LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] klachtenafhandeling Thomas Cook

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Karin010658
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 nov 2011 09:37

klachtenafhandeling Thomas Cook

Ongelezen bericht door Karin010658 »

bij Thomas Cook half pension reis geboekt. In hotel bleek half pension niet mogelijk. Klacht ingediend niet gehonoreerd had ik de 24 uurs service toen maar moeten bellen. :? :evil: Wat een klantvriendelijkheid. Schande Wie heeft dezelfde ervaring?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: klachtenafhandeling Thomas Cook

Ongelezen bericht door berndv »

Wat had het hotel wel? Logies ontbijt of vol pension? En waarom heeft u de alarmcentrale niet gebeld, die hadden ter plekke mogelijk nog een oplossing kunnen bieden. Neemt niet weg dat de afhandeling achteraf ver beneden peil is, maar daar staat thomas cook ook om bekend inmiddels, gezien eerdere topics hier op dit forum.

Karin010658
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 nov 2011 09:37

Re: klachtenafhandeling Thomas Cook

Ongelezen bericht door Karin010658 »

Het hotel biedt normaal wel half pension maar Frankrijk had verkiezingen en daarom was het restaurant gesloten. Had ik dat geweten had ik niet geboekt toch?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: klachtenafhandeling Thomas Cook

Ongelezen bericht door berndv »

Maar je hebt dus geboekt en betaald voor half pension en nu dus alleen logies ontvangen? Dan lijkt mij dat in dezen wel een wanprestatie van thomas cook. Het belle. Van de 24 uurslijn had het probleem misschien kunnen oplossen, maar ik betwijfel dat.

U had recht op ontbijt en diner, dit heeft u nu tegen kosten elders moeten nuttigen. Ik hoop dat u hier kassabonnen heeft? Lijkt mij dat u die kosten vergoed zult moeten krijgen, u had immers betaald voor ontbijt en lunch.

Ik weet dat de webcare can thomas cook ook op dit forum zit, dus even afwachten of die nog gaan reageren

Karin010658
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 nov 2011 09:37

Re: klachtenafhandeling Thomas Cook

Ongelezen bericht door Karin010658 »

dank voor u reactie. we wachten af, daarna kan ik altijd nog naar mijn rechtsbijstand toegaan. Maar wil je dat als Thomas Cook, je hebt toch een naam hoog te houden en waar gaat het nu om.................. :(

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: klachtenafhandeling Thomas Cook

Ongelezen bericht door berndv »

Welke naam moeten ze hoog houden? Probeer de zoekfunctie eens hier op dit forum en je zult versteld staan hoeveel problemen er zijn. Het enige wat ze hier doen is damage control.

b767-300er
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45

Re: klachtenafhandeling Thomas Cook

Ongelezen bericht door b767-300er »

Maar dat geldt ook voor andere touroperators.
Behalve Thomas Cook (neckermann) vindt je heir ook genoeg klachten over bv TUI (Arke/HI)

geengast
Berichten: 595
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: klachtenafhandeling Thomas Cook

Ongelezen bericht door geengast »

De voorwaarden laten hier toch geen speling? De klant heeft de PLICHT de klacht ter plaatse te melden. Mocht het niet opgelost worden dien men onverwijld de organisatie in te schakelen.
U heeft Thomas Cook toch helemaal geen mogelijkheid gegeven om de klacht ter plaatse op te lossen? Wat moeten ze achteraf doen? Een kop soep in een pakketje naar u toe sturen?

Karin010658
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 nov 2011 09:37

Re: klachtenafhandeling Thomas Cook

Ongelezen bericht door Karin010658 »

wat had ik dan moeten doen. Alles was dicht in verband met verkiezingen. Had men mij dan een maaltijd opgestuurd. Wat je kunt doen is iemand schadeloos stellen voor de dag dat hij geen gebruik heeft kunnen maken van half pension terwijl hij daar wel voor betaald heeft.!!!!!!!!!!! Hoe moeilijk kan het zijn.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: klachtenafhandeling Thomas Cook

Ongelezen bericht door berndv »

Zoals ik al eerder vroeg en stelde, ik ga er van uit dat u hier bonnetjes van heeft? Schadeloos betekent dat u schade heeft, u heeft elders de maaltijd moeten nuttigen. Dat u deze kosten vergoed krijgt, vind ik toch wel redelijk. U had immers betaald voor eten.

