LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mag er een tussenstop in mijn reis zitten?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
broekh002
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 aug 2006 18:25

Mag er een tussenstop in mijn reis zitten?

Ongelezen bericht door broekh002 »

Wie o wie kan mij vertellen of Martin Air juist heeft handeld.

Ik heb een reis naar Kreta geboekt en heb extra bijbetaald zodat ik de wat luxere uitvoering via de OAD met Martin Air krijg i.p.v. die met Transavia. In de reistijden zie ik ineens dat ik over de heenreis 6 uur en een kwartier ga doen. I.P.v. ongeveer 3,5 uur. Het reisbureau verteld ons dat er een tussenstop op Rhodos wordt gemaakt en dat de reis een uur korter duurt omdat het in Griekenland een uur vroeger is. Ik vind het vanaf Amsterdam naar Kreta zo'n klein stukje dat een tussenstop wel tot onevenredige vertraging lijdt. In dit geval 1 uur en 45 minuten.

Ik vraag me af hadden ze de tussenstop niet van te voren moeten melden.

Mag men kosten voor een overboeking in rekening brengen

is art. 11 lid 1f van het ANVR hier van toepassing.

Over het algemeen zou ik het een goede zaak vinden wanneer reis e n accomodatie op elkaar afgestemd worden, maar ja.

Zou iemand iets zinnigs willen roepen ik ga morgen de OAD bellen.

Alvast bedankt,

Rodney

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Mag er een tussenstop in mijn reis zitten?

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

In zijn totaliteit lijkt me de reisduur niet ongebruikelijk, dus ik snap het probleem niet goed.

Begrijp ik het goed dat je wilde annuleren vanwege die tussenstop op Rhodos? Lijkt me geen acceptabele reden.

Ik heb eens een reis naar Corfu gemaakt, en daar was een vertraging van ruim 9 uur. Wat we kregen, was een maaltijdbon, en later een vergoeding van 25 euro
Laatst gewijzigd door bodejosm43 op 23 aug 2006 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.

broekh002
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 aug 2006 18:25

Re: Mag er een tussenstop in mijn reis zitten?

Ongelezen bericht door broekh002 »

Nou ik vind het allesbehalve acceptabel er komt meer dan 50% bij de reistijd. We gaan niet naar china of zo maar naar Griekenland.

Ik wil niet annuleren ik wil een rechtstreekse verbinding.

Het reisbureau had mij meteen een alternatief moeten bieden, b.v. een lijnvlucht.

Ik ben gewoon slecht behandeld. Ik ben nu nu 11 uur aan het reizen om in retmynon te komen.

Wat tevens raar is, dat ik mijn bestemming eerst voorbij vlieg en dan weer terug ga.
Laatst gewijzigd door broekh002 op 23 aug 2006 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: Mag er een tussenstop in mijn reis zitten?

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Beetje vaag verhaal. Wij zijn meerdere kerennaar zowel Kreta als naar Rhodos geweest. Altijd gevlogen met Translavia en altijd met een rechtstreekse vlucht van rond de 3,5 uur.

broekh002
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 aug 2006 18:25

Re: Mag er een tussenstop in mijn reis zitten?

Ongelezen bericht door broekh002 »

Wij vinden het dus ook erg vreemd dat we nu ineens via Rhodos gaan en daar in het vliegtuig mogen wachten tot we verder vliegen naar Kreta.

We hebben in de jaren dat we naar Kreta zijn geweest nog nooit zo iets achterlijks meegemaakt.

elmar
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 jul 2006 17:10

Re: Mag er een tussenstop in mijn reis zitten?

Ongelezen bericht door elmar »

hij gaat ook niet met transavia maar met martin air,ik denk dat je die tussenlanding maar moet accepteren,de mogelijkheid van een tussenlanding zal wel ergens in de kleine lettertjes staan.vervelend he,ik snap hoe je je voelt.veel plezier in rethmynon,ik was er in mei.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Mag er een tussenstop in mijn reis zitten?

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Vertragingen komen heus wel meer voor, ik vind dat je niet uit moet gaan van de vliegtijd, om daarop een eventueel ''verhaal'' op te baseren. Tenslotte hebben de voorwaarden van de ANVR het over veel langere vertragingen, waarbij je aanspraak zou kunnen maken op enige vergoeding.

Dus als de vliegtijd 10 uur zou hebben bedragen, dan had je die 1 uur en 45 minuten geaccepteerd?

