LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Letterlijk en figuurlijk weg met Djoser

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
AGGB

Re: Letterlijk en figuurlijk weg met Djoser

Ongelezen bericht door AGGB »

Djoser werkt met De Europeesche. De dames hadden Interpolis, die zoals ze zegt, goed heeft geholpen. Misschien was het nog beter gegaan als de dames geen Interpolis hadden gehad maar de Europeesche met wie Djoser immers "samenwerkt".

Djoser staat erom bekend dat men erg veel zelf moet regelen, ook als men niet ziek is, kwalitatief is de folder heel mooi. Verder biedt men reizen aan, waar geen watjes aan behoren deel te nemen, het is afzien. Reisleiders verdienen bij geen enkele organisatie een redelijk loon,(behalve bij Kras, die enkele reisleiders in vaste dienst hebben) Bij Djoser werkt men zeer veel met lokale krachten, die kosten geen ene moer. Dat hadden de dames (nagelstylistes?)allemaal kunnen weten, als zij zich voorbereid hadden.

De dames klagen over een omgebouwde truck als vervoermiddel, dat kan geen verrassing geweest zijn, want deze staat meerdere malen op hun website. Ook het vroege opstaan behoort bij de tropen. De lange afstanden kan men gemakkelijk zelf berekenen met een atlas erbij. Dan zijn er diverse dagen waarop niet gereisd wordt, zoals in Maun, waar men in de buurt tripjes maakte.
De truck bleef daar ook achter, toen de andere reizigers met ander vervoer verder gingen, afgesloten uiteraard, want daar staan nog spullen van de andere groepsleden in. Een truck wordt, net als de dames, niet zomaar in de bush achtergelaten,maar in een redelijk "beschaafd" gebied. Dat is zorgplicht. Een vliegtuig is niet op stel en sprong beschikbaar, tenzij men Maxima allures heeft.
Zou leuk zijn als een van de andere, geestelijk en lichamelijk gezonde, reizigers zich hier zou melden.Immers hun vakantie lijkt mij voor een groot deel verpest door die watjes die niet gedacht hadden dat de reis zo zwaar was.
Wat de Lariam betreft, men heeft altijd keus. Mallerone is veel duurder. Mij geeft de GGD dat altijd, maar als ik zou mauwen, omdat ik dat te duur zou vinden, dan zou men mij lariam kunnen voorschrijven, maar daarbij mij wel op de hoogte stellen van het risico, dat overigens klein is, maar ook ernstig kan uitpakken.Allemaal zeer duidelijk te vinden op internet.
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de dames voor Lariam hebben gekozen vanwege de prijs en hun Afrika reis geromantiseerd hebben, gezellig met inboorlingen aan het kampvuur gumbaja zingend.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

Ellen de Boer schreef:In het dagelijks leven niet alleen reizen is voor ons nog erg lastig helaas. Veel mensen die lariam hebben geslikt hebben daar last van en zijn daar speciaal voor in therapie.
oh waar weet jij dat van dat veel mensen in therapie zijn ???,wij zijn vaak in Afrika geweest en hebben daar niets van gemerkt, we slikten wel het duurdere malarone en wel zonder bijwerkingen.
overnachten in een trucktent is vlg de boeking, Dsjoser kan de vliegreis niet regelen dat hoort bij de verzekeraar thuis.
na 1 jaar op verschillende media,s verschillende verhalen deponeren is vreemd.
welke leeftijd hebben de vermoedelijk 3 jonge dames ?
hoeveel overlast hebben de overige medereizigers van het lariam fenomeen gehad?

AGGB

Ik zag dat TS in het Libelleforum beweert dat de dames met de culture shock (of is het massahysterie)23 jaar waren, net afgestudeerd (en dan al 4000 euro kunnen ophoesten!) Kennelijk zijn zij tot hun 23ste uitsluitend naar Zandvoort of Salou geweest. Nu, na de ervaring in Afrika, zijn ze alle drie in therapie bij een EMDR therapeut.

