hallo,
weet iemand hoe de 4* bingohotels zijn in turkije ???
groeten ,
harry.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] hoe zijn de bingohotels****
Re: hoe zijn de bingohotels****
Over het algemeen zijn dat de hotels die een touroperator aanbied in zijn progamma,s. Soms gaat het ook om nog nieuwe hotels die halverwege het seizoen aangeboden worden. Meestal zit je voor een lagere prijs in een even zo goed hotel. Dus als het je niet zoveel uitmaakt welk hotel, dat zou ik het rustig doen. Kan enige euro,s schelen en de service is evengoed, is mijn ervaring.
Wij doen soorgelijke vakantie,s nog weleens bij de touroperator Q International voor leuke reisjes naar Isla Margarita en Brazilie. Scheelt enorm!
AK
Wij doen soorgelijke vakantie,s nog weleens bij de touroperator Q International voor leuke reisjes naar Isla Margarita en Brazilie. Scheelt enorm!
AK
Re: hoe zijn de bingohotels****
Hallo! Merhaba!
Zoals je in mijn andere berichtje over DTI-travel heb kunnen lezen zijn de Bingohotels van Corendon en Partners verschrikkelijk slecht.
Vorig jaar een Bingohotel 4 sterren geboekt bij Travelcontact (=corendon). We zouden in Bodrum zitten, dat werd 45 mnuten verder tussen Turgutreis & Yalikavak in, aan de kust in een park wat 2 jaar gesloten was geweest (Panclub), door iemand aangekocht en even voor onze aankomst geopend.
De sporen van 2 jaar gesloten te zijn geweest waren heel duidelijk aanwezig, de kamers waren smerig, er was getracht om deze op te schilderen maar de verf was zeker halverwege op. De koelkast die er stond zette je onder stroom, de badkamer was geheel 'verkalkt' zowel de kranen, het toilet ,wat maar bleef doorlopen, als de muren. Het grote bed in de 'slaapkamer' lag door, de bedbak in de huiskamer was te vies voor woorden en het matras daarvan had de dikte van je duim.... De telefoon werkte niet (er was trouwens NERGENS op het park een normale telefoonaansluiting!) en de TV kon ook bij het grofvuil...
De ratten liepen bij sommige mensen in de kamers, het gevaarlijke poeder wat overal door het park gestrooid was hielp dus niet...
Bij het zwembad, 190 zeer slechte treden naar beneden door 'de fraai aangelegde tuin -kale vlakten zonder bloemen of planten, wel was onkruid & ongedierte en zonder verlichting, wel draden uit de grond waar stroom op stond-', was de veroudering en het niet gebruiken van die handel voor twee jaar ook heel duidelijk te zien;
De plastic rand die om het zwembad ligt was vergaan en als je erop stapt dan zakte je erdoor -levensgevaarlijk!-, de ligbedden zakte je doorheen, de handdoekenservice had 3 handdoeken om te verdelen, niet alle ruimtes kon je in omdat er overal stukkend glas lag, de vervuiling over de muurtjes van het zwembad was duidelijk te zien, als er weer een ligbed stuk was gooide het personeel dat gewoon over de muur heen. Ik heb in die twee weken dat we daar gezeten hebben slchts 1 maal gezien dat het water gecontroleerd werd en er een paar korrels schoonmaak in gegooid werd. Bah, smerig!
De lift naar het strand deed het vaker niet dan wel, je kon er ook via een pad naar toe, onderweg kreeg je dan rustiek uitzicht op de afvalstortplaats (wat de tennisbaan had moeten zijn, de ratten hadden daar hun kamp opgeslagen). Als je de gaten en hinderinissen overwonnen had kwam zo'n 15 minuten later op het strand wat helemaal nog niet klaar was, er lag een steiger maar daar kon je niet op staan want de planken braken onder je voeten, de bar was aanwezig, niet open maar wel bezaait met glas..... Verder werd dit als opslag gebruikt van allerhande zaken maar was niet bruikbaar als strand.
Het eten was zeer slecht, 2 van onze reizigers hebben twee weken diarree gehad en zeer het was ook zeer eenzijdig met weinig keus. Ook de diverse dranken waren vaak op.
