Hallo,
Lange tijd lezer (lurker) hier, maar nu heb ik iets waar ik toch advies over wil vragen. (mijn excuses voor evt. taalfouten, ik ben in Australie opgegroeid.)
In mei 2013 heb ik via World Ticket Center (WTC) een vlucht geboekt naar Australie via Korea voor mijn familie (vrouw en drie kleine kinderen van 1, 3 en 4). Inbegrepen in deze vlucht op de terugweg was een hotelovernachting wegens een stopover tijd van 21 uur.
Deze hotelovernachting was inbegrepen en gratis, dit was ook door een WTC medewerker aan mij bevestigd per email.
Bij het inchecken in februari kreeg ik de vraag van de baliemedewerkster of we zelf een overnachting hadden geregeld want zij kon ons niet vinden in het systeem, ik antwoorde met nee en dat ik had verwacht dat ik van haar de hotel voucher zou ontvangen bij het inchecken. Baliemedewerkster gaf aan dat het reisbureau ons had moeten aangeven voor de overnachting, en dit hebben ze blijkbaar niet gedaan. Manager is erbij gehaald, zij heeft dit bevestigd, het was ook te laat om alsnog wat voor ons te regelen want dit had minimaal 24 van te voren moeten gebeuren.
Dus, aangekomen in Korea na een vlucht van 11 uur moest ik alsnog zelf een hotel gaan regelen en uit eigen zak moeten betalen. Ik kan je vertellen dat dit geen pretje is na een lange vlucht aangezien de kinderen moe en chagrijnig waren.
Ik heb na aankomst een klacht ingediend bij WTC, en na wat heen en weer gemail kreeg ik de volgende antwoord:
---------------------
Destijds in mei had Korean Air nog de voorwaarden dat zij bij een reisschema met overnachting een hotel verzorgde voor de klanten. Deze regels zijn vanaf juni aangepast. De hotelovernachting was bij uw ticket daarom niet inclusief.
Peggy heeft in mei de informatie doorgegeven van dat moment gezien het toen ook nog van toepassing was.
---------------------
Dus, de voorwaarden van mijn boeking zijn zonder mijn medeweten aangepast in juni (boeking gemaakt en betaald in mei)
Ze wilde mij wel "vanwege de miscommunicatie" tegemoetkomen met het teugbetalen van 50% van mijn kosten, maar hier ben ik niet mee eens.
Ook een klacht op de Facebook pagina geplaatst (staat er nog als je mij wilt helpen ), en kreeg hier de volgende antwoord:
----------------------
.... Je ticket is niet door ons aangepast maar de voorwaarden bij Korean Air zijn gewijzigd waardoor dit buiten onze macht en verantwoordelijkheid valt.....
----------------------
Kan dit zomaar? ik heb de tickets aangekocht bij WorldTicketCenter, niet bij KoreanAir. Op zijn minst had ik verwacht dat de 'voorwaardewijziging' (wat ik trouwens niet geloof) aan mij was doorgegeven dat ik nog de kans had om zelf wat te regelen ipv ineens zonder hotel in Korea zou belanden.
Wat denken jullie?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Klacht/Advies World Ticket Center (WTC)
Re: Klacht/Advies World Ticket Center (WTC)
Zo, heeft bijna 5 weken geduurd, maar eindelijk krijg ik gelijk.
-----------------------------
Wij hebben in overleg met Korean Air besloten dat de kosten van het hotel en de taxi worden vergoed.
Het ticket was inclusief een hotelovernachting en transfer naar het hotel en hierbij was geen eten/drinken inclusief.
Het bedrag van € 115,57 maken wij binnen 5 werkdagen over op rekeningnummer xxxxxxxxx
Ons excuses voor het ongemak.
Hopende u voldoende te hebben geinformeerd.
Maar, ik zal nooit meer boeken bij WTC, wat een stel prutsers daar.
Wij hebben in overleg met Korean Air besloten dat de kosten van het hotel en de taxi worden vergoed.
Het ticket was inclusief een hotelovernachting en transfer naar het hotel en hierbij was geen eten/drinken inclusief.
Het bedrag van € 115,57 maken wij binnen 5 werkdagen over op rekeningnummer xxxxxxxxx
Ons excuses voor het ongemak.
Hopende u voldoende te hebben geinformeerd.
Maar, ik zal nooit meer boeken bij WTC, wat een stel prutsers daar.