LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Holland International komt afspraken niet na

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
j.dam
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 nov 2006 11:09

Holland International komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door j.dam »

:cry: Wij een all.incl. vakantie geboekt bij holland int. in Tunesie met alle watersporten all.incl.voor de zekerheid nog even gebeld met H.I. of het goed in de gids stond en of er geen beperkingen waren, alles was ok!Dit was heel belangerijk omdat we wilden zeilen.Twee weken voor vertrek keken we op de site van het hotel en zagen dat er geen zeilen bij vermeld stond.Wij weer gebeld met H.I. en ze bevestigden weer dat zeilen er bij zat, we konden met een gerust hart op vakantie. Bij het hotel aangekomen, GEEN zeilmogelijkheden wij gelijk naar H.I.gefaxt dat ze of eenzeilboot moesten regelen of geld terug en direct naar huis.
H.I.'s voorstel gratis excursie t.w.v €100,00, dit was geen optie we wilden samen zeilen en haten excursies.Wij wilden terug dit was niet mogenlijk geen plaats in geen enkel vliegtuig.Wij werden veroordeeld tot 10 dagen wachten, 9 vrijedagen en €1600,00 armer.Wat kan ik doen om het beloofde te krijgen? Via SGC krijgen we €600,00 terug,resultaat 11 dagen ellende 10 vrijedagen, €1000,00 en een illusie armer voor een niet genoten vakantie! Holland International en Stichting Geschillen Commissie bedankt.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Holland International komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door Laurent »

Met alle respect toch navolgende:

Was de uitgangsbasis een zeilvakantie?.

Staat het woord zeilen in de folder en in jullie boekingscontract?.

Hebben jullie voor vertrek dit schriftelijk vastgelegd ?.

Kon er ter plekke geen zeilboot geregeld worden ?.

Jullie hebben Euro 600,-- geaccepteerd ?.

Ik geloof niet dat je 9 dagen aan een stuk gaat zeilen.

Wij hebben hetzelfde gehad met een golfvakantie incl greenfees en tijden in Turkije met die club uit Schagen,ter plekke geen starttijden vastgelegd door H I te krijgen muv 06.45 uur s, morgens in het donker.

Wij hebben ter plekke het golfen geschrapt en terug betaald gekregen en verder het beste van onze vakantiedagen gemaakt. Flexibel moet je wel blijven,er zat niet anders op.

j.dam
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 nov 2006 11:09

Re: Holland International komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door j.dam »

1 We wilden gaan zeilen eerst in nederland, maar voor een paar hondert euro meer in Tunesie en zeilen met mooi weer is toch het leukst. Daarom hebben we ook twee keer gebeld of het er wel bij zat. Dit was ons vakantie doel!
2 Ja, zwart op wit in de folder en in het boekings contract staat ook incl. alle sporten.
3 Niet nog een keer extra, maar 2 keer bellen en zie punt 2, lijkt mij voldoende.
4 Nee, helaas niet alleen overboeken naar ander hotel was mogelijk maar met bijbetaling van €460,00 p.p. Dit vond ik niet acceptabel an gezien het niet mijn fout was. En toen dat voorstel kwam waren er al 3
vakantie dagen verpest en honderden euro's telefoon kosten.
5 Ja, dit is via de stichting geschillen commissie gegaan en dan moet je tekenen dat de uitspraak bindend is. Daarom wil ik adviseren ga NOOIT met de SGC in zee, die worden volgens mij door de touroperators omgekocht. De volgende keer neem ik gelijk een advocaat in de arm.

puerto38
Berichten: 79
Lid geworden op: 01 jun 2006 14:50

Re: Holland International komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door puerto38 »

Ik denk dat we op basis van uw gegevens niet echt kunnen beoordelen wie hier fout is.
Alle sporten incl. , kan je ook opvatten als alle sporten die het hotel aanbiedt.
Mochten ze toch 1 of 2 boten hebben gehad, dan is daar vaak een beperking op, bijvoorbeeld 1 uur per dag zodat ook andere gasten er gebruik van kunnen maken.
Is dit echt wat jullie zochten, bijvoorbeeld 1 uur per dag zeilen.
Anders hadden jullie een echte zeilvakantie moeten boeken.

Welke hotel was het en welke plaats??

j.dam
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 nov 2006 11:09

Re: Holland International komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door j.dam »

Nou ik weet wel wie er fout was, ze hebben na mijn klagen de gegevens op internet direct gewijzigd!Maar in de gids staat op het strand div. watersporten met o.a.zeilen,catamaran,waterskien en surfen en bij het all. incl. staat ALLE SPORTEN! En we hebben er nog 2 keer voor gebeld!
Maar in een ding heb je wel gelijk je kan niet heel de dag zeilen maar s'morgens een uur en s'middags een uur had mijn vakantie goed gemaakt.
Nu zijn we ook nog 3x wezen zeilen 2x 1 uur rijden met de taxi een catamaran huren eten en drinken bij een ander restaurant dit waren nog meer kosten dan de €600,00 korting, dan nog het ongemak en slechts 3x zeilen.
Het hotel heet Marillia in Hammamet .

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Holland International komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door Laurent »

Pueorto, je slaat de spijker op de kop.

De sporten die het hotel aanbied zijn bepalend.

Expleciet de zaken in het vervolg vastleggen als je perse 9 dagen achter elkaar wilt zeilen, SGR werkt prima.

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Holland International komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door gerland »

resultaat 11 dagen ellende 10 vrijedagen, €1000,00 en een illusie armer voor een niet genoten vakantie!
U mist de wil of de flexibiliteit om er, zonder te zeilen, het beste van te maken? Of hebt u echt 11 dagen op uw hotelbed liggen janken van ellende. Zeg eens eerlijk? Hoe hebt u deze dagen doorgebracht?

Er is overigens niks mis met de SGC. Beetje slap, om niet te zeggen onfatsoenlijk, om je kans te wagen bij deze commissie (in de wetenschap dat je een bindende uitspraak vraagt), en op het moment dat de uitspraak je niet zint de SGC te betichten van corruptie.

U mag denk ik niet klagen over de ontvangen compensatie. Welke motivering hanteerde de commissie bij het toekennen van het bedrag, en de hoogte daarvan, precies?

Hesselink
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2006 21:07

Re: Holland International komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door Hesselink »

Holland International is inderdaad zeer slecht. Mijn vakantiebestemming leverde ook niet de specificaties die ze wel pontificaal in hun reisgids vermelden. Bij klagen geven ze bovendien niet thuis; hetgeen behoorlijk arrogant is. Voor mij nooit meer Holland International vakantie

Ballie
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 sep 2005 16:40

Re: Holland International komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door Ballie »

€ 600,- retour voor het missen van een zeilboot lijkt mij heel reeel. U heeft wel gebruik gemaakt van de vlucht (ca. € 300,- p.p.), u heeft wel overnacht, u heeft wel gebruik gemaakt van eten, drinken en overige faciliteiten en krijgt voor het niet gebruik kunnen maken van een zeilboot € 600,- retour!!! Dat lijkt mij op zijn minst zeer acceptabel!!

Gesloten