LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] klacht reisorganisatie Q-internationaal
klacht reisorganisatie Q-internationaal
Wij hadden een reis geboekt 28-12-2003 naar Fortaleza in Brazielle 14 dagen all-inclusieve met 4 personen en een kind van 3 jaar reissom 5900 euro bij aankomst geen bed voor het kind na 2 uur heftige discussie om 12 s'avonds eindelijk een bed die werd bij geplaatst op een veel te kleine kamer. het eten was iedere dag hetzelfde en vies na 3 dagen zijn wij tot einde vak. iedere avond ergens wezen eten wat extra kosten gaf we moesten ook met een taxi want het was er veel te gevaarlijk om over straat te gaan. onze reisgenoot is ook met geweld overdag beroofd met messen was ook gewond en was alles kwijt behalver z'n knip want hij heeft gevochten voor z'n leven. wij hadden ook geen kluis want ze waren de sleutels kwijt waardoor wij een week lang met onze waardevolle spullen liepen te zeulen 2e week kregen wij een kluissleutel van een nederlandse jongen die weer naar huis ging wij hebben een dag na aankomst ook naar ons reisburo in nederland gebeld en de klachten gemeld die op hun beurt weer actie ondernamen want de plaatselijke hosstes deed namelijk helemaal niets we moesten niet zo zeuren, ze ging ook niet mee naar de politie na de beroving.de 3e dag is er ook geschoten in de tuin de hulsen werden de andere dag door de gasten gevonden het zwembad werd niet goed schoongehouden en vaak heel troebel dat wij er niet meer in gingen zwemmen ivm infecties zeker voor de kleine meid. iedere ochtend moest ik bedelen voor een beetje eten en fruit voor de kleine want als je een beetje laat was en dan bedoel ik een uur of 8 was alles zowat al op en werd ook niet bijgevuld. personeel wat dronken afgevoerd werd door de politie, een barbeq om 2 uur s'middags maar het vlees lag om 8.30 al in de volle zon klaar nou dat ga ik dan niet meer om 2 uur eten.
oude jaars avond mochten we na 10 uur de tuin niet meer in mits je 50 dollar p.p betaalde voor drankjes en eten wat ook niet in de folder stond vermeld. we zijn van ellende naar vrienden van ons gegaan die iets verder op zaten maar wel met een kind van 3 wat niet de bedoeling was.je kan moeilijk met die temperatuur op je kamer blijven zitten trouwens ook zonder airco.dit is het allemaal een beetje in het kort ik heb een heel doss. over de vak. wij hebben dit allemaal direct na aankomst in nederland bij de geschillen commissie voorgelegd. wij zijn op 10 augustus naar de zitting geweest waar Q-internationaal zonder bericht trouwens niet aanwezig was op 3 september was de uitspraak dat Q-internationaal ons 660 euro moest terug betalen binnen 4 weken daarna zou de wettelijke rente in gaan tot op heden toe heeft Q-internationaal ons niet betaald. ons reisburo heeft contact gezocht met de organisatie en er hun op gewezen dat het een bindend uitspraak is het was ook een zeer onaangenaam gesprek volgens de medewerkster van ons reisburo, maar zijn geenzins van plan om de rente te betalen maar we hebben helemaal nog geen cent ontvangen ook weer de geschillen commissie aangeschreven van wat nu!!!!
Dit is alles een beetje in het kort maar het is te gek voor woorden, ik weet dat er legio klachten zijn van Q-internationaal de hal zat er vol van bij de zitting.
Mijn reisburo adviseert ook klanten niet meer te reizen met Q-internationaal mits klanten er op staan.
Ik zou willen vragen of jullie iets voor ons kunnen betekenen want hier moet een halt toe geroepen worden.ik zou dit graag in publiciteit willen brengen want dit is ronduit onbeschoft hoe die organisatie na dat ze hun geld binnen hebben en er klachten zijn hoe je behandeld word en dat ze gewoon lak hebben aan een geschillencommissie en ze zijn nota bene nog aangesloten bij de anvr.
