LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KLM annulering van een reis

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
roosien

KLM annulering van een reis

Ongelezen bericht door roosien »

:cry: Na een heerlijke vakantie op Curacao boekten wij in Juli opnieuw een vlucht naar de West voor 16 november 2006. Helaas werd mijn partner ziek in september, ze kampte met hartproblemen. Onderzoeken werden gepland na een eerste ontslag uit het ziekenhuis. Uit het onderzoek bleek dat ze in Nieuwegein een bypass operatie moest ondergaan en dat vond plaats op 8 november 2006. Hierdoor kon de reis naar de West niet doorgaan. Ik heb de KlM gebeld of de tickets geannuleerd konden worden: helaas nee omdat het E-tickets waren. Op mijn vraag of ik ze kon overdragen op andere geïnteresseerden volgde ook een nee, de e-tickets zijn niet overdraagbaar.
Vanwege de slechte situatie van mijn partner heb ik er toen geen aandacht meer aan besteed maar intussen kan ik er nu toch alsnog wel boos over worden.
De KLM verdient op deze wijze € 1.150, 38 zonder dat ze een dienstverlening verrichten en wij zijn voor datzelfde bedrag gedupeerd vanwege een niet voorziene gezondheid.

In de mogelijkheid van het rechtstreeksboeken van vluchten via internet maakt de KLM nergens gewag van het feit dat een E-ticket niet overdraagbaar is of geannuleerd kan worden. Dit wordt pas duidelijk op de print van de bevestiging van de boeking voor de oplettende lezer. Wel wordt er over restitutie geschreven, echter blijkbaar niet bij ernstige ziekte.

ine1961

Re: KLM annulering van een reis

Ongelezen bericht door ine1961 »

Had u geen annuleringsverzekering afgesloten, voor dit soort bijzonderheden heeft u dan de mogelijkheid de kosten die u kwijt te verhalen.
Overigens aan ieder ticket zitten annulerings en wijzigingsvoorwaarden, en die worden door gegeven bij boeking.
Als u een ticket had geboekt die of kosteloos te annuleren of wijzigen zou zijn geweest, was het ticket waarschijnlijk twee keer zo duur geweest.

Deke

Re: KLM annulering van een reis

Ongelezen bericht door Deke »

Inderdaad zal in dit geval het goedkoopste tkt geboekt zijn. Dus met 100% annuleringskosten.
Maar wat wel vreemd is dat bijna in alle gevallen een airline een uitzondering kan (ik zeg: kan, dus niet moet) maken in case of illness of death of passenger. Zo staat het ook vaak letterlijk in de voorwaarden.
Dus ga svp niet direct het antwoord van KLM geloven want naar mijn mening kletsen die wel vaker uit hun nek. Ga naar het reisbureau en laat het door hen uitzoeken. Vaak met een verklaring van het ziekenhuis moet je wel refund (evt. gedeeltelijk) kunnen krijgen.
En je taxen kun je bovendien altijd terugkrijgen.
Ik zou dit zeker niet zomaar pikken en alsnog snel actie ondernemen voordat het niet meer kan en de klm helemaal zegt: had je maar eerder moeten reageren. En tja, als er een annuleringsverzekering was afgesloten moet je sowieso het geld terug kunnen krijgen via de verzekering.

Gesloten