LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Holland-international(Tui) maakt er een potje van!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Vakantieman
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jun 2006 18:54

Holland-international(Tui) maakt er een potje van!

Ongelezen bericht door Vakantieman »

Bij een TUI reisburo een vakantie naar Turkije geboekt voor deze zomer.Uit de gids van Holland-international gekozen en geboekt.Bij de boeking speciaal een Nederlandse luchtvaartmaatschappij geboekt(Arke-Fly) en daarvoor 16 euro per persoon extra betaalt.De Turkse vliegmaatschappijen vinden wij niks..vooral de (on)tijden dat ze vliegen.

Nu kregen wij een brief van het reisburo dat er een brandstof-toeslag van 10 euro per persoon bij komt en dat de vlucht met inter airlines gaat gebeuren schijnbaar?....Bij navraag reisburo blijkt dat TUI zomaar veranderd is van vliegmaatschappij, omdat er zowat niemand meer naar Turkije op vakantie wilt.De geplande 5 vluchten op 15 Augustus naar Antalya zijn er maar 2 geworden.Op die dag gaan alleen Inter Airlines en Transavia....

Het reisburo van TUI wist ook van niets en ook niet dat er iets veranderd was met de vliegmaatschappij.Bij navraag bij Hollandinternational door het reisburo kwam naar voren dat ze daar niet aankunnnen beginnen ivm het vele werk eraan om klanten te informeren(hoe bedoel je klantvriendelijk).

Na veel bellen met het reisburo kwam door ons naar voren dat het te veel betaalde 16 euro per persoon voor de nederlandse vliegtuigmaatschappij terug geboekt moet worden....naar veel vijven en zessen krijg ik schijnbaar de 86 euro nu terug!.Maar nog steeds ben ik niet blij met die turkse vliegtuig gebeuren :x

Nu lees ik bij de ANVR dat ik geen brandstoftoeslag hoef te betalen wanneer het een Nederlandse vliegmaatschappij zou wezen!.Maar door het geintje van TUI nu dus wel...ook hier ben ik kwaad over, maar het reisburo vind het allemaal wel goed zo..want ze hebben gedaan wat ze konden voor mij.

Kort en bondig:
Ik ben boos :evil: en TUI neemt de moeite niet om klanten te informeren over wijzigingen, wel weten ze je snel te vinden over brandstoftoeslagen.Je moet zelf overal achteraan zitten en te veel betaalde geld (toeslag)moet je zelf aangeven, want anders steken ze dat in hun eigenzak.Door de wijzigingen van TUI moet ik als extra brandstoftoeslag betalen, terwijl ik juist NIET met een Turk wil vliegen.
Met de turk kom ik de volgende ochtend om 4 uur in het hotel aan in Turkije..Behalve dat je gebroken bent(kinderen ook natuurlijk), ben je een hele geboekte dag kwijt door die onmogelijke vliegtijden van de turken.

Ik heb juist bij TUI geboekt om dat ze betrouwbaar moesten wezen en speciaal omdat ze hun eigen vliegtuigen bezitten.In dit alles ben ik diep teleurgesteld voordat ik op vakantie ga en ruim 4000 euro betaald en nu al ergenis.Wat kan je doen tegen zo'n onbetrouwbareorganisatie als deze?.Moet je dan de L*L wezen omdat haast niemand meer naar Turkije op vakantie gaat....ik ga denk ik ook niet meer heen en zeker niet met TUI of Holland-international, stelletje boeven.

Wie weet raad of heeft ook zoiets?.

Groet Boze vakantieman.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Holland-international(Tui) maakt er een potje van!

Ongelezen bericht door Laurent »

Het is al maanden bekend dat TUI vliegt met Inter Airlines., daar betaal je inderdaad ook Euro 10,-- brandstof toeslag p.p. op Schiphol bij. ArkeFly is overigens bijna geheel Turks en zeker niet de beste mij.

Alle charter mij vliegen in de avonduren, kijk maar eens op teletekst naar Transavia,Martinair,ArkeFlij,Inter Airlines,Onur etc.

Tui is van Holland International, zij gaan dus met zichzelf in conclaaf.


Het blijft wel vervelend dat de reisverkopers er een potje van maken

FG1
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 jan 2006 19:25

Re: Holland-international(Tui) maakt er een potje van!

Ongelezen bericht door FG1 »

Het is absoluut niet waar dat Arke Fly bijna geheel in Turks bezit is!

evie01
Berichten: 137
Lid geworden op: 21 apr 2005 09:24

Re: Holland-international(Tui) maakt er een potje van!

