Graag wil ik een ieder waarschuwen voor het gebruik van de website van Vrij Uit.
Ik heb een midweek geboekt in een bungelow in Nederland via de website van Vrijuit.
De reis moet ik nog gaan maken. Ik heb pas kort voor vertrek geboekt, dus direct bij boeking het verschuldigde bedrag via Ideal overgemaakt. Maar dan komt het:
Ik ontvang een bevestiging van Vrij uit waarin staat dat ik slechts 50 euro heb aanbetaald en of ik per omgaande het resterende bedrag wil overmaken. Dat had ik dus al gedaan; dan maar een duur 0900 nummer van hun bellen, 10 minuten in de wacht staan en dan horen dat ze weten dat ik al betaald heb, maar dat hun systeem dat niet goed weer geeft?!?
Tevens stond er bij boeking dat het bedrag exclusief reserveringskosten en lokale bedragen was. Bij bevestiging blijkt dat dit totaal om Euro 107,50 te gaan. Een belachelijk hoog bedrag dat er gewoon nog even bijkomt. Dit is niet in overeenstemming met de stroming tegenwoordig dat je adverteert met alles inclusief bedragen, zoals bijvoorbeeld in de vliegwereld nu verplicht is.
Een belachelijke werkwijze van Vrij uit en ik wil een ieder waarschuwen voor deze praktijken alvorens te boeken bij zo'n boeven maatschappij.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] let op voordat je bij Vrij uit boekt
Re: let op voordat je bij Vrij uit boekt
Internet is toch de 'boevenmaatschappij'? Vrij Uit toch niet. De reizen van Vrij Uit kunt u bij elk reisbureau in Nederland boeken, dus waarschijnlijk zijn er zelfs meerdere vlak bij u in de buurt. En daar gebeurd dat niet!
Dat u van de internet boekingsmogelijkheid gebruik maakt is toch uw eigen keuze? U kunt daarom ook niet terugvallen op de advies-aansprakelijkheid van een reisbureau. Dus eigenlijk doet u zichzelf veel te kort!
Dat u van de internet boekingsmogelijkheid gebruik maakt is toch uw eigen keuze? U kunt daarom ook niet terugvallen op de advies-aansprakelijkheid van een reisbureau. Dus eigenlijk doet u zichzelf veel te kort!
Re: let op voordat je bij Vrij uit boekt
Bedankt voor de reclame voor boeken bij het reisbureau op de hoek.
Maar, internet is net zo goed en daar maak ik al jaren met plezier gebruik van. Nu helaas mijn eerste negatieve ervaring, en dat nog wel bij een 'gerenomeerd' bedrijf. Dat is waar ik voor waarschuw. Ik heb overigens niet de illusie dat als ik altijd bij een reisbureau zou boeken altijd alles goed zou gaan.
Nu dus een keer pech bij het boeken via internet, dat gebeurde bij Vrij uit en daar waarschuw ik voor.
Groeten
Maar, internet is net zo goed en daar maak ik al jaren met plezier gebruik van. Nu helaas mijn eerste negatieve ervaring, en dat nog wel bij een 'gerenomeerd' bedrijf. Dat is waar ik voor waarschuw. Ik heb overigens niet de illusie dat als ik altijd bij een reisbureau zou boeken altijd alles goed zou gaan.
Nu dus een keer pech bij het boeken via internet, dat gebeurde bij Vrij uit en daar waarschuw ik voor.
Groeten