LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kastje naar de muur bij Cheaptickets en Czech Airlines

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Marcel_72
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jul 2021 00:00

Kastje naar de muur bij Cheaptickets en Czech Airlines

Ongelezen bericht door Marcel_72 »

Eind 2019 hebben wij 10 tickets geboekt (mijn zwager 5 en ik 5) via Cheaptickets, voor een retourvlucht met de familie naar Praag met Czech Airlines, wat eind april 2020 zou gaan plaatsvinden.
Half maart 2020 kregen wij al een bericht dat de vluchten waren geannuleerd, wat later ook werd bevestigd vanuit Czech Airlines. Meerdere mailtjes volgden hierna vanuit Cheaptickets, dat zij voor ons bezig waren en het restitutieproces in gang hadden gezet. In al deze mailtjes was steeds de ondertoon: bel ons niet, wij bellen u ook niet.

Nu willen wij alleen maar een voucher hebben om op een ander moment alsnog te gaan vliegen en geen geld terug, maar Cheaptickets geeft tot nu toe niet thuis of verwijst ons naar Czech Airlines. Czech Airlines, die wel gewoon de telefoon beantwoordt, verwijst ons echter weer terug naar Cheaptickets.

Nu we inmiddels ruim een jaar verder zijn en de enige manier van communiceren met Cheaptickets een bericht via Messenger lijkt te zijn (telefoon wordt niet beantwoord, op e-mails wordt niet gereageerd en de chatbot verwijst je uiteindelijk alleen maar naar aanbiedingen voor tickets), zijn we er wel een beetje klaar mee.
Volgens onze informatie is in ons geval (wij hebben wel een boekingsnummer en e-ticketnummer van Cheaptickets, maar nog niet van Czech Airlines) Cheaptickets verantwoordelijk voor de afhandeling hiervan. Probleem is echter, dat wij geen contact met hen krijgen en dus ook niets kunnen regelen. Het gevoel dat wij ons geld (ca. € 2.000,=) kwijt zijn groeit met de dag en tegelijkertijd ook de frustratie van de houding vanuit Cheaptickets.

Wij hebben de indruk niet de enige te zijn die dergelijke problemen heeft met Cheaptickets (onderdeel van Travix), op internet wemelt het van vergelijkbare klachten. Wij hopen dan ook via Radar iets meer te kunnen bereiken. Hopelijk heeft iemand een goede tip.

Seinhuis
Berichten: 2394
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Kastje naar de muur bij Cheaptickets en Czech Airlines

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Het klopt dat er heel veel klachten zijn met het terugbetaling van reisgeld.

Je hebt bij Cheaptickets gekocht, dus hun zijn verantwoordelijk voor de afhandeling. Je zegt dat je geen geld terug wil maar een voucher. Voucher mogen niet meer uitgegeven worden en bij een eventuele faillissement kan je niet (of zeer moeilijk) je geld terug krijgen. Ik denk dat het verstandig is om je geld terug te eisen.

Ik denk dat de creditcard aflevering garantie (indien daarmee betaald) voorbij is omdat het langer dan een jaar geleden is.

Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering, als je dat niet hebt is de deurwaarder (of een incassobureau, maar een deurwaarder heeft meer bevoegdheden) de enige optie om je geld terug te eisen.


Omdat de vlucht is geannuleerd door de luchtvaartmaatschappij, heb je mogelijk recht op een vergoeding, afhankelijk van de precieze omstandigheden en tenzij er sprake is van overmacht. Neem contact op met een gespecialiseerde bedrijf of je rechtsbijstandverzekering.

Nestor-A
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 mei 2016 14:35

Re: Kastje naar de muur bij Cheaptickets en Czech Airlines

Ongelezen bericht door Nestor-A »

Weer een slachtoffer van Travix voor welk bedrijf sommige lezers van dit forum, m.i. tegen beter weten in, het wel eens willen opnemen, maar dat doorgaans slechts onder schot gehouden door een cameraploeg in actie komt. Zie bv:

https://www.gids.tv/video/234181/cheapt

Ik heb ook nooit enige reactie gehad toen onze vlucht zomer 2020 werd geannuleerd (zo'n 2300 euro). Dan praat je over weet ik hoeveel pogingen tot contact. De creditcardmaatschappij heeft het gelukkig wel weten op te halen, althans ons volledig vergoed. Tot op de dag van vandaag niets gehoord over deze ' afhandeling' - boeking van begin 2020.

Les: betaal grote bedragen altijd met een creditcard.

Gesloten