rvkeuken schreef:Mk schreef:007: reisagent schreef:Naar mijn bescheiden mening echter kan een hoop leed worden voorkomen als de mevrouw of zeldzame meneer van het reisburo er nog meer de nadruk op legt dat (charter)vluchttijden altijd kunnen wijzigen zodat irritaties en teleurstellingen worden voorkomen.
Sterker nog, ze zouden helemaal geen tijden moeten geven.
Het gros van de "vluchttijden-klagers" alhier (b)lijkt echter op het wereldwijde web te hebben geboekt maar dan wel zonder de voorwaarden (goed) gelezen te hebben. ...
Overigens vorig jaar zelf bij Kras geboekt (via internet): vluchttijden stonden er gewoon niet bij, geen opgeklopte verwachtingen, simpelweg alleen de heen- en terug data.
Kijk, dit zou een oplossing kunnen zijn. Geen vluchttijden. Wat mij tegen de borst stuit is dat er bewust valse vluchttijden lijken te worden gegeven. Zogenaamd ideale vluchttijden, die vervolgens, met het algemene voorwaarden excuus, worden veranderd. Dit terwijl er volgens mij nooit de intentie is geweest om te vliegen volgens deze tijden.
De algemene voorwaarden moeten een back up zijn, niet iets waar je bij bepaalde organisaties standaard naartoe moet grijpen. Zolang dit zo blijft, blijf je dit soort klachten houden, en behalve hopen dat mensen die aansluitend in een topic bijplaatsen, mogen ze van mij geuit blijven worden.
Wat een onzin. Alsof grote touroperators hun reizen op die manier gaan verkopen, en hun goede naam op het spel zetten door hun klanten te misleiden. Als dat zo is dan weet ik niet meer in wat voor land we wonen.
Feit blijft dat als vluchttijden niet getoond worden, mensen weer gaan zeuren dat ze niet weten wanneer ze vliegen. Ze hebben de tijden nodig zodat ze kunnen regelen dat mensen ze halen/brengen etc.
Daarnaast is daarmee het probleem van de ongunstige vluchttijden (want daar gaat het hier dus om) niet opgelost.
Verder ben ik het er niet mee eens dat de algemene voorwaarden een 'backup' zouden moeten zijn. De voorwaarden zijn, net zoals wanneer je een telefoonabonnement, een internetabonnement etc. afsluit, de spelregels. Je wilt toch weten wat die zijn voordat je een hoop geld uitgeeft? Je gaat toch ook niet zomaar een telefoonabonnement afsluiten?
Conclusie; mensen zouden zich moeten verdiepen in wat ze boeken en bij wie, zodat ze precies weten waar ze aan toe zijn. Dan weten ze ook dat zowel de eerste als de laatste dag van een reis een reisdag is en ze er dus vanuit moeten gaan dat ze die dag kwijt zijn aan reizen. Als ze dat zouden doen, zouden organisaties niet 'standaard naar de voorwaarden moeten grijpen'.
I rest my case.