Ik heb een Ticket geboekt bij Dreizen en ook uiteraard betaald.
Ik vlieg van Schiphol naar Guangzhou = 9155 km
Guangzhou naar Ho Chi Minh = 1560 km
Ho chi minh naar Guangzhou = 1560 km
Guangzhou naar London = 9512 km
London naar Amsterdam = 371 km
Totaal vlieg ik dus 22158 km
De prijs van mijn ticket was 567 Euro inclusief 6 Euro voor de garantie tegen het faillissement van China Southern.
Als ik dus de berekening erop los laat dan kom ik op het volgende resultaat..
567-6 = 561
561/22158 = 2,5 cent per km afgerond
is dat niet erg goedkoop?
graag jullie reacties
Of is de rekensom bullsh..
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Klopt het wel of maak ik een rekenfout..
-
Re: Klopt het wel of maak ik een rekenfout..
Met wat voor reden zou u de prijs per km willen weten? Prijzen van vliegtickets zijn nooit hetzelfde. Het zou zo maar kunnen zijn dat de persoon naast u meer of minder betaald heeft.
Als u het er voor over heeft om voor €567 te vliegen moet u gaan. Als u het te duur vindt moet u zoeken naar een andere prijs. En als u het te goedkoop vindt mag u het meerbedrag ook aan mij betalen.
Als u het er voor over heeft om voor €567 te vliegen moet u gaan. Als u het te duur vindt moet u zoeken naar een andere prijs. En als u het te goedkoop vindt mag u het meerbedrag ook aan mij betalen.
-
Ik denk wel dat het klopt.
Laatst gewijzigd door witte angora op 04 okt 2017 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat Neodutchio al zegt, dat jij er 567 voor betaalt betekent nog niet dat een ander dat ook betaalt. Waarschijnlijk heb jij een van de goedkoopste tickets, omdat je al lang van tevoren goed hebt uitgezocht hoe je voordelig naar Vietnam zou kunnen komen. Maar veel anderen zullen toch wel wat meer moeten betalen.
Verder zijn volle vliegtuigen over lange afstanden voor maatschappijen relatief voordelig. De meeste kosten zitten in landingsrechten (en alles daar omheen) en het verbruik bij het opstijgen. In de lucht vliegt een vliegtuig erg zuinig. Je verbruikt op een vlucht per persoon in het algemeen minder dan als je in je eentje autorijdt, vaak zelfs minder dan als je met z'n tweeën in die auto zou zitten. Tel daar bij op de lage kerosineprijs (omdat accijnzen en btw toch een heet hangijzer zijn) en je komt uit op een erg lage prijs per km. Natuurlijk heb je ook te maken met kosten van personeel, afschrijving en onderhoud voor het vliegtuig etc., maar bij een vol vliegtuig stelt dat per persoon ook niet zo heel veel voor.
Ten slotte zijn voor de vliegmaatschappijen de extra diensten en verkopen natuurlijk erg interessant. Een flesje duty free whisky (of bodylotion ) is voor jou als passagier voordelig, maar voor de vliegmaatschappij nog veel interessanter.
Overigens kun je de zelfde vraag natuurlijk stellen bij een retourtje Barcelona. 3000 km kun je soms ook voor minder dan 75 euro vliegen.
Verder zijn volle vliegtuigen over lange afstanden voor maatschappijen relatief voordelig. De meeste kosten zitten in landingsrechten (en alles daar omheen) en het verbruik bij het opstijgen. In de lucht vliegt een vliegtuig erg zuinig. Je verbruikt op een vlucht per persoon in het algemeen minder dan als je in je eentje autorijdt, vaak zelfs minder dan als je met z'n tweeën in die auto zou zitten. Tel daar bij op de lage kerosineprijs (omdat accijnzen en btw toch een heet hangijzer zijn) en je komt uit op een erg lage prijs per km. Natuurlijk heb je ook te maken met kosten van personeel, afschrijving en onderhoud voor het vliegtuig etc., maar bij een vol vliegtuig stelt dat per persoon ook niet zo heel veel voor.
Ten slotte zijn voor de vliegmaatschappijen de extra diensten en verkopen natuurlijk erg interessant. Een flesje duty free whisky (of bodylotion ) is voor jou als passagier voordelig, maar voor de vliegmaatschappij nog veel interessanter.
Overigens kun je de zelfde vraag natuurlijk stellen bij een retourtje Barcelona. 3000 km kun je soms ook voor minder dan 75 euro vliegen.
-
De berekening klopt. Je ziet nu ook meteen waarom er dit jaar al 3 airlines (in Europa) zijn omgevallen. Vliegen is tegenwoordig extreem goedkoop. Ik heb pas een retourtje naar Londen gekocht voor 30 euro. Parkeren op Eindhoven Airport is duurder.
Bus naar Vietnam zal inderdaad een dure reis worden... Maar ook bijvoorbeeld naar een vliegveld bij Barcelona kun je per vliegtuig goedkoper dan met de bus. Alleen moet je dan nog wel van en naar de luchthavens... Daarmee zal vliegen waarschijnlijk toch wat duurder worden dan de bus.hänschen klein schreef:Bedoel je dat het met de bus duurder zou kunnen worden?