Ik krijg als bejaarde vrouw bij dergelijke verhalen altijd last van plaatsvervangende schaamte bij het gemauw van dergelijke zeurkousjes.

Kom op meiden, stop met dat verwende gezeik! Ga iets doen, ipv bij een therapeut op de divan, ga bv vrijwilligerswerk doen in Soedan.

Har06

AGGB schreef:Ik zag dat TS in het Libelleforum beweert dat de dames met de culture shock (of is het massahysterie)23 jaar waren, net afgestudeerd (en dan al 4000 euro kunnen ophoesten!) Kennelijk zijn zij tot hun 23ste uitsluitend naar Zandvoort of Salou geweest. Nu, na de ervaring in Afrika, zijn ze alle drie in therapie bij een EMDR therapeut.

Ik krijg als bejaarde vrouw bij dergelijke verhalen altijd last van plaatsvervangende schaamte bij het gemauw van dergelijke zeurkousjes.

Kom op meiden, stop met dat verwende gezeik! Ga iets doen, ipv bij een therapeut op de divan, ga bv vrijwilligerswerk doen in Soedan.
23 jaar en waarin in afgestudeerd ? waar zij op vakantie gaan moeten de overspannen meisjes zelf weten, zitten ze in het Libelleforum ook al te kwetteren ? zijn ze inderdaad in therapie ?

AGGB

http://forum.libelle.nl/forum/list_messages/63113
Zie hier en kennelijk nog op meer social media.
Ik had nog nooit van het Libelleforum gehoord.Haar info daar wijkt, zoals ik eerder berichtte, op een aantal cruciale punten af van haar postings hier.
Ja, ik vraag mij ook af, waarin de, nmm overduidelijk verwende, typjes afgestudeerd zijn. Voorlopig houd ik het op nagelstyliste.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Daar wordt ze er ook even op gewezen dat het geen injectie is maar pillen,nou kan je in de war zijn ,misschien ook wel injecties gehad ,ik wel toen,2 en paludrine,ik las het en ineens ja dat heb ik gehad ,wij beide totaal geen last van gehad,

Vind het raar verhaal,ts laat zich ook niet meer horen ,dus of we het sereius moeten nemen?

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

AGGB schreef:http://forum.libelle.nl/forum/list_messages/63113
Ik had nog nooit van het Libelleforum gehoord.Haar info daar wijkt, zoals ik eerder berichtte, op een aantal cruciale punten af van haar postings hier.
Ja, ik vraag mij ook af, waarin de, nmm overduidelijk verwende, typjes afgestudeerd zijn. Voorlopig houd ik het op nagelstyliste.
Kan daar 1 van de andere dames actief zijn, waardoor het verhaal net iets anders is?

Dat de dames verwend zijn (waar leidt u dat aan af?) of waarin ze afstudeerden heeft geen enkele invloed op de vraag of Djoser aan zijn wettelijk verplichte zorgplicht heeft voldaan.

Har06

Dat de dames verwend zijn (waar leidt u dat aan af?) of waarin ze afstudeerden heeft geen enkele invloed op de vraag of Djoser aan zijn wettelijk verplichte zorgplicht heeft voldaan.[/quote]

Die Olaf toch, tegengas geven zonder de topics te lezen om de meiden in bescherming te nemen.

Djoser heeft de meiden van 23 jaar in camping bij de stad geinstalleerd in een trucktent, kent Olaf die stad ivm beschikbare hotels ?. Een vlucht hoeft uiteraard het reisburo niet te regelen aangezien de verzekeraar Interpolis ingeschakeld is.
Waar staat dat Djoser een wettelijke plicht heeft ???.

