LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] INX misere op schiphol
Re: INX misere op schiphol
Dag simonea,
dus jullie hebben het via de reisorganisatie gedaan. Ik hoop dat holland international snel bij me reageerd.Ben zo benieuwd, of ik een vergoeding krijg!
Het is wel een hoop papierwerk wat je moet verrichten! Maar wel de moeite waard, hopelijk leren ze ervan! Dat ze de mensen moeten inlichten of naar hun te sturen. En dat die hostess een op haar werkplek moet verschijnen!! Dan denk je nog dat het een grote en goed georganiseerde organisatie is!
Liefs, Amanda
dus jullie hebben het via de reisorganisatie gedaan. Ik hoop dat holland international snel bij me reageerd.Ben zo benieuwd, of ik een vergoeding krijg!
Het is wel een hoop papierwerk wat je moet verrichten! Maar wel de moeite waard, hopelijk leren ze ervan! Dat ze de mensen moeten inlichten of naar hun te sturen. En dat die hostess een op haar werkplek moet verschijnen!! Dan denk je nog dat het een grote en goed georganiseerde organisatie is!
Liefs, Amanda
Re: INX misere op schiphol
hoi amanda,
ik hoop voor je dat het ook goed opgelost word .
wij hadden een begeleidend schrijven er bij van het reisbureau arke dat de maatschappij er alles aan gedaan heeft? dus wij gaan nog wel even een briefje terug sturen dat dit niet het geval is . en er stond wel 10 keer sorry in van het ongemak en weet ik het allemaal niet.
maar ja bij ons is het geregeld en ik hoop dat het voor de rest van de pasagiers ook goed af loopt.
groetjes simone
ik hoop voor je dat het ook goed opgelost word .
wij hadden een begeleidend schrijven er bij van het reisbureau arke dat de maatschappij er alles aan gedaan heeft? dus wij gaan nog wel even een briefje terug sturen dat dit niet het geval is . en er stond wel 10 keer sorry in van het ongemak en weet ik het allemaal niet.
maar ja bij ons is het geregeld en ik hoop dat het voor de rest van de pasagiers ook goed af loopt.
groetjes simone
Re: INX misere op schiphol
vergoeding loopt via de anneleringsverzekering, rechtstreeks van Holland International is nauwelijks aan te nemen gezien hun algemene voorwaarden.
Re: INX misere op schiphol
Zoals ik het nu lees, hebben jullie de klacht dus bij de annuleringsverzekering ingediend. Aangezien vertragingen niet onder een reisverzekering vallen.
Wij hadden ook een klachtenbrief van 6 kantjes gestuurd (ook allerlei problemen gehad met het hotel en de terugvlucht) maar op de meeste dingen wordt niet eens reageert door de Arke...
Ik ben erg benieuwd of Amanda023 een reactie terug krijgt van Holland Int. en of je dan een vergoeding krijgt van de (annulerings)verzekering of van Holland International.
Wij hebben vandaag onze klacht opnieuw ingediend en ben erg benieuwd wat voor reactie wij nu weer terug krijgen.
Wij hadden ook een klachtenbrief van 6 kantjes gestuurd (ook allerlei problemen gehad met het hotel en de terugvlucht) maar op de meeste dingen wordt niet eens reageert door de Arke...
Ik ben erg benieuwd of Amanda023 een reactie terug krijgt van Holland Int. en of je dan een vergoeding krijgt van de (annulerings)verzekering of van Holland International.
Wij hebben vandaag onze klacht opnieuw ingediend en ben erg benieuwd wat voor reactie wij nu weer terug krijgen.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 10 aug 2006 20:55
Re: INX misere op schiphol
bij vertrek uit nederland vlucht inx 0180 op 10-09-2007 hadden wij 45 min. vertraging i.v.m. het onwel worden van een passagier die met een ziekenwagen van boord werdt gehaald. maar eenmaal aan boord moest je behulp van een schoenlepel gaan zitten ik ben 1.95 lang en in bezit van een kunstknie dus dat was afzien.tevens prak het cabinepersoneel heel slecht engels dus de veiligheidsuitleg werdt dus lacherig door de passagiers gevolgd.MAAR de terugvlucht op 21-09-2007 hadden wij op vluchtnummer inx 0581 via de hostes extra beenruimte toegewezen gekregen wat in turkije wel kan wordt in nederland ondanks briefje van de specialist niks meegedaan. er zaten op de heenweg kleine kinderen op plaatsen bij de nooduitgaan (beste plek,met de meeste beenruimte) en ik kwam met blauwe plekken op mijn knieen uit het vliegtuig aan op antalya. wat mij opveil was dat de bemanning op de terugvlucht perfekt engels sprak. nu voor die gene met langdurige vertraging dit moet u gelijk melden bij u annuleringsverzekering als u dit via u reisburo doet duurt dit meestal een week of 4 langer .maar wel een bewijs van inter airlines vragen die hebben ze standaard aan boord .invullen aanboord en laten teken door de bemanning
Re: INX misere op schiphol
Hoi,
Ik heb gister van me reisverzekering bericht gehad. Moet alle kopien inleveren, en dan wordt het verder verwerkt!
