LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hogere prijzen bij boekingen vanuit het buitenland

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Hogere prijzen bij boekingen vanuit het buitenland

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Beste mensen,

Ik woon niet in Nederland en heb een klein probleem. Ieder jaar moet ik een internationale reis maken met mijn familie. Tot dusverre kon ik via cheaptickets.nl en anders verschillende luchtvaartmaatschappijen (KLM, Lufthansa) de tickets boeken maar dit jaar gaat het ineens niet meer. Hier zijn verschillende redenen voor:

* Banktransfers worden niet meer geaccepteerd en vooral niet uit het buitenland, omdat dat te lang duurt;
* Betaling MOET dus per creditcard of PayPal;
* De limiet van mijn creditcard is te laag.

Zowel cheaptickets als alle luchtvaartmaatschappijen die ik heb geprobeerd hanteren dit systeem.

Ik heb geen PayPal rekening en eerlijk gezegd zie ik de toegevoegde waarde van een dergelijk schimmig bedrijf dat niet eens een bank is niet is. Ook verhoging van de limiet van mijn creditcard is niet acceptabel want dat kost geld, nog los van het feit of de bank dat toestaat. En datzelfde geldt voor spoedoverboekingen. Wanneer ik direct via het vliegveld of reisbureau boek moet ik nog een extra toeslag of commissie betalen voor het genoegen.

Naar mijn mening is het werkelijk belachelijk dat ik nu extra kosten moet maken (bovenop de bestaande verhogingen) en dat ineens geen banktransfers meer worden geaccepteerd en ineens de betalingstermijn van 3 naar 1 dag is ingekort. De facto moet ik dus vanwege het land waar ik woon extra betalen en dat vind ik eerlijk gezegd niet redelijk.

Heeft iemand anders wellicht ervaring hiermee en zijn er misschien manieren om hieraan te ontkomen?

diepezucht
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 mei 2006 13:49

Re: Hogere prijzen bij boekingen vanuit het buitenland

Ongelezen bericht door diepezucht »

Paypal is geen schimmig bedrijf.

Heb zelf een PP rekening die gekoppeld is aan mijn NL-bankrekening en dat gaat prima. In het buitenland vinden ze iDeal maar schimmig...


[typo edit]
Laatst gewijzigd door diepezucht op 11 apr 2012 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Hogere prijzen bij boekingen vanuit het buitenland

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Dat kan maar paypal is geen bank en bovendien konden betalingen altijd via internetbankieren.

Ik geef toe, onbekend maakt onbemind, maar wat doet paypal nou eigenlijk extra bovenop een gewone banktransfer?

Banken dresseren ons eerst allemaal daar gebruik van te maken en nu accepteren luchtvaartmaatschappijen dit ineens niet meer...

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Hogere prijzen bij boekingen vanuit het buitenland

Ongelezen bericht door wiseger »

Probleem is niet dat je in het buitenland woont. Het probleem is dat je geen Nederlandse bankrekening hebt, niet over een creditkaart beschikt en geen gebruik van paypal wilt maken.

Cheaptickets.nl is een Nederland bedrijf en wil niet wachten op een buitenlandse banktransfer.

Wellicht heb je kennissen in Nederland die het bedrag voor je kunnen betalen, dan kan je zelf het geld naar je kennis overmaken?

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Hogere prijzen bij boekingen vanuit het buitenland

Ongelezen bericht door nevermind »

Voor het betalen van een ticket hoef je geen Nederlands Bankrekening te hebben.
TS heeft wel een creditkaart, maar het limiet is te laag.
Waarom laat je dit niet verhogen?
Je kan toch het bedrag van de tickets op jou rekening storten en de bank vragen om het limiet dan voor deze transactie voor 1 of meerdere dagen te verhogen.
Dit doe ik hier in Nederland, als ik een voorwerp koop, wat hoger dan het limiet is.