De afgestudeerde meiden hadden beter thuis eens op google kunnen kijken naar de verschillen in bijwerkingen van de goedkope Lariam en de duurdere Malarone, in mijn geval vergoeden de zorgverzekering Malarone :idea:

AGGB

olaf79 schreef:
AGGB schreef:http://forum.libelle.nl/forum/list_messages/63113
Kan daar 1 van de andere dames actief zijn, waardoor het verhaal net iets anders is?

Dat de dames verwend zijn (waar leidt u dat aan af?) of waarin ze afstudeerden heeft geen enkele invloed op de vraag of Djoser aan zijn wettelijk verplichte zorgplicht heeft voldaan.
De naam van de Topicstarter is dezelfde, daar mogen we toch van afleiden dat het dezelfde persoon is.
Waar ik dat verwend van afleidt? Ze zeuren over de zwaarte van de reis, over vroeg opstaan, over dat ze in een bus reisden, die vroeger een truck was. Dat ze in een niet zo welvarende plaats werden achtergelaten, dat was Maun,dat ze lange afstanden moesten reizen.
Zulk gezeur past bij verwende types;bovendien kan niet elke net afgestudeerde 4000 euro ophoesten voor een reisje.

Djoser heeft nmm aan zijn zorgplicht voldaan, dat is hier al door verschillende posters aangegeven, door hen achter te laten in een "beschaafd"gebied met tent. Ze konden contact maken met pappie en/of mammie en hun verzekering. Waren daar soms geen artsen in Maun?
Dat ze niet met loeiende sirenes en met een priveejet binnen het uur naar Nederland vervoerd konden worden valt Djoser niet aan te rekenen, noch het feit dat de dames nogal opgewonden op de Lariam reageerden.
Djoser heeft ook zorgplicht voor de rest van de groep, die wilden naar ik aanneem graag hun vakantie afmaken en zullen verheugd gereageerd hebben dat ze van de dames verlost waren.
Lariam kan zeker ernstige bijwerkingen hebben, echter bij alle drie? Later zegt TS dat er een bij was met mindere verschijnselen, die daardoor de andere twee goed kon helpen. Elders wordt gesproken over wel 3 uur durende aanvallen, wel tot 5 keer per dag en dat alles toen ze nog met de groep reisden. Verschrikkelijk vervelend voor die groep.
Waarin ze afstudeerden heeft inderdaad geen invloed op wat Djoser wel of niet zou moeten doen. Ik wilde door mijn opmerking alleen aangeven dat de dames mij nogal wereldvreemd toeschijnen.
Ik kan mij nog steeds niet aan de indruk onttrekken dat de dames voor Lariam hebben gekozen vanwege de veel lagere prijs dan Mallerone.

