LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gratis week vakantie gewonnen bij CanTravel

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Arie&Christa
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2004 20:37

gratis week vakantie gewonnen bij CanTravel

Ongelezen bericht door Arie&Christa »

Beste forum leden,

Net terug uit Kreta met een voucher voor een gratis week vakantie onder de arm!

Inderdaad: door Club Greece van de straat geplukt, T-Shirt + "Sleutelkaart" gewonnen, gratis taxi, drankje, sessie/rondleiding in prachtig resort, voorstel voor 5 weken in 3 jaar, "nee" gezegd!

Toch gekregen: T-shirt Club Greece en de sleutelkaart leverde een voucher op voor een week vrije accomodatie in een resort/appartement/villa in diverse Euopese landen, Kenia of Thailand; op te nemen binnen twee jaar.
Gebeld met Fourcan Travel in Engeland, we moeten alleen de vliegtickets betalen als we gaan en kunnen een extra week kopen voor 225 euro. En om in te schrijven 32,50 pond p.p. betalen.

Kan iemand ons advies geven? Het is heel aantrekkelijk maar we hebben dit forum even bekeken en hebben geen zin om de diverse negatieve ervaringen ook te gaan beleven.

Alvast bedankt,
Arie & Christa

Annelies de B

Re: gratis week vakantie gewonnen bij CanTravel

Ongelezen bericht door Annelies de B »

Als ik jullie was zou ik het gewoon doen!!!

Wat een idioot stompzinnige vraag! Je hebt zelf op het forum gezien dat het rommel en oplichterij is en dan nog vraag je of je het moet doen? Is het nou zo moeilijk om even na te denken??????????

Tjeempie wat een lichten lopen er soms rond...

Stella

Re: gratis week vakantie gewonnen bij CanTravel

Ongelezen bericht door Stella »

Het blijft lachem om die sukkels die maar nog maar steeds denken dat je zomaar gratis vakanties krijgt of gratis hoofdprijzen in Spaanse loterijen of enorme geldbedragen als je Nigeriaanse oplichters van dienst bent.

barthoeksma

Re: gratis week vakantie gewonnen bij CanTravel

Ongelezen bericht door barthoeksma »

Het gaat om WTI(Winston Tours International) GmbH & Co.KG,
xxxx xxxx tel xxxxxxxxxx
fax xxxx-xxxx-xxxxxxx

xxxxxx
xxxxxx

Ze sturen me steeds folders terwijl ik bij DSMDM gevrragd heb om me ui te schrijven. Willen ze oorlog dan krijgen ze die!!!

ADRES VERKOPER LTSTE REIS: xxxxx xxxxx
xxxxxxx xx, xxxx xx xxxxxx

GETEKEND: BART HOEKSMA :TEL.xxx-xxxxxxx/xxxxxxxxxx

Gast

Re: gratis week vakantie gewonnen bij CanTravel

Ongelezen bericht door Gast »

Gewoon 32,50 pond betalen en dan merken dat je niets meer hoort. Dan valt de schade in ieder geval mee en ben je op de hoogte :?

WilRom
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2006 18:27

Re: gratis week vakantie gewonnen bij CanTravel

Ongelezen bericht door WilRom »

Hebben vanuit Rhetymon op Kreta een zelfde sessie meegemaakt. Rondleiding gehad van Boyd uit Oud-Beijerland; hij was zo goed (zei hij) dat hij binnenkort met z'n manager meemocht naar Bali. Gezien z'n uiterlijk was Boyd zelfs een aangenomen naam.....

Niet op de verkooptruc ingegaan. Wel de reis gewonnen. Moeten die boeken bij Gophar Travel LTD. Op internet staat bij dit bedrijf dat hun site binnenkort operationeel wordt. 'Binnenkort'zal nog wel heel lang duren.

Gezien alle negatieve reclame zal ik m'n shirt maar niet gaan dragen. 't Was trouwens alleen in XL verkrijgbaar en die is te klein.

