LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hotel Dream Paradise Suit,Side. Vakantie verpest.

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
jala
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 aug 2006 20:34

Re: Hotel Dream Paradise Suit,Side. Vakantie verpest.

Ongelezen bericht door jala »

ik heb in 2 t/m 5 sterren hotels gelogeerd van griekenland tot thailand en indonesië,maar dit heb ík nog nooit meegemaakt!
Er waren andere gasten die zelf onder stroom stonden als ze het licht aandeden in de douche.
Het hotel deed er gewoon NIETS aan!
u kunt mij nog meer vertellen, ik weet dat ik geen 5 sterren hoef te verwachte als ik 3 sterren boek.
Ik mag echter toch wel minimaal datgene verwachten dat mij wordt verkocht?
En ik mag toch wel van een touroperator verwachten dat deze op zijn minst LUISTERT naar de klachten?
Dat er wat positieve beoordelingen staan op die site, ik weet niet hoe dat kan.
mischien een sterke maag?
Mischien zijn er tóch net zulke kamers aanwezig in het hotel als ze in de brochure aanbieden?
Of zouden er ook wat geplaatst kunnen zijn door medewerkers van Corendon zélf?
In ieder geval weet ik van minstens 17 gezinnen die een klacht hebben ingediend bij hun reisbureau ,direct bij Corendon of meteen bij de geschillencommissie.
Zouden die állemaal net verwend zijn als wij en het dus volledig mis hebben?
Dacht het niet!

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Hotel Dream Paradise Suit,Side. Vakantie verpest.

Ongelezen bericht door hharteman »

Ik weet dat er veel verschil kan zitten in de 3* hotels.
Ik heb in goede en zeer matige 3* gezeten.
Ik laat toch me vakantie er niet door verzieken.

Was er geen omboeking mogelijk?
Als het echt bagger is dan wil dat ook wel is lukken, Een paar centen schuiven aan de juiste persoon wil nog wel is helpen.
Meestal kan je zo van van de ene 3* naar de andere.
E.e.a natuurlijk afhankelijk van de bezettingsgraad van de diverse hotels.
Er zitten wel 3 * hotels in Side die heel wat positiever zijn beoordeeld.

Hoe dan ook, succes gewenst met de klachtafhandeling.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Hotel Dream Paradise Suit,Side. Vakantie verpest.

Ongelezen bericht door G7 »

Wil ik ook nog wel even op reageren. Wij hebben in Side in hotel Kharaman** gezeten voor voor nog geen € 200 en kijk daar de reacties op vakantiereiswijzer eens op na. (Ook Corendon) Zo kan het dus ook!

Wat niet wegneemt, dat ik het verhaal zeer triest vind van jala en dat Corendon dan niet thuis geeft. Als je verhaal en dat van die andere gezinnen juist is , zou ik het er inderdaad niet bij laten zitten. Maak er werk van, want dit hoort en kan niet!

jala
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 aug 2006 20:34

Re: Hotel Dream Paradise Suit,Side. Vakantie verpest.

Ongelezen bericht door jala »

we hebben inderdaad nog gepoogd met z'n allen om een ander hotel te krijgen. dit kon inderdaad: we konden naar een hotel dat véél goedkoper in de folder stond en veel verder van het strand lag. helaas moesten we dan wel even 90 euro p.p. bijbetalen.dit dus voor een goedkope hotel.
wat betreft de beoordelingensite: het is mij opgevallen dat er constant negatieve beoordelingen worden verwijderd, zo kun je natuurlijk het gemiddelde lekker opkrikken!
gisteravond stonden er 72 beoordelingen op en u weer 69, alleen negatieve zijn verwijderd!

Wankytan
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 aug 2006 00:15

Re: Hotel Dream Paradise Suit,Side. Vakantie verpest.

Ongelezen bericht door Wankytan »

Is dat zo Jala dat ze alleen de negatieve verwijderen? Dan zou ik eens een mailtje sturen, naar vakantiereiswijzer, met de vraag waarom?

jala
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 aug 2006 20:34

Re: Hotel Dream Paradise Suit,Side. Vakantie verpest.

