LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ik voel me opgelicht door transavia.
Ik voel me opgelicht door transavia.
Ik heb vorig weekend vluchten gereserveerd bij Transavia. Van Rotterdam naar Faro en terug.
Omdat wij met 4 personen heen vliegen..er daarna 1 kind alleen vliegt, en we aan het einde van de vakantie met 5 personen teruggaan, moet ik 3 boekingen doen. Dit doe ik altijd telefonisch, met de website voor mijn neus, voor data en prijzen etc.
Zo ook afgelopen weekend. Ik boekte 4 personen heen...en betaalde. Daarna 1 persoon onder begeleiding heen..en betaalde ook deze boeking.
Daarna moesten we met 5 personen terug natuurlijk. Deze terugreis was beduidend duurder op internet dan de heenreizen, namelijk 252 euro per persoon. Maar dat wist ik. Dus toen de Transavia dame zei dat deze vluchten duurder waren, beaamde ik dit, ik kon het immers zelf zien op internet.. Vervolgens moest ik 1850 euro afrekenen. Voor 5 maal enkele reis.....En annuleren kon niet meer, en we moesten terug. Dat is dus 350 euro per persoon, en dan wat toeslagen voor reserveren zitplaatsen etc. Ik vond het heel raar dat de prijs blijkbaar 100 euro omhoog gegaan was terwijl ik aan de telefoon zat.
Ik heb daarom direct een klachtenformulier ingevuld. Ik heb daar tot op heden geen reactie op gekregen. Ik heb ook een verzoek ingediend om alle vluchten dan maar te annuleren. Daar had ik binnen een dag een reactie op. Dat mag maar ik krijg dan geen cent terug. Grapjassen.
Maar we zijn vooral erg boos en verbaasd omdat de vlucht waar wij zo veel voor betaald hebben, tot op dit moment...dus een WEEK later, gewoon nog steeds 252 euro kost op internet. !!!!
Het is mij dus een compleet raadsel waarom ik zoveel heb moeten betalen, en ik kan er ook niet achter komen, want het callcentre zegt geen klachten te kunnen behandelen, en op mijn klacht wordt niet gereageerd.
Als je eenmaal de heenvluchten hebt geboekt en betaald..(ja, dat MOET apart gedaan worden, ik heb nog gevraagd of het niet gewoon in 1 boeking kon maar dat kon niet) dan MOET je wel doorgaan en je moet terug. Er is mij geen PRIJS per peresoon gezegd voordat ik de totaalprijs moest betalen. Ik ging er van uit dat de prijs gelijk zou zijn aan het bedrag op de website, dat is immers altijd zo, we vliegen 2 maal per jaar met Transavia naar Faro. Dat is overigens noodgedwongen, verder gaat er niets rechtstreeks..HELAAS!
Maar het gekste is toch wel dat als ik NU zou boeken ik gewoon nog steeds 100 euro pp goedkoper uit zou zijn .
Ik wil weten of dit zomaar kan en waarom ik nergens verhaal kan halen. Ik voel me opgelicht.
Omdat wij met 4 personen heen vliegen..er daarna 1 kind alleen vliegt, en we aan het einde van de vakantie met 5 personen teruggaan, moet ik 3 boekingen doen. Dit doe ik altijd telefonisch, met de website voor mijn neus, voor data en prijzen etc.
Zo ook afgelopen weekend. Ik boekte 4 personen heen...en betaalde. Daarna 1 persoon onder begeleiding heen..en betaalde ook deze boeking.
Daarna moesten we met 5 personen terug natuurlijk. Deze terugreis was beduidend duurder op internet dan de heenreizen, namelijk 252 euro per persoon. Maar dat wist ik. Dus toen de Transavia dame zei dat deze vluchten duurder waren, beaamde ik dit, ik kon het immers zelf zien op internet.. Vervolgens moest ik 1850 euro afrekenen. Voor 5 maal enkele reis.....En annuleren kon niet meer, en we moesten terug. Dat is dus 350 euro per persoon, en dan wat toeslagen voor reserveren zitplaatsen etc. Ik vond het heel raar dat de prijs blijkbaar 100 euro omhoog gegaan was terwijl ik aan de telefoon zat.
