LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] klacht neckermann-reizen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
chanelgucci
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2011 20:04

klacht neckermann-reizen

Ongelezen bericht door chanelgucci »

iemand ervaring mbt een klacht indienen bij neckermann-reizen?
ik wilde via de site een klachtenformulier invullen, maar heb daarbij mijn reserverings-nummer van mij vakantie nodig.
maar aangezien ik alweer terug ben van vakantie heb ik mijn reisbescheiden weggegooid.
Zonder reserveringsnummer kan ik het formulier niet verzenden.
heel fijn! :twisted:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: klacht neckermann-reizen

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Heeft u bij een reisbureau geboekt ? Dan hebben zij het reserveringsnummer van Neckermann mogelijk in het dossier staan.
Heeft u zelf online direct bij Neckermann geboekt ? Dan staat het nummer misschien wel in de bevestigingsmail.

Of even dit nummer bellen voor het reserveringsnummer:
Afdeling Cliëntenservice
Openingstijden: maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00 uur op telefoonnummer: 023 5135139.

meniles
Berichten: 158
Lid geworden op: 17 sep 2008 22:50

Re: klacht neckermann-reizen

Ongelezen bericht door meniles »

Is het uberhaupt niet zo dat eventuele klachten alleen in behandeling worden genomen wanneer er ook al melding van is gemaakt tijdens de vakantie zelf? In dat geval heeft u dus al een formulier van uw reisleider moeten krijgen en daar staat dan (denk ik) het reserveringsnummer wel op?

kooskoekedoos
Berichten: 135
Lid geworden op: 28 jun 2010 12:21

Re: klacht neckermann-reizen

Ongelezen bericht door kooskoekedoos »

Ik wens je erg veel succes met het indienen van een klacht bij neckermann. 15-08 heb ik een klacht ingediend, toen ik deze week belde om te vragen hoe het ervoor stond (ik heb nog niet eens een bevestiging gekregen), werd mij verteld dat ze achterlopen, de gemiddelde doorlooptijd van een klacht 10 weken!! :shock: is en dat ze nu pas klachten aan het inboeken zijn uit de 1e week augustus. (En inboeken is niet oplossen, maar alleen een bevestiging sturen dat de klacht in behandeling is genomen).

Je kunt je reserveringsnummer misschien ook nog terugvinden op je bankrekeningafschrift, als betalingskenmerk moet je volgens mij je reserveringsnummer opgeven?

cordoba
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jun 2005 16:57

Re: klacht neckermann-reizen

Ongelezen bericht door cordoba »

Eind juni 2011 hebben wij een klacht ingediend bij NECKERMANN.
Binnen 10 dagen kregen wij een bevestiging. Nu is het 1september en hebben we nog steeds niets gehoord. Maar ja, als je naar REDT MIJN VAKANTIE kijkt weet je gewoon dat het daar een chaos is.
Maar morgen gaan we toch weer proberen om contact te krijgen met
NECKERMANN.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: klacht neckermann-reizen

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Op zich wel te verwachten natuurlijk. Voor de meeste mensen zit de vakantie er inmiddels weer op, dus ook veel klachten.

kooskoekedoos
Berichten: 135
Lid geworden op: 28 jun 2010 12:21

Re: klacht neckermann-reizen

Ongelezen bericht door kooskoekedoos »

Als je dat kunt verwachten, moet je ook zorgen dat je tijdens die pieken genoeg mensen hebt zitten om je klachten af te handelen. Want hoe je het ook bekijkt, je kunt niet iemand die ontevreden is, en de moeite neemt dit kenbaar te maken, (Het grootste probleem mbt ontevreden klanten is namelijk nog steeds dat het grootste deel v/d ontevreden consumenten niet de moeite neemt dit kenbaar te maken, maar gelijk overstapt naar de concurrent.) Een maand laten wachten om überhaupt te bevestigen dat je de klacht binnen gekregen hebt. Onder het motto: ja we hebben het nogal druk.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: klacht neckermann-reizen

Ongelezen bericht door Emmy75 »

kooskoekedoos,

Dat ben ik ook wel met u eens hoor. Maar veel meer dan een uitzendkracht inhuren die klachten inventariseert, registreert, standaard ontvangstbevestigingen stuurt met de mededeling dat de doorlooptijd erg lang is kunnen ze ook niet doen.