Maar om verder terug te komen, mijn reisbureau heeft geadviseerd om ook zowel bij holl. int als bij me reisverzekering een klacht in te dienen!
En moet zeggen holl int. was sneller met een reactie dan mijn verzekering!
En het is zeker benieuwen of ik wat zal terug krijgen! Maar vond het al de moeite waard om me zegje te kunnen doen, en dat ze er van kunnen leren! Want we willen toch allemaal netjes behandeld worden, tenminste zo heb ik het altijd geleerd!
Liefs
Ik heb gister van me reisverzekering bericht gehad. Moet alle kopien inleveren, en dan wordt het verder verwerkt!
Maar om verder terug te komen, mijn reisbureau heeft geadviseerd om ook zowel bij holl. int als bij me reisverzekering een klacht in te dienen!
En moet zeggen holl int. was sneller met een reactie dan mijn verzekering!
En het is zeker benieuwen of ik wat zal terug krijgen! Maar vond het al de moeite waard om me zegje te kunnen doen, en dat ze er van kunnen leren! Want we willen toch allemaal netjes behandeld worden, tenminste zo heb ik het altijd geleerd!
Liefs
Re: INX misere op schiphol
Hallo,
Nou ik laat weer even van me horen! Heb een brief van Holland International gehad, waarin wordt medegedeeld dat ik helaas geen vergoeding krijg! Ja mag bonnetje inleveren van genuttigde etenswaren:S
liefs,
amanda
Nou ik laat weer even van me horen! Heb een brief van Holland International gehad, waarin wordt medegedeeld dat ik helaas geen vergoeding krijg! Ja mag bonnetje inleveren van genuttigde etenswaren:S
liefs,
amanda
Re: INX misere op schiphol
Wij zijn op 23 september met inx 781 precies om 0:05 vertrokken en kwamen ook 20 minuten eerder aan. Het personeel op de heevlucht was zeer vriendelijk. Op de terugvlucht inx 481 hebben wij wel vertraging gehad. Dit kwam door het slechte weer. Eveneens op de terugvlucht was het personeel vriendelijk. Alleen de incheckpersoneel op antalya airport had een fout gemaakt. Inx heeft voor ouders met kinderen speciale plaatsen. Dit is met vier zuurstoffenmasker en je kunt het zien aan de kleur rood boven in. Maar het incheckpersooneel(van airport zelf) had hier dus geen rekening meegehouden.
Bij ons in de reisbescheiden van Hi stond dat inx met a la carte systeem werkt. Echter tot onze verbazing werkt men gewoon nog met allinclusive.
Op de terugvlucht kreeg iedereen een enquete. Aangezien inx graag in de toekomst nog een betere service wil gaan verlenen. Wij hebben aangeven dat ze een kinderemenu kunnen opstellen, aangezien het eten niet echt voor kinderen is, meer beenruimte en dergelijke.
Bij ons in de reisbescheiden van Hi stond dat inx met a la carte systeem werkt. Echter tot onze verbazing werkt men gewoon nog met allinclusive.
Op de terugvlucht kreeg iedereen een enquete. Aangezien inx graag in de toekomst nog een betere service wil gaan verlenen. Wij hebben aangeven dat ze een kinderemenu kunnen opstellen, aangezien het eten niet echt voor kinderen is, meer beenruimte en dergelijke.
Re: INX misere op schiphol
Beste judie,
Wat je in jou bericht weergeeft doet hier niets terzake.
Het gaat om de vlucht inx580 van 10 augustus.
Deze had bijna 12uur vertraging.
Wat jij in je mail zet is onzin inx speciale plaatsen voor kinderen nu alle plaatsen zijn voor kinderen bij inx wij hadden op de terugvlucht maar net genoeg beenruimte voor personen met een lengte van 1.60m. En meer maskers wat een onzin.
service was ook erg slecht zeer gebrekkig engels.