Ik heb daarom direct een klachtenformulier ingevuld. Ik heb daar tot op heden geen reactie op gekregen. Ik heb ook een verzoek ingediend om alle vluchten dan maar te annuleren. Daar had ik binnen een dag een reactie op. Dat mag maar ik krijg dan geen cent terug. Grapjassen.
Maar we zijn vooral erg boos en verbaasd omdat de vlucht waar wij zo veel voor betaald hebben, tot op dit moment...dus een WEEK later, gewoon nog steeds 252 euro kost op internet. !!!!
Het is mij dus een compleet raadsel waarom ik zoveel heb moeten betalen, en ik kan er ook niet achter komen, want het callcentre zegt geen klachten te kunnen behandelen, en op mijn klacht wordt niet gereageerd.
Als je eenmaal de heenvluchten hebt geboekt en betaald..(ja, dat MOET apart gedaan worden, ik heb nog gevraagd of het niet gewoon in 1 boeking kon maar dat kon niet) dan MOET je wel doorgaan en je moet terug. Er is mij geen PRIJS per peresoon gezegd voordat ik de totaalprijs moest betalen. Ik ging er van uit dat de prijs gelijk zou zijn aan het bedrag op de website, dat is immers altijd zo, we vliegen 2 maal per jaar met Transavia naar Faro. Dat is overigens noodgedwongen, verder gaat er niets rechtstreeks..HELAAS!
Maar het gekste is toch wel dat als ik NU zou boeken ik gewoon nog steeds 100 euro pp goedkoper uit zou zijn .
Ik wil weten of dit zomaar kan en waarom ik nergens verhaal kan halen. Ik voel me opgelicht.
-
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 24 jun 2006 21:47
Re: Ik voel me opgelicht door transavia.
Tja, je ben tenslotte zelf akkoord gegaan met de prijs en ook betaald. Dus echt van oplichting kan je niet spreken. Snap trouwens ook niet waarom je gewoon niet zelf online de enkele reis boekt. Maar nu kan je klagen wat je wil, maar je ben zelf akkoord gegaan. Anders had je gewoon moeten weigeren.
Re: Ik voel me opgelicht door transavia.
Het lijkt mij logisch dat als u niet boekt via internet u dan ook niet de internetprijs betaalt. U boekt immers telefonisch.
Dat niemand u vertelde wat de prijs per persoon was is niet relevant. U bent akkoord gegaan met de totaalprijs. Bovendien had u zelf kunnen vragen naar de prijs per persoon (of beter kunnen hoofdrekenen). Dat u ten onrechte aanneemt dat u de echte prijs voor u ziet op uw computerscherm, is uw verantwoordelijkheid en niet die van Transavia. Dat u die aanname doet "omdat de prijs altijd daaraan gelijk is" is wederom uw aanname. U kunt Transavia daar niet voor verantwoordelijk stellen.
Kortom:
- u bent niet opgelicht,
- er is objectief gezien geen enkele reden om u opgelicht te voelen,
- een subjectief gevoel van opgelicht zijn heeft meer met u eigen handelen te maken dan met dat van Transavia
Get over it!
Dat niemand u vertelde wat de prijs per persoon was is niet relevant. U bent akkoord gegaan met de totaalprijs. Bovendien had u zelf kunnen vragen naar de prijs per persoon (of beter kunnen hoofdrekenen). Dat u ten onrechte aanneemt dat u de echte prijs voor u ziet op uw computerscherm, is uw verantwoordelijkheid en niet die van Transavia. Dat u die aanname doet "omdat de prijs altijd daaraan gelijk is" is wederom uw aanname. U kunt Transavia daar niet voor verantwoordelijk stellen.
Kortom:
- u bent niet opgelicht,
- er is objectief gezien geen enkele reden om u opgelicht te voelen,
- een subjectief gevoel van opgelicht zijn heeft meer met u eigen handelen te maken dan met dat van Transavia
Get over it!
Re: Ik voel me opgelicht door transavia.
Even eea rechtzetten. Blijkbaar ben ik niet duidelijk geweest.
Ik kon niet via Internet boeken omdat 1 van de boekingen een minderjarig kind is en dat kan niet online..
