LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mag dit??
Mag dit??
Hallo, ik ben nieuw op dit forum, ik ben Jan en 78 jaar, dit is mijn onderwerp.
Zaterdag j.l. ging ik even informeren of onze tickets al binnen waren, het gaat over onze reis naar Cyprus.
Ons boekingnummer is 55867220.
Wat schets mijn verbazing dat u op het laatste moment ons via Brussel wil laten vertrekken.
In eerste instantie waren wij het wel eens, u heeft ons via het reisburo laten weten dat wij dan de twee dagen niet hoeven te betalen, maar als wij om 18.05 gaan vertrekken dan is deze dag al om!
U begrijpt dat wij hier niet blij mee zijn. Mijn vrouw is 77 jaar en is gehandicapt, mijn leeftijd is zoals u kunt lezen 78 jaar.
Mijn vrouw heeft een rolstoel dus u begrijpt dat dit voor ons eigenlijk geen optie is.
Mijn vraag aan u is, is er geen andere oplossing, dat u ons bijvoorbeeld via Rotterdam naar Cyprus kan vervoeren.
Het is kort dag en ik zou graag willen dat ik heel spoedig antwoord van u mag ontvangen.
Vriendelijke groeten
J.P.J. van den Berg
en echtgenote.
Deze brief heb ik gisteren naar Neckermann geschreven.
Wij vragen ons af, kan dit zomaar op korte termijn?
Onze zoon heeft al een fax gestuurd naar Neckermann, geen reactie. Wat moeten we daarmee. Heeft een van jullie zoiets wel eens aan de hand gehad?
Jan
Zaterdag j.l. ging ik even informeren of onze tickets al binnen waren, het gaat over onze reis naar Cyprus.
Ons boekingnummer is 55867220.
Wat schets mijn verbazing dat u op het laatste moment ons via Brussel wil laten vertrekken.
In eerste instantie waren wij het wel eens, u heeft ons via het reisburo laten weten dat wij dan de twee dagen niet hoeven te betalen, maar als wij om 18.05 gaan vertrekken dan is deze dag al om!
U begrijpt dat wij hier niet blij mee zijn. Mijn vrouw is 77 jaar en is gehandicapt, mijn leeftijd is zoals u kunt lezen 78 jaar.
Mijn vrouw heeft een rolstoel dus u begrijpt dat dit voor ons eigenlijk geen optie is.
Mijn vraag aan u is, is er geen andere oplossing, dat u ons bijvoorbeeld via Rotterdam naar Cyprus kan vervoeren.
Het is kort dag en ik zou graag willen dat ik heel spoedig antwoord van u mag ontvangen.
Vriendelijke groeten
J.P.J. van den Berg
en echtgenote.
Deze brief heb ik gisteren naar Neckermann geschreven.
Wij vragen ons af, kan dit zomaar op korte termijn?
Onze zoon heeft al een fax gestuurd naar Neckermann, geen reactie. Wat moeten we daarmee. Heeft een van jullie zoiets wel eens aan de hand gehad?
Jan
Re: Mag dit??
@ Jan/Petrus,
Ik ga er even van uit dat Neckermann de vertrekluchthaven heeft gewijzigd. Onderstaande komt uit de voorwaarden van de ANVR over dit punt (artikel 11 lid 1):
Ik ga er even van uit dat Neckermann de vertrekluchthaven heeft gewijzigd. Onderstaande komt uit de voorwaarden van de ANVR over dit punt (artikel 11 lid 1):
Over de vertrektijd, deze mogen altijd gewijzigd worden. Als er daardoor niets nuttigs van de dag overblijft is dat jammer maar helaas. Bij een x-daagse reis zijn de reisdagen inbegrepen en in het vervelendste geval vertrekt u op dag 1 om 23.59 en gaat u op de vakantie bestemming weer in alle vroegte naar huis. Zelf beschouw ik deze 2 dagen (soms 3 bij verre reizen) altijd als helemaal verloren en als er wat overblijft, heb ik geluk.a. De reisorganisator heeft het recht de overeengekomen dienstverlening te wijzigen wegens gewichtige omstandigheden als nader omschreven in artikel 10 lid 2. Deze deelt hij binnen 72 uur (3 werkdagen) aan de reiziger mee, nadat de reisorganisator van de wijziging op de hoogte is gesteld. Vanaf 10 dagen voor vertrek (bij eigen-vervoerreizen voor de aankomstdatum van het eerst geboekte verblijf) deelt hij deze binnen 24 uur (1 werkdag) mee.