Ongelezen bericht door jala »

dat heb ik al gedaan
ben benieuwd naar de reactie!

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Hotel Dream Paradise Suit,Side. Vakantie verpest.

Ongelezen bericht door hharteman »

De site van de vakantiereiswijzer heeft naar mijn mening nog nooit goed gewerkt.
Ik plaats al een jaar of 6 reacties daar over bezochte accomodaties.
Soms komen de reacties niet aan (positief en negatief).
Dan ga je hem nog een keer inbrengen en dan staat het er ineens 2x op.
Soms is een reactie geplaatst en staat er dan voor een paar dagen waarna die ineens weer weg is.
Volgens mij is er technisch iets niet ok daar, of er word gemodereerd door een dronken cafehouder.
Ook kun je accomodaties onder verschillende steden terugvinden of niet in de juiste plaats.

Voorbeeld.1
Hotel Grand efe.

Is zowel in Kusadasi als Ozdere vermeld.
En zo zijn er wel meer.
Het zit toch echt in Ozdere.

Voorbeeld 2

Magico Bronze is vermeld in Fethiye en zit in Hisaronu wat ook als plaats vermeld staat.
Zo zijn er legio voorbeelden van dingen die niet kloppen.

Edit>3x info toegevoegd verbeterd<
Laatst gewijzigd door hharteman op 23 aug 2006 10:12, 3 keer totaal gewijzigd.

Wankytan
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 aug 2006 00:15

Re: Hotel Dream Paradise Suit,Side. Vakantie verpest.

Ongelezen bericht door Wankytan »

dat heb ik al gedaan
ben benieuwd naar de reactie!
Ben ook benieuwd?

Hharteman, ik heb zes jaar geleden de eerste reactie geplaatst en die staat er nog op. Ik hou het op die dronken caféhouder. :lol:

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Hotel Dream Paradise Suit,Side. Vakantie verpest.

Ongelezen bericht door hharteman »

De reacties op vakantiereiswijzer zorgen voor verwarring.
Er zijn mensen die hun vakantie bestemming laten afhangen wat daar verteld word.
Ik kijk er ook naar als ik een accommodatie boek.

Zo ben ik wel in een hotel geweest dat echt niet geweldig was maar een hoge gezelligheidsfactor had.
Ondanks de mankementen van dat hotel was mijn vakantie uitstekend.
Je bent dan positief ingesteld terug gekomen en je reactie wordt dan ook positief.

Tegenwoordig ben ik wat objectiever geworden en zet erbij "Als je geen hoge eisen stelt, prima te doen."
Wat ik goed vind, hoeft een ander niet goed te vinden.
Ervaringen daar vermeld zijn persoonlijk.

Sommige mensen komen met zeer hoge verwachtingen en stellen prijs op grote luxe.
Vergelijken dan de Europeesche sterren met de Turkse.
Dat gaat helaas niet op.
Het blijft een zuidelijk land en daar liggen de normen iets anders.
Als bijvoorbeeld slecht Engels gesproken wordt, kan dat vervelend overkomen en als negatief beoordeeld.
Natuurlijk is dat van invloed op de communicatie.
Ik vind dat wel een bepaalde charme hebben.

Verder zijn we gewend dat dingen hier onmiddellijk worden opgelost.
Dat duurt daar altijd wat langer.
Je moet dan wel blijven pushen.

In Turkije wordt de warme maaltijd lauw gegeten.
Dat is normaal daar.
Dan lees je reacties als "het eten was altijd koud."
Lands wijs lands eer.
Een beetje aanpassing kan geen kwaad.

Mijn ervaring dat als je de mensen daar met respect behandeld je dat ook terug krijgt.
Ik zie soms mensen met klachten die dan onmiddelijk hoog van de toren blazen.
De persoon waar je dan tegen loopt te blazen denkt dan ook, f*ck it, en wil dan weinig voor je doen.

