LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Is het luxe probleem van onze welvaartsmaatschappij?
Is het luxe probleem van onze welvaartsmaatschappij?
Ik wil graag een hele andere discussie opstarten. Op vakantie gaan buiten de zomermaanden om is tegenwoordig heel normaal. Ikzelf ga 3x per jaar op vakantie met daarnaast nog 1 á 2x een (lang) weekend weg in Nederland. Er valt een hoop geld te verdienen in de toeristenindustrie en de concurentie is groot. Internet maakt ons alleen maar wijzer en mondiger en de prijzen zijn soms moordend. Daarnaast is de reiziger goed beschermd in de ANVR. Dat organisaties failliet gaan of dreigen failliet te gaan is daarom ook niet verwonderlijk. Hele scenario's worden dan uit de kast getrokken om er vooral maar voor te zorgen dat de "verwende" reiziger datgene krijgt wat hij/zij heeft geboekt. We maken ons ernstig zorgen omdat onze reis misschien niet doorgaat. We hebben ons er zo op verheugd. 1 a 2 reisdagen extra komt vaak niet uit. We moeten dan een extra vakantiedag opnemen en dat is vervelend omdat we al zoveel vakantiedagen opnemen met al die vakanties. Ik zou graag willen weten wat de "verwende" reiziger hiervan vindt.
Re: Is het luxe probleem van onze welvaartsmaatschappij?
Juist met die last minutes die ze zo goedkoop aanbieden, valt er voor de meesten dan weinig met hun werk te regelen. Heb het zelf meegemaakt, dat we een LM boekten en dus ook op het werk alla minuut vrij moesten vragen. Wij hadden de pech dat ons vliegtuig op de terug weg (op een woensdag) behoorlijke vertraging had.
Gelukkig hebben we met behulp van een op Schiphol aanwezige taxibalie, raad gekregen, hoe s, nacht dus, naar huis te kunnen. Hadden we dat niet, had in ieder IK een probleem, omdat IK de volgende dag weer moest werken. Dat was dus echt last minute!
Dan heb ik nu weer zoiets. Ik zie hier op het internet een hele leuke aanbieding naar Turkije in Mei en Juni voor € 89 excl tax. Dan denk ik, zou dat wat zijn? Inderdaad wil ik dan een even goede reis als accomodatie hebben, als diegenen die er meer voor betalen. Snap je? Anders moeten ze er niet mee adverteren.
En zo kun je inderdaad blijven, zoals jij dat noemt, door filosoferen!
Gelukkig hebben we met behulp van een op Schiphol aanwezige taxibalie, raad gekregen, hoe s, nacht dus, naar huis te kunnen. Hadden we dat niet, had in ieder IK een probleem, omdat IK de volgende dag weer moest werken. Dat was dus echt last minute!
Dan heb ik nu weer zoiets. Ik zie hier op het internet een hele leuke aanbieding naar Turkije in Mei en Juni voor € 89 excl tax. Dan denk ik, zou dat wat zijn? Inderdaad wil ik dan een even goede reis als accomodatie hebben, als diegenen die er meer voor betalen. Snap je? Anders moeten ze er niet mee adverteren.
En zo kun je inderdaad blijven, zoals jij dat noemt, door filosoferen!
Wat wil je nou met die (kromme) vraagstelling eigenlijk te weten komen?
tja idd, we weten wel hoe we van leuke aanbiedingen gebruik kunnen maken,maar ja daar zijn ze toch ook voor.ik heb voor de jaarwisseling meestal al een vakantie voor het voorjaar en eentje voor het najaar geboekt,en dan lukt het me meestal om 2 keer een 2 is 3 te boeken.ik geniet ervan zolang als het zo kan,groetjes!!!!!!!!!!!
ja ja ik geef meteen toe ik zoek het zo uit met pasen op zondag terug dan is maandag nog van de baas
en op zaterdag gaan we vliegen vrijdag ervoor ben ik vrij maar 2 dagen eerder weg zou ik niet blij mee zijn wand dat kost inderdaad 2 extra dagen.
maar verwende reizigers...............ik moet hier hard voor sparen hoor.