Ongelezen bericht door evie01 »

wat je zegt klopt niet laurent!

Wij vliegen met martinair naar antalya om 5 uur 's ochtends!
Vorig jaar vlogen wij met turkisch airlines om 10.00 en het jaar ervoor met onur air om 11.30. (het zal toch niet zo zijn dat ik 3 keer mazzel heb gehad??)

Dus charters vliegen wel degelijk ook 's ochtends.

diepezucht
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 mei 2006 13:49

Re: Holland-international(Tui) maakt er een potje van!

Ongelezen bericht door diepezucht »

Laurent, ArkeFly is het voormalige AirHolland (I,II en II) en HollandExel (De Vlieger zei U? Wie?) en is nu 100% TUI, Duits dus eigenlijk. Inter Airlines is wel 100% Turks, maar vliegt veel voor TUI, er was (is?) zelfs een toestel van Inter gespoten in Kras Stervakanties (ook TUI) kleuren.

Voor wat betreft vliegtijden van de NL charters, een rekensommetje:



-Vertrek AMS 0500, reistijd 4 uur, aankomst Turkije 1000 (1 uur tijdsverschil).

-Vertrek Turkije 1100, reistijd 4 uur, aankomst AMS 1400.

-Vertrek AMS 1600, aankomst T 2100.
-Vertrek T 2200, aankomst AMS 0100.

Nou heb ik geen verstand van Turkse charters, maar ik neem aan dat hun tijden ongeveer gelijk lopen, maar dan omgekeerd, als je begrijpt wat ik bedoel.

En voor wat betreft Turkish Airlines, da's een lijndienstmaatschappij en die vliegen binnen Europa meestal niet tussen ongeveer 23 en 05 uur.

Dutchie
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 aug 2004 09:18

Re: Holland-international(Tui) maakt er een potje van!

Ongelezen bericht door Dutchie »

Wat je de Turkse maatschappij tijden op de heenreis verwijt, heb je op de terugweg met de NL maatschappijen (dan kan je ook om 03.00 landen op Schiphol en ben je ook pas om 04.00-0500 thuis!). En vice versa. Dat is dus geen argument om niet met een Turkse maatschappij te vliegen.

Verder kan je aangeven dat je alleen een NL maatschappij wil vliegen en betaal je daar een toeslag voor. Echter in de voorwaarden zal je lezen dat dit nooit gegarandeerd kan worden (waarna je eventueel de betaalde toeslag terug krijgt. Hetzelfde geldt voor b.v. de Comfort klasse toeslag.

En er was inderdaad een toestel in KRAS uitvoering. Deze heeft echter de vloot verlaten.

zoebier
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:42

Re: Holland-international(Tui) maakt er een potje van!

Ongelezen bericht door zoebier »

Heel vervelend :cry:

Ik zou zelf ook liever met een Hollander vliegen dan die Turken.

Ben 3 keer naar Turkije geweest (1x Inter, 1x Onur en een keer Martinair) zelf vond ik Martinair de beste. Maar Inter Air is zo slecht nog niet. De vliegtuigen waren redelijk nieuw, boordservice was wel echt de basis (1 keer drinken, 1 minimaaltijd) dus neem zelf wat mee.

Je kan blij zijn dat je niet met Onur Air hoeft want dan weet je pas wat ellende is (eerst naar de startbaan rijden dan was iets niet goed weer terug naar gate en daar 1,5 uur wachten in een warm vliegtuig)

TIP: Boek de volgende keer bij OAD (je vliegt gegarandeerd Hollands)

Nadine
Berichten: 86
Lid geworden op: 31 mei 2006 22:07

Re: Holland-international(Tui) maakt er een potje van!

Ongelezen bericht door Nadine »

Miss ligt het gebrek van informatie wel aan uw reisbureau. Ik werk zelf bij een onafhankelijke organisatie en wordt altijd netjes en ruim op tijd door TUI op de hoogte gesteld over eventuele vluchtwijzigingen.

Het is dus zeker niet zo dat TUI dat allemaal maar teveel moeite vind!!

mvg Nadine

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Holland-international(Tui) maakt er een potje van!

Ongelezen bericht door Laurent »

Nadine, en als de reisburo,s te beroerd zijn om die meldingen door te geven, misschien het niet door durfen te geven. :idea:

Vakantieman
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jun 2006 18:54

Re: Holland-international(Tui) maakt er een potje van!

