Ik zeg ook niet dat jullie dat verzonnen hebben! Okè?
Dat is ook niet boos bedoeld of zo. Ging maar even om aan te geven hoe wij de gang van zaken diverse malen hebben meegemaakt.
Sorry, als dat anders is overgekomen.
Bert.
wat betreft excursies verkopen op zo´n bijeenkomst kan ik vertellen dat de hostess in Malta het grootste gedeelte van de tijd bezig was om de mensen excursies aan te smeren,en ze vertelde ook wel een leugentje om bestwil erbij .volgens haar kon je alleen maar met een excursie naar Gozo ,want er zouden geen bussen rijden,ik had voor de vakantie informatie aangevraagd bij het verkeersburo van Malta en ik wist dus dat ze loog.Verder wilde ze ons een cruise aansmeren,die veel beter was ,volgens haar,als de andere cruise aanbieders,vooral oudere mensen geloofden haar verhaal en bestelden excursies bij haar,die cruise bleek later 20euro per persoon duurder te zijn dan de andere cruises,en echt niet beter.groetjes Els
Ja, dat van die excursies klinkt ons bekend in de oren. Op vragen of je op eigen gelegenheid daar ook kunt komen en hoe, weten ze meestal niet of er openbaar vervoer naar toe gaat en waar je dan moet opstappen. Zo ook als je vraagt om een auto/fiets o.i.d. te huren waar je dat het beste kunt doen, komt een map te voorschijn met "toevallige" aanbiedingen deze week van een betrouwbaar verhuurbedrijf.
En ja, iedereen bezit zowat een internetaansluiting. Dus orienteer je van tevoren al wat.
En ja, kijk ook eens of je ter plaatse rechtstreeks een excursie kunt boeken (niet altijd voorhanden, en zeker niet als de hostess niet meewerkt). Onze ervaring is dat dat inderdaad veel euro's kan schelen voor exact hetzelfde. Een nadeel kan soms wel zijn dat je een Engelstalige of anderstalige gids meekrijgt, maar dat kan ook met een excursie die je via de hostess boekt. Dus even goed oriënteren.