Hiermee wil ik de ervaring van de topicstarter niet bagatelliseren hoor.
Ik denk dat daar best wel dingen gebeurd zijn die niet kloppen.
Verder worden de mogelijkheden van de Corendon medewerkers in Turkije nogal beknot.
Ze hebben te weinig macht om het zo maar te noemen.
Je word dan opgevangen door een muts van 17 jaar en die heeft gewoon niets te vertellen in de organisatie.
Laatst gewijzigd door hharteman op 23 aug 2006 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.

jala
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 aug 2006 20:34

Re: Hotel Dream Paradise Suit,Side. Vakantie verpest.

Ongelezen bericht door jala »

Graag wil ik nog even reageren op de opmerking dat het eten in Turkije meestal lauw wordt gegeten.
Ik heb er zelf geen enkel bezwaar tegen als eten lauw wordt gegeten.
Het moet dan natuurlijk wél eerst goed verhit zijn geweest!
Ikzelf ben chefkok in een vrij groot hotel en weet echt wel wanneer iets niet goed verhit is geweest.
In ons hotel was het eten niet goed verhit geweest vóór het in de "bains marie",de warmwaterbakken gezet werd. Het was ook duidelijk zichtbaar dat de bakken met eten zodanig afgekoeld werden geplaatst in de bains marie dat de koks ze met de blote handen konden vastpakken.
U kunt zelf wel nagaan dat een bak die net uit de oven komt minimaal met handschoen of een keukendoek moet worden vastgepakt.
Als deze bakken dan óók nog eens een paar uur in zo'n onverwarmde bain marie staan is de bacteriegroei dusdanig dat het levensgevaarlijk is. De bakken met eten staan gewoon te verrotten!
De temperatuur is zo'n 40-50 graden als het eten aankomt en de temperatuur zal alleen maar zakken: een ideale temperatuur voor de bacteriën.
Als een salade van bijvoorbeeld pasta of rijst niet gekoeld wordt aangeleverd en dan ook nog een half uur de temperatuur heeft van 10-25 graden zal het beslist niet meer geschikt zijn voor consumptie en bijna of geheel bedorven zijn.
Dit was diverse keren in Dream Paradise het geval!
Als ditzelfde eten dan nóg een keer op een later tijdstip of zelfs op een andere dag wordt aangeboden ter consumptie zal het bijna dodelijk zijn voor iets verzwakte mensen zoals bejaarden en kinderen!
Zie hiervoor de gevallen van voedselvergiftiging die elke zomer weer voorkomen in diverse bejaardenhuizen in Nederland!
De gevallen van "buikloop" ,VOEDSELVERGIFTIGING in ons hotel waren niet te tellen.
Wijzelf hebben dat ook ondervonden,hoe voorzichtig we ook waren!
Dit hoort gewoon niet te gebeuren in welk land dan ook en in een hotel met hoeveel sterren dan ook!
Verder wil even vermelden dat wij de mensen bijzonder voorkomend behandelen in welk land we ook zijn,maar ik verwacht wél als GAST behandeld te worden.
We oefen zelfs thuis in de taal van het land waar we naartoe gaan om zsm contact te hebben met de plaatselijke bevolking.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Hotel Dream Paradise Suit,Side. Vakantie verpest.

Ongelezen bericht door G7 »

Toch vind ik persoonlijk, dat in ieder geval minimaal 1 persoon bij de receptie van een hotel dan wel appartement in Turkije Engels/Duits spreekt. Dat voorkomt veel misverstanden.

Even een voorbeeld. Wij waren met 4 personen in een aparthotel waar je het keukengerei alswel het kookplaatje apart moest huren. De laatste dag de boel regelen met de receptie, zo ook het kookplaatje terug gebracht.

We hadden de avond ervoor voor 4 personen patat besteld die dan netjes boven werd bezorgd. Afrekenen komt dan wel, zeggen ze. Wij wilden dat de laatste dag dus doen en gaven dat door bij de receptie, staan ze s'morgens om 10.00 uur met 4 patat aan de deur van je kamer. Nouja, wij lusten allen graag patat, maar toch echt niet s'morgens.

