LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misleidende goedkope reizen op internet (D-reizen en Elmar)

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Share

Misleidende goedkope reizen op internet (D-reizen en Elmar)

Ongelezen bericht door Share »

Het valt me op dat er veel goedkope reizen op internet worden aangeboden door D-reizen en Emar. Het is mij echter nooit gelukt om er daadwerkelijk een te boeken. Na een lange wachttijd aan de telefoon, de kosten lopen dan lekker op, wordt er steevast een veel duurder alternatief aangeboden.

Wie heeft ook deze ervaring?

T.J.

Re: Misleidende goedkope reizen op internet (D-reizen en Elmar)

Ongelezen bericht door T.J. »

Je zou eens moeten proberen de touroperators rechtstreeks te benaderen.
Dit kan je:
-Geld schelen
-Tijd schelen
-Heb je gelijk een antwoord.
D-reizen, elmar, Broere enz zijn allemaal reisbureaus(lees tussenpersonen) die een commissie van de touroperator krijgen voor het verkopen van hun reizen. Degene waar zij de hoogste commissie krijgen boeken zij het eerst enz... Ook een heleboel reisbureaus behoren bij ketens en kijken dus eerst in hun eigen produkten alvorens u iets aan te bieden van een andere partij.
Indien u bijv geinterseerd bent in Portugal vraag dan gewoon alle gidsen hierover bij een reisbureau en benader de touroperators rechtstreeks (let op dat je dus niet alleen huismerk gidsen meekrijgt)

docowebmasters

Ongelezen bericht door docowebmasters »

Inderdaad D-reizen biedt reizen aan en blijft maar beweren dat zij de goedkoopste zijn,ik kan U verzekeren dat dit zeer zeker niet het geval is.
Wij zijn dit jaar 3 maal op vakantie geweest enwel met reisorganisatie
Sunweb.
Alle drie de reizen geboekt via Internet
er wordt door desbetreffende firma keurig alles geregeld zo als het behoort
Ook bij aankomst in het buitenland
Sunweb voor ons gewoon de beste en goedkoopste!!!!
Niks anders dan lof over deze firma
D-Reizen,geen reizen(voorradig)
maar er wel mee adverteren!!!!!!
Wordt het niet eens tijd dat dit wordt aangepakt.

Wij ook

Ongelezen bericht door Wij ook »

Ja, die ervaring hebben wij ook met Sunweb. Wij zijn met ze naar Mallorca geweest en het was echt goed. En inderdaad, ook niet zo duur! Wij gaan volgend voorjaar zeker weten weer met Sunweb. Nee, ik werk er niet hoor! Was maar waar! Kon ik nog vaker reizen!

Jansen1

Ongelezen bericht door Jansen1 »

Dat D-reizen niet altijd de voordeligste vakanties heeft klopt. Maar nu wordt D-Reizen vergeleken met Sunweb. Sunweb is een directseller, die reizen verkoopt zonder tussenkomst van een reisbureau. Een reisbureau moet natuurlijk ook iets verdienen.
Voordelige reizen bij d-reizen zijn er soms niet meer. Je moet je voorstellen dat er veel geboekt wordt op zo'n aanbieding en dat het natuurlijk een keer op is...dus geen plaats meer!!

docowebmasters

Ongelezen bericht door docowebmasters »

Vanzelfsprekend mag een reisburo wel iets verdienen
maar D-reizen blijft maar gewoon doorgaan met reklame maken ook op de TV voor reizen die er naar mijn inziens gewoon niet zijn,en als je dan een reis bij deze organisatie wilt boeken komt men altijd met van dat de reis totaal is volgeboekt maardat men nog wel iets anders in de "aanbieding"heeft,maar deze zijn altijd duurder dan de zgn. goedkope aanbieding.
Behoort dat niet onder de noemer valse voorlichting thuis???

toon

Ongelezen bericht door toon »

Hun advertententies werken wel want hun winkels zitten altijd vol, terwijl je net zo goed naar een ander reisbureau kunt gaan want die verkopen exact hetzelfde, je hoeft minder lang te wachten en wordt vaak beter geholpen, want met zoveel mensen in de winkel wordt het vlug helpen natuurlijk en geen tijd nemen voor clienten. zo stuur je mensen naar internet.

