Ik heb voor een groep van 7 collega's vliegtickets geboekt via Booking.com Bij het boeken gekozen voor een heen en terugvlucht, alle gegevens ingevuld, bevestigd en een betaal opdracht gegeven. Inbrengen en checken van alle gegevens kostte een minuut of 10 . Na het geven van de betaalopdracht gaf de website de melding dat de tickets niet meer (voldoende) beschikbaar waren en dat we een andere vlucht moesten zoeken.
Dat heb ik gedaan en ik heb een iets latere vlucht geboekt. Dat ging helemaal goed.
Zes uur later kreeg ik opeens een melding dat die eerste vlucht ook werd bevestigd
Meteen contact gezocht met de klantenservice van Booking.com. Die gaven aan dat zij de vlucht wel kunnen annuleren voor ons en dat we ten dele geld konden terugkrijgen maar niet volledig.
Ik heb gesteld dat ik vind dat een fout in hun systeem de oorzaak was en dat we alle gelden terugwillen.
De klantenservice kon dat niet regelen; daarvoor moest ik een klacht indienen bij Booking.com. Dat heb ik gedaan, maar niets meer op gehoord.
Wel heb ik met de klantenservice gecommuniceerd over de refund. Binnen hun regels inmiddels afgewikkeld wat betekent dat we ongeveer de helft van het totale bedrag hebben teruggekregen en er nog een € 600 openstaan Bij alle mails die ik heb gestuurd heb ik steeds mijn claim genoemd, maar daar is niet op gereageerd.
Vraag: waar kan ik met deze klacht terecht? Hoe moet ik dit aanpakken?
Klacht over vliegtickets via Booking.com
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 23 aug 2023 16:05
Re: Klacht over vliegtickets via Booking.com
Indien u een rechtsbijstandverzekering hebt neem dan met hun contact op.
Echter, ik denk dat u weinig kans van slagen hebt . U hebt op het optie betalen gedrukt, u vult uw creditcard gegevens in of u betaalt per iDeal en u ziet dat het geld van uw rekening af wordt geschreven.
Dan kunt u vanuit gaan dat de bestelling voltooid is.
Soms moet er een paar minuten gewacht worden voordat de tickets in de mailbox verschijnen.
Echter, ik denk dat u weinig kans van slagen hebt . U hebt op het optie betalen gedrukt, u vult uw creditcard gegevens in of u betaalt per iDeal en u ziet dat het geld van uw rekening af wordt geschreven.
Dan kunt u vanuit gaan dat de bestelling voltooid is.
Soms moet er een paar minuten gewacht worden voordat de tickets in de mailbox verschijnen.
Re: Klacht over vliegtickets via Booking.com
In dit geval acteert Booking als tussenpersoon, reseller van vliegtickets.
Je kunt je klacht een tweede keer indienen (in je verhaal ontbreekt de tijdlijn), maar Booking heeft simpelweg te weinig mensen om dit soort klachten op te pakken. Effectiever is waarschijnlijk een fijne, dreigende brief van een jurist.
Wat mij hier stoort, is de volgorde. Je boekt, je betaalt en pas daarna wordt gecontroleerd of er nog plek is, niet daarvoor.
Bij een volgende groepsreis direct bij de vliegmaatschappij boeken of de hele trip door een reisadviseur laten organiseren.
Je kunt je klacht een tweede keer indienen (in je verhaal ontbreekt de tijdlijn), maar Booking heeft simpelweg te weinig mensen om dit soort klachten op te pakken. Effectiever is waarschijnlijk een fijne, dreigende brief van een jurist.
Wat mij hier stoort, is de volgorde. Je boekt, je betaalt en pas daarna wordt gecontroleerd of er nog plek is, niet daarvoor.
Bij een volgende groepsreis direct bij de vliegmaatschappij boeken of de hele trip door een reisadviseur laten organiseren.
Re: Klacht over vliegtickets via Booking.com
Ik heb dit bij KLM ook meegemaakt. Alles ingevuld, betaald, en vervolgens "Sorry, lukt niet". Dit soort zaken kunnen incidenteel voorkomen. Ook in ICT heb je af en toe onvoorspelbaar gedrag van de systemen als gevolg van een niet eerder bedachte samenloop van omstandigheden. De use cases of user stories die moeten worden geimplementeerd worden nog altijd door mensen bedacht.
Belangrijker is hoe het opgelost wordt.
-
- Berichten: 1461
- Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00
Re: Klacht over vliegtickets via Booking.com
Gaat het om de annulering van de eerste boeking of de tweede?
Als je de eerste boeking hebt geclaimd dan heb je met het bewijs van het bericht dat er geen tickets beschikbaar waren een goeie basis.
Als je de tweede boeking hebt geannuleerd dan heb je zoals ik het inschat wsl weinig kans want die boeking is afgerond zoals het hoort.
Als je de eerste boeking hebt geclaimd dan heb je met het bewijs van het bericht dat er geen tickets beschikbaar waren een goeie basis.
Als je de tweede boeking hebt geannuleerd dan heb je zoals ik het inschat wsl weinig kans want die boeking is afgerond zoals het hoort.