Ik kan wel de internetrpijs (+5 euro boekingskosten) verwachten, want dat gold ook voor de twee boekingen die voor de heenreis boekte, en is altijd hetzelfde geweest (heb dit al behoorlijk wat vaker gedaan op deze manier)
Via internet boeken is 5 euro goedkoper, thats it.
Als een reis duur is, dan is dat zo..daar zeur ik niet over. Ik wil weten waarom de reis alleen duur voor mij is..en niet voor JOU als je hem nu zou boeken. Want dat vind ik niet eerlijk
En ik zeg niet dat ik opgelicht ben, ik zeg dat ik me opgelicht VOEL.
Ben overigens niet accoord gegaan met de prijs, die is mij namelijk niet genoemd. Pas nadat betaald was zei ze dat de betaling van 1800 nog wat euro accoord was. Maar ik had daar wellicht naar moeten vragen. Vergeet niet dat dit de derde betaling binnen 10 minuten was en dat alles verder gewoon als normaal was.
Nu het gekste...
Inmiddels heeft Transavia zowel schriftelijk als telefonisch uitleg geheven. Wel drie verschillende redenen gekregen ..dat is al vreemd.
De eerste mevrouw verklaarde mij telefonisch dat ik 100 euro meer moest betalen omdat we met 5 personen reisden en niet met 4, en dat we dan allemaal op 1 rij willen zitten en dat dit duurder is.
Toen ik bijgekomen was van het lachen had ze opgehangen.
De tweede heeft tegenover mijn man verklaard dat we meer betalen omdat er op het moment dat wij boekten...een heleboel ander mensen ook boekten...en dus ging meteen de prijs omhoog.....maar die mensen hebben allemaal dezelfde dag ook weer geannuleerd..en toen ging de prijs weer omlaag (jaja, ongeloofelijk hoeveel mensen gewoon geld weggooien..) Dit kunnen ze overigens desgevraagd niet aantonen. Blijkbaar is een kasoverschot niet te controleren.
En tot slot was de laatste verklaring vandaag telefonisch....dat het systeem gewoon een paar seconden geen goedkopere zitplaatsen beschikbaar had dan die hele dure, en toen wij eenmaal geboekt hadden heeft het systeem weer geheel automatisch een lagere prijs bepaald. Dit kon zomaar binnen enkele seconden.
Laat duidelijk zijn dat ik alleen maar me beklaag over het feit dat alleen voor ons opeens een zoveel hogere prijs werd gegeven. Ik wil die prijs wel betalen ALS het de geldende prijs is. Niet als ieder ander 100 euro goedkoper kan boeken. Dat is toch van de zotte?
Als NU in het systeem dezelfde prijs zou staan..ok, dan is het blijkbaar zo. MAar dat is niet zo...de prijs is NADAT ik geboekt heb 100 euro goedkoper gebleven.
Tenslotte vroeg ik aan de meneer van Transavia waar ik een klacht in kon dienen. Dat kon per email bij hem zoals ik al gedaan had. Ik ben echter niet tevreden met de afhandeling want ik vind de redenen die Transavia mij geeft te zot voor woorden. Hij weigerde mij te vertellen tot wie of wat ik me dan kan wenden. Weet iemand dat wellicht?
Dank je wel.
Ik kon niet via Internet boeken omdat 1 van de boekingen een minderjarig kind is en dat kan niet online..
Ik kan wel de internetrpijs (+5 euro boekingskosten) verwachten, want dat gold ook voor de twee boekingen die voor de heenreis boekte, en is altijd hetzelfde geweest (heb dit al behoorlijk wat vaker gedaan op deze manier)
Via internet boeken is 5 euro goedkoper, thats it.
Als een reis duur is, dan is dat zo..daar zeur ik niet over. Ik wil weten waarom de reis alleen duur voor mij is..en niet voor JOU als je hem nu zou boeken. Want dat vind ik niet eerlijk
En ik zeg niet dat ik opgelicht ben, ik zeg dat ik me opgelicht VOEL.
Ben overigens niet accoord gegaan met de prijs, die is mij namelijk niet genoemd. Pas nadat betaald was zei ze dat de betaling van 1800 nog wat euro accoord was. Maar ik had daar wellicht naar moeten vragen. Vergeet niet dat dit de derde betaling binnen 10 minuten was en dat alles verder gewoon als normaal was.
