Mijn vriendin vloog laatst met KLM van Amerika via Atlanta naar Amsterdam. Haar vlucht naar Atlanta, die uitgevoerd werd door Delta Airlines, werd gecancelled vanwege een technisch mankement aan het toestel. Het toestel was niet eens uit Atlanta vertrokken. Daardoor ging ze pas 18 uur later weg dan geplanned. Vervolgens ge-reroute via Detroit waar vervolgens haar vlucht naar Amsterdam door ook technische mankementen aan dat toestel ook nog eens ruim 3 uur vertraging opliep. Ondanks dat de vluchten werden uitgevoerd door Delta had mijn vriendin een KLM ticket en hadden de vluchten ook KLM vluchtnummers. Wij hebben dus keurig volgende de EU261 regeling een claim ingediend bij KLM en die accepteren ze dus niet, omdat de vlucht in Amerika is begonnen. Wel gaven ze een tegoed bon van 100 euro, maar ze behoren gewoon volgens de regels 600 euro te compenseren! Maar weigeren dat.
Weet iemand hoe je dit nu verder het beste kunt aanpakken? Want het is toch te belachelijk voor woorden dat ze maar wat verzinnen om niet uit te hoeven keren. En dat noemt zichzelf een betrouwbare maatschappij!!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KLM net zulke grote schurken als elke andere airline
Re: KLM net zulke grote schurken als elke andere airline
Onderdeel van de regel:
-travelling to an EU member state on an airline based in an EU member state
Aangezien ze bij KLM hebt geboekt en ZIJ het hebben uitbesteed aan Delta (eigenlijk is het niet uitbesteed, want Delta, KLM, Air France, etc. is een pot nat tegenwoordig), staat ze volledig in haar recht.
Eerst kan je hier je claim indienen: www.aviaclaim.eu
Heeft ze een rechtsbijstandverzekering? Want dat lijkt me de tweede stap.
-travelling to an EU member state on an airline based in an EU member state
Aangezien ze bij KLM hebt geboekt en ZIJ het hebben uitbesteed aan Delta (eigenlijk is het niet uitbesteed, want Delta, KLM, Air France, etc. is een pot nat tegenwoordig), staat ze volledig in haar recht.
Eerst kan je hier je claim indienen: www.aviaclaim.eu
Heeft ze een rechtsbijstandverzekering? Want dat lijkt me de tweede stap.
Re: KLM net zulke grote schurken als elke andere airline
Zoals ik het lees bestond de trip uit 2 vluchten:
1- Vertrek van een locatie in Amerika naar Atlanta met Delta.
2- Atlanta - Amsterdam
Indien dit klopt: De eerste vlucht was vertraagd. Deze vlucht had geen bestemming in een EU land, dus is de EU regelgeving niet van toepassing.
1- Vertrek van een locatie in Amerika naar Atlanta met Delta.
2- Atlanta - Amsterdam
Indien dit klopt: De eerste vlucht was vertraagd. Deze vlucht had geen bestemming in een EU land, dus is de EU regelgeving niet van toepassing.
Re: KLM net zulke grote schurken als elke andere airline
Het is inderdaad indirect een vlucht binnen de USA naar Atlanta, maar het ticket is van de USA naar Amsterdam en dat dan dan een paar tussenstops heeft is niet haar keuze, dat is hoe het ticket in elkaar steekt, maar de hele reis is op één KLM ticket. De reisdoel van het ticket is Amsterdam, dus voldoet ze aan:
-travelling to an EU member state on an airline based in an EU member state
Of zie ik dit verkeerd?
Maar ik zal ook wel even onze rechtsbijstand bellen en ook misschien wat doen via aviaclaim. Want dit is echt belachelijk.
-travelling to an EU member state on an airline based in an EU member state
Of zie ik dit verkeerd?
Maar ik zal ook wel even onze rechtsbijstand bellen en ook misschien wat doen via aviaclaim. Want dit is echt belachelijk.
Re: KLM net zulke grote schurken als elke andere airline
wat voor maatschappij stond er in het oorspronglelijke ticket, KL ....of DL.... ?
Bij KL moeten ze betalen, bij DL is het een heet hangijzer...gni gni
Bij KL moeten ze betalen, bij DL is het een heet hangijzer...gni gni
Re: KLM net zulke grote schurken als elke andere airline
Misschien hier eens kijken: http://ec.europa.eu/transport/passenger ... elays.html
De tekst zoals die op deze site staat zegt eerlijk gezegd niets over het probleem met een overstap in de VS, maar er staat op deze pagina een link naar een EU helpdesk. Daar zou men het juiste antwoord moeten weten.
PS: misschien de titel even aanpassen zolang niet bekend is hoe het nu precies zit. Als blijkt dat KLM ongelijk heeft en toch niet wil uitbetalen kan je altijd nog zeggen dat het schurken zijn... Als blijkt dat ze in hun recht staan is de titel niet netjes.
De tekst zoals die op deze site staat zegt eerlijk gezegd niets over het probleem met een overstap in de VS, maar er staat op deze pagina een link naar een EU helpdesk. Daar zou men het juiste antwoord moeten weten.
PS: misschien de titel even aanpassen zolang niet bekend is hoe het nu precies zit. Als blijkt dat KLM ongelijk heeft en toch niet wil uitbetalen kan je altijd nog zeggen dat het schurken zijn... Als blijkt dat ze in hun recht staan is de titel niet netjes.