En zo kan ik nog wel meer vertellen wat fout gaat, door miscommunicatie. En dat wordt hier dan gelijk als negatief weergegeven.

Wij nemen alles nu maar met een korreltje zout en maken er zelf maar wat van, als het is een keer niet is, wat ze beloven.

Wat wat jala hier verteld, zo erg hebben we het gelukkig nog niet meegemaakt, maar geloof het meeste wat hij/zij verteld wel!

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Hotel Dream Paradise Suit,Side. Vakantie verpest.

Ongelezen bericht door hharteman »

Ik kan persoonlijk niet over het eten in dit hotel oordelen want ik ben er niet geweest.
Voor ik aan het eten van de buffetten begin ruik ik er eerst aan.
Mijn neus is in dit geval de beoordeler.
Niet echt proffesioneel natuurlijk, want het zegt niets over de hoeveelheid bacterien.
Toch na ruim 20x in turkije nooit ziek van het eten geweest, en ik eet echt alles.
Misschien heeft u het extreem slecht getroffen.

jala
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 aug 2006 20:34

Re: Hotel Dream Paradise Suit,Side. Vakantie verpest.

Ongelezen bericht door jala »

Wij zijn zoals eerder gezegd zo goed als de hele wereld rond geweest en uit (proffessionel) nieuwsgierigheid eet ik (bijna) alles wat mij aangeboden wordt.Zelfs van sommige straatstalletjes in India.
Nog nooit ben ik ziek geweest omdat ik redelijk goed de kwaliteit kan inschatten.
Echter ik mag toch wel aannemen dat een hotel dat zich drie sterren aanmeet , fatsoenlijk met het eten omgaat hoop ik.
Dat was in dit hotel dus beslist niet het geval.
Als het nu nog allemaal volwassen gasten zijn die er verblijven,maar er verblijven ook vele kinderen en die zijn extra bevattelijk.
trouwens na wat mailtjes die ik heb ontvangen ben ik er inmiddels achter dat het hotel onder de naam Dream Paradise géén 3 sterren heeft.
De sterren zijn voor hotel "All Star Side",zoals het hotel eerst heette!
dream paradise draait dus op de sterren van de vorige eigenaar!
Het blijkt dat het hotel al drie of vier keer van naam is veranderd,hoe zou dat nou komen?

catharinab
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 aug 2006 20:54

Re: Hotel Dream Paradise Suit,Side. Vakantie verpest.

Ongelezen bericht door catharinab »

Ben al 3x via corendon naar turkije geweest, wel aangegeven en extra betaald dat ik met een nederlandse maatschappij wilde vliegen, en voor de rest was het allemaal prima geregeld, het i jammer voor de mensen waar het fout is gegaan maar ik heb er prima ervaringen mee

ina

patatje
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 aug 2006 15:21

Re: Hotel Dream Paradise Suit,Side. Vakantie verpest.

Ongelezen bericht door patatje »

Ik heb ook een vakantie geboekt naar het dream paradise suit hotel, voor ik dit las natuurlijk! Nu vroeg ik mij af of jij, jala, al iets meer weet omtrent die geschillencommissie en zo? Als je foto's opstuurt en zo, krijg je dan je geld terug?

Hebben jullie toevallig handige tips over 'hoe-overleef-ik-het-dream-paradise-suit-hotel-0-sterren'?

rene112
Berichten: 170
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:14

Re: Hotel Dream Paradise Suit,Side. Vakantie verpest.

Ongelezen bericht door rene112 »

hahaha neem een slaapzak en genoeg pillen mee tegen de rees komt het wel goed

jala
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 aug 2006 20:34

Re: Hotel Dream Paradise Suit,Side. Vakantie verpest.

