LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Master Tours BV

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
MoniqueR

Master Tours BV

Ongelezen bericht door MoniqueR »

Mijn ouders zouden as zaterdag op vakantie gaan op een riviercruise van Master tours BV. Maar nu belt de eigenaar van Master Tours gisteren op dat de cruise niet doorgaat, dus 3 dagen vantevoren, omdat de boot nog niet klaar is, want het is een nieuwe boot. Valt dit onder overmacht, want dat gaf de tour operator aan.

Moneyman

Re: Master Tours BV

Ongelezen bericht door Moneyman »

MoniqueR schreef:Mijn ouders zouden as zaterdag op vakantie gaan op een riviercruise van Master tours BV. Maar nu belt de eigenaar van Master Tours gisteren op dat de cruise niet doorgaat, dus 3 dagen vantevoren, omdat de boot nog niet klaar is, want het is een nieuwe boot. Valt dit onder overmacht, want dat gaf de tour operator aan.
Dat de boot niet klaar is, kan overmacht zijn, al kan het net zo goed mismanagement of bedrijfsrisico zijn. Maar dat je dat pas 3 dagen van tevoren doorgeeft, vind ik ongelooflijk. Ik neem aan dat je ouders wel hun geld terugkrijgen?

MoniqueR

Ik heb net met de touroperator gebeld en deze gaf aan dat hij vorige week er nog geweest was en dat alles er goed uitzag maar gisteren kreeg hij bericht dat de liften het niet deden. (het is een "zorg"reis dus liften zijn belangrijk). Volgens consuwijzer is oorlog en natuurramp alleen maar overmacht en niet het niet klaar hebben van een boot. Ze krijgen over ongeveer een week een andere optie voor een andere datum. Hij gaf aan dat hij ook met zijn rug tegen de muur stond, maarja bij wie moet je dan wezen. Hij is degene die het aanbiedt.

MoniqueR

Klopt, de reis van 1 mei is niet doorgegaan omdat er blijkbaar te weinig aanmeldingen zijn, aldus de touroperator, dus een geluk bij een ongeluk voor te touroperator. En ze zijn niet ANVR aangesloten, dar had ik ook al naar gekeken.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

MoniqueR schreef:Mijn ouders zouden as zaterdag op vakantie gaan op een riviercruise van Master tours BV. Maar nu belt de eigenaar van Master Tours gisteren op dat de cruise niet doorgaat, dus 3 dagen vantevoren, omdat de boot nog niet klaar is, want het is een nieuwe boot. Valt dit onder overmacht, want dat gaf de tour operator aan.
Wat is het belang of het overmacht is of niet? Binnenkort komt er informatie over een andere datum.

hänschen klein

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Volgens diezelfde Consuwjzer kan per meteen óók de koop van het product 'riviercruise' ontbonden worden ... er was een duidelijke datum aangegeven en die cruise kan nu niet geleverd worden.

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ ... oduct-niet

BreejKC

Ongelezen bericht door BreejKC »

Hier klopt inderdaad iets niet. De rivercruise die a.s. zaterdag 20 mei vertrekt wordt op dit moment nog steeds aangeboden op hun internetsite. Sterker nog je kunt je er nog steeds voor inschrijven, als ik die internetsite mag geloven.

Heeft MasterTours schriftelijk aangegeven dat de reis op 20 mei a.s. niet doorgaat? Zo niet, vraag dan zo spoedig mogelijk een schriftelijke bevestiging waaruit blijkt dat zij hun overeenkomst 20 mei a.s. niet na kunnen (of willen) komen. Op grond daarvan kunt u dan juridisch uw overeenkomst ontbinden en het betaalde geld terug krijgen.

Alleen met een schriftelijke bewijs dat de reis 20 mei niet doorgaat heeft u bewijs bij een eventueel geschil voor de rechter. Want als het fout loopt zult u, om uw geld terug te krijgen, waarschijnlijk daar eindigen. Deze organisatie blijkt, als je goed kijkt op hun internetsite, bij geen enkele branche-organisatie als ANVR of SGR aangesloten te zijn. En dan maar hopen dat Master Tours ondertussen niet failliet gaat, want dan heeft u het nakijken naar de centen.

Roy Han

Ongelezen bericht door Roy Han »

Even los van het feit, of het afzeggen van de IJsselmeercruise door Master Tours legitiem was of niet heb ik mij toch even geregistreerd om een reactie te geven.

Mijn ouder hadden dezelfde IJsselmeercruise geboekt als de Topic starter en deze werd inderdaad op het allerlaatste moment door de tour operator geannuleerd. Een uiterst vervelende situatie, temeer daar mijn broer, zus en ik zelf een heel schema hadden opgesteld om afwisselend aanwezig te zijn op de boot voor het verstrekken van mantelzorg aan mijn bejaarde ouders. Het mag duidelijk zijn, dat zoiets met onze gezinnen en werk een moeizame planning opleverde en wij waren erg blij hier uit te zijn.

Toch wil ik aangeven, dat de touroperator vervolgens hemel en aarde heeft bewogen om op korte termijn een passend alternatief te bieden, in de vorm van een Rijncruise op hetzelfde schip in de periode 2-9 juni. Wij hebben hiervan gebruik gemaakt met positieve ervaring!

De eigenaar van Master Tours is zelf gedurende deze alternatieve reis continu aanwezig geweest en heeft alle deelnemers met volledige inzet een leuke reis bezorgd. De korte voorbereidingstijd hield voor hem in, dat hij nog ad-hoc alternatieve excursies heeft moeten organiseren, wat extra lastig was vanwege de noodzaak van speciale touringcars voor minder valide deelnemers.

Tevens ben ik er tijdens deze reis van overtuigd geraakt, dat het initiële probleem van de annulering steekhoudend was, aangezien het schip net uit een volledige renovatie kwam en er door de reder meer beloofd bleek, dan kon worden geboden. Ook op deze tegenslag heeft de Touroperator uitermate correct en adequaat gehandeld.

Gesloten