WilRom

Forfeon
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jul 2006 14:53

Re: gratis week vakantie gewonnen bij CanTravel

Ongelezen bericht door Forfeon »

hallo,

wij zijn net terug van kreta, waar we op de boulevard aangesproken werden en met een gratis taxi naar club greece gebracht zijn. we ontvingen een drankje en een rondleiding. ons werd een zelfde optie geboden (1 + 4 weken vakantie door RCI), waarop we "nee" zeiden.
via de kraskaart waarmee we naar club greece gelokt waren hadden wij ook een reis gewonnen. we hebben nog geen contact gehad met het Engelse bureau maar het klinkt natuurlijk zeer interessant. we zijn echter nog steeds op zoek naar het addertje omdat de manier waarop we gelokt zijn, bij ons toch geen geheel prettig gevoel heeft achtergelaten. graag horen we of er al meer dingen bekend zijn over de gewonnen gratis vakantie.

met vriendelijke groet,

Joseph & Ine

Forfeon
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jul 2006 14:53

Re: gratis week vakantie gewonnen bij CanTravel

Ongelezen bericht door Forfeon »


Forfeon
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jul 2006 14:53

Re: gratis week vakantie gewonnen bij CanTravel

Ongelezen bericht door Forfeon »

Nadat we verder zijn gaan kijken op het internet naar Fourcan Travel en Gopahr Travel kwamen we zeer onaangename verhalen tegen van mensen die deelnamen en nooit meer iets van hun inschrijfgeld en/of het bedrijf vernomen hebben. Men stuurde emails. aangetekende brieven waar geen reactie op kwam, enz. PAS DUS OP!!!

ellencharissa
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jul 2006 19:34

Re: gratis week vakantie gewonnen bij CanTravel

Ongelezen bericht door ellencharissa »

Hey,

Samen met mijn vriend heb ik ook een voucher gewonnen. Ik had liever die videocamera gehad achteraf! Dit aangezien we zelf natuurlijk ook kosten moeten maken en binnen 14 dagen een keuze moeten maken.
Maar goed, ook wij vragen ons af of we het nou wel of niet moeten doen. Waar kunnen wij die (negatieve) reacties vinden van anderen??

Groeten, Ellen

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: gratis week vakantie gewonnen bij CanTravel

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Een prijs gewonnen, waarbij je 225 euro plus 32,50 euro moet betalen?

Ik noem dat geen winnen.

Wat je krijgt, is een verblijf, en dat is toch echt iets anders als een reis.

In dit topic wordt ook de naam Club Greece genoemd. Is volgens mij hetzelfde bureau waar Radar een paar maanden geleden voor waarschuwde.

Met verborgen camera op zak gingen ze naar een bijeenkomst, waarbij duidelijk te horen was: zorg dat je hun creditcard te pakken krijgt......

Wanneer een organisatie op een dergelijke manier aan hun klanten moet komen, hoeft het voor mij niet.

Ik zeg nog altijd: wanneer je iets WINT, dienen daar geen kosten aan te worden gekoppeld, anders is het gewoon geen winnen.

dylcar
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2006 19:43

Re: gratis week vakantie gewonnen bij CanTravel

Ongelezen bericht door dylcar »

Ook wij zijn net terug uit Kreta. Ook d.m.v. een zogenaamde hoofdprijs door Guilliaume gelokt naar een presentatie op Village Heights Golf Resort in Chersonios. Guilliaume was dolgelukkig met onze prijs en lokte ons zo in een taxi.
Eenmaal in het resort aangekomen werden we ontvangen door Bob. Een ex-politieagent uit de schilderswijk in Den Haag. In tegenstelling tot zijn vader, die 35 jaar bij de politie in Den Haag heeft gedient, heeft Bob zijn pet ingeruild voor "mooie" praatjes. Bob heeft ons de hele middag geannimeerd. Het gesprek is behoorlijk persoonlijk geweest. Hij vertelde over zijn zus, zijn ouders en de hoofdcommissaris van politie te 's Gravenhage, zijn huis in Thailand en zijn nevenfunctie als propper van het Marriot hotel concern. Al met al een aangename middag. Tot dat wij weigerden om ter plekke 4990 euro per creditcard over te maken.
We mochten er niet over nadenken (buy or die). Waar wij pissig over zijn is dat zelfs de gewonnen hoofdprijs op niets is gebaseerd. Blij gemaakt met een dooie mus.
Ik hoor graag van iemand hoe je zulk soort praktijken kunt afstraffen.
Reactie welkom.
Dylcar

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: gratis week vakantie gewonnen bij CanTravel