olaf79

AGGB schreef:Waar ik dat verwend van afleidt? Ze zeuren over de zwaarte van de reis, over vroeg opstaan, over dat ze in een bus reisden, die vroeger een truck was. Dat ze in een niet zo welvarende plaats werden achtergelaten, dat was Maun,dat ze lange afstanden moesten reizen.
Zulk gezeur past bij verwende types;bovendien kan niet elke net afgestudeerde 4000 euro ophoesten voor een reisje.
Ze hebben de zwaarte van de reis inderdaad onderschat. Misschien is ook hier Djoser wat aan te rekenen want die hadden betere informatie kunnen geven. Overigens mag je er als reisorganisatie vanuit gaan dat mensen van rond de 20 nog niet zoveel reiservaring hebben en zeker niet in afrika. Je boekt niks voor niks een verzorgde reis, als je het allemaal zelf kan heb je hun niet nodig.
Djoser heeft nmm aan zijn zorgplicht voldaan, dat is hier al door verschillende posters aangegeven, door hen achter te laten in een "beschaafd"gebied met tent. Ze konden contact maken met pappie en/of mammie en hun verzekering. Waren daar soms geen artsen in Maun?
Dat ze niet met loeiende sirenes en met een priveejet binnen het uur naar Nederland vervoerd konden worden valt Djoser niet aan te rekenen, noch het feit dat de dames nogal opgewonden op de Lariam reageerden.
Je reageert nogal overdreven. Natuurlijk eist TS niet dat er direct een vliegtuig klaar staat. Maar de reisorganisatie heeft een wettelijke plicht zich om de reizigers te bekommeren. In een tentje droppen en het zelf met de reisverzekering uitzoeken is niet je bekommeren. Zij hadden zich moeten vergewissen hoe het met de dames ging, of ze nog assistentie nodig hadden of de repatriering in gang was gezet, etc.
Djoser heeft ook zorgplicht voor de rest van de groep, die wilden naar ik aanneem graag hun vakantie afmaken en zullen verheugd gereageerd hebben dat ze van de dames verlost waren.
Het een hoeft het andere niet uit te sluiten.
Lariam kan zeker ernstige bijwerkingen hebben, echter bij alle drie? Later zegt TS dat er een bij was met mindere verschijnselen, die daardoor de andere twee goed kon helpen. Elders wordt gesproken over wel 3 uur durende aanvallen, wel tot 5 keer per dag en dat alles toen ze nog met de groep reisden. Verschrikkelijk vervelend voor die groep.
Natuurlijk verschikkelijk vervelend voor de groep. Maar dat ontslaat Djoser nog steeds niet van haar zorgplicht.
Waarin ze afstudeerden heeft inderdaad geen invloed op wat Djoser wel of niet zou moeten doen. Ik wilde door mijn opmerking alleen aangeven dat de dames mij nogal wereldvreemd toeschijnen.
Ik kan mij nog steeds niet aan de indruk onttrekken dat de dames voor Lariam hebben gekozen vanwege de veel lagere prijs dan Mallerone.
De dames zijn denk ik niet wereldvreemd maar gewoon onervaren reizigers. Dat is verder geen probleem, daarvoor boek je een georganiseerde reis.
Volgens TS heeft de GGD Lariam aangeraden. DAt zullen we nooit kunnen controleren.

Har06

Olaf, jouw ontgaat schijnbaar alle overige lijntjes en blijft onjuist hammeren op de vlg jouw wettelijke plicht van Djoser, wederom onjuist de meiden zijn achter gelaten cq ondergebracht in een trucktent op een camping, we kennen Maun dit is heel normaal. Djoser heeft de reis al 2 dagen voor de meiden onderbroken resp de overige reizigers hebben daar last van gehad.
Het kleine vliegveld heeft geen rij vliegtuigen in de wacht staan voor de lariam slikkende jonge meisjes :mrgreen:

rozemarijntje

@ olaf

Ze hebben voor ze weggingen een bijeenkomst bijgewoond,speciaal van djoser voor deze reis.
Misschien moet je even het hele verhaal lezen,dan wordt het allemaal wel duidelijk

De repatriering i
Was in gang gezet ,alleen duurdt even voor je echt weg kan uit de bush bush..

Wel punt,meiden hadden moeten kiezen voor duurdere medicatie...als ggd dit geeft?vertrouw je daar op.....

En dan jr later gaan klagen?beetje laat...

Har06

rozemarijntje schreef:@ olaf

Ze hebben voor ze weggingen een bijeenkomst bijgewoond,speciaal van djoser voor deze reis.
Misschien moet je even het hele verhaal lezen,dan wordt het allemaal wel duidelijk

De repatriering i
Was in gang gezet ,alleen duurdt even voor je echt weg kan uit de bush bush..

Wel punt,meiden hadden moeten kiezen voor duurdere medicatie...als ggd dit geeft?vertrouw je daar op.....

