /

Voorbeeld:
van, de, vande, vander, vanhet, ophet, ter etc.

De vetdruk is door mij hier gebruikt.
Bij de boeking staat een vraagteken achter elke vraag. Klik daar op en je ziet wat ik hier gequote heb.
Je tweede en derde naam of beginletter daarvan, heb je overduidelijk zelf opgegeven, anders waren die initialen immers niet bekend geweest bij het ticketkantoor.
De fout ligt, op welke manier dan ook, bij jou. Een les voor het leven.

mangogirl
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 apr 2008 01:25

Re: Geld terug van cheaptickets.nl ivm fout op vliegticket.

Ongelezen bericht door mangogirl »

Ben heel benieuwd naar de reactie van meneer Donatz hierop....

Youridonatz
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 apr 2010 21:41

Re: Geld terug van cheaptickets.nl ivm fout op vliegticket.

Ongelezen bericht door Youridonatz »

Kijk, ik geef je helemaal gelijk als ik idd mijn namen verkeerd heb ingevuld, maar hoe kan ik dit controleren dan? Hoe kon ik dit naderhand controleren en weten?? Er moet toch duidelijk op een boekingsbevestiging staan dat ik mijn doopnamen op de plek van het tussenvoegsel heb neergezet. En dat dat dus niet klopt!! En daarnaast weten de mensen van Cheaptickets toch ook wel dat JW geen tussenvoegsel is. Dan hadden ze me toch kunnen laten weten aangezien ik bijna 5 maanden ervoor had geboekt!? En daar 30 euro voor betaal.

JWDONATZ/YOURIMR(ADT)(ID12OCT1979) Ik kan gewoon aan de hand van deze informatie op mijn boekingsbevestiging niet opmaken dat dit incorrect is!! En al helemaal niet dat JW hier als tussenvoegsel staat vermeld.

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Geld terug van cheaptickets.nl ivm fout op vliegticket.

Ongelezen bericht door AGGB »

Ja het is allemaal erg jammer en ik vermoed, zoals ik eerder opmerkte, dat het weleens te maken zou kunnen hebben met een vlucht naar de VS. Iedereen weet toch langzamerhand dat de controle daarheen enorm is. Alles moet kloppen.

Als je de voorletters van je tweede en derde voornaam niet bij het tussenvoegsel zou hebben ingevuld, maar achter je eerste naam, dan had je dezelfde problemen gehad.
Ook dan zou je niet mee gemogen hebben. Het resultaat zou hetzelfde zijn.
Het maakt niet uit, het zou ook een fout zijn met dezelfde vervelende gevolgen.
Dat de oorzaak bij jou ligt moge duidelijk zijn. Het ticketbureau zou anders immers nooit op de hoogte geweest kunnen zijn van die voorletters. Er staat met voorbeelden dat je uitsluitend je eerste naam moet vermelden.

Cheaptickets is een internationale organisatie, men boekt er uit de hele wereld, of er nl. achter staat maakt dan niet uit . De site is dan in het nederlands, misschien is dat het enige.
Omdat de organisatie internationaal is, weet men niet welke tussenvoegsels er allemaal bestaan en bovenal de boeker is zelf verantwoordelijk.
Iets anders zou het zijn, als er geen toelichting bij de vragen gegeven werd. Die is er wel en is in het Nederlands gesteld en duidelijk nmm.
Als je eerder nog eens naar de site gekeken zou hebben, dan zou je wellicht eerder gealarmeerd zijn geweest en eerder -met bijbetaling- je fout hebben kunnen herstellen.

Niet meer over zeuren, zulke fouten horen bij het leven. Leer ervan!

mangogirl
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 apr 2008 01:25

Re: Geld terug van cheaptickets.nl ivm fout op vliegticket.

Ongelezen bericht door mangogirl »

Youridonatz schreef:Kijk, ik geef je helemaal gelijk als ik idd mijn namen verkeerd heb ingevuld, maar hoe kan ik dit controleren dan? Hoe kon ik dit naderhand controleren en weten??
Dat had je dus kunnen weten als je bij het invullen van je gegevens goed gelezen had. Er staat toch duidelijk dat je alleen je eerste voornaam in moet vullen. Of zou het misschien zo kunnen zijn dat jij gedacht hebt dat tussenvoegsel je doopnamen zijn? Hoe dan ook, jij hebt iets verkeerd ingevuld terwijl Cheaptickets je alle hulpmiddelen geeft om wel de juiste info in te vullen, dus ik zou het inderdaad maar als een dure les zien, je zal in de toekomst wel drie keer nakijken of je de juiste info invult. Je kan niet altijd de ander de schuld geven.....en je moet bij het boeken van tickets nooit naderhand controleren, altijd voordat je de boeking definitief maakt.....