Nu het gekste...
Inmiddels heeft Transavia zowel schriftelijk als telefonisch uitleg geheven. Wel drie verschillende redenen gekregen ..dat is al vreemd.
De eerste mevrouw verklaarde mij telefonisch dat ik 100 euro meer moest betalen omdat we met 5 personen reisden en niet met 4, en dat we dan allemaal op 1 rij willen zitten en dat dit duurder is.
Toen ik bijgekomen was van het lachen had ze opgehangen.
De tweede heeft tegenover mijn man verklaard dat we meer betalen omdat er op het moment dat wij boekten...een heleboel ander mensen ook boekten...en dus ging meteen de prijs omhoog.....maar die mensen hebben allemaal dezelfde dag ook weer geannuleerd..en toen ging de prijs weer omlaag (jaja, ongeloofelijk hoeveel mensen gewoon geld weggooien..) Dit kunnen ze overigens desgevraagd niet aantonen. Blijkbaar is een kasoverschot niet te controleren.
En tot slot was de laatste verklaring vandaag telefonisch....dat het systeem gewoon een paar seconden geen goedkopere zitplaatsen beschikbaar had dan die hele dure, en toen wij eenmaal geboekt hadden heeft het systeem weer geheel automatisch een lagere prijs bepaald. Dit kon zomaar binnen enkele seconden.
Laat duidelijk zijn dat ik alleen maar me beklaag over het feit dat alleen voor ons opeens een zoveel hogere prijs werd gegeven. Ik wil die prijs wel betalen ALS het de geldende prijs is. Niet als ieder ander 100 euro goedkoper kan boeken. Dat is toch van de zotte?
Als NU in het systeem dezelfde prijs zou staan..ok, dan is het blijkbaar zo. MAar dat is niet zo...de prijs is NADAT ik geboekt heb 100 euro goedkoper gebleven.
Tenslotte vroeg ik aan de meneer van Transavia waar ik een klacht in kon dienen. Dat kon per email bij hem zoals ik al gedaan had. Ik ben echter niet tevreden met de afhandeling want ik vind de redenen die Transavia mij geeft te zot voor woorden. Hij weigerde mij te vertellen tot wie of wat ik me dan kan wenden. Weet iemand dat wellicht?
Dank je wel.
Re: Ik voel me opgelicht door transavia.
"de laatste verklaring" die u hier noemt hoor je vaker; op zich is dat een zeer plausibele verklaring, waarmee ook mensen die zelfstandig via internet boeken, in gelijke mate te maken kunnen krijgen. Wat dat betreft geen reden om u achtergesteld en/of opgelicht te voelen.En tot slot was de laatste verklaring vandaag telefonisch....dat het systeem gewoon een paar seconden geen goedkopere zitplaatsen beschikbaar had dan die hele dure, en toen wij eenmaal geboekt hadden heeft het systeem weer geheel automatisch een lagere prijs bepaald. Dit kon zomaar binnen enkele seconden.
Laat duidelijk zijn dat ik alleen maar me beklaag over het feit dat alleen voor ons opeens een zoveel hogere prijs werd gegeven. Ik wil die prijs wel betalen ALS het de geldende prijs is. Niet als ieder ander 100 euro goedkoper kan boeken. Dat is toch van de zotte?
Als NU in het systeem dezelfde prijs zou staan..ok, dan is het blijkbaar zo. MAar dat is niet zo...de prijs is NADAT ik geboekt heb 100 euro goedkoper gebleven.
Dat brengt mij op uw volgende punt: u blijft er maar op hameren dat u meer hebt moeten betalen dan iemand anders die op hetzelfde moment geboekt zou hebben. U onderbouwt dat echter geenszins: het simpele feit dat na uw boeking op de website de prijs 100 euro lager was, betekent niet dat die prijs lager is gebleven. Uit niets blijkt dat u benadeeld bent ten opzichte van anderen. Als u dat wel vindt, moet u dat aantonen!