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Hogere prijzen bij boekingen vanuit het buitenland

Ongelezen bericht door wiseger »

nevermind schreef:Voor het betalen van een ticket hoef je geen Nederlands Bankrekening te hebben.
Je hebt een Nederlandse bankrekening nodig om via iDeal te kunnen betalen, dat is één van de geaccepteerde betalingswijze van cheaptickets.nl en die kun je ook vanuit het buitenland gebruiken als je over een Nederlandse bankrekening beschikt.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Hogere prijzen bij boekingen vanuit het buitenland

Ongelezen bericht door nevermind »

wiseger schreef:
nevermind schreef:Voor het betalen van een ticket hoef je geen Nederlands Bankrekening te hebben.
Je hebt een Nederlandse bankrekening nodig om via iDeal te kunnen betalen, dat is één van de geaccepteerde betalingswijze van cheaptickets.nl en die kun je ook vanuit het buitenland gebruiken als je over een Nederlandse bankrekening beschikt.

Laat je mijn woorden nog eens door het hoofd gaan.
Daar staat:
Voor het betalen van een ticket hoef je geen Nederlands Bankrekening te hebben.
Nergens heb ik een betaalmethode aangehaald. :shock:

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Hogere prijzen bij boekingen vanuit het buitenland

Ongelezen bericht door newmikey »

Bor Komorovski schreef: Ik woon niet in Nederland en heb een klein probleem.

* Banktransfers worden niet meer geaccepteerd en vooral niet uit het buitenland, omdat dat te lang duurt;
* Betaling MOET dus per creditcard of PayPal;
* De limiet van mijn creditcard is te laag.

Zowel cheaptickets als alle luchtvaartmaatschappijen die ik heb geprobeerd hanteren dit systeem.

De facto moet ik dus vanwege het land waar ik woon extra betalen en dat vind ik eerlijk gezegd niet redelijk.
Nee, zoals je het hierboven stelt wil je aan géén van de aangeboden betaalwijzen voldoen en daarmee ben jijzelf niet echt redelijk.

De boekingssites bieden voldoende betaalopties aan maar om jou moverende redenen zie je géén van die opties zitten. Je zou het het beste kunnen proberen via een boekingssite in het land waar je woont en ook je bankrekening hebt, je hoeft niet persé via een Nederlandse site te boeken om vanaf een Nederlandse luchthaven te kunnen vliegen. Daarmee zou je probleem gewoon simpelweg opgelost zijn.

Als je echter ook in het land waar je woont géén betaalopties hebt, wordt het moeilijk. Nog een tip: banken zijn soms bereid de ruimte op een creditcard tijdelijk te verruimen zonder al te veel kosten.

troyair
Berichten: 110
Lid geworden op: 27 okt 2011 15:16

Re: Hogere prijzen bij boekingen vanuit het buitenland

Ongelezen bericht door troyair »

@ Bor Komorovski,

stort gewoon geld op je creditcard. In Nederland kan dit en kost het ongeveer 2 werkdagen voordat het verwerkt is.
Het limiet blijft het zelfde, echter kun je veel meer opnemen omdat het saldo op je kaart immers positief is.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Hogere prijzen bij boekingen vanuit het buitenland

Ongelezen bericht door nevermind »

troyair schreef:@ Bor Komorovski,

stort gewoon geld op je creditcard. In Nederland kan dit en kost het ongeveer 2 werkdagen voordat het verwerkt is.
Het limiet blijft het zelfde, echter kun je veel meer opnemen omdat het saldo op je kaart immers positief is.
Heb je ook gelezen, dat het limiet van TS te laag is?
De limiet van mijn creditcard is te laag.
Waar kan je met je creditcard meer opnemen, dan het limit is?
Dat TS het geld op de creditkaart zou moeten storten hebben intussen verschillende mensen aangegeven.

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Hogere prijzen bij boekingen vanuit het buitenland

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

@Nevermind
Dank voor de suggestie, de bank is akkoord. Probleem hopelijk opgelost.