Wat je in jou bericht weergeeft doet hier niets terzake.
Het gaat om de vlucht inx580 van 10 augustus.
Deze had bijna 12uur vertraging.
Wat jij in je mail zet is onzin inx speciale plaatsen voor kinderen nu alle plaatsen zijn voor kinderen bij inx wij hadden op de terugvlucht maar net genoeg beenruimte voor personen met een lengte van 1.60m. En meer maskers wat een onzin.
service was ook erg slecht zeer gebrekkig engels.
Re: INX misere op schiphol
Beste Judie,
Wat fijn dat jij wel een fijne vlucht hebt gehad, maar dat doet hier niet ter zake! Wij hebben allemaal een nare ervaring met inter airlines.
En wat jij zegt over maskers, en kinderplaatsen, NOOIT van gehoord!
Ik kon niet eens normaal recht zitten, de crew was chagarijnig en sprak heel gebrekkig engels, en het eten is niet te eten!
Ik snap het niet
liefs
Wat fijn dat jij wel een fijne vlucht hebt gehad, maar dat doet hier niet ter zake! Wij hebben allemaal een nare ervaring met inter airlines.
En wat jij zegt over maskers, en kinderplaatsen, NOOIT van gehoord!
Ik kon niet eens normaal recht zitten, de crew was chagarijnig en sprak heel gebrekkig engels, en het eten is niet te eten!
Ik snap het niet
liefs
Re: INX misere op schiphol
Hallo allemaal,
Ik moet zeggen, ik ken Inter airlines niet, maar ik weet wel het een en ander wat de rechten en plichten zijn voor reizigers en luchtvaartmaatschappijen.
Heel vaak weten reizigers niet dat ze wel degelijk recht op het een of ander hebben, maar doordat de luchtvaartmaatschappij dan zegt nee hoor, dan leggen de reizigers zich er bij neer.
Als ik het goed begrijp is deze vlucht waar het hier om gaat dus geannuleerd?
Of is de vlucht vertraagd.. wat tegenstrijdige berichten namelijk hierin...
Feit is namelijk dat als een vlucht daadwerkelijk geannuleerd is, je als reizigers terug kan vallen op de zgn. DBC-regeling. En dan zijn er inderdaad riante vergoedingen die gegeven kunnen worden.
Indien een vlucht vertraagd is, geeft de luchtvaartmaatschappij vaak alleen maar eten en/of drinken. Ze zijn dat ook verplicht bij een langdurige vertraging!!
Nou moet ik wel zeggen, je moet ook goed kijken naar met welke luchtvaartmaatschappij je vliegt. Want stel dat je met een heel goedkope vliegtuigmaatschappij vliegt, dan kan het zijn dat zij hun eigen regels erop na houden of het errug lastig maken om eventuele klachten in te dienen.
Ik hoop dat jullie allen krijgen waar je gewoon recht op hebt! En schroom ook niet om hogere stappen te nemen indien je het gevoel krijgt met een kluitje het bos ingestuurd te zijn. Succes ermee!
Ik moet zeggen, ik ken Inter airlines niet, maar ik weet wel het een en ander wat de rechten en plichten zijn voor reizigers en luchtvaartmaatschappijen.
Heel vaak weten reizigers niet dat ze wel degelijk recht op het een of ander hebben, maar doordat de luchtvaartmaatschappij dan zegt nee hoor, dan leggen de reizigers zich er bij neer.
Als ik het goed begrijp is deze vlucht waar het hier om gaat dus geannuleerd?
Of is de vlucht vertraagd.. wat tegenstrijdige berichten namelijk hierin...
Feit is namelijk dat als een vlucht daadwerkelijk geannuleerd is, je als reizigers terug kan vallen op de zgn. DBC-regeling. En dan zijn er inderdaad riante vergoedingen die gegeven kunnen worden.
Indien een vlucht vertraagd is, geeft de luchtvaartmaatschappij vaak alleen maar eten en/of drinken. Ze zijn dat ook verplicht bij een langdurige vertraging!!
Nou moet ik wel zeggen, je moet ook goed kijken naar met welke luchtvaartmaatschappij je vliegt. Want stel dat je met een heel goedkope vliegtuigmaatschappij vliegt, dan kan het zijn dat zij hun eigen regels erop na houden of het errug lastig maken om eventuele klachten in te dienen.
Ik hoop dat jullie allen krijgen waar je gewoon recht op hebt! En schroom ook niet om hogere stappen te nemen indien je het gevoel krijgt met een kluitje het bos ingestuurd te zijn. Succes ermee!