Er was veel meer mis, ik zal me alleen nog maar beperken op het krijgen van doktershulp. Een van ons werd serieus ziek en had met spoed een dokter nodig, die was daar niet en moest -met de ezel of zo- vanuit een ander dorp komen, 45 minuten verder kwam er een arts die een heel pak medicijnen voorschreef (en bij zich had). Meer dan de helft van de medicijnen was niet nodig bleek later. Toen de arts nogmaals nodig was duurde het weer bijna een uur. Er was geen contract afgesloten door het park met een arts dus kwam er een ander.... lekker handig en veilig.... de host kwam de volgende dag ook maar even kijken, misschien dat hij kon hlpen met vertalen of zo. Behulpzame mensen die hosts van Corendon, heb je echt wat aan...
Een grote groep mensen klaagden zo veel dat de host uiteindelijk niet meer durfde te komen... Na heel veel telefoontjes (GSM, € 1.65 p/m) naar het plaatselijke kantoor van Corendon KON er gewisseld worden van lokatie, er moest alleen wél -direct- bijbetaald worden per persoon. Dan werd je overigens wéér naar een 4 sterren Bingohotel gebracht. Daar zat ik al, de definitie 4 sterren van Corendon gaf bij ons aan dat het niet beter zou worden, dit hebben wij dan ook geweigerd, wij hadden al meer dan 4000 euro betaald voor een 4 sterren lokatie (4 volwassenen en 3 kinderen) om daar nu nog eens meer dan 1000 euro bij te betalen en dan maar af te wachten waar je nu weer 'gestopt' werd......
Wij hebben ietsje later vernomen van mensen die verhuisd waren naar een ander "4 sterren bingohotel" dat het meer vanhetzelfde was.
Wij hebben een klachten formulier ingevuld, Corendon vanuit een internetcafe laten weten hoe het was aldaar,en na de vakantie Corendon gevraagd om een vergoeding te geven voor de gederfde vakantiegenot.
Helaas, er word ons 500 euro aangeboden om de zaak af te kopen, dat is zo'n 2.60 euro per dag p/p. BELACHELIJK!
"De reissom is niet alleen opgebouwd uit verblijfskosten maar bestaat ook uit andere componenten" schreef Corendon ons. Hoe ze zijn opgebouwd willen ze niet specificeren. Als je zelf gaat rekenen heeft corendon een overhead van ongeveer de helft van de reissom op deze manier.
Wij hebben van personeel later via email te lezen gekregen dat er in dat park niemand betaald is voor de duur dat zij daar gewerkt hadden, er was geen geld. Het park is nu ook dicht en dat is geen gemis voor de reiswereld. Dit park had nooit open mogen gaan, de eigenaar had wat langer moeten doorsparen om dit park goed, veilig en volledig te openen.
Corendon liet zowel ter plaatse als hier in Nederland alle mogelijke manieren verstek gaan en beantwoord de briefjes met standaard antwoorden, "die 500 euro is afdoende", "spijtig dat uw vakantie zo verlopen is", "alle waar naar zijn geld" of woorden van gelijke strekking. Zij willen daar willen niet verder over discuseren en de vergoeding niet verhogen.
Wij zijn onderussen alweer twee keer met andere touroperators naar Turkije geweest, beide hebben ze de juiste definitie van 4 sterren, luxe, schoon en alles wat je van een viersterrenhotel/club mag verwachten. lees onze ervaring in dit forum bij DTI Travel maar.
Corendon is een slelletje mensen die er alleen op uit zijn om veel geld te verdienen en niet om de reiziger het naar de zin te maken. Wij hadden eerder geboekt bij Corendon en waren daar niet helemaal tevreden over....
Waarom dan weer Corendon? zal u denken
Degene waar we oorspronkelijk de vakantie geboekt hadden liet 2 weken voordat wij op vakantie zouden gaan de boel springen.
Wij hadden geen keus, Corendon was de enige die voor 7 personen plaats had. Iedere grote touroperator zat vol, dat komt bij dat wij niet de enige waren die ineens niet meer op vakantie konden, de touroperator die failliet ging liet duizenden gedupeerden na. Het geld werd overigens wél door de SGR teruggestort maar wat heb je er aan als je dan geen vakantie meer kunt boeken.