En dan jr later gaan klagen?beetje laat...
GGd geeft niets maar schrijft na overleg een recept uit voor de apotheker, 3 jaar geleden zelf meegemaakt,uiteraard kozen wij voor Malarone.
Maun is niet in de bush bush gelegen en heeft een vliegveld, Djoser heeft gezorgd voor een overnachting in een trucktent en de verdere afhandeling terrecht overgelaten bij de verzekeraar Interpolis,er kan zich maar instantie voor inzetten.
Dat jaar is erg vreemd en zeker dat de meisjes nog in behandeling zijn, vlug aan het werk lijkt me :lol:

rozemarijntje

nee snap ook wel dat ze het niet geven!!! JOH....
schrijven het voor...joh :mrgreen: ...

blijft een feit dat niet alles 123 geregeld kan zijn ...zoals ieder dat wil...

en als de ggd dat op het moment het goede medicijn vind?en ze schrijven dat voor dan neem je dat?en marone waar je op blijft hameren...hoeft niet elke ggd voor te schrijven..

en ja ik ben ook vaak bij ggd geweest voor verre reizen har... :wink:
dus weet hoe het werkt...

al met al vind ik het een erg vaag verhaal...
maar goed ben er niet bij geweest....dus ....maar om nu een to zwart te maken met overal andere verhalen dat is niet fair...

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

AGGB schreef:Ik zag dat TS in het Libelleforum beweert dat de dames met de culture shock (of is het massahysterie)23 jaar waren, net afgestudeerd (en dan al 4000 euro kunnen ophoesten!) Kennelijk zijn zij tot hun 23ste uitsluitend naar Zandvoort of Salou geweest. Nu, na de ervaring in Afrika, zijn ze alle drie in therapie bij een EMDR therapeut.

Waarom bemoei je je met de totaal niet ter zake doende financieele situatie van de dames? Zoveel is 4000 euro nu ook weer niet om op je 23e op je spaarrekening te hebben staan.

rozemarijntje

nee misschien hebben ze wel allerlei bijbaantjes gehad?
je weet niet wat ze er allemaal voor hebben moeten doen...
er zijn zat studenten die werken zich een slag in de ronte om dit soort dingen te kunnen doen...eerlijk is eerlijk

je hebt gelijk jvdgz

olaf79

Jammer dat er zoveel dingen bij gehaald worden die niet relevant zijn:
- hoe de dames aan het geld kwamen voor deze reis (misschien enkele lieden die jaloers zijn?
- wat de dames studereerden en of ze na de reis wel of niet werk hadden gevonden
- of de dames al dan niet verwend zijn
- waarom ze pas na 1 jaar het verhaal hier posten (misschien gewoon omdat ze er nu pas aan toe zijn)
- of ze van wege besparing van enkele 10tjes voor Lariam kozen

Wel relevant:
- Lariam is een goedgekeurd medicijn om Malaria te voorkomen en kan volgens ggd veilig gebruikt worden als je geen psychische stoornis hebt.
- Dames kregen psychisch/ medische klachten mogelijk veroorzaakt door de zwaarte van de reis (al dan niet door lariam versterkt / aangewakkerd) en konden daardoor hun georganiseerde groepsreis niet voort zetten
- Dames werden gedropt in een plaatsje in een tent alwaar zij zelf hun repatriering mochten regelen
- De reisleiding bekommerde ze zich na dropping niet meer om de dames, was onbereikbaar en heeft verder niet geholpen de repatriering in gang te zetten.

Ergo:
- Het betreft hier een groep jonge dames met weinig reiservaring, zeker niet naar afrika die gedropt werden in een afrikaans stadje, dat weliswaar voor afrikaans begrippen redelijk geciviliseerd is, maar voor 3 onervaren dames uit nederland best wel overdonderend kan overkomen. De dames moesten zelf hun repatriering regelen. De reisorganisatie deed niks om ze na de drop off te helpen en informeerde ook niet naar hun wel en wee, was tevens naar verluid volledig onbereikbaar.
Djoser heeft daarmee geen voldoende invulling gegeven aan haar zorgplicht jegens de dames.

