In 2004 heb ik een fantastische vakantie in Kusadasi gehad. Alleen de reistijd was midden in de nacht. We kwamen pas om 03:00 uur aan in ons hotel.
Om dit jaar deze tegenvaller niet te krijgen (en omdat in toch liever met een nederlandsche charter maatschappij wilde vliegen) adviseerde ons reisbureau om op een maandag te vertrekken naar Alanya. Neckermann heeft in zijn reisgids dan al het vluchtnummer en vluchttijden staan (onder voorbehoud). Volgens diezelfde gids zouden wij vliegen met Transavia en aankomen in Antalya om 08:00 uur. Tijdens de terugreis zouden wij rond 12:00 uur weer landen op Schiphol.
Wij hebben het advies toch maar opgevolgd ofschoon vertrek op een maandag voor ons geen ideaal begin van onze vakantie is. Maar de voordelen wogen toch zwaarder.
Nu wij de tickets hebben ontvangen blijkt dat wij vliegen met Sky Airlines. We vertrekken om 21:00 uur en komen aan in het hotel om circa 03:00 uur. Volgens het reisbureau konden zij er niets aan doen want Neckermann beroept zich op de overbekende kleine lettertjes. Ik wacht maar af of het bestelde hotel wel beschikbaar isof dat we ook nog overgeboekt gaan worden naar een ander hotel. Dat zou de vakantie helemaal spannend maken. Blijkbaar hoeft een touroperator niet het bestelde te leveren en worden zij daarin gesteund door de "kleine lettertjes"
Gisteren zag ik op het journaal een dame van de instantie die Phuket Air heeft verboden. Zij vertelde doodleuk dat de consument best kritisch mag zijn t.a.v. de vervoerder. Dat was ik dus maar ik heb niets te vertellen. Ik zal nu in een kist van Sky Airlines moeten stappen. Hopelijk is het geen doodskist.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] kleine lettertjes
Re: kleine lettertjes
Heel vervelend. Wij dachten ooit via Arke met Martinair terug te reizen. Dat werd uiteindelijk Air Plus. Volgens de touroperator een Spaanse Charter. Ze vlogen in oude toestellen van Aerolineas Argentinas. Ik heb mij er echt niet lekker bij gevoeld. Gelukkig is alle goed gegaan. In de kleine letters staat inderdaad dat dit mag.
Ik bel al zover dat ik bereid ben meer voor mijn vakantie te betalen als ik van tevoren weet met wie ik vlieg en ook de zekerheid krijg dat de maatschappij niet wordt gewijzigd.
Ik bel al zover dat ik bereid ben meer voor mijn vakantie te betalen als ik van tevoren weet met wie ik vlieg en ook de zekerheid krijg dat de maatschappij niet wordt gewijzigd.
Re: kleine lettertjes
Als je zeker wil zijn dat je met Martinair of Transavia naar Turkije vliegt, moet men altijd een toeslag betalen. Als jullie dat niet hoefden, kunnen ze inderdaad alle maatschappijen in zetten.
De tijden men een Nederlandse charter kunnen ook weleens tegen vallen. Niet alleen bij de Turkse maatschappijen.
De tijden men een Nederlandse charter kunnen ook weleens tegen vallen. Niet alleen bij de Turkse maatschappijen.