Youridonatz
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 apr 2010 21:41

Re: Geld terug van cheaptickets.nl ivm fout op vliegticket.

Ongelezen bericht door Youridonatz »

Zeuren noemt men dit... moet niet gekker worden... ik begrijp dat ik het fout heb ingevuld. Maar mijn vraag is: HOE HAD IK DIT KUNNEN ZIEN DAN!! Ik had zeker geld overgehad om de ticket te wijzigen, ik heb immers een nieuw ticket gekocht.

Misschien moeten ze de layout van het bevestigingsformulier wat duidelijker plaatsen.

JWDONATZ/YOURIMR(ADT)(ID12OCT1979) Ik kan gewoon aan de hand van deze informatie op mijn boekingsbevestiging niet opmaken dat dit incorrect is!! En al helemaal niet dat JW hier als tussenvoegsel staat vermeld. Hoe kon ik dan weten dat ik deze per ongeluk verkeerd had ingevuld op de site.

Ik vind dit buitengewoon klantonvriendelijk!! Dit foutje kost me 1600,- en dat noem ik zeker geen zeuren!

Youridonatz
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 apr 2010 21:41

Re: Geld terug van cheaptickets.nl ivm fout op vliegticket.

Ongelezen bericht door Youridonatz »

hoe dan ook.... ik zal nooit meer boeken via cheaptickets.nl

michaelz1981
Berichten: 224
Lid geworden op: 24 jun 2006 21:47

Re: Geld terug van cheaptickets.nl ivm fout op vliegticket.

Ongelezen bericht door michaelz1981 »

Het ligt niet aan cheaptickets. Bij elk ander site waarbij je verkeerd hebt ingevult, was je gewoon verkeerd bezig. Als je niet snapt hoe je op internet een ticket moet boeken, dan moet je dit voortaan toch maar via het reisbureau doen. Op elke straathoek vind je tegenwoordig toch een dreizen of iets dergelijks. Kan je anderen niet de schuld geven dat je dit niet hebt zien aankomen

Youridonatz
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 apr 2010 21:41

Re: Geld terug van cheaptickets.nl ivm fout op vliegticket.

Ongelezen bericht door Youridonatz »

nogmaals, ik weet dat ik een vergissing heb gemaakt bij het invullen. Maar het zou wel zo fijn zijn als je zo'n vergissing maakt het in de boekingsbevestiging goed zou kunnen nachecken. Want ik wist natuurlijk niet dat ik het verkeerd had ingevuld!!! Maar het is goed zo... heb geen zin meer in moddergooien... :cry:

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Geld terug van cheaptickets.nl ivm fout op vliegticket.

Ongelezen bericht door AGGB »

Dit foutje kost me 1600
Youri, ik bedoelde: als je er nog verder op door zou gaan, dan is het zeuren nmm.
De eerste posts van je zijn nuttig voor mensen, die ook via internet boeken. Goed de vragen lezen is de boodschap. Vlak voor de boekingsbevestiging kan er nog veranderd worden, als men bij herlezen een fout ontdekt. Daarna is het definitief, dwz alleen met kosten die kunnen oplopen tot een heel nieuw ticket te wijzigen.
Je hebt een goede daad gedaan hier te posten!

Je zegt dat dit foutje je 1600 euro heeft gekost. Vloog je bussiness?
Ik vermoed dat je ongeveer de helft bedoelt, immers indien alles goed gegaan was, dan was je toch ook geld voor je ticket kwijt geweest? Was je tweede ticket naar Miami echt 1600 euro? Kan het me niet voorstellen als je economy daarheen vliegt.
Nogmaals, dit heeft niets met cheaptickets service te maken, zoals een andere poster reeds stelde, zou je elders ook dit probleem gehad hebben.
Levenslessen zijn duur. Het voordeel is, dat het je nooit meer zal overkomen, moet je maar denken.

Youridonatz
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 apr 2010 21:41

Re: Geld terug van cheaptickets.nl ivm fout op vliegticket.

Ongelezen bericht door Youridonatz »

Je zegt dat dit foutje je 1600 euro heeft gekost. Vloog je bussiness?
Nee, dat kon ik overigens wel doen voor 4000 euro...

Maare, ticket kwijt twv 600,- en 1000,- voor een nieuw ticket.