AGGB

Ik begrijp uit een reactie dat Djoser 2 dagen het schema heeft aangepast voor dames van 23 jaar. Ze bleven achter op de vaste campingplaats in de tenten van Djoser. Wilden ze soms naar een hotelletje, Waldorf Astoria oid?

Alles was voorhanden in Maun, telefoon, internet, ziekenhuis en vliegveld.

Dat de dames zich in het geheel niet lekker voelden neem ik aan.Om dan nog gepamperd te willen worden gaat mij te ver. De reisverzekering heeft goed gewerkt. Djoser is geen bewaarschool.
Moet Djoser iemand uit Nederland gaan invliegen?Wat willen ze nou eigenlijk?

Trouwens de dames zijn niet alleen ontevreden over het feit dat Djoser geen persoon langsstuurde om een uithuilschouder te bieden, maar ook over de truck, die nb uitvoerig gefotografeerd staat op de site van Djoser.

Ze zijn ontevreden over de lange afstanden, op de Djoser site staat en men kan dat zelf ook uitrekenen, dat er 4500 km wordt afgelegd, niet elke dag wordt er gereisd.

Ook zijn ze ontevreden over de accommodatie, als men een tent te min vindt, dan dient men niet te kamperen. Kennelijk een bungalow tent verwacht, hoewel de koepeltentjes ook op de Djoser site staan.

Ze zijn ontevreden over de prijs

Hun verhaal, hetzelfde als op dit forum, staat ook vermeld op de Djoser site. Aan de diverse onderdelen ,die men kan beoordelen van de reis, geven zij de allerlaagste waardering.

Ze zijn kennelijk zeer onvoorbereid op reis gegaan, hebben zelfs de Djosersite niet gelezen, gezien hun reactie over de truck en de tent en de reisafstanden.

En nu mauwen.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

En nu mauwen.
Meer Maunen :wink:

geengast

Ongelezen bericht door geengast »

Djoser is toch gewoon een ANVR reisorganisatie?
Dan spelen hier twee artikelen uit de reisvoorwaarden:

artikel 13 ad 1b: (hulp en bijstand) Indien de oorzaak aan de reizigers is toe te rekenen (in dit geval is dat zo, men heeft zelf voor de ziekmakende malaria tabletten gekozen) is de reisorganisator tot verlening van hulp en bijstand slechts verplicht voor zover dat redelijkerwijs van hem kan worden gevergd. De kosten zijn in dat geval voor rekening van de reiziger.

- Er is dus geen sprake van GRATIS hulpverlening. Als de dames iemand nodig hadden om hun handje vast te houden, had Djoser dat kunnen/moeten aanbieden tegen de daarvoor geldende kosten. Om dan iemand over te laten vliegen (maar er waren geen vluchtplaatsen....) kon dan wel eens in de duizenden euro's lopen.

Het tweede artikel wat geldig is:

artikel 15 ad 2a: (verplichtingen van de reiziger) De reiziger die zodanig hinder of last oplevert of kan opleveren, dat een goede uitvoering van een reis daardoor in sterke mate wordt bemoeilijkt, kan door de reisorganisatoren van voortzetting van de reis worden uitgesloten. De kosten daartoe zijn voor rekening van de reiziger.

- De dames zouden de rest van de groep ernstig benadeeld hebben als de gids/begeleider niet met de rest verder gegaan was. Ze leverden dus hinder en last op. (dat hoeft niet altijd persé jouw eigen schuld te zijn!). In het belang van de rest van de groep moest de begeleider dus zeker door en de dames zelfs uitsluiten van verdere deelname aan deze reis.

Vooral het artikel 15: VERPLICHTINGEN VAN DE REIZIGER, wordt helaas maar vaak genoeg als niet relevant gezien, terwijl 'verplichtingen van de reisorganisator' als zaligmakend beschouwd worden.

Soms moet je gewoon eens even naar je zelf kijken. Het zijn niet altijd de 'anderen' die fouten maken.

Gesloten