Corendon-Travelcontact en welke andere namen zijn nog meer gebruiken: MIJDEN en op zoek gaan naar betrouwbare organisaties!
PS: de reis met DTI-travel en de oktober2003-reis met Jetair (Belgische TUI) was eigenlijk net zo duur in het hoogseizoen als die reis van Corendon.
Corendon zijn aanbiedingen zijn dus helemaal niet zulke koopjes......
Zoals je in mijn andere berichtje over DTI-travel heb kunnen lezen zijn de Bingohotels van Corendon en Partners verschrikkelijk slecht.
Vorig jaar een Bingohotel 4 sterren geboekt bij Travelcontact (=corendon). We zouden in Bodrum zitten, dat werd 45 mnuten verder tussen Turgutreis & Yalikavak in, aan de kust in een park wat 2 jaar gesloten was geweest (Panclub), door iemand aangekocht en even voor onze aankomst geopend.
De sporen van 2 jaar gesloten te zijn geweest waren heel duidelijk aanwezig, de kamers waren smerig, er was getracht om deze op te schilderen maar de verf was zeker halverwege op. De koelkast die er stond zette je onder stroom, de badkamer was geheel 'verkalkt' zowel de kranen, het toilet ,wat maar bleef doorlopen, als de muren. Het grote bed in de 'slaapkamer' lag door, de bedbak in de huiskamer was te vies voor woorden en het matras daarvan had de dikte van je duim.... De telefoon werkte niet (er was trouwens NERGENS op het park een normale telefoonaansluiting!) en de TV kon ook bij het grofvuil...
De ratten liepen bij sommige mensen in de kamers, het gevaarlijke poeder wat overal door het park gestrooid was hielp dus niet...
Bij het zwembad, 190 zeer slechte treden naar beneden door 'de fraai aangelegde tuin -kale vlakten zonder bloemen of planten, wel was onkruid & ongedierte en zonder verlichting, wel draden uit de grond waar stroom op stond-', was de veroudering en het niet gebruiken van die handel voor twee jaar ook heel duidelijk te zien;
De plastic rand die om het zwembad ligt was vergaan en als je erop stapt dan zakte je erdoor -levensgevaarlijk!-, de ligbedden zakte je doorheen, de handdoekenservice had 3 handdoeken om te verdelen, niet alle ruimtes kon je in omdat er overal stukkend glas lag, de vervuiling over de muurtjes van het zwembad was duidelijk te zien, als er weer een ligbed stuk was gooide het personeel dat gewoon over de muur heen. Ik heb in die twee weken dat we daar gezeten hebben slchts 1 maal gezien dat het water gecontroleerd werd en er een paar korrels schoonmaak in gegooid werd. Bah, smerig!
De lift naar het strand deed het vaker niet dan wel, je kon er ook via een pad naar toe, onderweg kreeg je dan rustiek uitzicht op de afvalstortplaats (wat de tennisbaan had moeten zijn, de ratten hadden daar hun kamp opgeslagen). Als je de gaten en hinderinissen overwonnen had kwam zo'n 15 minuten later op het strand wat helemaal nog niet klaar was, er lag een steiger maar daar kon je niet op staan want de planken braken onder je voeten, de bar was aanwezig, niet open maar wel bezaait met glas..... Verder werd dit als opslag gebruikt van allerhande zaken maar was niet bruikbaar als strand.
Het eten was zeer slecht, 2 van onze reizigers hebben twee weken diarree gehad en zeer het was ook zeer eenzijdig met weinig keus. Ook de diverse dranken waren vaak op.
Er was veel meer mis, ik zal me alleen nog maar beperken op het krijgen van doktershulp. Een van ons werd serieus ziek en had met spoed een dokter nodig, die was daar niet en moest -met de ezel of zo- vanuit een ander dorp komen, 45 minuten verder kwam er een arts die een heel pak medicijnen voorschreef (en bij zich had). Meer dan de helft van de medicijnen was niet nodig bleek later. Toen de arts nogmaals nodig was duurde het weer bijna een uur. Er was geen contract afgesloten door het park met een arts dus kwam er een ander.... lekker handig en veilig.... de host kwam de volgende dag ook maar even kijken, misschien dat hij kon hlpen met vertalen of zo. Behulpzame mensen die hosts van Corendon, heb je echt wat aan...