Overigens gaat het me niet om Cheaptickets maar om alle luchtvaartmaatschappijen (Lufthansa, KLM, Swissair, noem maar op). Ze eisen allemaal betaling via creditcard of binnen 1 dag, en als de maatschappij geen kantoor in mijn land heeft dat is het dus per definitie een internationale overboeking en duurt het dus langer, dus dan is 1 dag gewoon niet mogelijk. Ik kan dan weliswaar telefonisch of via het loket boeken maar dan krijg ik 45 euro per ticket toeslag voor dat genoegen. Het probleem is dat luchtmaatschappijen geen kantoor of bankrekening in mijn land hebben, waarschijnlijk omdat het te klein is.

Banktransfers zijn geaccepteerde betaalmethoden en tot nu toe was er ook nooit een probleem, het geld was er gewoon in 2 dagen, ook bij cheaptickets.nl. Waarom die fixatie op creditcards of paypal als er al een goed en veilig systeem bestaat? Het spijt me maar daar heb ik weinig begrip voor. Daar komt bij dat ik de facto meer moet betalen vanwege het feit dat ik geen lokale bankrekening heb en volgens mij is dat naar Europees recht niet toegestaan. Dan kan je wel zeggen dat het door de termijn en niet door het land komt, maar door de termijn op 1 dag te stellen worden de facto alle internationale boekingen lastiger dan wel duurder (vergelijk de kruistocht van de Europese Commissie tegen de hogere internationale beltarieven, die volgens Commissaris Kroes geen enkele reele justificatie hebben).

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Hogere prijzen bij boekingen vanuit het buitenland

Ongelezen bericht door newmikey »

Bor Komorovski schreef:Het probleem is dat luchtmaatschappijen geen kantoor of bankrekening in mijn land hebben, waarschijnlijk omdat het te klein is.
Welk land hebben we het eigenlijk over? Misschien kunnen we dan nog wat extra opties bekijken.

troyair
Berichten: 110
Lid geworden op: 27 okt 2011 15:16

Re: Hogere prijzen bij boekingen vanuit het buitenland

Ongelezen bericht door troyair »

nevermind schreef:
troyair schreef:@ Bor Komorovski,

stort gewoon geld op je creditcard. In Nederland kan dit en kost het ongeveer 2 werkdagen voordat het verwerkt is.
Het limiet blijft het zelfde, echter kun je veel meer opnemen omdat het saldo op je kaart immers positief is.
Heb je ook gelezen, dat het limiet van TS te laag is?
De limiet van mijn creditcard is te laag.
Waar kan je met je creditcard meer opnemen, dan het limit is?
Dat TS het geld op de creditkaart zou moeten storten hebben intussen verschillende mensen aangegeven.

Extra geld storten op je creditcard heeft niets met het limiet te maken.
Als je een limiet van € 2500 hebt, maar je stort op de tegenrekening van de creditcard € 2500, dan heb je na verwerking € 5000EUR te besteden. Het bedrag wat je stort op de kaart is een aanvulling van je limiet. Al heb je een limiet van 1000eu, stort je er een miljoen op, dan heb je dat hele miljoen te besteden...... lijkt me niet zo moeilijk te begrijpen :roll:

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Hogere prijzen bij boekingen vanuit het buitenland

Ongelezen bericht door newmikey »

troyair schreef:Al heb je een limiet van 1000eu, stort je er een miljoen op, dan heb je dat hele miljoen te besteden...... lijkt me niet zo moeilijk te begrijpen :roll:
Ha! Was het maar waar. Wat er ook op je rekening staat, je CC blokkeert als hij over de maandlimiet komt. Dus, al heb je een miljoen op je rekening, als je een limiet hebt van €2500 kan je géén cent meer chargen want de kaart blokkeert verdere uitgaven.

