LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lang weekend zonder bagage

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
REH

Lang weekend zonder bagage

Ongelezen bericht door REH »

Begin september ben ik samen met mijn vriendin 5 dagen in Parijs geweest. Gevlogen vanaf Dusseldorf met KLM / Air France. Helaas bij aankomst geen bagage. Alles gemeld bij Air France en de bagage zou nagestuurd worden naar ons hotel. Via een soort track en trace op de hoogte gehouden van de 'whereabouts' van onze koffer (hadden maar 1 koffer mee). Binnen 1 dag werd via dat systeem gemeld dat de koffer gevonden was en onderweg naar ons hotel... Helaas, bleek allemaal wat trager dan voorspeld. Wij zijn op donderdag aangekomen en op maandag teruggegaan. Op vliegveld navraag gedaan en wat bleek....de koffer zou vandaag toch echt bij ons hotel aangeboden worden, maar was dus niet op het vliegveld. Koffer is uiteindelijk een dag of 7 later thuis bezorgd.

Nu hebben we via de reisverzekering keurig wat noodzakelijke aankopen teruggekregen, maar waar het mij omgaat is dat we de hele tijd blij gemaakt worden met de boodschap dat de koffer bezorgd zal worden. Je stelt dus de aanschaf van wat kleding, schoenen etc. uit (we vlogen op 4 sept. 30 graden...schone kleding was dus wel gewenst...) maar er zaten bepaalde zaken in de koffer die je niet zomaar aanschaft (spiegelreflex camera, schoenen, laders voor telefoon etc)

Lang verhaal kort, onze vakantie was minder fraai dan gehoopt, ook al hebben we echt wel wat kunnen zien. Via de rechtsbijstandsverzekering wordt ons nu via KLM een voucher aangeboden van 125 euro p.p. binnen 12 maanden in te leveren. Ik vraag me af of dit schappelijk is? Het dekt wel ongeveer de kosten van de vlucht, maar ik word min of meer 'gedwongen' binnen 1 jaar weer en tripje te maken met het vliegtuig. Kosten voor een weekend Parijs liggen gauw rond de 1000 euro en we hebben 2 kids die ook weer 'even' ondergebracht' moeten worden. Daar zitten we eigenlijk niet op te wachten.

Heeft iemand advies?

Rik

newmikey

Re: Lang weekend zonder bagage

Ongelezen bericht door newmikey »

Lijkt me een keurig aanbod. Het feit dat uw spiegelreflex in die koffer zat of dat u de kinderen elders moet onderbrengen heeft niet echt invloed op het bedrag van deze tegemoetkoming.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Lesson learned: stop nooit noodzakelijke dingen in de ruimbagage, maar neem het altijd mee als handbagage. Zeker een camera, als je ziet hoe koffers worden behandeld is het vragen om moeilijkheden.http://www.youtube.com/watch?v=ixGrmQl6CSI

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

medicatie, opladers, iPod/Pad, camera, fototoestel, E-Readers etc. ALTIJD ion de handbagage.
Ook is het handig om, als je met z'n tweeën gaat, twee koffers mee te nemen met in allebei kleding voor beiden.
Ik dacht dat dit toch wel algemeen bekend was?
Ik vind het aanbod mooi en zou het aannemen.
Iets beters zit er niet in, omdat KLM er niets aan kan doen dat u aankopen uitstelt, een camera in de koffer doet en kinderen heeft.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

Als wij een lang weekend ergens naar toe vliegen pakken we 1 koffer in, zeker bij Ryan Air ivm de bagagekosten

Geld medicijnen phones tablets camera opladers make up reserve bril/lenzen boek(en) etc etc stoppen we elk in 2 rugzakken van elk 5 kg.

Ik zou de € 125,00 maar aannemen, ik weet niet eens of de KLM verplicht is om een bedrag uit te keren bij het zoek raken van een koffer , waarom het koffer niet zelf opgehaald op het vliegveld ?

REH

Ongelezen bericht door REH »

Dank voor de reacties.

Ik zal de 125 euro aannemen, kan altijd op marktplaats :-)

@Har6. Hoe bedoel je, bagage zelf niet opgehaald? Bagage was op en voor mij onbekende plek....