Klachten dienen zo veel mogelijk goed afgehandeld te worden. Veel klanten die klagen waarbij de klacht goed wordt opgelost, zullen sneller juist weer voor dat bedrijf kiezen waar ze de klacht hebben gehad. Voor de afhandeling van de klacht zijn mensen nodig die het betreffende bedrijf / branche goed kennen en die bepaalde beslissingsbevoegdheden hebben. Daarvoor kunnen ze niet de eerste de beste uitzendkracht van straat plukken.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: klacht neckermann-reizen

Ongelezen bericht door Emmy75 »

meniles schreef:Is het uberhaupt niet zo dat eventuele klachten alleen in behandeling worden genomen wanneer er ook al melding van is gemaakt tijdens de vakantie zelf?
Het ligt er een beetje aan waar de klacht betrekking op heeft, bij de terugreis kan dat natuurlijk niet ter plekke. Echter alle overige klachten dienen inderdaad ter plekke gemeld te worden. Men moet ze namelijk in de gelegenheid stellen de klacht daar op te lossen, zodat achteraf niet zo snel een schadevergoeding betaald hoeft te worden. Veel dingen kunnen makkelijker en goedkoper en beter ter plaatse opgelost worden.

sylli55
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2012 08:29

Re: klacht neckermann-reizen

Ongelezen bericht door sylli55 »

Ook ik heb een klacht ingediend bij Neckerman op 26 oktober 2011. Ik heb hiervoor nooit een bevestiging ontvangen. Telefonisch kreeg ik al te horen dat de afhandeltijd ongeveer 12 weken zou zijn. Eind december maar eens gebeld of zij de klacht wel ontvangen hadden. Ja hoor, maar er was vertraging in de afhandeltijd. Gisteren maar weer gebeld en kreeg te horen dat zij nu bezig waren met de afhandeling van van klachten van 16 september 2011. Dit is toch ongelooflijk. Ik moest nog maar wachten tot ik aan de beurt ben. Als je dan zegt dat dit onacceptabel is wordt het doodstil, je twijfelt zelfs of je nog verbinding hebt. Ze reageren gewoon niet!!
Gezien de hoeveelheid klachten die ik hier op het forum zie over Neckerman stuur ik ook een bericht naar radar zelf over de behandeling die je als klant van Neckerman krijgt.
Wij hadden bij onze terugvlucht vanuit Egypte maar liefst 8 uur vertraging. Toen wij die avond om 21.30 op de luchthaven arriveerden was er niemand aanwezig voor deze vlucht. . Na veel vragen aan de Egyptische medewerkers werd ons eerst verteld dat inchecken over 30 minuten zou beginnen. Toen er nog steeds niemand was na 30 minuten hebben wij weer bij de verschillende balies geïnformeerd en ging er iemand voor ons bellen en die deelde ons mee dat de vlucht pas de volgende ochtend zou vertrekken. Zulke dingen kunnen gebeuren, maar dat jullie klanten daar totaal niet over geïnformeerd worden is wel heel slecht. Niemand op de luchthaven om jullie klanten te informeren. Schandelijk om zo met je klanten om te gaan. En het was niet zo dat jullie 1 klant zijn vergeten te informeren.
Wij hoorden de volgende ochtend dat iedereen in zijn hotels heeft zitten wachten en pas 1 uur na de ophaaltijd een boodschap hadden ontvangen dat de vlucht de volgende ochtend zou vertrekken. Niemand heeft iemand van Neckermann gezien. Er is totaal geen informatie direct vanuit Neckermann gekomen terwijl wij toch bij jullie geboekt hebben.
Er is ook totaal geen moeite gedaan om al deze klanten op te vangen of enige verzorging aan te bieden.
Wij hadden alleen onze tickets via neckerman geboekt en in de bevestiging stond dat wij met Transavia zouden vliegen zoals wij al jaren op deze manier boeken.
Toen wij een paar dagen voor vertrek de tickets ontvingen stond daar op dat wij met Amsterdam Airlines zouden vliegen. Nooit van gehoord, maar we vliegen altijd via Neckermann dus dit zou wel goed komen. Helaas niet dus. Bij terugkomst stond in de krant dat Amsterdam Airlines al 3 maanden onder verscherpt toezicht stond vanwege veiligheidsvoorschriften die niet werden nageleefd en dat nu hun vergunning was ingetrokken. Gevolg Amsterdam Airlines is failliet en wij kunnen naar een eventuele vergoeding fluiten. Neckerman reageert niet en wij zijn de pineut, terwijl wij helemaal geen vlucht hadden geboekt met Amsterdam Airlines