troyair
Berichten: 110
Lid geworden op: 27 okt 2011 15:16

Re: Hogere prijzen bij boekingen vanuit het buitenland

Ongelezen bericht door troyair »

newmikey schreef: Ha! Was het maar waar. Wat er ook op je rekening staat, je CC blokkeert als hij over de maandlimiet komt. Dus, al heb je een miljoen op je rekening, als je een limiet hebt van €2500 kan je géén cent meer chargen want de kaart blokkeert verdere uitgaven.
Hmm, dan is het afhankelijk van je cc verstrekker.
Normaal gesproken geld bij een overmaking op cc dat dit bedrag bovenop je limiet komt te staan. Altans, bij mijn eigen cc en die van mijn partner kan dat wel.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Hogere prijzen bij boekingen vanuit het buitenland

Ongelezen bericht door newmikey »

troyair schreef:
newmikey schreef: Ha! Was het maar waar. Wat er ook op je rekening staat, je CC blokkeert als hij over de maandlimiet komt. Dus, al heb je een miljoen op je rekening, als je een limiet hebt van €2500 kan je géén cent meer chargen want de kaart blokkeert verdere uitgaven.
Hmm, dan is het afhankelijk van je cc verstrekker.
Normaal gesproken geld bij een overmaking op cc dat dit bedrag bovenop je limiet komt te staan. Altans, bij mijn eigen cc en die van mijn partner kan dat wel.
Ik had tot 2 jaar geleden alleen een RABO Mastercard. Wij werden met de €2500 limiet geconfronteerd op vakantie in Canada terwijl we nog €7000 gewoon op de betaalrekening (waar ook de kaart op stond). Antwoord van RABO: "jammer, maar daar kunnen we niets aan doen tenzij u een hogere limiet aanvraagt als u weer terug bent" - had er uiteraard op dàt moment niets aan. Voeld eknap lullig om met het gezin een diner te willen afrekenen en geblokkeerd te zijn - gelukkig had ik mijn zakelijke kaart ook bij me en kon ik wel gewoon pinnen met de RABO en Giro pinpassen bij de meeste automaten.(Maar ook daar zit een limiet op, neem ik aan. In ieder geval een daglimiet)

Meteen na terugkomst een VISA partnerkaart (gratis) op de ING rekening aangevraagd zodat we de volgende keer in ieder geval 2 keer die limiet kunnen uitgeven.

Dit jaar doorgesproken met de RABO en wat blijkt: ze kunnen ook tijdelijk de limiet aanpassen mits ze van te voren op de hoogte zijn en hun checks hebben kunnen doen. Kosten: nihil. Dat vond ik nou wèl weer een goede service, trouwens.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Hogere prijzen bij boekingen vanuit het buitenland

Ongelezen bericht door nevermind »

troyair schreef:
nevermind schreef:
troyair schreef:@ Bor Komorovski,

stort gewoon geld op je creditcard. In Nederland kan dit en kost het ongeveer 2 werkdagen voordat het verwerkt is.
Het limiet blijft het zelfde, echter kun je veel meer opnemen omdat het saldo op je kaart immers positief is.
Heb je ook gelezen, dat het limiet van TS te laag is?
De limiet van mijn creditcard is te laag.
Waar kan je met je creditcard meer opnemen, dan het limit is?
Dat TS het geld op de creditkaart zou moeten storten hebben intussen verschillende mensen aangegeven.

Extra geld storten op je creditcard heeft niets met het limiet te maken.
Als je een limiet van € 2500 hebt, maar je stort op de tegenrekening van de creditcard € 2500, dan heb je na verwerking € 5000EUR te besteden. Het bedrag wat je stort op de kaart is een aanvulling van je limiet. Al heb je een limiet van 1000eu, stort je er een miljoen op, dan heb je dat hele miljoen te besteden...... lijkt me niet zo moeilijk te begrijpen :roll:

Neen, jouw redenatie is niet te begrijpen, maar ik zie dat newmikey al het aan jouw heeft uitgelegd, hoe de steel in het vork zit.
Trouwens je hebt het nog nooit meegemaakt/gehad, anders zou je dit niet schrijven.