Nogmaals: u heeft waarschijnlijk gewoon de dan geldende prijs betaald, die ieder ander op hetzelfde moment ook betaalt zou hebben. Op een later tijdstip zou u goedkoper uit geweest zijn, net als ieder ander.
Ik denk dat u echter alleen tevreden zult zijn met een zodanige verklaring van Transavia dat u geld terugkrijgt.
Ik begrijp overigens niet waarom u akkoord gegaan bent met deze deal: als u gewoon "nee" had gezegd, had u nu niet hoeven klagen.
Re: Ik voel me opgelicht door transavia.
de prijs is NOG STEEDS 100 euro lager.
die was alleen 350 euro op het moment dat wij boekten. En daarna nooit meer
snappie?
die was alleen 350 euro op het moment dat wij boekten. En daarna nooit meer
snappie?
Re: Ik voel me opgelicht door transavia.
Ik snap het uitstekend:de prijs is NOG STEEDS 100 euro lager.
die was alleen 350 euro op het moment dat wij boekten. En daarna nooit meer
snappie?
de prijs was achtereenvolgens: 250 euro - 350 euro - 250 euro
Nou en?
Het kan gewoon. U hebt gekocht op het hoogste punt. Ondanks het feit dat niemand u zei dat de prijs 250 euro was, ging u daar zonder meer van uit. Ten onrechte. U verifieerde de prijs ook niet en ging gewoon akkoord. Niemand verplichtte u daartoe. Volledig uw verantwoordelijkheid. U staat toch niet onder curatele?
Het feit dat de Transaviamedewerker aan de telefoon niet voor 250 euro kon boeken (en dat tarief waarschijnlijk zelfs niet eens zag), is waarschijnlijk te wijten aan het feit dat iemand via de website deze tickets "reserveerde" door het boekingsproces in te gaan (klik, klik, klik....). Heel goed mogelijk was u zelf deze "iemand". Hoewel jammer van het verschil in prijs, is dit in zekere zin wel grappig, toch?
Re: Ik voel me opgelicht door transavia.
Sommige mensen vinden alles grappig, zolang het een ander maar overkomt...
In ieder geval, is er iemand die mij wel gewoon antwoord kan geven met betrekking tot waar ik een klacht zou kunnen indienen en niet direct oordelen?
Alvast bedankt:)
In ieder geval, is er iemand die mij wel gewoon antwoord kan geven met betrekking tot waar ik een klacht zou kunnen indienen en niet direct oordelen?
Alvast bedankt:)
Re: Ik voel me opgelicht door transavia.
@sigrid66
Van direct oordelen is geen sprake; zoals u kunt opmaken uit de gedetailleerdheid van mijn verhaal, ben ik pas tot mijn reactie gekomen, nadat ik de door u aangereikte informatie uitgebreid heb bestudeerd.
Ik neem tenminste de moeite te reageren, maar als dat niet in de kraam te pas komt, dan krijg je stank voor dank.
Een klacht (wat was de klacht nu precies?) kunt u overigens gewoon bij Transavia indienen. Het is niet zo dat u daarmee net zo lang door kunt gaan tot u uw zin krijgt.
Het nut daarvan ontgaat mij ook enigszins, evenals aan verschillende Transaviamedewerkers blijven vragen wat de verklaring is voor de gang van zaken als u van de eerste medewerker al antwoord hebt gekregen.
Zoals u gezien hebt, krijgt u hier weinig bijval.
Dat zegt ook wel iets.
Sterkte met uw (niet zo zinvolle) kruistocht.
Van direct oordelen is geen sprake; zoals u kunt opmaken uit de gedetailleerdheid van mijn verhaal, ben ik pas tot mijn reactie gekomen, nadat ik de door u aangereikte informatie uitgebreid heb bestudeerd.
Ik neem tenminste de moeite te reageren, maar als dat niet in de kraam te pas komt, dan krijg je stank voor dank.
Een klacht (wat was de klacht nu precies?) kunt u overigens gewoon bij Transavia indienen. Het is niet zo dat u daarmee net zo lang door kunt gaan tot u uw zin krijgt.
Het nut daarvan ontgaat mij ook enigszins, evenals aan verschillende Transaviamedewerkers blijven vragen wat de verklaring is voor de gang van zaken als u van de eerste medewerker al antwoord hebt gekregen.
