LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KLM hanteert onacceptabel verschil in prijzen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
consumentzondernaam
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 feb 2006 22:55

KLM hanteert onacceptabel verschil in prijzen

Ongelezen bericht door consumentzondernaam »

Er is iets wat mij even van het hart moet want ik word echt RAZEND van zoiets…… Als ik met de KLM van Amsterdam naar Newcastle vlieg, dan ben ik, inclusief alle belastingen, ca. 245 euro kwijt. Als ik op dezelfde data echter een vlucht zou boeken van Newcastle naar Amsterdam, dan zou diezelfde vlucht mij 90 Britse pond kosten!!! Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen de ene vlucht en de andere, behalve dan dat er in tegengestelde richting wordt gevlogen? Of denkt KLM dat Nederlanders ‘toch’ wel met de KLM vliegen? Helaas is er op deze lijn inderdaad geen concurrentie. Maar waarom dat prijsverschil van 100 euro?? Ik snap ’t in elk geval niet. Maar ik kan me er wel heel erg kwaad over maken. Jammer dat er geen budgetvluchten op Newcastle zijn. Maar ik kan de KLM verzekeren dat zodra dit gebeurt, de KLM zijn lijndienst kan opdoeken. Ik heb de KLM al hierover schriftelijk een vraag gesteld. Ik vrees echter dat deze schriftelijk door een standaardbrievenbeantwoorder-op-uitzendbasis wordt behandeld, zoals bij zoveel bedrijven tegenwoordig. :x

meissie
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 jan 2006 23:02

Re: KLM hanteert onacceptabel verschil in prijzen

Ongelezen bericht door meissie »

Ik denk dat het heeft te maken met de bezettingsgraad van de vlucht amsterdam - newcastle op die dag.Simpel gezegd hoe voller de vlucht op het moment van boeken hoe duurder de vlucht is.Het kan idd zijn dat de newcastle - amsterdam minder vol is en dat er daardoor de vlucht goedkoper is ( als die vlucht voller wordt zal je ook die prijzen zien stijgen).Je zal misschien ook prijsverschillen zien als je een beetje met de datum schuift :wink: .

consumentzondernaam
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 feb 2006 22:55

Re: KLM hanteert onacceptabel verschil in prijzen

Ongelezen bericht door consumentzondernaam »

Nou meissie, dat heb ik dus ook gedaan en het is echt zo: vanuit UK vlieg je voordeliger naar NL en terug dan vanuit NL naar UK. 245 euro is het absolute minimum waarvoor je kunt vliegen, terwijl vanuit de UK dus 100 euro goedkoper uit bent. We worden dus door de KLM flink bedonderd. Misschien zijn het wel (inmiddels) Franse streken.....

meissie
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 jan 2006 23:02

Re: KLM hanteert onacceptabel verschil in prijzen

Ongelezen bericht door meissie »

ik zal ook nog eens voor je kijken wat de van af prijzen zijn.....om welke datum gaat het ongeveer?laat ik het je morgen wel even weten wat ik gevonden heb.

nogood
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 feb 2006 07:25

Re: KLM hanteert onacceptabel verschil in prijzen

Ongelezen bericht door nogood »

Dat de tarieven andersom anders zijn vanuit het buitenland wordt door alle maatschappijen wereldwijd gehanteerd. Dit heeft te maken met de promotie van de maatschappij in dat land. Om bepaalde vluchtverkoop te stimuleren worden lagere tarieven gehanteerd. Ook kan het duurder zijn vanuit het buitenland. Als voorbeeld een vlucht met british airways vanaf londen naar dubai kost als goedkoopste 374 euro excl. luchthavenbelastingen. Een vlucht vanaf dubai naar londen met british airways kost als goedkoopste 934 euro excl. taxen, een verschil van 560 euro.

atos

Re: KLM hanteert onacceptabel verschil in prijzen

Ongelezen bericht door atos »

Gisteren heb ik toevallig op het nieuws gehoord dat schiphol het duurste vliegveld is. Daar betaald de klant de kosten voor beveiliging enz. Dat betalen we dus met de opslag voor luchthavenbelasting. Misschien zit hier het prijsverschil in.

consumentzondernaam
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 feb 2006 22:55

Re: KLM hanteert onacceptabel verschil in prijzen

Ongelezen bericht door consumentzondernaam »

Dank dank voor al jullie meedenken. Wat jouw voorstel betreft Meissie, kun je elke 'goedkoopste' vlucht (voor zowel heen- als terugreis) kiezen. Het maakt niet uit of je de vlucht een week of een maand van tevoren boekt, de prijs blijft rondom hetzelfde bedrag schommelen (nou ja, da's in elk geval positief, 't wordt er daarmee niet duurder op....). Wat het stimuleren van vluchten betreft: we hebben het hier van vluchten van Amsterdam naar Newcastle... Ik denk dat vluchten naar Amsterdam weinig extra promotie behoeven. Elke Geordie droomt er immers van eens ladderzat in een van de 'canals' in het Red Light District van onze roemruchte hoofdstad te tuimelen. Zonder een heel goede reden zal een Nederlander echter niet zo snel naar Newcastle gaan....en niet helemaal ten onrechte!