TS heeft het limiet laten verhogen en het zou nu wel werken, dus...... :shock:
Dank voor de suggestie, de bank is akkoord. Probleem hopelijk opgelost.

troyair
Berichten: 110
Lid geworden op: 27 okt 2011 15:16

Re: Hogere prijzen bij boekingen vanuit het buitenland

Ongelezen bericht door troyair »

nevermind schreef:
Neen, jouw redenatie is niet te begrijpen, maar ik zie dat newmikey al het aan jouw heeft uitgelegd, hoe de steel in het vork zit.
Trouwens je hebt het nog nooit meegemaakt/gehad, anders zou je dit niet schrijven.
Beetje gepikeerd?
Ik heb een cc met een limit van € 1000EUR, dus ik kan alleen dat bedrag besteden. Echter, als ik op mijn creditcard zelf € 2000EUR EXTRA stort, dan kan ik dat bedrag, plus mijn limiet van € 1000EUR gewoon in een keer besteden. Dus in totaal € 3000EUR. ( 1000+2000=3000).
Heb ik dit nooit meegemaakt? JA, een paar maanden terug nog, met mijn eigen cc en die van mijn partner.

Nou kan het wel verschillen of je een bank cc hebt die gekoppeld is aan je betaalrekening, of een " losse " creditcard.
Is je cc idd gekoppeld aan je bankrekening ( zeg een veredelde bankkaart ), nee dan kom je niet ver mee.

Maar goed, op mijn heb ik elke dag tientallen creditcardtransacties van mijn klanten te verwerken en heb ik zelf een mastercard en een AMEX, dus ik zal vast niet weten waar ik het over heb. :wink:

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Hogere prijzen bij boekingen vanuit het buitenland

Ongelezen bericht door nevermind »

troyair schreef:
nevermind schreef:
Neen, jouw redenatie is niet te begrijpen, maar ik zie dat newmikey al het aan jouw heeft uitgelegd, hoe de steel in het vork zit.
Trouwens je hebt het nog nooit meegemaakt/gehad, anders zou je dit niet schrijven.
Beetje gepikeerd?
Ik heb een cc met een limit van € 1000EUR, dus ik kan alleen dat bedrag besteden. Echter, als ik op mijn creditcard zelf € 2000EUR EXTRA stort, dan kan ik dat bedrag, plus mijn limiet van € 1000EUR gewoon in een keer besteden. Dus in totaal € 3000EUR. ( 1000+2000=3000).
Heb ik dit nooit meegemaakt? JA, een paar maanden terug nog, met mijn eigen cc en die van mijn partner.

Nou kan het wel verschillen of je een bank cc hebt die gekoppeld is aan je betaalrekening, of een " losse " creditcard.
Is je cc idd gekoppeld aan je bankrekening ( zeg een veredelde bankkaart ), nee dan kom je niet ver mee.

Maar goed, op mijn heb ik elke dag tientallen creditcardtransacties van mijn klanten te verwerken en heb ik zelf een mastercard en een AMEX, dus ik zal vast niet weten waar ik het over heb. :wink:

Hoezo zou ik gepikeerd zijn?
Dat je tientallen credietcardtransacties verwerkt, en weet ik hoeveel mastercards hebt, wil nog niet zeggen, dat je ook gelijk hebt.
TS zijn limiet was te laag, en kon de betaling niet verrichten, dus was zijn credietcard aan de rekening gekoppeld, en dan werkt het niet naar jouw manier.

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: Hogere prijzen bij boekingen vanuit het buitenland

Ongelezen bericht door CSM »

Volgens mij was de suggestie van Troyair een prima optie. En toen hij of zij de suggestie deed, was nog niet duidelijk wat voor type creditcard TS heeft (al dan niet een veredelde bankpas). Is dat inmiddels wel duidelijk, eigenlijk?

Hoe dan ook, nevermind. Uw gejammer over Troyair komt nogal kleinzerig over. Wees een vent en geef gewoon toe dat het toch niet zo'n gek idee was.

Gesloten