Ongelezen bericht door Frankkk »

@forfeon: Boyd binnenkort met z'n manager naar Bali? :)

Op http://www.kretapagina.com/bestemmingen.htm is te zien dat er ook een plaats genaamd Bali tussen Rethymon en Heraklion te vinden is. Niet zo'n heel grote prijs dus voor z'n verkoop'prestaties' :)

Net terug uit Rhetymon en ook een aantal keer door Club Greece medewerkers aangesproken geweest. Daar ik de TROS RADAR uitzending over Club Greece had gezien reageerde ik de eerste keer dat ik aangesproken meteen met 'We don't want to talk to Club Greece' en tegen een andere medewerker 'We are not interested in time-sharing', wat bij deze 'chinees?' een reactie losmaakte als wilde hij weten hoe ik erbij kwam dat het over timesharing ging. Verder nergens op ingegaan.

Vaak nog die Club Greece mensen zien lopen en ook toeristen zien instappen in een taxi samen met Club Greece medewerkers. Vooral bij de taxistandplaats vlakbij het park.

ellencharissa
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jul 2006 19:34

Re: gratis week vakantie gewonnen bij CanTravel

Ongelezen bericht door ellencharissa »

Nou, bedankt voor alle reacties! We gaan niet een beroep doen op onze voucher. Nog even op internet gekeken en kwam op een engelstalige site. De 'gewonnen' vakantie (eigenlijk vakantie) schijnt zelfs duurder uit te vallen dan wanneer je zelf je vakantie boekt. En er stond een reactie van een ex-medewerker die ons zelf waarschuwt voor de praktijken van deze organisatie:

When you join you will be constantly pestered. As for the free holiday the draw is rigged. If u buy they give u a scratch card with which u can win a video camera or something else, if you dont buy you can only win the holiday. I would urge anyone to stay well clear.

Die medewerkers schijnen zelfs soms zo agressief te worden, dat is toch niet normaal? Aan het einde van het gesprek kwam de manager er bij ons bijzitten. Hij nam het gesprek over.

Nadat eindelijk het bedrag bekend was gemaakt aan ons (5000 euro) was het 'hoe wil je betalen??'. We schrokken ons een hoedje en voelden ons in een hoekje gedrukt. Aangezien ik student ben kon ik het niet betalen. De manager nam hier uiteindelijk genoegen mee, maa rik kan me voorstellen dat als je financieel beter zit, dat je dan op zo'n moment even moet slikken. We kwamen er echt met een naar gevoel vandaar (ondanks onze prijs).

Maar we gaan lekker niet!!

tiny59
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 aug 2006 19:11

Re: gratis week vakantie gewonnen bij CanTravel

Ongelezen bericht door tiny59 »

ook wij hebben een hoofdprijs gewonnen t.w. een vakantie bij can travel, wij zijn benaderd op rhodos daar noemen ze zich aegein holidays, we waren ook verplicht om p.p. 32.50 pond te storten naar engeland, maar moesten ook vliegen vanuit engeland, ik heb mijn prijs compleet verstuurd naar tros radar met bijbehorend verhaal

Wankytan
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 aug 2006 00:15

Re: gratis week vakantie gewonnen bij CanTravel

Ongelezen bericht door Wankytan »

Hier nog een vakantieganger die net terug is van Kreta.
Ook wij werden in Retymnon aageproken en hadden een prijs gewonnen. Het enigste wat we moesten doen was naar hun resort gaan in Plantanis. Ik voelde gelijk argwaan en zei dat ook!

Nee het was écht waar, minimaal een radio hadden we gewonnen. We werden gratis met een taxi vervoerd.

Ook bij ons was Boyd onze begeleider, zo glad als een aal. Na een rondleiding over het resort en twee appartementen te hebben gezien, kwam de grote vraag(en de grote baas erbij). Even ruim €1900 betalen per creditkaart en de rest later. Het totaal bedrag kwam op bijna €5000,-- In drie jaar tijd 5 weken vakantie over de hele wereld. Waarvan verplciht één week op Kreta of Rhodos. anders gingen de autoriteiten van Griekenland niet akkoord met deze verkoop.

Wij hebben gelijk gezegd, dat we hier niet op in gingen!

