LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] hxl en hun koffie juffrouwen
Re: hxl en hun koffie juffrouwen
En nog wat Dyana, wat versta je onder 'een stukje omvliegen'?
een rechtstreekse vlucht wil niet zeggen zonder tussenlanding.......
dan staat er nonstop vlucht.en mensennnnnnnnnnnnn ik vlieg al 15 jaar 3 keer per jaar dat is dus in totaal 45 maal en nu voor het eerst zit het iets onzeker vanwege neckerman en exel.
dan staat er nonstop vlucht.en mensennnnnnnnnnnnn ik vlieg al 15 jaar 3 keer per jaar dat is dus in totaal 45 maal en nu voor het eerst zit het iets onzeker vanwege neckerman en exel.
Dit heeft te maken met o.a. windstromen, maar vooral ETOPS (Extended Range Twin Engine Operations):"Via de VS en Canada is niet om, een rechte lijn Cuba - NL mag niet! "
Die mag je mij 'ns uitleggen.
Most twin engine airliners are certified so that have to be able to fly normally within a hour of an airfield in the event of an emergency. That is not a problem normally in Europe, but over the Oceans and at night in Africa where airfields often close, this could present a problem. A set of rules were developed by the Civil Aviation Authorities of the world, to allow long distance flights with twin engine aircraft. Aircraft have to be built and designed with proven engines. Hours are fed back and monitored by Authorities and manufacturers. Before these operations commence the airline has to be certified and assessed as well.
The Atlantic Ocean for example could not be crossed with the normal hour restriction. It could be crossed with a two hour restriction, however vast areas would not be able to be crossed as they are outside of the range of some of the airports. For an airline to be able to cross the Atlantic on all daily routes would require at least 138 minutes certification . For flights from America to Hawaii would normally require 3 hours certification as Hawaii from the West Coast of the USA is 6 hours flying. Airlines not certified for more than 2 hours would have to route further North crossing nearer Iceland and Greenland.
ETOPS
Dat weet ik allemaal wel Dutchie, en de tweemotorige 767's van MP en KLM zijn gecertificeerd tot maximaal 180 minuten vliegen van een geschikte luchthaven. HXL weet ik niet, ik meen 120 minuten. Correct me if I'm wrong. Er zijn dus geen 'no go areas' boven de Atlantische oceaan. Een maatschappij is vrij in het kiezen van de route, en die varieert dagelijks. Normaliter wordt altijd voor de snelste route gekozen, en dat is niet noodzakelijk de kortste.
Dat weet ik allemaal wel Dutchie, en de tweemotorige 767's van MP en KLM zijn gecertificeerd tot maximaal 180 minuten vliegen van een geschikte luchthaven. HXL weet ik niet, ik meen 120 minuten. Correct me if I'm wrong. Er zijn dus geen 'no go areas' boven de Atlantische oceaan. Een maatschappij is vrij in het kiezen van de route, en die varieert dagelijks. Normaliter wordt altijd voor de snelste route gekozen, en dat is niet noodzakelijk de kortste.