b. Als de wijziging één of meer wezenlijke punten betreft kan de reiziger de wijziging(en) afwijzen.
c. Als de wijziging één of meer niet wezenlijke punten betreft kan de reiziger de wijziging slechts afwijzen indien de wijziging hem tot nadeel van meer dan geringe betekenis strekt.
d. Indien de reisorganisator door de wijziging geld bespaart, heeft de reiziger voor zijn deel recht op het bedrag van die besparing.
-
heb net gekeken op de site van neckerman maar naar cypres gaat niet vanaf rotterdam
alleen amsterdam,belgie en dl
alleen amsterdam,belgie en dl
Sorry, maar leeftijd en handicap mag hier geen rol in spelen!
Iedere klant moet gelijkwaardig behandeld worden of je nou 25 of 75 jaar bent.
Ziek of gezond!
Het is zeker niet netjes van Neckermann reizen om de luchthaven van vertrek te wijzigen.
Maar u heeft er wel in eerste instantie mee ingestemd!
Als ik u was zou ook naar de klanten service bellen, en zeker als het kort dag is!
Een brief of mail schrijven helpt dan niet echt, deze worden naar binnenkomst behandeld.
Het maakt helemaal niets uit hoelaat u vertrekt op de dag van vertrek!
De eerste en de laatste dag van de vakantie worden gezien als reisdagen en niet als vakantie dagen.
Al komt u op dag 2 aan om 02.30 uur in de accommodatie zolang u maar vertrokken bent voor 24 uur op de dag van vertrek!
Iedere klant moet gelijkwaardig behandeld worden of je nou 25 of 75 jaar bent.
Ziek of gezond!
Het is zeker niet netjes van Neckermann reizen om de luchthaven van vertrek te wijzigen.
Als ik u was zou ook naar de klanten service bellen, en zeker als het kort dag is!
Een brief of mail schrijven helpt dan niet echt, deze worden naar binnenkomst behandeld.
De eerste en de laatste dag van de vakantie worden gezien als reisdagen en niet als vakantie dagen.
Al komt u op dag 2 aan om 02.30 uur in de accommodatie zolang u maar vertrokken bent voor 24 uur op de dag van vertrek!
Terrecht dat de TS zich benadeeld voelt door Neckermann, in de algemene voorwaarden staat dat bij overboekingen ze kunnen uitwijken naar een andere vlieghaven,andere vliegtijden en een andere vliegmij.Choco2009 schreef:Sorry, maar leeftijd en handicap mag hier geen rol in spelen!Iedere klant moet gelijkwaardig behandeld worden of je nou 25 of 75 jaar bent.
Ziek of gezond!Het is zeker niet netjes van Neckermann reizen om de luchthaven van vertrek te wijzigen.
Van 8 dagen vakantie blijven er 6 over, jammer maar helaas
Indien door een overboeking het vertrekvliegveld gewijzigd is, dan zou het kunnen zijn dat een toestel van de geboekte luchthaven vertrekt en een ander vanaf de nieuwe luchthaven, of er is een groter toestel ingehuurd om iedereen gelijktijdig te vervoeren vanaf het nieuwe vliegveld.
Heel terecht dat dan TS vraagt aan, in dit geval Neckerman, om rekening te houden met de persoonlijke omstandigheden en om die reden Neckerman te vragen hen in te delen bij de groep, die vanaf de oorspronkelijke luchthaven vertrekt. Het is het proberen waard.
Heel terecht dat dan TS vraagt aan, in dit geval Neckerman, om rekening te houden met de persoonlijke omstandigheden en om die reden Neckerman te vragen hen in te delen bij de groep, die vanaf de oorspronkelijke luchthaven vertrekt. Het is het proberen waard.