op mijn werk heb ik ze wel ingelicht over het gedoe met neckermann en exel dus als ik eerder weg moet valt er wat te regelen
en op zaterdag gaan we vliegen vrijdag ervoor ben ik vrij maar 2 dagen eerder weg zou ik niet blij mee zijn wand dat kost inderdaad 2 extra dagen.
maar verwende reizigers...............ik moet hier hard voor sparen hoor.
op mijn werk heb ik ze wel ingelicht over het gedoe met neckermann en exel dus als ik eerder weg moet valt er wat te regelen
Mijn baas doet daar ook niet moeilijk over hoor, wanT dan ben ik zo weg!
Dit lijkt me nu een onzinnige discussie. Touroperators komen met interessante aanbiedingen om onbezette vliegstoelen, lege kamers, half volle bussen etc. etc. vol te krijgen. Over het gehele seizoen genomen maken de touroperators toch winst. Het zou een probleem kunnen worden, indien de aandeelhouders via dit forum gaan klagen dat er te weinig profit wordt gemaakt op het ingelegd kapitaal.
De touroperator biedt aan, de klant kiest en boekt het meest gunstige voor hem. Gewoon gezonde en eerlijke concurentie.
Mocht er een touroperator in financiele problemen komen dan wordt dat opgevangen door de SGR. Een fonds, dat wij met zijn allen hebben volgestort en waarin geen stuiver van de touroperator zit.
Dus vakantiefilosoof WAKKER WORDEN !!!!
De touroperator biedt aan, de klant kiest en boekt het meest gunstige voor hem. Gewoon gezonde en eerlijke concurentie.
Mocht er een touroperator in financiele problemen komen dan wordt dat opgevangen door de SGR. Een fonds, dat wij met zijn allen hebben volgestort en waarin geen stuiver van de touroperator zit.
Dus vakantiefilosoof WAKKER WORDEN !!!!
Ik ben het wel eens met de filisoof. Mijn buren gaan 3x per jaar op vakantie. Altijd als ze terugkomen is er wel iets te klagen. Vertraging vinden ze schandelijk want tijdverlies kost geld. Er worden ook steeds hogere eisen gesteld aan de accomodatie. Terwijl ze steeds minder willen uitgeven aan hun vakanties. kom dus. Ik denk dat wanneer je veel reist je uitgekeken raakt en het niet meer als iets bijzonders ziet maar als iets vanzelfsprekends.
Engelsen en nederlanders voor een dubbeltje op de eerste rij (willen ze), de engelsen genieten en zuipen, de nederlanders genieten niet en kunnen weer lekker klagen bij terugkomst. Zo is t en zo zal t altijd blijven.
Oja en de rest van de lkanden boekt gewoon een 'normale' reis , betaalt waar hij voo komt en wat hij wil en zeurt niet, gaan 1 x per jaar goed op vakantie en genieten dus wel!!!
Wij nederlanders zijn er trots op als we goedkoop op vakantie kunnen gaan maakt soms niet uit waar naar toe.
Buitenlanders (behalve de engelsen) boeken betalen goed en genieten!
Wij nederlanders zijn er trots op als we goedkoop op vakantie kunnen gaan maakt soms niet uit waar naar toe.
Buitenlanders (behalve de engelsen) boeken betalen goed en genieten!
mag ik eventjus.............
ik voel toch wat jaloerse gevoelens op dit forum loskomen.
ik ga 3 keer per jaar op vakantie en ik vind dat onwijs lekker en ik weet niet wat jullie goedkoop vinden maar 2 weken mexico voor 2600 euro
1 week canarische eilanden voor 1100 euro en dan nog 2 weken griekenland voor 1000 euro en inderdaad vertraging is niet leuk maar kan voorkomen klagen jullie dan niet als je bus of trein 2 uur vertraging heeft??????nou ik weet het antwoord wel hoor.
en wij gaan 3 keer gewoon goed op vakantie en ik ben altijd heel tevreden met mijn reis ik denk dat de mensen die overal over zeuren zelf thuis niet veel gewend zijn.