Re: INX misere op schiphol
Wij weten er alles van.
Het grote nadeel is Inter valt niet direct onder EU regels gezien de maatschappij geen zit heeft in Nederland.
Dus vechten zal heel moeilijk zijn.
Het grote nadeel is Inter valt niet direct onder EU regels gezien de maatschappij geen zit heeft in Nederland.
Dus vechten zal heel moeilijk zijn.
Re: INX misere op schiphol
Ai, ja dan wordt het inderdaad lastig... Net als bij bijvoorbeeld reizen boeken bij organisaties die niet aangesloten zijn bij ANVR/SGR, of een koelkast kopen tweedehands.. Dan wordt het inderdaad erg moeilijk..
Een harde manier om een les te leren...
Een harde manier om een les te leren...
-
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 01 jun 2007 16:08
Re: INX misere op schiphol
En wat jij zegt over maskers, en kinderplaatsen, NOOIT van gehoord!
Wat jij in je mail zet is onzin inx speciale plaatsen voor kinderen
En meer maskers wat een onzin
Als je even zoekt op internet ....... kijk o.a. eens op de site van rotterdam airport:
Airline companies agree to accommodate only a fixed number of babies per flight in compliance with their facilities, such as number of oxygen masks.
Re: INX misere op schiphol
Ja het is zeker hard vechten, om een sorry/ of het spijt ons te krijgen!!
En dan kan het wel inter airlines zijn, wel geboekt bij Holland International, die alleen maar inter airlines of onur boeken! Want de keuze voor een Nederlandse maatschappij is minimaal!
En dan kan het wel inter airlines zijn, wel geboekt bij Holland International, die alleen maar inter airlines of onur boeken! Want de keuze voor een Nederlandse maatschappij is minimaal!
Re: INX misere op schiphol
Ennuh die Quote;
je weet dat je in het hoogseizoen vliegt, en dat het misschien wel handig is om van te voren aan te geven bij het reisbureau of je een baby bij je hebt of kinderen!
En Inter airlines neemt het niet zo nauw met de zitplaatsen, want ik denk dat je maximaal 1.50m lang moet zijn wil je een beetje comfortabel zitten!
En dat de crew gebrekkig engels spreekt vind ik al helemaal een schande!
je weet dat je in het hoogseizoen vliegt, en dat het misschien wel handig is om van te voren aan te geven bij het reisbureau of je een baby bij je hebt of kinderen!
En Inter airlines neemt het niet zo nauw met de zitplaatsen, want ik denk dat je maximaal 1.50m lang moet zijn wil je een beetje comfortabel zitten!
En dat de crew gebrekkig engels spreekt vind ik al helemaal een schande!
Re: INX misere op schiphol
Leuk dat zoiets op de website staat NewDutchie.
Schrijven en beloven kan men veel maar daadwerkelijk klopt er niets van, misschien als je First-class vliegt.
Maar hier gaat het over Inter Airlines lees wat Amanda schrijft dit klopt helemaal...
Maar NewDutchie misschien zijn er een paar airliners mee uitgerust, maar de rest niet en dit moet je maar geloven.
Misschien hebben ze wel zuurstofflessen aan boord met masker en wie weet hoe oud of die zijn..(klopt ook volgens jou redenatie)
Schrijven en beloven kan men veel maar daadwerkelijk klopt er niets van, misschien als je First-class vliegt.
Maar hier gaat het over Inter Airlines lees wat Amanda schrijft dit klopt helemaal...
Maar NewDutchie misschien zijn er een paar airliners mee uitgerust, maar de rest niet en dit moet je maar geloven.
Misschien hebben ze wel zuurstofflessen aan boord met masker en wie weet hoe oud of die zijn..(klopt ook volgens jou redenatie)
Re: INX misere op schiphol
Zou graag willen weten of er al iemand een vergoeding heeft terug gehad van hun annuleringsverzekering, die op 10 augustus 14 uur of langer vertraging hebben gehad door Inter Airlines en zijn omgeboekt naar ONUR!
Laat even weten of er al iets is uitgekeerd, per persoon!
Heb zelf van Hol.International een brief gehad, dat ik, (wij helemaal niets hebben gekregen op Schiphol, waar we 17 uur vertoefd hebben) de bonnetjes moet overleggen van wat we gegeten en gedronken hebben.