Een grote groep mensen klaagden zo veel dat de host uiteindelijk niet meer durfde te komen... Na heel veel telefoontjes (GSM, € 1.65 p/m) naar het plaatselijke kantoor van Corendon KON er gewisseld worden van lokatie, er moest alleen wél -direct- bijbetaald worden per persoon. Dan werd je overigens wéér naar een 4 sterren Bingohotel gebracht. Daar zat ik al, de definitie 4 sterren van Corendon gaf bij ons aan dat het niet beter zou worden, dit hebben wij dan ook geweigerd, wij hadden al meer dan 4000 euro betaald voor een 4 sterren lokatie (4 volwassenen en 3 kinderen) om daar nu nog eens meer dan 1000 euro bij te betalen en dan maar af te wachten waar je nu weer 'gestopt' werd......
Wij hebben ietsje later vernomen van mensen die verhuisd waren naar een ander "4 sterren bingohotel" dat het meer vanhetzelfde was.
Wij hebben een klachten formulier ingevuld, Corendon vanuit een internetcafe laten weten hoe het was aldaar,en na de vakantie Corendon gevraagd om een vergoeding te geven voor de gederfde vakantiegenot.
Helaas, er word ons 500 euro aangeboden om de zaak af te kopen, dat is zo'n 2.60 euro per dag p/p. BELACHELIJK!
"De reissom is niet alleen opgebouwd uit verblijfskosten maar bestaat ook uit andere componenten" schreef Corendon ons. Hoe ze zijn opgebouwd willen ze niet specificeren. Als je zelf gaat rekenen heeft corendon een overhead van ongeveer de helft van de reissom op deze manier.
Wij hebben van personeel later via email te lezen gekregen dat er in dat park niemand betaald is voor de duur dat zij daar gewerkt hadden, er was geen geld. Het park is nu ook dicht en dat is geen gemis voor de reiswereld. Dit park had nooit open mogen gaan, de eigenaar had wat langer moeten doorsparen om dit park goed, veilig en volledig te openen.
Corendon liet zowel ter plaatse als hier in Nederland alle mogelijke manieren verstek gaan en beantwoord de briefjes met standaard antwoorden, "die 500 euro is afdoende", "spijtig dat uw vakantie zo verlopen is", "alle waar naar zijn geld" of woorden van gelijke strekking. Zij willen daar willen niet verder over discuseren en de vergoeding niet verhogen.
Wij zijn onderussen alweer twee keer met andere touroperators naar Turkije geweest, beide hebben ze de juiste definitie van 4 sterren, luxe, schoon en alles wat je van een viersterrenhotel/club mag verwachten. lees onze ervaring in dit forum bij DTI Travel maar.
Corendon is een slelletje mensen die er alleen op uit zijn om veel geld te verdienen en niet om de reiziger het naar de zin te maken. Wij hadden eerder geboekt bij Corendon en waren daar niet helemaal tevreden over....
Waarom dan weer Corendon? zal u denken
Degene waar we oorspronkelijk de vakantie geboekt hadden liet 2 weken voordat wij op vakantie zouden gaan de boel springen.
Wij hadden geen keus, Corendon was de enige die voor 7 personen plaats had. Iedere grote touroperator zat vol, dat komt bij dat wij niet de enige waren die ineens niet meer op vakantie konden, de touroperator die failliet ging liet duizenden gedupeerden na. Het geld werd overigens wél door de SGR teruggestort maar wat heb je er aan als je dan geen vakantie meer kunt boeken.
Corendon-Travelcontact en welke andere namen zijn nog meer gebruiken: MIJDEN en op zoek gaan naar betrouwbare organisaties!
PS: de reis met DTI-travel en de oktober2003-reis met Jetair (Belgische TUI) was eigenlijk net zo duur in het hoogseizoen als die reis van Corendon.
Corendon zijn aanbiedingen zijn dus helemaal niet zulke koopjes......
Re: hoe zijn de bingohotels****
Oh ja, ik had nog iets toepasselijks bedacht, misschien een leuke slogan om mee te adverteren:
Bingo hotels van Corendon: Soms heb je prijs, meestal hebt je niets
Bingo hotels van Corendon: Soms heb je prijs, meestal hebt je niets