Zoals u gezien hebt, krijgt u hier weinig bijval.
Dat zegt ook wel iets.
Sterkte met uw (niet zo zinvolle) kruistocht.
Re: Ik voel me opgelicht door transavia.
werkt u soms bij Transavia?
Laten we nu niet in een welles-nietes spelletje uitmonden. Als ik zo naar de door U geplaatste reacties kijk, zijn ze allemaal van dezelfde strekking...weinig opbouwend en weinig empatisch. Het is altijd gemakkelijk iemand voor dom , stom en eigenschulddikkebult uit te maken, kan ik ook met elke zaak hier op het forum. Ik prefereer echter me in de andere persoon te verplaatsen en kijk vanuit die kant naar een oplossing. U niet. Even goede vrienden maar nu hoop ik op een reactie van iemand die me antwoord kan geven. Ik ken uw standpunt inmiddels. DankU
Laten we nu niet in een welles-nietes spelletje uitmonden. Als ik zo naar de door U geplaatste reacties kijk, zijn ze allemaal van dezelfde strekking...weinig opbouwend en weinig empatisch. Het is altijd gemakkelijk iemand voor dom , stom en eigenschulddikkebult uit te maken, kan ik ook met elke zaak hier op het forum. Ik prefereer echter me in de andere persoon te verplaatsen en kijk vanuit die kant naar een oplossing. U niet. Even goede vrienden maar nu hoop ik op een reactie van iemand die me antwoord kan geven. Ik ken uw standpunt inmiddels. DankU
Re: Ik voel me opgelicht door transavia.
Dat zijn niet mijn woorden!dom , stom en eigenschulddikkebult
Maar inderdaad ik houd van eerlijke en duidelijke communicatie. Dat is wat mij betreft ook heel opbouwend!
Aan medelijden hier heeft niemand wat.
Wellicht kunt u in de toekomst, als u weer een topic start, de door u gewenste antwoorden opnemen, in uw openingpost.
Dan kunnen zij die met u meeleven en u een hart onder de riem willen steken, daaruit een keuze maken, en deze middels Ctrl-C/Ctrl-V opnemen in hun reactie. Door deze handelswijze laat u impliciet ook weten welke reacties u niet wilt lezen, waarmee dan weer mensen, die er anders over denken dan u, rekening kunnen houden.
Zo worden twee vliegen in één klap geslagen: u leest alleen die zaken die in uw kraam te pas komen, en de mensen die het met u niet eens zijn kunnen hun tijd aan andere topics besteden.
Hieronder kunnen natuurlijk de blijken van medeleven geplaatst worden.
Re: Ik voel me opgelicht door transavia.
Ik ben het eigenlijk wel eens met Gerland; u kunt uw klacht bij Transavia indienen en dat heeft u ook gedaan alleen bent u niet tevreden met het antwoord. Ik denk dat de volgende stap dan een civiel gerechtelijke procedure is aangezien de geschillen commissie luchtvaart alleen zaken behandeld die gaan over het nakomen van de Europese wetgeving.
Re: Ik voel me opgelicht door transavia.
Dan gaan we daar maar eens naar kijken, dank je wel voor het antwoord:)
Denk niet dat er veel mensen zijn die "5 op een rij is duurder" als antwoord accepteren overigens. Zeg dan gewoon eerlijk dat je trackt hoeveel iemand inlogt en dan snel de prijzen omhoog gooit:P
Denk niet dat er veel mensen zijn die "5 op een rij is duurder" als antwoord accepteren overigens. Zeg dan gewoon eerlijk dat je trackt hoeveel iemand inlogt en dan snel de prijzen omhoog gooit:P
Re: Ik voel me opgelicht door transavia.
Ik heb alles eens goed doorgelezen en ben het volkomen eens met gerland.Mens sigrid wat kan jij zeuren.Had dan gewoon niet akoord gegaan met de totaalprijs.
Wil wel eens zien dat je een civiel gerechtelijke procedure start,je maakt geen schijn van kans.
Wil wel eens zien dat je een civiel gerechtelijke procedure start,je maakt geen schijn van kans.