Daar wij om 18.25 uur zouden vertrekken en het telkens met 2 uur verlengd werd en uiteindelijk pas om 23.45 uur te horen kregen dat onze vlucht geannuleerd was en de volgende ochtend pas met ONUR om 08.30 uur zouden vertrekken, hebben wij van de begin van de avond geen bonnetjes bewaard, omdat we daar achteraf toen het nut niet van inzagen. NU raadt ik iedereen aan om, zodra je op Schiphol bent en wat koopt, ALLE bonnetjes te bewaren. Wij waren ongeveer € 80-90 met zijn 4 tjes kwijt. Heb maar 1 bonnetje, die van 00.15 uur, toen zijn we van de schrik wat gaan eten en drinken! Ook die € 10 brandstoftoeslag die we moesten betalen aan de balie van Inter Airlines, willen we terughebben, want bij ONUR hoef je helemaal geen brandstoftoeslag te betalen. Ook het eten in vliegtuig van ONUR moesten betalen, terwijl dit bij Int.Airlines was inbegrepen. Ook daar hebben we geen bonnetjes van, HOL. International!!!! Heb ingediend toch bij Hol. International dus ben benieuwd wat we terugkrijgen. Hol. Int. heb die avond en nacht voor ons NIETS gedaan op Schiphol, vind dit kwalijk, want uiteindelijk zijn ZIJ, die met die vliegmaatschappij in zee gaan en wij hebben bij HUN die reis geboekt! Ik "koop" een product bij hen, dan verwacht ik ook service!! Ze proberen overal onderuit te komen!!
Laat even weten of er al iets is uitgekeerd, per persoon!
Heb zelf van Hol.International een brief gehad, dat ik, (wij helemaal niets hebben gekregen op Schiphol, waar we 17 uur vertoefd hebben) de bonnetjes moet overleggen van wat we gegeten en gedronken hebben.
Daar wij om 18.25 uur zouden vertrekken en het telkens met 2 uur verlengd werd en uiteindelijk pas om 23.45 uur te horen kregen dat onze vlucht geannuleerd was en de volgende ochtend pas met ONUR om 08.30 uur zouden vertrekken, hebben wij van de begin van de avond geen bonnetjes bewaard, omdat we daar achteraf toen het nut niet van inzagen. NU raadt ik iedereen aan om, zodra je op Schiphol bent en wat koopt, ALLE bonnetjes te bewaren. Wij waren ongeveer € 80-90 met zijn 4 tjes kwijt. Heb maar 1 bonnetje, die van 00.15 uur, toen zijn we van de schrik wat gaan eten en drinken! Ook die € 10 brandstoftoeslag die we moesten betalen aan de balie van Inter Airlines, willen we terughebben, want bij ONUR hoef je helemaal geen brandstoftoeslag te betalen. Ook het eten in vliegtuig van ONUR moesten betalen, terwijl dit bij Int.Airlines was inbegrepen. Ook daar hebben we geen bonnetjes van, HOL. International!!!! Heb ingediend toch bij Hol. International dus ben benieuwd wat we terugkrijgen. Hol. Int. heb die avond en nacht voor ons NIETS gedaan op Schiphol, vind dit kwalijk, want uiteindelijk zijn ZIJ, die met die vliegmaatschappij in zee gaan en wij hebben bij HUN die reis geboekt! Ik "koop" een product bij hen, dan verwacht ik ook service!! Ze proberen overal onderuit te komen!!
Re: INX misere op schiphol
heeft iemand ervaring met het AL DIWAN Hotel in sharm el sheikh, en met de reisorganisatie SKYTOURS???
Re: INX misere op schiphol
Beste rdea
Van de reisorganisatie (Arke, allemaal een pot nat) hebben wij geen vergoeding gekregen vanwege de vertraging, ze schuiven het af op Inter Airlines. (annuleringsverzekering n.v.t.)
Maar het wordt moeilijk om iets te verhalen bij INX aangezien ze geen zit hebben in Nederland (alleen in Turkije).
Wel hebben wij de brandstoftoeslag terug ontvangen, want we hebben inderdaad niet met INX gevlogen!
Van de reisorganisatie (Arke, allemaal een pot nat) hebben wij geen vergoeding gekregen vanwege de vertraging, ze schuiven het af op Inter Airlines. (annuleringsverzekering n.v.t.)
Maar het wordt moeilijk om iets te verhalen bij INX aangezien ze geen zit hebben in Nederland (alleen in Turkije).
Wel hebben wij de brandstoftoeslag terug ontvangen, want we hebben inderdaad niet met INX gevlogen!