ik kan mensen die zeuren dat er te weinig soorten brood bij het ontbijt aanwezig was en die thuis niet eens ontbijten.zo heb ik van mijn moeder geleerd je word altijd overreden door een strontkar en nooit door een rijtuig...........
ik voel toch wat jaloerse gevoelens op dit forum loskomen.
ik ga 3 keer per jaar op vakantie en ik vind dat onwijs lekker en ik weet niet wat jullie goedkoop vinden maar 2 weken mexico voor 2600 euro
1 week canarische eilanden voor 1100 euro en dan nog 2 weken griekenland voor 1000 euro en inderdaad vertraging is niet leuk maar kan voorkomen klagen jullie dan niet als je bus of trein 2 uur vertraging heeft??????nou ik weet het antwoord wel hoor.
en wij gaan 3 keer gewoon goed op vakantie en ik ben altijd heel tevreden met mijn reis ik denk dat de mensen die overal over zeuren zelf thuis niet veel gewend zijn.
ik kan mensen die zeuren dat er te weinig soorten brood bij het ontbijt aanwezig was en die thuis niet eens ontbijten.zo heb ik van mijn moeder geleerd je word altijd overreden door een strontkar en nooit door een rijtuig...........
gast van 3 hierboven het zegt waarschijnlijk veel over uzelf wat u schrijft in iedergeval voel ik mij niet aangesproken door jouw tekst
miep kraak ik geniet wel hoor 3 dubbel zelfs en ik vind elke reis nog steeds heel bijzonder.
Ja Griekenland blijft boeiend toch? Zo ook de vliegreis. Altijd weer een feest.
Het ligt er maar net aan waar je naar toe gaat in griekenland. Vooral de eilanden zijn heerlijk,en dan moet je eigenlijk de mindere toeristische
plaatsen bezoeken. Ik ben verleden jaar tweemaal geweest en het jaar daarvoor ook tweemaal. Maar nu ga ik maar een keer en vind het ook
wel genoeg.Het is iedere keer weer een feest.Volgend jaar weer een ander eiland.Maar het zijn altijd aan biedingen geweest.Dus goed zoeken en dan kom je vanzelf een aanbieding tegen. gr : P D J
plaatsen bezoeken. Ik ben verleden jaar tweemaal geweest en het jaar daarvoor ook tweemaal. Maar nu ga ik maar een keer en vind het ook
wel genoeg.Het is iedere keer weer een feest.Volgend jaar weer een ander eiland.Maar het zijn altijd aan biedingen geweest.Dus goed zoeken en dan kom je vanzelf een aanbieding tegen. gr : P D J
Geweldig! Wij gaan in Juni voor een week naar Turkije voor €150 incl. ontbijt en incl. luchthavenbelasting en dan in Augustus nog een week naar Spanje met de bus, wat 2x zo duur is, vanwege hoogseizoen.
Wat een luxe probleem hè? Gr.AK
Wat een luxe probleem hè? Gr.AK
wij gaan naar de streekepirus naar de plaats parga kijk www.parga.com
dit is geweldig griekenland.
en over 2 weken rondreis mexico met daarna strandverlenging in playa del carmen mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
dit is geweldig griekenland.
en over 2 weken rondreis mexico met daarna strandverlenging in playa del carmen mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
Daar kom je ook wl weer overheen AK Eh het hoogseizoen is het duurste.Daar zeilen wij altijd langs,omdat we kunnen gaan wanneer we willen en dat is ook een luxe als je partner klaar is met werken en nu kan genieten.Dat is ook een soort luxe waarvoor hij lang heeft moeten werken. Alvast een leuke en fijne tijd voor iedereen M.VR Gr P.D.J.
Het kwam dit jaar een keer zo uit dat we in het hoogsieizoen gaan omdat we met een hele groep familieleden gaan, waarvan er wat aan het hs gebonden zijn. Wij zelf niet meer hoor! Maarja, dat is dus ons probleem nu 2x zoveel betalen. Als je maar hebt toch?
Met vriendelijke groet ook aan je F en AK
Zal wel weer commentaar op komen of slotje. Nouja, boeiend!
Met vriendelijke groet ook aan je F en AK
Zal wel weer commentaar op komen of slotje. Nouja, boeiend!