Ongelezen bericht door jala »

Hoi Patatje,
ik kan je alleen vertellen dat áls je klachten hebt, het héél belangrijk is dat je klaagt bij de hostess en dat je van haar in dat geval een klachtenformulier eist. Ze is verplicht dat af te geven! Meestal zullen ze proberen dat tegen te houden. Gewoon doorzetten! En foto's maken van datgene dat volgens jou niet goed is in het hotel!
Terug in Nederland stuur je dan eerst je reisbureau een aangetekende brief mét het kopie van je klachtenformulier en eventueel een paar foto's. Dirt moet binnen een maand na terugkomst!
Je geeft ze even de kans om de eventuele klacht op te lossen ,bijvoorbeeld binnen 6 weken en meld ze ook meteen dat áls de klacht niet naar tevredenheid is opgelost binnen die tijd,je alsnog naar de geschillencommissie gaat schrijven.
Als je naar de geschillencommissie gaat,MOET dit binnen 3 maanden na terugkomst in Nederland!
Bij de geschillencommissie kun je de klacht voorleggen. De commissie bestaat uit onafhankelijke juristen.
Wel moet je een bedragje (ik meen 50 euro) betalen voor behandeling van jouw klacht,dat krijg je terug als je in het gelijk wordt gesteld!
Je kunt alles nalezen op hun site.

Ik hoop dat jullie trouwens wél een geslaagde tijd zullen hebben.
Turkye is een mooi land en de bevolking is over het algemeen bijzonder vriendelijk!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt,

kleineM
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 aug 2006 14:45

Re: Hotel Dream Paradise Suit,Side. Vakantie verpest.

Ongelezen bericht door kleineM »

Nou Jala,

ik vind het een vreselijke vakantie die je heb doorgemaakt!

Ze kunnen nog meer zeggen, maar dit verwacht je natuurlijk niet.
Hoogstens dat de accomodatie tegenvalt en dat je van animatie niet veel hoeft te verwachten.
Maar eten waar je ziek van word (oke, mss is het lauw, maar dan wel koud voor het op tafel staat en je begint te eten!) en beschimmelde bedden, yak!! Eten en slapen zijn belangrijke dingen en je gezondheid al helemaal.

Ik snap die hoteleigenaren ook niet. Als je toch zo slecht bent, wil niemand meer komen!

Gelukkig heb ik niet geboekt daar en het reisburo waar ik bij geboekt heb, is van vrienden en in de buurt.
Dan kan ik het ze persoonlijk laten zien. Dream Paradise is bij hun ook niet te boeken.
Geloof me, ze weten echt wel in welke omstandigheden je terecht komt.
Voor jou zijn toch ook gasten geweest?

Is Corendon trouwens ook niet Turks georienteerd. Heus dan weten ze er alles van.
En Vakantiewijzer: iid mijn reactie s staan er nog allemaal op. En ook wel negatieve, maar het meeste is zo weer weg. Er heeft zelfs een reactie van een ex medewerker gestaan, die beweerde dat er niet eerlijk gespeeld werd.
De medewerkers van Vakantiewijzer moesten zelf positieve reacties plaatsen en deze medewerker wilde daar niet aan meedoen, gevolg ontslag. :roll:

Groetjes

jala
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 aug 2006 20:34

Re: Hotel Dream Paradise Suit,Side. Vakantie verpest.

Ongelezen bericht door jala »

Bedankt voor je reactie!
Inmiddels is wel duidelijk dat door het eten al vele mensen in het ziekenhuis terecht zijn gekomen.
De reactie van Corendon op mijn klachtenbrief: "er is geen causaal verband".
Nou an me hoela!
Ik ga nu mijn klacht voorleggen aan de geschillencommissie.
Inderdaad: op vacantiewijzer zie vaak dat de slechte beoordelingen weg worden gehaal en dan staat er "opeens"een beoordeling die je niet kunt geloven> prachtig hotel en een fantastische tijd gehad!
Raar als je dan bedenkt dat die mensen er geweest zijn nét in die periode dat er heel veel klachten zijn.
Een beetje verdacht is het wel!

Jan

rene112
Berichten: 170
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:14

Re: Hotel Dream Paradise Suit,Side. Vakantie verpest.

Ongelezen bericht door rene112 »

het is bekend van corendon dat ze dit doen
en als je klaagt is er opeens niemand aanwezig bij de flut bedrijf
dus mensen kijk uit met het boeken doe dit dus nooit bij corendon
in harlem

Gesloten