Leuk dat ze in de algemene voorwaarden zetten dat de kans bestaat dat er vanaf een andere luchthaven word gevlogen. Dat betekend dus ook dat men kan zeggen er gaat alleen een vlucht via Leipzig en u stapt daar maar op.
-
ja van een andere luchthaven in ned! niet in het buiteland,....
meneer ik zou de reis laten annuleren of ze doen hun best maar om u op een andere vlucht te zetten
overigens de reisdagen zijn al vaker besproken dat is normaal....
meneer ik zou de reis laten annuleren of ze doen hun best maar om u op een andere vlucht te zetten
overigens de reisdagen zijn al vaker besproken dat is normaal....
Ik heb zelf ook wel eens een luchthavenwijziging gehad. Hierbij werd wel voor vervoer gezorgd van de oorspronkelijke vertrekluchthaven naar de nieuwe omdat we bij terugkomst weer zouden landen op de oorspronkelijke vertrekluchthaven.
Wij hebben er alleen maar voordeel van gehad omdat we 2 extra vakantiedagen kregen, gratis Wij hebben geen gebruik gemaakt van het aangeboden vervoer omdat de nieuwe vertrekluchthaven dichterbij was en we gebracht en gehaald werden.
Wij hebben er alleen maar voordeel van gehad omdat we 2 extra vakantiedagen kregen, gratis Wij hebben geen gebruik gemaakt van het aangeboden vervoer omdat de nieuwe vertrekluchthaven dichterbij was en we gebracht en gehaald werden.
Hallo,
ik wilde graag hier op in haken.
Klopt het dat als ze je een ander vertrekpunt aanbieden dat dat dan een Nederlands vertrekpunt moet zijn.
Ik krijg namelijk als alternatief Keulen aangeboden ipv Amsterdam??
Wat dus inhoudt dat ik aardig wat meer reistijd kwijt ben.
Ik krijg dan wel een vergoeding van €120,- hiervoor.
Kan iemand mij hierin adviseren.
Gr
ik wilde graag hier op in haken.
Klopt het dat als ze je een ander vertrekpunt aanbieden dat dat dan een Nederlands vertrekpunt moet zijn.
Ik krijg namelijk als alternatief Keulen aangeboden ipv Amsterdam??
Wat dus inhoudt dat ik aardig wat meer reistijd kwijt ben.
Ik krijg dan wel een vergoeding van €120,- hiervoor.
Kan iemand mij hierin adviseren.
Gr
Ja, dat mag, ze compenseren immers voor de extra reiskosten. Je hebt dan 2 opties:
1. Je kunt de wijziging aanvaarden.
2. Als het voor de reiziger een wezenlijk punt betreft mag je het voorstel binnen 3 werkdagen (1 dag bij vertrek binnen 10 dagen) na ontvangst van het bericht afwijzen. De reisorganisatie kan dan besluiten de reisovereenkomst op te zeggen, ook dit moet dan binnen 3 werkdagen gebeuren (of 1 werkdag bij 10 dagen voor vertrek). De reiziger heeft dan recht op teruggave/kwijtschelding van de reissom. Indien het de reisorganisatie is aan te rekenen (wel moeilijk te bewijzen) heb je ook recht op schadevergoeding van de schade die er uit voortvloeit.
1. Je kunt de wijziging aanvaarden.
2. Als het voor de reiziger een wezenlijk punt betreft mag je het voorstel binnen 3 werkdagen (1 dag bij vertrek binnen 10 dagen) na ontvangst van het bericht afwijzen. De reisorganisatie kan dan besluiten de reisovereenkomst op te zeggen, ook dit moet dan binnen 3 werkdagen gebeuren (of 1 werkdag bij 10 dagen voor vertrek). De reiziger heeft dan recht op teruggave/kwijtschelding van de reissom. Indien het de reisorganisatie is aan te rekenen (wel moeilijk te bewijzen) heb je ook recht op schadevergoeding van de schade die er uit voortvloeit.