Waarop de grote baas zei, jammer misschien heb je de reis wel gewonnen? En ik wist gewoon dat ik die reis straks zou winnen, allemaal zo goed in elkaar gezet. Was toen ook niet erg enthousiast toen Boyd me liet zien wat ik gewonnen had.

We hebben wel de papieren aangenomen, die we op moeten sturen naar Gophar Travel LTD in Devon in Engeland.

Ik stuur niks op, dit klopt volgens mij voor geen meter!!

Zou graag weten hoe dit nu precies in elkaar steekt, en geoorloofd is?

kriskras
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 aug 2006 21:28

Re: gratis week vakantie gewonnen bij CanTravel

Ongelezen bericht door kriskras »

:x inderdaad hier het identieke zelfde verhaal ...maar dan in Herosonnisos...werden opgepikt op straat met het voorwendsel een nieuw
rustig resort te bezichtiggen..ondertussen hadden we wel enkele
vragen beantwoord en 3 krasloten ontvangen (waaronder natuurlijk de hoofdprijs zat) :D wij mee,met de gratis taxi ,en na een rondleiding en een vlot gesprek met
een even vlotte verkoper :? ,kwam zijn baas te voorschijn die tot onze grote verbazing evenveel wist van dit gesprek als ons ! :shock:
zelfde prijs als hierboven ,maar dan wel voor 7weken :?:
vriendelijk nee gezegt waardoor de stemming een beetje omsloeg
en met een (gratis :roll: )reis terug de taxi in. ondertussen waren er wel
3 uren verstreken.....conclusie een halve dag vakantie kwijt ,en een vakantievoucher die in de vuilbak ligt![/i]

pcfranken
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2006 13:43

Re: gratis week vakantie gewonnen bij CanTravel

Ongelezen bericht door pcfranken »

Dit ook meegemaakt amper een week geleden, kost je bijna een hele middag omdat ene Vicky (een Engelse Miep) bijna uit haar dak ging toen ik 3 palmboompjes had opengekrast. Wij naar dat hotel/resort bij Cherchonissos of zoiets. Zag er leuk uit maar ik ga echt niet meteen beslissen of ik van 4190 euri af wil (ik heb trouwens geeneens een creditcard). Direct beslissen maakt me wantrouwig, ook als de verkoper (een Belg was het, de manager ook trouwens) zoveel vertelt over zijn persoonlijk leven (boeien) en nog zielig gaat doen omdat dit het enige werk is dat ie kan doen omdat ie ooit met zijn voet onder een heftruck is gekomen. Op zo'n schofterige manier gezinnen met kinderen geld afhandig proberen te maken maakt mij echt berelink. Als ik dit vantevoren gad geweten had ik een hoop stennis geschopt daar, dus vertel het verder en waarschuw al je vrienden en kennissen hier niet in te trappen of juist wel te gaan en moeilijke vragen stellen zoals: wat is nu het verschil met time-sharing en waarom is er zoveel op internetfora te vinden over deze frauduleuze praktijken, kijken wat ze zeggen, ook fun om dat te doen natuurlijk, en vaak om een drankje vragen.

antonio1965
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 aug 2006 17:12

Re: gratis week vakantie gewonnen bij CanTravel

Ongelezen bericht door antonio1965 »

Ik heb me ook aangesloten bij club greece resorts en heb inmiddels ook al 750€ aanbetaald.
Wij zijn ook verschillende keren op gebeld,en hebben toen ook een bloemetje gehad.
Je zou pas een reis kunnen boeken als alles oftewel 3100€ is betaald en dat is voor 3 weken die je kan verspreiden over 3 jaar.
Ook ik heb zo mijn twijfels over de mogelijkheden die ze aanbieden en of ik ben opgelicht.
Is er misschien iemand die ook lid daarvan is,en die me kan vertellen dat ik me geen zorgen hoef te maken.
En of die persoon al met club greece op vakantie is geweest.
Gaarne heb ik vrijblijvend een reactie.
Hoogachtend Toon Blankers

Wankytan
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 aug 2006 00:15

Re: gratis week vakantie gewonnen bij CanTravel

Ongelezen bericht door Wankytan »

Hoi Antonio

Hoe heb jij je aangesloten bij CG? Ben je lid geworden, of ben je op een gewonnen reis ingegaan? Dan moet je nl. ook eerst geld betalen.

Gesloten