oude jaars avond mochten we na 10 uur de tuin niet meer in mits je 50 dollar p.p betaalde voor drankjes en eten wat ook niet in de folder stond vermeld. we zijn van ellende naar vrienden van ons gegaan die iets verder op zaten maar wel met een kind van 3 wat niet de bedoeling was.je kan moeilijk met die temperatuur op je kamer blijven zitten trouwens ook zonder airco.dit is het allemaal een beetje in het kort ik heb een heel doss. over de vak. wij hebben dit allemaal direct na aankomst in nederland bij de geschillen commissie voorgelegd. wij zijn op 10 augustus naar de zitting geweest waar Q-internationaal zonder bericht trouwens niet aanwezig was op 3 september was de uitspraak dat Q-internationaal ons 660 euro moest terug betalen binnen 4 weken daarna zou de wettelijke rente in gaan tot op heden toe heeft Q-internationaal ons niet betaald. ons reisburo heeft contact gezocht met de organisatie en er hun op gewezen dat het een bindend uitspraak is het was ook een zeer onaangenaam gesprek volgens de medewerkster van ons reisburo, maar zijn geenzins van plan om de rente te betalen maar we hebben helemaal nog geen cent ontvangen ook weer de geschillen commissie aangeschreven van wat nu!!!!
Dit is alles een beetje in het kort maar het is te gek voor woorden, ik weet dat er legio klachten zijn van Q-internationaal de hal zat er vol van bij de zitting.
Mijn reisburo adviseert ook klanten niet meer te reizen met Q-internationaal mits klanten er op staan.
Ik zou willen vragen of jullie iets voor ons kunnen betekenen want hier moet een halt toe geroepen worden.ik zou dit graag in publiciteit willen brengen want dit is ronduit onbeschoft hoe die organisatie na dat ze hun geld binnen hebben en er klachten zijn hoe je behandeld word en dat ze gewoon lak hebben aan een geschillencommissie en ze zijn nota bene nog aangesloten bij de anvr.
Re: klacht reisorganisatie Q-internationaal
In het kort??? Ik vind het een knap lang verhaal! En bijna onleesbaar omdat er veel te weinig leestekens zijn gebruikt. Ik ben al snel gestopt met lezen. Dus verwacht niet al te veel reacties op dit verhaal. Voortaan iets korter en bondiger. Misschien puntsgewijs de problemen opsommen ipv in verhaalvorm??dit is het allemaal een beetje in het kort
Aldus sprak de gesjeesde onderwijzer!!!Voortaan iets korter en bondiger. Misschien puntsgewijs de problemen opsommen ipv in verhaalvorm??
Wel een heftig verhaal. Wij zijn onlangs ook daar geweest, maar heb er niet zoveel van gemerkt wat jij allemaal zegt. Daarom zal het wel waar zijn, maar wij hebben een hele fijne vakantie gehad daar. Wel even bijzeggen, zonder kleine kinderen. Vind het persoonlijk ook niet zo geschikt om kleine kinderen daar mee naar toe te nemen.
Fortaleza is The Place To Be om uit te gaan en niet om met kleintjes te zeulen. Kun je beter naar Spanje, Turkije of Portugal en dergelijk gaan. Heb je mooie familie hotels en resorts.
Toch jammer dat dit jullie overkomen is en hoop voor jullie dat het goed komt. Ook met Q.
Zonfan
Fortaleza is The Place To Be om uit te gaan en niet om met kleintjes te zeulen. Kun je beter naar Spanje, Turkije of Portugal en dergelijk gaan. Heb je mooie familie hotels en resorts.
Toch jammer dat dit jullie overkomen is en hoop voor jullie dat het goed komt. Ook met Q.
Zonfan
Duidelijk verkeerde voorlichting ook door het reisbureau. Brazilie is niet een land om met kleine kinderen heen te gaan, het is een 3e wereld land met heel veel armoede - de bevolking heeft over het algemeen een inkomen van 60 a 70 euro per maand. rijke toeristen trekt criminaliteit aan. all-inclusive moet je nooit nemen in brazilie, je kunt overal zeer goedkoop gaan eten, bovendien liggen de aangeboden all inclusive hotels ver buiten fortaleza, en moet je altijd een taxi nemen om naar het strand te gaan.
Te veel reisbureaus verkopen Brazilie als of het Spanje is en dat is het dus zeker niet. Het toerisme staat voor buitenlanders nog in de kinderschoenen.
Te veel reisbureaus verkopen Brazilie als of het Spanje is en dat is het dus zeker niet. Het toerisme staat voor buitenlanders nog in de kinderschoenen.
Een vraag aan Koetsier:
Heeft Q-International inmiddels betaald?
Zo nee,
Kijk dan eens bij de volgende 2 links:
1. http://www.tourpress.nl/archief.php?cmd ... rs&id=3253
2. http://beta.prikpagina.nl/read.php?f=12 ... 43&t=23640
Rare wereld he........
Heeft Q-International inmiddels betaald?
