LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] heb ik recht op deze korting?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
belnick

heb ik recht op deze korting?

Ongelezen bericht door belnick »

ik heb een week geleden een skivakantie geboekt in de week van 7 januari 2006 voor 13 personen in chalet du soleil bij Time out Tours. ik heb nog geen aanbetaling gedaan. Nu krijg ik een week later per mail verzonden naar mij het volgende.: als u voor 26 okt 2005 een vakantie boekt in chalet du soleil ontvangt u een korting van 50 euro per persoon. deze actie is geldig voor alle weken in januari 2006.
Naar mijn mening voldoe precies aan de eisen, dus heb ik recht op deze korting. Echter beweert de reisorganisatie anders, want ik heb eerder geboekt dan dat ik het mailtje heb ontvangen. mijns inziens is dit niet van toepassing omdat er geen begin datum bij de actie staat.

Ria1979

Re: heb ik recht op deze korting?

Ongelezen bericht door Ria1979 »

dat is net als een pakje boter kopen wat 2 dagen later ineens in de aanbieding is. dus helaas nee je hebt geen recht op deze korting.

MLF

Ongelezen bericht door MLF »

Zij wisten al dat er een korting aan zat te komen dus je hebt recht op korting, dit is mij ooit ook overkomen en kreeg netjes het geld terug

gerland

Ongelezen bericht door gerland »

1.
"Zij wisten al dat er een korting aan zat te komen"
@MLF: waar haal je dat nu weer vandaan?
2.
Of de ondernemer dat wel of niet wist is bovendien volkomen irrelevant voor deze kwestie
3.
Dat er geen begindatum op staat zal toch eerder betekenen dat de actie geldt vanaf het moment van het bekendmaken ervan.
Als je een half jaar geleden geboekt hebt, geldt het volgens jou dan ook nog?, of 1 jaar geleden?, of als je al op reis geweest bent, dat je dan achteraf je korting nog krijgt?
Naar jezelf toe redeneren is ook een kunst.
4.
Prijsverhogingen na het boekingsmoment, mag men bij jou zeker ook in rekening komen brengen.
5.
Je hebt iets gekocht wat je wilde hebben voor een prijs die je er voor wilde betalen. Wat is dan het probleem?
6.
Je hebt nergens recht op. Het feit dat er ondernemers zijn die coulancehalve alsnog de korting verlenen doet daar niets aan af (MLF!).
Nee heb je, ja kun je krijgen. Vraag het netjes en wie weet valt jou ook een dergelijke coulance ten deel.

Gesloten