Dutchie
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 aug 2004 09:18

Re: KLM hanteert onacceptabel verschil in prijzen

Ongelezen bericht door Dutchie »

De vluchten vanuit Engeland zijn vaak zogenoemde feeder vluchten. Dit betekent dat passagiers in Amsterdam overstappen op KLM toestellen naar intercontinentale bestemmingen. Dat is ook een van de belangrijkste redenen geweest indertijd dat AIR UK door KLM is overgenomen. Door vluchten vanuit de UK naar Amsterdam te promoten loop je meer kans dat een passagier in de toekomst Schiphol als overstappunt gaat gebruiken.

consumentzondernaam
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 feb 2006 22:55

Re: KLM hanteert onacceptabel verschil in prijzen

Ongelezen bericht door consumentzondernaam »

Ach, kijk, dat zou inderdaad een reden kunnen zijn. Komen ze toch niet naar Amsterdam voor de betaalde liefde en de vrije drugshandel... wat jammer nu weer voor Amsterdam..... moeten ze toch iets nieuws bedenken om toeristen te trekken! Enfin, ik denk dat ik Newcastle met zulke prijzen maar oversla. Voor hetzelfde bedrag zit je in Cuba!

Har

Re: KLM hanteert onacceptabel verschil in prijzen

Ongelezen bericht door Har »

Je kunt ook in Twente opstappen.

KLM, lees Schiphol mag best wat duurder zijn, het extra geld is nodig voor de beveiligingen. :oops:

blok5
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 feb 2006 22:23

Re: KLM hanteert onacceptabel verschil in prijzen

Ongelezen bericht door blok5 »

Consumentzondernaam:

Ik raad je aan om met Lufthansa of een andere groete maatschappij te vliegen naar een bestemming vanuit Amsterdam.

Ik zal je een voorbeeld geven. Ik heb met Lufthansa naar Milaan gevlogen via Munchen (bagage gaat gewoon normaal mee).
Ticket was: Amsterdam-Munchen-Milaan en zo ook terug.
Mijn vliegreis was goedkoper dan die van Alitalia en KLM en zelfs goedkoper dan die wat Lufthansa vraagt voor Munchen-Milaan.

Daarom is het verstandig om met een maatschappij te vliegen die niets te maken heeft met je vertrekplaats en je bestemming.

Beer2
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 jun 2005 09:51

Re: KLM hanteert onacceptabel verschil in prijzen

Ongelezen bericht door Beer2 »

Mensen het is heel simpel,

die vluchtprijzen worden opgebouwd uit onder ander vertrekbelasting aankomstbelastingen en nog een hele boel andere belastingen/kosten die betrekking hebben op de luchthaven van vertrek en aankomst. En Amsterdam is gewoon bizar duur, daar ligt het grootste verschil. De basis tarieven verschillen niet bijzonder veel.

babydutch
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 feb 2006 20:56

Re: KLM hanteert onacceptabel verschil in prijzen

Ongelezen bericht door babydutch »

Dit is een onacceptabel prijsverschil - a.s. vrijdag kunt u vanuit Frankfurt naar Amsterdam vliegen met KLM en dan overstappen in Amsterdam op de Amsterdam - Chicago vlucht van KLM voor 700 euro. Als je gewoon in Amsterdam instapt op DEZELFDE vlucht Amsterdam - Chicago van KLM dan ben je 1100 euros kwijt - dezelfde vlucht, dezelfde stoel, 400 extra om een vlucht minder te nemen!
Ik heb gevraagd of ik de Frankfurt - Chicago ticket kunnen kopen en dan in Amsterdam in te stappen en het is niet mogelijk.
Dat is nou een onacceptabel prijsverschil!

babydutch
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 feb 2006 20:56

Re: KLM hanteert onacceptabel verschil in prijzen

Ongelezen bericht door babydutch »

Ook moet ik zeggen dat de 'belastingen' gepubliceerd op de KLM site niet goed zijn - als je naar Chicago vliegt met een Amerikaanse vliegmaatschappij met een overstap in bijv. Philadelpia is het ongeveer 75 euro, als je direkt naar Chicago vliegt met KLM is het meer dan 200 euro. Dus iets klopt niet...

Captain Peacock
Berichten: 95
Lid geworden op: 08 jun 2005 08:21

Re: KLM hanteert onacceptabel verschil in prijzen

Ongelezen bericht door Captain Peacock »

Hoezo onacceptabel? Je hebt toch zelf de keuze? Ik boek voor die prijs of ik zoek verder en vlieg met een ander...

Het leven is zo moeilijk als dat je het zelf maakt!

Goede vlucht!

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: KLM hanteert onacceptabel verschil in prijzen

Ongelezen bericht door Jonjo »

@ consumentzondernaam. Als je graag naar Newcastle gaat, neem vanuit IJMUIDEN de boot. Laat die luchtvaartmaatschappijen lekker de lucht in vliegen.

Captain Peacock
Berichten: 95
Lid geworden op: 08 jun 2005 08:21

Re: KLM hanteert onacceptabel verschil in prijzen

Ongelezen bericht door Captain Peacock »

Das ook een mooi alternatief!
:P

dus dan zou het: Fijne overtocht!worden

babydutch
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 feb 2006 20:56

Re: KLM hanteert onacceptabel verschil in prijzen

Ongelezen bericht door babydutch »

Eigenlijk niet - als je direct wilt vliegen (want met een kind van 2 is overstappen en overal wachten niet zo leuk) dan moet je met KLM vliegen. Geen ander maatschappij heeft een direct vlucht. Dus daarom is het onacceptabel!

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: KLM hanteert onacceptabel verschil in prijzen

Ongelezen bericht door MLF »

Ik heb het met Alitalia (vriendje van KLM) meegemaakt, iets van 6 verschillende prijzen voor dezelfde vlucht, tussen 30 en 500 euro

Captain Peacock
Berichten: 95
Lid geworden op: 08 jun 2005 08:21

Re: KLM hanteert onacceptabel verschil in prijzen

Ongelezen bericht door Captain Peacock »

tja...pricing strategy....En zo verdienen mensen hun geld. Dit gebeurt tegenwoording (en al jaren) bij iedere luchtvaartmaatschappij..

zo overleven RyanAir, EasyJet etc..

Gesloten