Zo nee,
Kijk dan eens bij de volgende 2 links:
1. http://www.tourpress.nl/archief.php?cmd ... rs&id=3253
2. http://beta.prikpagina.nl/read.php?f=12 ... 43&t=23640
Rare wereld he........
Nou moet ik zeggen dat de meeste reisburo´s al sinds een jaar of twee, drie enkel als het persé MOET Q-International verkopen. Het is overigens nog niet eens op de eerste plaats de reisorganisatie, maar meer de bestemmingen die ze uitzoeken.
Normaal gesproken bestemming die nog niet helemaal rijp zijn voor het toerisme en waar ze voor een appel en een ei kunnen inkopen.
Dus ik vind dat de voorlichting van uw reisburo in dit geval niet goed is geweest en dat mag u ze ook laten weten.
Een kind van 3 jaar naar Fortaleza boeken was beslist niet bij elk reisburo gelukt (ja, via internet wel) Ik zelf ken een aantal reisburo's die deze boeking zonder meer geweigerd hadden.
Dan is het vervolgens toch NAAST het reisburo ook de taak van uzelf om u te verdiepen in het land waar u heengaat.
Op de site van het ministerie van buitenlandse zaken wordt voor ELK land dat ook maar enig gevaar oplevert voor uw vakantie een waarschuwing gegeven. De waarschuwing voor Brazilië is al jaren hetzelfde bij het ministerie: "de kans om te maken te krijgen met een gewapende overval is levensgroot aanwezig. Bedenk daarbij dat uw leven meer waard is dan hetgeen u bij u heeft".
Tja en dan in Fortaleze klagen over eten en hotel...het gaat op die bestemming helemaal niet om het eten en het hotel.
Concluderend: toch een grove fout van het reisburo. In dit geval hadden ze deze boeking niet mogen aannemen. (Al moet ik uit ervaring toegeven dat een klant erg eigenwijs kan zijn)
Normaal gesproken bestemming die nog niet helemaal rijp zijn voor het toerisme en waar ze voor een appel en een ei kunnen inkopen.
Dus ik vind dat de voorlichting van uw reisburo in dit geval niet goed is geweest en dat mag u ze ook laten weten.
Een kind van 3 jaar naar Fortaleza boeken was beslist niet bij elk reisburo gelukt (ja, via internet wel) Ik zelf ken een aantal reisburo's die deze boeking zonder meer geweigerd hadden.
Dan is het vervolgens toch NAAST het reisburo ook de taak van uzelf om u te verdiepen in het land waar u heengaat.
Op de site van het ministerie van buitenlandse zaken wordt voor ELK land dat ook maar enig gevaar oplevert voor uw vakantie een waarschuwing gegeven. De waarschuwing voor Brazilië is al jaren hetzelfde bij het ministerie: "de kans om te maken te krijgen met een gewapende overval is levensgroot aanwezig. Bedenk daarbij dat uw leven meer waard is dan hetgeen u bij u heeft".
Tja en dan in Fortaleze klagen over eten en hotel...het gaat op die bestemming helemaal niet om het eten en het hotel.
Concluderend: toch een grove fout van het reisburo. In dit geval hadden ze deze boeking niet mogen aannemen. (Al moet ik uit ervaring toegeven dat een klant erg eigenwijs kan zijn)
Naar Isla Magarita geweest met Q en perfect verzorgd allemaal hoor !
Nou, wij hebben het ook heel goed naar ons zin gehad in Brazilie.( Fortaleza). Moet er wel bij zeggen, dat wij met 4 volwassenen waren en het ook (nog) niet zo geschikt vonden voor kleine kinderen.
Maar verder: super en lekker betaalbaar, zowel de reis als ook het verblijf ter plaatse.
Maar verder: super en lekker betaalbaar, zowel de reis als ook het verblijf ter plaatse.
Roan, kan jij de groeten doen aan die lekkere neger met de naam Jim. Het was mijn eerste homosexuele ervaring. Ik word nog gewoon vochtig als ik eraan denk.
koetsier is gewoon een geflipte mafkees.
Maar de opstelling van het verhaal van de topicstarter is inderdaad werkelijk niet te volgen.
Mag hopen dat de dochter des huizes een betere opleiding zal genieten.
Maar de opstelling van het verhaal van de topicstarter is inderdaad werkelijk niet te volgen.
Mag hopen dat de dochter des huizes een betere opleiding zal genieten.
ben met Q naar Isla magarita geweest. Was goed nergens last van gehad. Super vakantie!