Wij hebben met 4 personen een reis geboekt bij KRAS stervakanties naar Egypte. We zouden vliegen met Vbird. Zoals een ieder zal weten is Vbird failliet en zouden de reisburo's hun best doen om de reizen over te zetten naar andere vliegtuigmaatschappijen.
Ik weet toevallig dat bij OAD iedere reiziger is overgezet. Deze mensen hebben een brief ontvangen en een kleine financiele bijdrage vanwege de omstandigheden.
Wij hebben zelf dus bij kras geboekt. We zouden 31 dec t/m 7 jan op vakantie gaan. 24 dec lezen we in de telegraaf dat het KRAS stervakanties niet is gelukt om zijn reizigers over te zetten naar een andere vliegtuigmaatschappij. Als alternatief werd dezelfde reis een week later aangeboden. Wij blij, dan gaan wij, we gaan dus op vakantie was onze conclusie. Al die tijd hebben we niets gehoord van ons reisburo. Tot 28 dec 15.00u, 2,5 dag voor vertrek dat het KRAS niet gelukt was om onze reis over te zetten. Als alternatief konden we van 2 t/m 10 jan. Helaas kan dat niet ivm werk. We krijgen nu al het geld wel terug, maar onze vakantiedagen zijn wel weg en helaas kon dat niet meer verzet werden, doordat je het erg laat hoort dat je reis niet doorgaat.
Wij zijn teleurgesteld in KRAS. Ze houden je niet goed op de hoogte en een excuusbrief zou op zijn plaats zijn voor iedere reiziger. Daarnaast hoor je het 2 dagen voor vertrek en valt er niets meer te regelen voor een eventuele nieuwe reis of te gaan werken en je vakantiedagen een andere keer opnemen.
Hebben meer mensen hier problemen mee gehad? Zijn er mensen die om een schadevergoeding hebben gevraagd?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kras-reizen
Re: Kras-reizen
Helaas is TUI, waar onder Kras valt op de kwantiteis ipv de kwaliteits toer.
Heb om die reden al menige bestemming niet meer voor HI, Arke gekozen.
TUI maakt er met deze directeur een zooitje van.
Omzet is heilig, de klant is een middel geworden!
Heb om die reden al menige bestemming niet meer voor HI, Arke gekozen.
TUI maakt er met deze directeur een zooitje van.
Omzet is heilig, de klant is een middel geworden!
Ook bij ons een dergelijk geval wij hebben onze wintersport bij Kras geboekt vertrek 19 feb naar Pinzolo in Italie wij zouden ook vliegen met Dutch Bird en aangezien deze maatschappij niet meer vliegt hebben ze de vliegreis omgeboekt naar Virgin expres we vliegen nu niet naar Insbruck maar naar Milaan (er wordt je niets gevraagd/medegedeeld) we hebben voor een vliegvakantie gekozen om tijd te sparen en een makkelijke reis te hebben voor ons was het al het maximum om na de vliegreis nog 2.5 a 3 uur in de bus te zitten.
Nu moeten we 4 uur in de bus zitten (vanaf Millaan).
Ik heb vrij lang gewacht met het betalen van de reis (de uiterste betaal data) prompt 2 dagen na betaling krijg ik de brief van Kras over het omzetten van de vliegreis hiervoor zijn we nergens van op de hoogte gesteld krijg sterk het gevoel dat Kras heeft gewacht met het sturen van deze info over de omboeking totdat we betaald hadden.
Ik heb hier ook over opgebeld mijn vraag was hoe lang moeten we nu in de bus zitten dat moest even nagevraagd worden 4 uur.. bijna het dubbele (er staat ook niets extra's tegenover een tegemoetkoming in de prijs of iets anders extra's) dus ik gaf aan dat ik dat toch wel erg lang vondt en het jammer vondt dat ik niet eerder op de hoogte was gesteld misschien was ik het hier wel niet mee eens en het gevoel had dat ze gewacht hadden tot ik het volledige bedrag had overgemaakt ze reagerden erg geprikkeld dat dat natuurlijk niet zo was ik vroeg er zijn ook vliegvelden dichter bij de bestemmings plek waarom was daar niet voor gekozen?
Wat ze nu geregeld hadden was volgens deze dame de beste oplossing.
Een andere mogelijkheid was er niet Ik moest me wel realiseren dat er ook mensen waren waarbij hun vakantie helemaal niet door kon gaan.....
Sorry hoor maar vindt deze benadering niet kunnen klantgerichtheid 0,0
Het is toch zeker "onze" vakantie en we betalen er genoeg voor!
met vriendelijke groet,
Fina
Nu moeten we 4 uur in de bus zitten (vanaf Millaan).
Ik heb vrij lang gewacht met het betalen van de reis (de uiterste betaal data) prompt 2 dagen na betaling krijg ik de brief van Kras over het omzetten van de vliegreis hiervoor zijn we nergens van op de hoogte gesteld krijg sterk het gevoel dat Kras heeft gewacht met het sturen van deze info over de omboeking totdat we betaald hadden.
Ik heb hier ook over opgebeld mijn vraag was hoe lang moeten we nu in de bus zitten dat moest even nagevraagd worden 4 uur.. bijna het dubbele (er staat ook niets extra's tegenover een tegemoetkoming in de prijs of iets anders extra's) dus ik gaf aan dat ik dat toch wel erg lang vondt en het jammer vondt dat ik niet eerder op de hoogte was gesteld misschien was ik het hier wel niet mee eens en het gevoel had dat ze gewacht hadden tot ik het volledige bedrag had overgemaakt ze reagerden erg geprikkeld dat dat natuurlijk niet zo was ik vroeg er zijn ook vliegvelden dichter bij de bestemmings plek waarom was daar niet voor gekozen?
Wat ze nu geregeld hadden was volgens deze dame de beste oplossing.
Een andere mogelijkheid was er niet Ik moest me wel realiseren dat er ook mensen waren waarbij hun vakantie helemaal niet door kon gaan.....
Sorry hoor maar vindt deze benadering niet kunnen klantgerichtheid 0,0
Het is toch zeker "onze" vakantie en we betalen er genoeg voor!
met vriendelijke groet,
Fina
op zaterdag is er een rechtstreekse vlucht amsterdam-innsbruck met air alps - ik zou v.a. milaan tot aan innsbruck in de winter zeker met een langere reistijd dan 4 uur rekening houden
wat zijn uw reistijden nu? misschien bent u wel sneller op plaats van bestemming dan met de oude vluchttijden. Bent u dat al nagegaan.
In de gids staat en ook op uw boekingsformulier welke vlucht u in eerste instantie had geboekt. Met zo'n omzetting kunt u misschien niet akkoord gaan en om die reden ook annuleren, kijk het na in de anvr voorwaarden.
In de gids staat en ook op uw boekingsformulier welke vlucht u in eerste instantie had geboekt. Met zo'n omzetting kunt u misschien niet akkoord gaan en om die reden ook annuleren, kijk het na in de anvr voorwaarden.
Transavia vliegt ook al sinds jaren elke zaterdag naar innsbruck, non-stop met een B737-800