LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HERTZ verplicht de toerist 45 euro voor bandstof te betalen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
thomas moria
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2006 16:21

HERTZ verplicht de toerist 45 euro voor bandstof te betalen

Ongelezen bericht door thomas moria »

Ik vraag iedereen zich te melden op dit forum en ook bij radar die zich ook bedondert voel door HERTZ!!!!
Het volgende is mij overkomen: In september kwam ik aan op de luchthaven van Samos om mijn vacantie te beginnen die ik geboekt had bij Olympia tours. Ook had ik al in nederland een auto gereserveerd voor de periode van 21 dagen een zogenaamde klasse A auto. Dit deed ik overigens al jaren. Maar dit jaar ging de afwikkeling bij het loket van Hertz (luchthaven Samos) anders. Volkomen onverwachts werd ik geconfronteerd met het gegeven dat ik 45 euro voor een volle tank benzine(normaal) moest betalen. Een een beetje overdonderd deed ik dit.
In de loop van de tijd was de tank zo goed als leeg en liet deze weer vol gooien, zoals men dat noemt. Maar tot mijn verbazing was de tank als bij het bedrag van 25 euro vol.
Na de 21 dagen bracht ik de auto terug en in de tank zat ongeveer nog voor 10 euro in. Ik vroeg of ik dit bedrag kon terug krijgen maar helaas!! Kortom ben ik voor 30 euro opgelicht door Hertz.
En ik natuurlijk niet alleen.
Als nu gemiddeld genomen een auto 2 weken gehuurd wordt en dat in de periode van een half jaar leverd dit HERTZ 13*30 = 390 euro per auto op. Laat zeggen dat Hertz 100 auto's heeft rondrijden op SAMOS komt dit neer op een kleine 40.000 Euro
En HERTZ heeft nog wel meer autos rondrijden.
Ik vind dat hier iets tegen gedaan moet worden!!!!
Ik roep dan ook iedereen die dit ook meegemaakt heeft op om te reageren!!!!
Alvast bedankt Thomas Moria[/b]

janxx
Berichten: 115
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:55

Re: HERTZ verplicht de toerist 45 euro voor bandstof te betalen

Ongelezen bericht door janxx »

heb je een dinky toi gehuurd of zo.

Andre O
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 dec 2006 19:21

Re: HERTZ verplicht de toerist 45 euro voor bandstof te betalen

Ongelezen bericht door Andre O »

Beste Thomas,

Wij hadden onze reis geboekt via Kras incl huurauto van Niza Cars in Jerez de la Frontera. Daar stond op het formulier dat je de auto moest inleveren met lege tank. Er werd namelijk automatisch 50,00 euro van je creditcard afgeschreven. Maar als je 200 km. van het vliegveld zit durf je het ook niet aan om met een zo leeg mogelijke tank aan te komen. Bij ons zat er dus ook nog bijna een kwart tank in.
Het wordt dus ook in Spanje oppassen met huurauto's en niet meer de regel van vol krijgen, vol inleveren wat wel een stuk eerlijker is lijkt mij.
Ik ben ook benieuwd of dit een trend wordt in de autoverhuur wereld of dat Hertz en Niza Cars de uitzonderingen zijn.
Groetjes,
André

brood
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 jan 2006 21:22

Re: HERTZ verplicht de toerist 45 euro voor bandstof te betalen

Ongelezen bericht door brood »

Dit is geen beleid van Hertz maar een aktie van de medewerker. Ongetwijfeld is de 45 euro verdwenen in zijn eigen zak. :evil: Ze weten dat je misschien wel wat sputtert, maar waarschijnlijk de dag dat je de auto inlevert toch weer van het eiland vertrekt.


Heb zelf diverse griekse eilanden bezocht en het was altijd zo dat je de auto met een (bijna) lege tank meekrijgt en ook weer leeg inlevert. Zit er dus nog benzine in de tank als je de auto inlevert, dan is dit inderdaad niet terug te vorderen.

Beer2
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 jun 2005 09:51

Re: HERTZ verplicht de toerist 45 euro voor bandstof te betalen

Ongelezen bericht door Beer2 »

Dit is waarschijnlijk de waarborgsom, wat heel normaal is om te betalen. Je moet er alleen wel een bewijs voor vragen zodat je dit terug kan claimen. Als je dat niet doet is het 'normaal'is deze landen dat je kan fluiten naar je geld.

Gesloten