Ongelezen bericht door Vakantieman »

@laurent, het is goed mogelijk dat Tui met inter-airlines vliegt...maar ik BOEK arke-fly en betaal daarvoor.Tui geeft niets door aan de klant of reisburo en boekt voor een turk.
Daar ben ik boos om...vooral omdat ik anders NIET deze reis had geboekt met TUI.
@Evie, mijn ervaring met turkse vliegtuig tijden zijn niet positief, vooral ook omdat de kans groot is op ontijden door deze maatschappijen, dit omdat de standplaats Turkije is...en dan ga je rare tijden krijgen.
@Diepezucht, ik weet ook dat je met charter nooit weet wat de vliegtijden gaan worden...daar kan ik mee leven.Maar een reisorganisatie moet je niet de keus geven om te kiezen voor een vliegmaatschappij en daarvoor betaal je...en dan halverwege toch maar éénzijdig bepalen dat je met een turk vliegt...ik noem dat aso en ik heb vrezelijke spijt dat ik ooit bij Tui hebt geboekt.
@Dutie, de regels zijn éénzijdig en klant onvriendelijk door de reisorganisatie's gemaakt, je hebt als klant geen poot om op te staan, maar ze geven je wel de keus bij de boeking en geen hond die er over praat dat het anders gaat worden.Voorbeeld:Ik koop een keuken bij een keukenboer en wil van Siemens een vaatwasser ingebouwd hebben.Dit staat netjes in het contract, maar later krijg je een goedkope bauknecht ingebouwd zonder dat de keukenboer maar iets laat blijken van de verandering....als je als klant aangeeft dat je een Siemens hebt gekocht!...geeft de keukenboer aan dat je pech hebt gehad, want een Siemens krijg je niet want een bauknecht is ook wel goed volgens de keukenboer...kijk maar naar de voorwaardens?.Zo krom is het in de reisbranche.
@Zoebier, het is echt vervelend....vooral als je zoveel geld voor een vakantie betaald(ruim 4000 euro).
@Nadine, dit is voor het eerst een TUI reisburto en organisatie, tevens de laatste keer.Normaal boek ik altijd via Toerkoop en Neckermann...en in 18 jaar vakantie boeken nooit problemen gehad en altijd netjes behandeld.....gewoon stom dat ik naar een andere ging, ik heb ervan geleerd helaas.
@Laurent, ik weet niet waarom een organisatie als Arke,Hollandinternational of Tui zo doet?, ik heb eeb e-mail gestuurd naar de organisatie opver dit gebeuren...maar ik verwacht er eigenlijk helemaal niets van...
PS. en waarschijnlijk is dit ook het laatste jaar dat ik naar Turkije ben gegaan...dat gesodemieter met die vliegtuigen enzo.
Groet Vakantieman.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Holland-international(Tui) maakt er een potje van!

Ongelezen bericht door G7 »

Beste Vakantieman.

Ik geef je GROOT GELIJK . Dit is geen stijl en manier van doen van Tui! Ik zou ook heel boos en teleurgesteld zijn.

Ik boek de laatste 2 jaar maar via het internet bij de directsellers en zou ik het via het reisbuerau doen, dan ook voor mij "Toerkoop".

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Holland-international(Tui) maakt er een potje van!

Ongelezen bericht door eeliane »

Vraag bij reisburo wat er op uw boekingsfromulier precies staat ( ben hen maar zeker ook op de bevestiging van TUI aan het reisburo!!! vraag er maar naar), staat daar dat u daadwerkelijk met een nederlandse maatschappij vliegt??? Dan moeten zij dat u ook leveren. Als er ergens in de voorwaarden staat dat de luchtvaartmaatschappij kan worden gewijzegd (onder voorbehoud staat er dan bij uw vlucht) dan kan je nergens je verhaal halen. Staat er dat u uitdrukkelijk vliegt/gegarandeerd vliegt met nederlandse charter zullen ze u dat moeten leveren en anders kan de koop verbroken worden. Kleine lettertjes verhaal wordt dit, goed nalezen.

ramonasbreuk
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 mei 2006 23:57

Re: Holland-international(Tui) maakt er een potje van!

Ongelezen bericht door ramonasbreuk »

Ik werk ook bij een reisbureau Ondanks dat ik bij een Duits reisbureau werk, boeken we naast (uiteraar de Duitse TUI), ook de Nederlandse TUI (Arke / Holland International). Zowel de Nederlandse als de Duitse TUI is over het algemeen altijd zeer uitgebreid informerend naar de klanten toe.
Is er een vluchtwijziging, dan komt er een fax met daarop de nieuwe vluchttijden en het verzoek de klant te informeren. Het lijkt mij heel vreemd, dat in dit geval het reisbureau deze fax niet zou hebben gehad.

Ik denk dan dus ook dat de fout bij het reisbureau ligt. Ze hebben u simpelweg niet geinformeerd.