Karin010658
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 nov 2011 09:37

Re: klachtenafhandeling Thomas Cook

Ongelezen bericht door Karin010658 »

zoals ik al heb verteld. Het was zondag en er waren verkiezingen. Er was alleen een take away pizza open. Dus hebben we daar een pizza gehaald ja en daar heb ik geen bonnetje van. :evil:

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: klachtenafhandeling Thomas Cook

Ongelezen bericht door berndv »

Karin010658 schreef:zoals ik al heb verteld. Het was zondag en er waren verkiezingen. Er was alleen een take away pizza open. Dus hebben we daar een pizza gehaald ja en daar heb ik geen bonnetje van. :evil:
Dan wordt het lastig om schadeloos gesteld te worden, aangezien u dus geen aantoonbare schade heeft. U kunt hooguit nog een coulance krijgen.

Choco2009
Berichten: 50
Lid geworden op: 03 okt 2010 08:28

Re: klachtenafhandeling Thomas Cook

Ongelezen bericht door Choco2009 »

Welkom bij de Thomascook group...!
Veel succes met de afhandeling van je klacht bij ons heeft het bijna 16 weken geduurd.
Ze proberen zich eerst met een of ander kletskoek verhaal vanaf te maken.
Dus door zetten!

Juist ja
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2010 10:26

Re: klachtenafhandeling Thomas Cook

Ongelezen bericht door Juist ja »

Grote kans dat u afgescheept wordt met een Thomas Cook vakantiecheque. Niet accepteren hoor! Wordt je indirect weer verplicht met die organisatie op vakantie te gaan....

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: klachtenafhandeling Thomas Cook

Ongelezen bericht door Emmy75 »

berndv schreef:
Karin010658 schreef:zoals ik al heb verteld. Het was zondag en er waren verkiezingen. Er was alleen een take away pizza open. Dus hebben we daar een pizza gehaald ja en daar heb ik geen bonnetje van. :evil:
Dan wordt het lastig om schadeloos gesteld te worden, aangezien u dus geen aantoonbare schade heeft. U kunt hooguit nog een coulance krijgen.
Op zich zou het zo kunnen zijn dat iemand wel een bonnetje heeft, maar goedkoper uit is gweest met de maaltijd dan het halfpension component daadwerkelijk heeft gekost. Het is in mijn optiek dan niet echt redelijk om alleen de kosten van het bonnetje te vergoeden.

De meeste hotels worden doorgaans ook aangeboden met logies / ontbijt of alleen logies waarbij een bepaald bedrag als opslag geldt voor halfpension. Meestal is deze opslag wel terug te vinden in de reisgidsen. In dat opzicht zou het redelijk zijn dat TS op zijn minst het niet gekregen deel van de HP terugkrijgt (deze opslag dus). Als TS duurder uit zou zijn dan met de opslag van HP had zij inderdaad de bonnetjes moeten bewaren, maar zou ze alsnog op zijn minst het bedrag van de opslag moeten krijgen.
Karin010658 schreef:wat had ik dan moeten doen. Alles was dicht in verband met verkiezingen. Had men mij dan een maaltijd opgestuurd. Wat je kunt doen is iemand schadeloos stellen voor de dag dat hij geen gebruik heeft kunnen maken van half pension terwijl hij daar wel voor betaald heeft.!!!!!!!!!!! Hoe moeilijk kan het zijn.
Inderdaad altijd zoveel mogelijk ter plekke klagen, een 24 uurs lijn bellen of iets dergelijks. Mogelijk hadden ze u ook naar een ander hotel kunnen overplaatsen die wel HP kan aanbieden omdat ze een restaurant hebben dat open is. Die kans moet de reiziger de reisorganisatie altijd geven.

Gesloten