Re: Ik voel me opgelicht door transavia.
Klagen om het klagen noem ik dit. Wees blij dat ze transparant zijn en de prijs uitsplitsen. Ze kunnen ook gewoon een totaalbedrag tonen.Donna schreef:Ik kan me toch wel voorstellen dat Sigrid zich opgelicht voelt. Als je al vaak dit soort boekingen hebt gemaakt en het altijd op dezelfde manier gaat, verwacht je niet dat dat opeens is veranderd. De redenen die Transavia geeft voor de enkele minuten durende hoge prijs lijken mij ook wel erg ver gezocht.
Maar Transavia kan er wat prijssamenstelling betreft wel wat van. Ik wil een retour Nice boeken en krijg, pas na doorklikken om details te zien, dit rijtje:
vliegticket€ 75,00;
luchthavenveiligheids- toeslag € 12,79;
passagiers-servicetoeslag € 15,60;
brandstoftoeslag € 37,00;
luchthavenbelasting en veiligheidstoeslag € 13,58;
solidariteitsbelasting € 1,00;
passagiers-servicetoeslag € 7,58;
administratiekosten € 6,00.
Wat houdt de passagiers-servicetoeslag in? Is service bij Transavia niet gebruikelijk? En met wie moet ik solidair zijn? En dan ook nog twee keer een veiligheidstoeslag, ze kunnen er wat van.
Re: Ik voel me opgelicht door transavia.
Tsja, klagen over Transavia is makkelijk maar u kunt het natuurlijk ook gewoon even opzoeken:Donna schreef:@Juist ja: u kunt het natuurlijk noemen zoals u wilt, ik weet nog steeds niet wat die toeslagen betekenen en waarom sommige er twee keer op staan.
Veiligheidstoeslag wordt 2x berekend omdat u 2 verschillende luchthavens aandoet. Solidariteits belasting is de Franse variant van de vliegbelasting, brandstoftoeslag lijkt me duidelijk, administratiekosten ook. De passagiers-servicetoeslag is een belasting opgelegd door Schiphol voor onder andere aanleg en onderhoud van de luchthaven.
Zoals u ziet geen taxen opgelegd door Transavia zelf maar door derden. Dus niet Transavia kan er wat van maar u kan er wat van....klagen bedoel ik dan.
Re: Ik voel me opgelicht door transavia.
Ging gister ook onze tickets boeken bij transavia en omdat we voor onze zoon die nog net geen 2 is tóch een eigen stoel willen hebben kon ik het niet online boeken. Met Sigrids verhaal in het achterhoofd had ik het totaalbedrag van de tickets zoals dat online stond bij de hand.. je weet maar nooit.
Ben heel vriendelijk te woord gestaan en kreeg de tip om de geboortedatum van mijn zoon online even aan te passen, en dan na de bevestiging van de boeking te bellen om het aan te laten passen. Zo gezegd zo gedaan, en binnen 3 minuten na de online boeking had ik al de boekingsbevestiging binnen met de juiste geboortedatum.
Toen zag ik opeens dat ik door het heen en weer geklik zelf in een man veranderd was... dus maar weer gebeld: no problem, aangepast en meteen weer een nieuwe bevestiging (= eticket).
Wat mij betreft geen klachten dus.
Kan overigens wel voorstellen dat Sigrid niet tevreden is met het antwoord, ik vind de redenen die Transavia ook wel erg ver gezocht allemaal.
Maar als je toch online meekijkt, dan vind ik het eerlijk gezegd ook wel dom dat je niet doorhebt dat de totaalprijs veel duurder is dan online.
Ben heel vriendelijk te woord gestaan en kreeg de tip om de geboortedatum van mijn zoon online even aan te passen, en dan na de bevestiging van de boeking te bellen om het aan te laten passen. Zo gezegd zo gedaan, en binnen 3 minuten na de online boeking had ik al de boekingsbevestiging binnen met de juiste geboortedatum.
Toen zag ik opeens dat ik door het heen en weer geklik zelf in een man veranderd was... dus maar weer gebeld: no problem, aangepast en meteen weer een nieuwe bevestiging (= eticket).
Wat mij betreft geen klachten dus.