Toch even een reactie op de opmerking dat het algeheel bekend moet zijn dat je bagage moet scheiden etc. etc. Voor een lange vakantie zal ik dat ook zeker doen, is gewoon praktisch. Maar neemt niet weg dat ik mag verwachten dat de maatschappij ongeacht de inhoud van de koffer de koffer keurig op tijd aflevert. (was ook niets stuk) Daarnaast zal in 99% van de gevallen de koffer netjes op de bagageband rollen.

Ik bleef deze keer alleen zitten met een minder fraai weekend...het is niet anders.

Har06

REH schreef:Dank voor de reacties.

Ik zal de 125 euro aannemen, kan altijd op marktplaats :-)

@Har6. Hoe bedoel je, bagage zelf niet opgehaald? Bagage was op en voor mij onbekende plek....

Toch even een reactie op de opmerking dat het algeheel bekend moet zijn dat je bagage moet scheiden etc. etc. Voor een lange vakantie zal ik dat ook zeker doen, is gewoon praktisch. Maar neemt niet weg dat ik mag verwachten dat de maatschappij ongeacht de inhoud van de koffer de koffer keurig op tijd aflevert. (was ook niets stuk) Daarnaast zal in 99% van de gevallen de koffer netjes op de bagageband rollen.

Ik bleef deze keer alleen zitten met een minder fraai weekend...het is niet anders.

Natuurlijk is het buitengewoon vervelend als een koffer weg blijft en je overlast bezorgt.
Zelf enkele jaren geleden dit op Toronto airport mee gemaakt waar we een camperreis zouden maken, uiteindeling het vermiste koffer na 4 weken weer opgehaald bij het naar huis gaan, de verzekering stond toe om vervangende spullen te kopen.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

REH schreef:Ik bleef deze keer alleen zitten met een minder fraai weekend...het is niet anders.
Da's één ding wat duidelijk is - het is belabberd om een deel van je tijd te besteden aan inkopen en rond te lopen in nieuwe kleding die misschien toch nèt niet zo comfortabel is. De nacht in zonder toiletartikelen is ook waardeloos.

Vooral bij zo'n lang weekend wat eigenlijk maar vrij kort is wil je maximaal van je tijd kunnen genieten.

Heb het zelf gelukkig nog maar een paar keer meegemaakt en dan werd de koffer netjes dezelfde avond nog bij het hotel afgeleverd - puur mazzel dus.

Hoop dat je nog iets leuks met die 125 kan doen, misschien stedentripje Londen of zo?

Har06

newmikey schreef:
REH schreef:Ik bleef deze keer alleen zitten met een minder fraai weekend...het is niet anders.
Da's één ding wat duidelijk is - het is belabberd om een deel van je tijd te besteden aan inkopen en rond te lopen in nieuwe kleding die misschien toch nèt niet zo comfortabel is. De nacht in zonder toiletartikelen is ook waardeloos.

Vooral bij zo'n lang weekend wat eigenlijk maar vrij kort is wil je maximaal van je tijd kunnen genieten.

Heb het zelf gelukkig nog maar een paar keer meegemaakt en dan werd de koffer netjes dezelfde avond nog bij het hotel afgeleverd - puur mazzel dus.

Hoop dat je nog iets leuks met die 125 kan doen, misschien stedentripje Londen of zo?
Cityhopper met bagage in de rugzak.

Ik kijk vol belangstelling uit naar Marktplaats :)

sadfly

Ongelezen bericht door sadfly »

Moraal van het verhaal.

Zorg dus dat je ene goede reisverzekering hebt.

Har06

sadfly schreef:Moraal van het verhaal.

Zijn er nog vakantiegangers zonder reisverzekering ?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Har06 schreef:
sadfly schreef:Moraal van het verhaal.

Zijn er nog vakantiegangers zonder reisverzekering ?
Mwoah weet niet. Annuleringsverzekering, aangepaste ziektekostenverzekering, dat soort dingen, ok. Op vakantie ga ik eigenlijk nooit, maar als ik dat doe, is het voor een weekendje. Dan past alles in de handbagage, daar heb ik dan zelf zicht op. Veel neem ik ook al niet mee, alleen wat ik nodig heb, en dan nog wat ouder spul ook, dat wel iets kan hebben. Het is vakantie, geen verhuizing...

odulph

Ongelezen bericht door odulph »

marktplaats ????? vergeet niet dat de "vergoedingen" meestal op naam staat, dus....

Gesloten