Ik heb in 1998 (de vergoeding van 25 euro had ik omgerekend, overigens) een vlucht gemaakt, die eerst gepland stond om 12.00 uur, en uiteindelijk pas om 21.15 vertrok vanuit Amsterdam, ik vertrok vanaf een regionale luchthaven, en stond na 20 minuten weer aan de grond.

We zouden eerst na 20 minuten doorvliegen naar Corfu, maar het toestel werd gecharterd voor de evacuatie van mensen uit Indonesie. Ja, en wat moet je dan als vakantieganger, die evacuatievlucht gaat voor, en dan zetten ze je uit het vliegtuig met zijn allen.
Laatst gewijzigd door bodejosm43 op 23 aug 2006 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.

broekh002
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 aug 2006 18:25

Re: Mag er een tussenstop in mijn reis zitten?

Ongelezen bericht door broekh002 »

Elmar bedankt voor je reactie,

klopt het gaat om Martin Air, maar ook met Martin Air zijn we al vaker naar deze bestemming geweest. We zullen dan ook vast een leuke vakantie hebben, want Rethymnon is erg leuk. Ik hoop alleen dat we er een beetje sneller naar toe kunnen zonder een stop in Rhodos.

broekh002
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 aug 2006 18:25

Re: Mag er een tussenstop in mijn reis zitten?

Ongelezen bericht door broekh002 »

bodejosm43,

dan was ik ook niet blij geweest, echter dan is e.e.a. wel iets meer in verhouding. Ik vind dat we in deze als consumenten erg weinig rechten hebben. Dat geldt ook voor het niet aansluiten van de reis met de tijden dat je je accomodatie tot je beschikking hebt.

Maar goed, dat weet je en daar houdt je rekening mee. Ik zou meteen naar een ander reisbureau/touroperator overstappen indien ze beter de reis en het beschikbaar zijn van de accomodatie op elkaar afstemmen.

Kort om een hele dikke min voor Martin Air vanwege die achterlijke tussenstop op zo'n kort traject en een minpunt voor het reisbureau vanwege het niet aanbieden van alternatieven.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Mag er een tussenstop in mijn reis zitten?

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik geef je ook helemaal niet ongelijk, hoor, maar ik weet dat je met minder dan 2 uur vertraging niet echt op een vergoeding mag rekenen. Misschien dat ze je een consumptiebon geven voor een kop koffie.

broekh002
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 aug 2006 18:25

Re: Mag er een tussenstop in mijn reis zitten?

Ongelezen bericht door broekh002 »

Dat had ik al wel verwacht, zo gaat dat met die domme consumenten.
Hier heb je wat spiegeltjes en kraaltjes en nu niet meer zeuren.

Smurfin
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 aug 2006 10:51

Re: Mag er een tussenstop in mijn reis zitten?

Ongelezen bericht door Smurfin »

Bij mijn weten mag er in een chartervlucht een (onaangekondigde) tussenstop zitten.
Wij zijn een aantal jaren geleden via Rotterdam naar Chania (overigens een prima alternatief voor het altijd drukke Heraklion!!!) gevlogen en hadden toen een tussenstop in Maastricht.
Op zich geen drama, maar je bent toch al snel een paar uur kwijt en als je ook nog iemand bij je hebt die nogal misselijk wordt tijdens het opstijgen en landen, is het natuurlijk dubbele pret.
Helaas was er toen niets tegen te doen, volgens het reisbureau is een tussenstop toegestaan.

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: Mag er een tussenstop in mijn reis zitten?

Ongelezen bericht door roro25 »

het gebeurt wel vaker dat vluchten worden gecombineerd. Ik neem aan dat het een chartervlucht is. In dit geval zou er een vlucht amsterdam-kreta en amsterdam-Rhodos worden uitgevoerd door MArtinair. Omdat er voor beide vluchten te weinig pasagiers zijn is het mogelijk om een vliegtuig in te zetten. Vanwege luchtvaartverkeer kan besloten worden om eerst het verste eiland te doen en op de terugweg via kreta.

Naar ik meen staat in de ANVR voorwaarden een bepaling dat in geval van chartervluchten er gewijzigd mag worden. Heb f geen zin om dat op te zoeken

Dit verhaal is mij eens overkomen toen ik met Trans(avia)vertragia naar Fuerteventura ging. Wij moesten toen ook eerst via Tenerife vliegen.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Mag er een tussenstop in mijn reis zitten?

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Bij mijn weten is het zelfs mogelijk zowel in Nederland als in Griekenland een extra landing te maken.

Zo was er een collega van mij, die maakte op zijn vlucht van Amsterdam naar Zakynthos zowel een tussenstop in Maastricht als op Corfu. Op de terugweg zaten er alleen passagiers voor Amsterdam in het toestel, dus Maastricht werd overgeslagen.