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: klacht neckermann-reizen

Ongelezen bericht door Emmy75 »

sylli55 schreef:Gisteren maar weer gebeld en kreeg te horen dat zij nu bezig waren met de afhandeling van van klachten van 16 september 2011.
Ze lopen ruim 5 maanden achter ? Dit is toch wel een belachelijk lange doorlooptijd. Ik kan me nog voorstellen dat na een vakantiepiek de doorlooptijden iets langer zijn, maar dit is van de zotte. Tegen de tijd dat de volgende stroom klachten binnenkomt, hebben ze de achterstand nog niet ingelopen.

Misschien is het verstandig dat mensen klachten indienen bij consuwijzer over deze lange doorlooptijden. Doorgaans verzamelen zij dit soort klachten en kunnen dit ook doorspelen aan een of andere toezichthouder o.i.d. Hoe meer mensen klagen over doorlooptijden des te groter de kans wordt dat er door andere partijen druk uitgeoefend wordt. Of eens bellen met het telefoonteam van radar.

Zij behoren u fatsoenlijk te informeren over dergelijke dingen en hebben ook bepaalde verplichtingen ten aanzien van verzorging ed. Hoe en wat precies kunt u ook eens bij consuwijzer of juridisch loket navragen.
sylli55 schreef: Neckerman reageert niet en wij zijn de pineut, terwijl wij helemaal geen vlucht hadden geboekt met Amsterdam Airlines
U heeft een overeenkomst voor een reis met Neckermann. Wie zij inhuren voor vervoer e.d. is minder relevant.

steen065
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:20

Re: klacht neckermann-reizen

Ongelezen bericht door steen065 »

Ook wij zijn op vakantie geweest met Neckerman Reizen. Hotel Otium in Side.
Wij zijn niet tevreden en schrijven een brief aan de directie van Neckermann.
2 dagen na thuiskomst blijkt dat we beide een LEGIONELLA besmetting hebben opgelopen. Waarschijnlijk in het hotel. Schrijf een mail en doe de brief die eerder is verstuurd als bijlage er bij. Helaas geen reactie niet op mijn brief of op mijn mail, behalve een automatische bevestiging op de mail. Eind december bel ik maar op, krijg als antwoord we hebben maanden achterstand. U hoort van ons. Nou dat moet nu nog steeds gebeuren op 13 maart 2012. Kennelijk heeft Neckermann geen enkel inlevingsvermogen naar zijn klanten en minachten hen door domweg niet te reageren.
Legionella (ook wel veteranenziekte) is echt heel gevaarljk en kan dodelijk zijn.
Dat een resiorganisatie alleen daar al niet op reageert en zijn volgende klanten opnieuw aan de besmetting bloot stelt is diep treurig te noemen. In ieder geval hebben we niets meer gehoord en wij zijn er doodziek van (geweest)
Waarschuwing voor iedereen.......