Bedankt voor je medeleven!

Eneco klant
Berichten: 135
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:31

Re: Geld terug van cheaptickets.nl ivm fout op vliegticket.

Ongelezen bericht door Eneco klant »

Heb je dit al geprobeerd: Mocht u niet tevreden zijn over de afhandeling van uw reservering door CheapTickets.nl, dan verzoeken wij u schriftelijk contact op te nemen met ons contact center. U kunt hiervoor de knop 'contact' aanklikken die u onderaan de pagina ziet. We verzoeken u hierbij uw reserveringsnummer te vermelden.

Binnen 14 dagen zult u van ons een ontvangstbevestiging ontvangen waarin wij u informeren over de verdere klachtenprocedure, zoals de te ondernemen stappen en het tijdsschema.

Nee heb je, ja kun je misschien alsnog (gedeeltelijk) krijgen. Soms bestaat er ook nog zoiets als coulance...

sheila3
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2010 13:08

Re: Geld terug van cheaptickets.nl ivm fout op vliegticket.

Ongelezen bericht door sheila3 »

In elk geval proberen te claimen bij Cheaptickets!

(Aard van) vergoeding zal afhangen van coulance van Cheaptickets wat in principe heb je er geen recht op. Ik heb in het verleden wel eens een (zelfgemaakte) fout ontdekt op een ticket naar de VS via Continental Airlines, dit werd zonder kosten voor ons hersteld. Ik denk echter dat je indien je bv. bij Ryanair, Easyjet e.d. boekt je flink had kunnen bijbetalen, dit soort maatschappijen haalt een groot deel van haar omzet uit dit soort toeslagen/wijzigingskosten/bagage...

Succes en gewoon even proberen!

vliegticketcentrum
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2010 18:10

Re: Geld terug van cheaptickets.nl ivm fout op vliegticket.

Ongelezen bericht door vliegticketcentrum »

Vanuit mijn ervaring kan ik zeggen dat het invullen van verkeerde namen vaak voorkomt. Vaak zijn het typefouten. Claimen bij Cheaptickets zal waarschijnlijk niets opleveren.

In het algemeen geldt bij het constateren van een fout (naast het 3x checken voordat je je reservering definitief maakt): zo snel mogelijk contact opnemen. In verband met de verwerking van de e-tickets kan je geluk hebben als je snel bent. Na 24 uur heeft het zeker geen zin meer.

Bij duurdere tickets (ook economy) zijn de annuleringskosten meestal lager of nihil en vallen de kosten dus mee.
Kan er niet gewijzigd worden, vraag dan dus naar de annuleringskosten.

Tenslotte kan je bij (tijdig) annuleren (voor vertrek) altijd een gedeelte van de luchthavenbelastingen terugclaimen.
Daar zou een agent je wel attent op moeten maken.

Misschien kan je daar nog wat mee. Succes!

Regggy
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 mei 2010 20:12

Re: Geld terug van cheaptickets.nl ivm fout op vliegticket.

Ongelezen bericht door Regggy »

Ben slim, neem direct contact op met de luchtvaartmaatschappij in kwestie. Veel airlines nemen weinig aan van sites als cheaptickets of d-reizen, als klant zelf belt kan er echter vaak véél meer geregeld worden, vaak zelfs kostenloos...

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Geld terug van cheaptickets.nl ivm fout op vliegticket.

Ongelezen bericht door gerland »

MR JWDONATZ maakt nogal een heisa omdat hij ten onrechte doet voorkomen dat hij een probleem heeft gekregen omdat hij "JW" bij tussenvoegsel ingevuld zou hebben, terwijl hij dat niet zou hebben kunnen controleren bij de boekingsbevestiging.

Het ingevuld hebben van "JW" bij tussenvoegsel is niet meer dan een mogelijke verklaring hoe tot een onjuiste naamstelling heeft kunnen komen. Feit is dat er sprake is van een onjuiste naam: die "JW" had er sowieso niet mogen staan, tussenvoegsel of niet.
"JW" zal er toch niet door cheaptickets.nl bijverzonnen zijn?
En op de boekingsbevestiging stond toch ook "JW"? (heel controleerbaar).

Wat hij ook ingevuld heeft, TS had dit kunnen controleren vóórdat hij de boeking definitief maakte (als de boekingsbevestiging binnen is, is het natuurlijk al te laat).

Een betreurenswaardige gang van zaken, die TS 1000 euro heeft gekost (geen 1600, al klink dat natuurlijk nog erger).

Gesloten