Vluchttijden (en maatschappijen) zijn overigens áltijd onder voorbehoud, tot het moment als de tickets er zijn. Dat houdt dus in, dat Holland International in principe in z'n recht staat, deze vluchtwijzigigen door te voeren. Wel zouden ze u uiteraard het te veel betaalde bedrag terug moeten betalen... uit zichzelf, zonder dat u er om hoeft te 'smeken', zoals u aangaf.

Bovendien heeft u uiteraard ook het recht om te kijken naar overige mogelijkheden. Er gaat, zoals u zelf al aangaf, ook een vlucht met Transavia. Uiteraard heeft u het recht om ook kostenloos op een vlucht die u beter past omgeboekt te kunnen worden. De omboeking op Inter Airlines kunt u zien als de 'beste mogelijkheid in de ogen van Holland International'. Wellicht is het mogelijk om een dag eerder of later te vertrekken, of eventueel vanaf een andere luchthaven, in combinatie met een meer passende vlucht.

Wij kijken, in het geval van een vluchtwijziging, áltijd samen met de klant nog even verder en zoeken dus het beste alternatief uit. Een kleine moeite, lijkt me ook voor de medewerkers van het TUI reisbureau. Maar ja, dat is inderdaad klantvriendelijkheid....

patatje met
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jun 2006 18:42

Re: Holland-international(Tui) maakt er een potje van!

Ongelezen bericht door patatje met »

Wij zijn vorig jaar met Holland-international naar Turkije geweest.
De heen reis vlogen wij met Arke Fly en terug met Interairlines.
Wij vonden de service van Interairlines juist veel beter dan met Arke Fly.
Wij hadden met Arke Fly nog een tussen landing waardoor we 6 uur in het vliegtuig hebben gezeten het vliegtuig rammelde aan alle kanten en de beeldschermen deden het ook niet. Je kan het dus ook treffen met Interairlines.

diepezucht
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 mei 2006 13:49

Re: Holland-international(Tui) maakt er een potje van!

Ongelezen bericht door diepezucht »

Patat met: definiëer "rammelde aan alle kanten".

Misschien zat je stoel net boven een hydrolische pomp bijvoorbeeld, en wanneer zo'n ding aanspringt op een 767 (ik neem aan dat je daarmee vloog) kan het voor een leek net lijken of het toestel op springen staat.

En ook Inter maakt tussenstops..

Vakantieman
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jun 2006 18:54

Re: Holland-international(Tui) maakt er een potje van!

Ongelezen bericht door Vakantieman »

@G7, inderdaad is toerkoop niet slecht en was ik daar echt tevreden over.
@Eelinia, er staat in de boekingspapieren duidelijk dat ik met Arke-Fly ga vliegen..maar in de voorwaarde's kunnen ze veranderen wat ze willen....je hebt eigenlijk geen recht zo te lezen.
@ramonasbreuk, ik weet niet waar de fout zit?, is het de reisburo?, of de reisorganisatie?.
Zoals jij het beschrijft over hoe een reisorganisatie naar de klant toe gaat en mogelijkheden bespreekt is natuurlijk totaal anders als wat nu gebeurt is.Zoals ik al eerder beschreef komt ervan de kant van het reisburo weinig naar voren.....wel hebben ze op mijn verzoek geregeld dat de toeslag voor een nederlandse vliegmaatschappij ervan af getrokken wordt, maar dit is wel erg mager allemaal.

Een klacht is naar de reisorganisatie gegaan...Arke heeft de klacht in behandeling genomen en betrekt het reisburo er ook bij.Het gaat wel 4 tot 6 weken duren voordat ik antwoord kan krijgen.....zolang weet ik nog niets.

Overigens heb ik in de klacht gesteld dat ik met een Nederlandse vliegmaatschappij wil vliegen zoals is afgesproken...en dat ik zeker niet de 50 euro brandstoftoeslag voor de Turkse vliegmaatschappij ga betalen.
Wat Arke,Holland-international of het reisburo van TUI in beverwijk gaat doen weet ik niet?....maar ik verwacht zeker van deze organisatie een knappe oplossing ...en niet een antwoord dat alles door communicatie fouten en overmacht kon gebeuren.....

Ik zal overigens hier terugkoppelen wat het verdere verloop gaat worden van deze vakantie klacht....en het kan toch niet wezen dat deze reisorganisatie en reisburo zo de boel maar laat zitten.......kom op Arke,Tui of Holland-international, maak deze klant weer blij :P met het beloofde ArkeFly vliegmaatschappij

Gesloten