FG1
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 jan 2006 19:25

Re: Mag er een tussenstop in mijn reis zitten?

Ongelezen bericht door FG1 »

Volgens de ANVR voorwaarden is het toegestaan dat er op de chartervluchten op de heen en/of terugreis een tussenlanding wordt gemaakt. Men beroept zicht dan op de voorwaarde dat chartervluchten altijd kunnen wijzigen zowel in tijd als de route.

Zarine
Berichten: 247
Lid geworden op: 11 apr 2006 00:21

Re: Mag er een tussenstop in mijn reis zitten?

Ongelezen bericht door Zarine »

Het reisbureau had mij meteen een alternatief moeten bieden, b.v. een lijnvlucht.
Errr sorry? Had u voor dit gewenste alternatief willen bijbetalen? Of moet de reisorganisatie op uw vakantie toeleggen?

Had u dezelfde vakantie geboekt als deze zeg 200 euro p.p. duurder was geweest? Nee dus. U heeft geboekt voor een chartervlucht, voor de prijzen van een chartervlucht. En ja, dan zijn o.a. de vluchttijden en route onder voorbehoud. Dat kunt u in alle reisinformatie nalezen.

Indien u zekerheid wilt boekt u een lijnvlucht, voor de prijs van een lijnvlucht. Maar klagen is makkelijker natuurlijk.

Dutchie
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 aug 2004 09:18

Re: Mag er een tussenstop in mijn reis zitten?

Ongelezen bericht door Dutchie »

Kiezen voor een pakketreis (voor de prijs natuurlijk!) kan ongemakkelijke vluchttijden en tussenstops met zich meebrengen.
U heeft alleen recht van spreken als OAD en/of het reisburo U (schriftelijk) hebben gegarandeerd dat het een rechtstreekse vlucht zou zijn.

Zowel bij Martinair, Transavia en ArkeFly kunt U rechtstreeks tickets kopen voor rechtstreekse vluchten. U zal dan wel los accomodatie moeten boeken en tevens zelf vervoer van het vliegveld naar de accomodatie moeten regelen.

Dus wat wordt het: een goedkopere pakketreis of een reis met losse componenten welke wel eens fiks duurder kan uitvallen?

Wankytan
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 aug 2006 00:15

Re: Mag er een tussenstop in mijn reis zitten?

Ongelezen bericht door Wankytan »

Het is ontzettend vervelend, maar je doet er niets aan. Ze kunnen/mogen tot het laatste moment toe veranderen.

Ik zou het maar gewoon incalculeren en van je vakantie genieten.

Kijk je wel uit voor Club Greece in Rethymnon, daar hebben ze ons een paar weken geleden ook aangesproken.

Vast een hele fijne vakantie gewenst!

Captain Peacock
Berichten: 95
Lid geworden op: 08 jun 2005 08:21

Re: Mag er een tussenstop in mijn reis zitten?

Ongelezen bericht door Captain Peacock »

er is een verschil tussen rechtstreeks en non-stop....

daarnaast moet er niet op alle slakken zout gelegd worden hoor, een iets langere reisduur..so? en een consumptiebon? je vliegt toch "luxer" naar Kreta..MartinAir biedt verzorging aan dus over een consumptiebon hoeft niet gedacht te worden.

Wil dan echt iedereen voor MINDER dan een duppie op de eerste rij? Goedkoop vliegen betekend ook voor de consument even een beetje meedenken/leven...

Prettige vakantie!

8)

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Mag er een tussenstop in mijn reis zitten?

Ongelezen bericht door eeliane »

hadden ze je een lijndienst moeten aanbieden, en hoe had je gedacht dat die zou vliegen?? Via Athene dus met een overstap, tja wat je prefereert. Charter veel goedkoper en even omboeken naar lijndienst in het hoogseizoen, onmogelijk hoor.
Combi van chartervluchten worden wel eens vaker gemaakt. Vlieg-vlucht technische redenen of van de touroperator ofwel van de luchtvaartmaatschappij. Er is weinig aan te doen. Nu komt de vlucht je niet uit omdat het langer duurt, als je teruggaat en het is weer een combi dan heb je er geen last van moet je maar bedenken.
fijne vakantie en zo erg is het nu ook weer niet, je hoeft niet over te stappen, iets langer blijven zitten, je komt nog op je eerste reisdag aan
, hoop alleen niet dat je hele kleine kinderen hebt want dan is t wel een hele zit.

Gesloten