WarZir
Berichten: 191
Lid geworden op: 15 jan 2009 13:13

Re: klacht neckermann-reizen

Ongelezen bericht door WarZir »

steen065 schreef:Ook wij zijn op vakantie geweest met Neckerman Reizen. Hotel Otium in Side.
Wij zijn niet tevreden en schrijven een brief aan de directie van Neckermann.
2 dagen na thuiskomst blijkt dat we beide een LEGIONELLA besmetting hebben opgelopen. Waarschijnlijk in het hotel.
Niet lullig bedoelt, zeg ik er maar gelijk bij, maar je zegt zelf al dat je het 'waarschijnlijk' in het hotel hebt opgelopen, waarmee je eigenlijk al aangeeft hier niet helemaal zeker van te zijn. Ik heb eens gekeken op Zoover en Tripadvisor naar ervaringen van reizigers in die periode (oktober/november/december) en zag geen enkele opmerking over een legionella besmetting. Daarom vermoed ik dat jullie dit toch ergens anders hebben opgelopen (op excursies geweest o.i.d.?), aangezien jullie absoluut niet de enige slachtoffers zouden zijn als de besmettingshaard in het hotel gelegen zou zijn.

Naar mijn mening is dit moeilijk, danwel onmogelijk, te bewijzen. Ik vermoed dat Neckermann hier niets aan kan- en niets aan zal doen om jullie te compenseren.

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: klacht neckermann-reizen

Ongelezen bericht door geengast »

steen065 schreef:Ook wij zijn op vakantie geweest met Neckerman Reizen. Hotel Otium in Side.
Wij zijn niet tevreden en schrijven een brief aan de directie van Neckermann.
2 dagen na thuiskomst blijkt dat we beide een LEGIONELLA besmetting hebben opgelopen. Waarschijnlijk in het hotel. Schrijf een mail en doe de brief die eerder is verstuurd als bijlage er bij. Helaas geen reactie niet op mijn brief of op mijn mail, behalve een automatische bevestiging op de mail. Eind december bel ik maar op, krijg als antwoord we hebben maanden achterstand. U hoort van ons. Nou dat moet nu nog steeds gebeuren op 13 maart 2012. Kennelijk heeft Neckermann geen enkel inlevingsvermogen naar zijn klanten en minachten hen door domweg niet te reageren.
Legionella (ook wel veteranenziekte) is echt heel gevaarljk en kan dodelijk zijn.
Dat een resiorganisatie alleen daar al niet op reageert en zijn volgende klanten opnieuw aan de besmetting bloot stelt is diep treurig te noemen. In ieder geval hebben we niets meer gehoord en wij zijn er doodziek van (geweest)
Waarschuwing voor iedereen.......
Voor legionella meldingen mag en kan de touroperator niets doen. Dat is hun wettelijk zo opgelegd. De juiste koers is: huisarts concludeert legionella, deze is verplicht de GGD in te schakelen. Deze controleren weer en zo ja, maken deze melding bij de legionella organisatie (wereldwijd). Bij de eerste melding krijgt het hotel de kans om er iets aan te doen. Dat wordt gecontroleerd door de plaatselijke autoriteiten. Bij meer dan drie meldingen binnen een maand wordt er aan de bel getrokken en gaat het hele lopen.

Overigens, in Turkije zijn meer dan 85 hotels die gecontroleerd moeten worden vanwege de vele meldingen. De Turkse autoriteiten die controle moeten uitoefenen zijn een van de zwakkere die we kennen.
Daarom is het aangebracht om in ALLE hotels in Turkije voorzorgsmaatregelen te nemen. Vooral de douche bij aankomst goed heet opendraaien, zelf uit de badkamer gaan, deur dicht en na 10 minuten douche weer dicht draaien. Dat zou bij normaal gezonde mensen zeker voldoende moeten zijn. (wel moet de badkamer in dit geval goed kunnen luchten)

b767-300er
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45

Re: klacht neckermann-reizen

Ongelezen bericht door b767-300er »

Dit duurt inderdaad wel genadeloos lang. Al eens gedacht om uw klacht elders in te dienen.

VWB het legionella verhaal sluit ik me aan bij "geengast"

Gesloten