Kan overigens wel voorstellen dat Sigrid niet tevreden is met het antwoord, ik vind de redenen die Transavia ook wel erg ver gezocht allemaal.
Maar als je toch online meekijkt, dan vind ik het eerlijk gezegd ook wel dom dat je niet doorhebt dat de totaalprijs veel duurder is dan online.
Re: Ik voel me opgelicht door transavia.
Waar mensen zich al niet druk over kunnen maken. Toen U de transactie sloot via de telefoon was U een gelukkig mens. Koop is Koop. Dat U er later van alles bij verzint om uw gelijk te halen is uw probleem. Ik mag hopen dat de vakantie wel gezellig was met U en dat U niet na een etentje ging klagen dat het eten op uw bord minder warm was dan toen het de pan verliet.
Hier later over gaan mekkeren en blaten is een belediging voor deze prima maatschappij.
Hier later over gaan mekkeren en blaten is een belediging voor deze prima maatschappij.
Re: Ik voel me opgelicht door transavia.
Haha, prima maatschappij...nog nooit mee gevlogen denk ik? En ook niet zo goed in lezen...zie ik.
Dit verhaal heeft natuurlijk een vervolg. Na het inwinnen van deskundige informatie bleek het zeer zeker wel mogelijk hier een klacht over in te dienen. Ik heb dan weliswaar onderzoeksplicht, maar heb daaraan voldaan door mee te kijken op internet, naar de actuele prijzen. Transavia heeft echter niet voldaan aan hun informatieplicht omdat het bedrag niet aan mij meegedeeld is. De transaviamedewerker kijkt immers naar hetzelfde scherm als ik, dus dat zou voldoende moeten zijn.
Nu had ik vandaag moeten vliegen. Geannuleerd. Krijg je een mailtje met een bijlage waarop je zelf mag gaan uitzoeken of jouw vlucht al dan niet vliegt. Daarna staat..BEL NIET, MAIL NIET, all uw vragen worden beantwoord op onze website.
Bijna allemaal dus...maar niet hoe je je geld terug krijgt. En dat lijkt me toch de meest interessante vraag.
Tevens vraag ik me af of ik mijn terugreis ook vergoed krijg. Als ik namelijk niet heen kan, kan ik ook niet terug lijkt me? Maar dat zijn twee verschillende boekingen omdat er dus een kind extra mee terug moest en dan wordt het een nieuwe boeking...volgens de muts die me bij het boeken hielp. Laat me raden..ook dat is helaas pindakaas foutje bedankt van Transavia?
Uiteindelijk betalen we dus 5ooo euro voor 5 retourtjes Faro die niet doorgaan.
Prima maatschappij..niks mis mee?
Dit verhaal heeft natuurlijk een vervolg. Na het inwinnen van deskundige informatie bleek het zeer zeker wel mogelijk hier een klacht over in te dienen. Ik heb dan weliswaar onderzoeksplicht, maar heb daaraan voldaan door mee te kijken op internet, naar de actuele prijzen. Transavia heeft echter niet voldaan aan hun informatieplicht omdat het bedrag niet aan mij meegedeeld is. De transaviamedewerker kijkt immers naar hetzelfde scherm als ik, dus dat zou voldoende moeten zijn.
Nu had ik vandaag moeten vliegen. Geannuleerd. Krijg je een mailtje met een bijlage waarop je zelf mag gaan uitzoeken of jouw vlucht al dan niet vliegt. Daarna staat..BEL NIET, MAIL NIET, all uw vragen worden beantwoord op onze website.
Bijna allemaal dus...maar niet hoe je je geld terug krijgt. En dat lijkt me toch de meest interessante vraag.
Tevens vraag ik me af of ik mijn terugreis ook vergoed krijg. Als ik namelijk niet heen kan, kan ik ook niet terug lijkt me? Maar dat zijn twee verschillende boekingen omdat er dus een kind extra mee terug moest en dan wordt het een nieuwe boeking...volgens de muts die me bij het boeken hielp. Laat me raden..ook dat is helaas pindakaas foutje bedankt van Transavia?
Uiteindelijk betalen we dus 5ooo euro voor 5 retourtjes Faro die niet doorgaan.
Prima maatschappij..niks mis mee?