LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hoe zit dat met annasol?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
boefje
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 feb 2006 20:57

hoe zit dat met annasol?

Ongelezen bericht door boefje »

Ik heb een reis geboekt bij Peter Langhout, en die heeft op zijn beurt de reis ondergebracht bij annasol, ik heb mijn aanbetaling ook overgemaakt aan annasol. Nu lees ik dat annasol wél is aangesloten bij SGR, en dat ik me dus geen zorgen hoef te maken? Op de site van annasol staan echter alleen maar reizen naar Turkije en niet naar Malta, waar ik naartoe ga! Verder is annasol (of Dentours) niet aangesloten bij de ANVR. Nu ik de berichten over Peter Langhout alleen maar erger zie worden (toen ik boekte leek het nog goed te komen) maak ik me toch ernstige zorgen.. Hoeveel risico loop ik nu eigenlijk? Wat als PL écht failliet gaat, heb ik dan wat aan de SGR van annasol? Of zou die mee de fles opgaan? Ik moet binnenkort het resterende bedrag over gaan maken, wat moet ik doen???

brunette
Berichten: 34
Lid geworden op: 30 jan 2006 22:08

Re: hoe zit dat met annasol?

Ongelezen bericht door brunette »

ik zat net op de site van peter langhout te kijken maar dat alle boekingen naar annasol gaan staat er niet meer op maar volgens mij doet annasol je reis nu dus als ze failliet gaan blijf je daar gewoon zo ver als ik heb begrepen wij hebben bij pl zelf nog geboekt voor 3jan maar hebben geannuleerd omdat we het niet meer aan durf de zo ver als ik het begrijp loop je bij annasol geen risico

boefje
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 feb 2006 20:57

Re: hoe zit dat met annasol?

Ongelezen bericht door boefje »

ik ben eigenlijk een beetje bang dat annasol een zusje van PL (en/of de investeerders) is, en dus net zo hard onderuit gaat als PL bij een event. faillisement! En in hoeverre geldt het SGR van Annasol als ik op papier bij PL geboekt heb? (maar wel betaald aan Annasol)..

l.schalk
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 feb 2006 10:44

Re: hoe zit dat met annasol?

Ongelezen bericht door l.schalk »

Als je geboekt hebt bij PLR, maar een faktuur/bevestiging hebt gehad van ANNASOL, kun je jezelf afvragen met wie er nu eigenlijk een reisovereenkomst afgesloten is !!!

Captain Peacock
Berichten: 95
Lid geworden op: 08 jun 2005 08:21

Re: hoe zit dat met annasol?

Ongelezen bericht door Captain Peacock »

ANNASOl neemt de reizen van PLR over... want die hebben wel een SGR keurmerk...maar ja of dat goed gaat komen...

Als je nog kan annuleren zou ik toch proberen voor zekerheid te kiezen...de overgang Air Holland naar Holland Exel zou ook vlekkeloos gaan, maar is niet helemaal zo gelopen.

Succes

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: hoe zit dat met annasol?

Ongelezen bericht door eeliane »

Goed kijken met wie je de reisovereenkomst hebt getekend. Is het Peter dan moet hij geld doorbetalen aan annasol en tja dat heeft ie niet. Dus denk ik niet dat je reis geboekt staat.
Dat gebeurt wel vaker dat de en touroperator reizen door een andere laat uitvoeren, zeker vluchten enzo.
Dus is het annasol dan kan je hen raadplegen, is t Peter dan heb je een probleem.

weelden22
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 feb 2006 16:55

Re: hoe zit dat met annasol?

Ongelezen bericht door weelden22 »

annasol is ondergebracht bij benga en krijgt per 28-02-2006
het teken sgr dus je hoeft je geen zorgen meer te maken kan je ook mee geven dat ze ook een aanvraag hebben gedaan bij het anvr
het heet dus nu geen langhout reizen meer meer benga dus uw kunt met een gerust hart weer op vakantie gaan

Gesloten