Marlys

Ongelezen bericht door Marlys »

Ik ben het enigzins wel met Toon eens. Die reizen die je bij D- reizen kunt boeken, kun je bij alle reisburo,s boeken voor dezefde prijs. Maarja, D-reizen heeft wel uitstraling met hoe ze adverteren en hun winkels inrichten. Dat trekt inderdaad mensen aan. En dat vind ik toch wel knap van hen. Ik zelf ga liever naar een Toerkoop reisburo, meestal ook op de winkelcentra,s te vinden of boek via het internet.

Marlys

truusje van den berg

Ongelezen bericht door truusje van den berg »

Als je de reiskrant van de Telegraaf bekijkt en je klikt op speurders en je geeft het land aan waar je naar toe wil krijg je alle advertenties van aanbieders. Vaak zonder tussenpersonen en directe boekingen.
Dat kan je geld schelen. Er zijn reisaanbieders waar je zelfs 25 euro korting krijgt als je via internet boekt. Anderen rekenen op internet net zoveel als bij een reisburo. En dat vind ik eigenlijk schandalig want ze hebben met een internetboeking veel minder werk dan dat het reisburo ertussen zit die moet adviseren, opvragen beschikbaarheid, boeken etc.
huur van hun pand etc. Op internet vind ik dat die kosten eraf moeten.

Daarnaast heeft de reiskrant een lijst met touroperators waar je kunt
kijken hoe de prijzen liggen. Klik in de reiskrant op de vakantie van je keuze b.v. verre reizen, zonvakanties, sneeuwvakanties enz.
en je hebt de lijst die je zoekt.

Eveneens heb ik opgemerkt dat de reisaanbieders Elmar en D Reizen zeker niet de goedkoopste zijn. Het zijn uiteindelijk tussenpersonen die er ook aan moeten verdienen. Alhoewel Elmar geen reisbureaus heeft is hij toch flink aan de prijs.

Marlys

Ongelezen bericht door Marlys »

Helemaal mee eens Truusje. Ik heb trouwens die reiskrant van de Telegraaf al een heel tijdje bij mijn favorieten staan en heb er ook veel gemak van. Even aanklikken welke je wil hebben en voila! Zo heb ik ook al eens reisjes via het net geboekt bij oa. de OAD en Solmartours.

Marlys. 8)

Smeagol

Ongelezen bericht door Smeagol »

Ik ben het met veel argumenten in de bovenstaande reacties eens alleen heb ik wel het gevoel dat de discussie nogal eenzijdig is. Is prijs echt het enig waarop mensen letten als ze boeken. Ik heb de ervaring dat als ik via internet boek ik wel een heleboel info krijg maar niet die persoonlijke informatie die ik verwacht. Als je naar een (goed) reisbureau gaat nemen ze de tijd voor je en als ze goed doorvragen zijn ze goed op de hoogte van je eisenpakket. En als ze hun werk goed doen krijg je ook die zo gewilde prijsvergelijking. Zelfs ketengebonden reisbureau's die klantvriendelijkheid hoogdragen doen dit. En daar betaal ik zelf dan graag die 20 euro extra voor. Ik ben me ervan bewust dat niet alle reisbureau's die moeite doen dus probeer gewoon eens uit door 1 reis op door een paar kantoren uit te laten zoeken en ga dan met de klantvriendelijkste door. Uit eigen ervaring weet ik dat in het algemeen bij D-reizen ze bepaalde tijdschema's hebben waarin staat hoelang ze voor bepaalde boekingen mogen besteden. Zelf ben ik hier niet echt een voorstander van maar goed hun verkoopargument is dan ook de prijs en niet de service.
Reacties zijn welkom!

vakantieboeker

Ongelezen bericht door vakantieboeker »

:lol:

Wij hebben afgelopen zomer geprobeerd een reis te boeken bij Elmar. Bij het telefonisch boeken, na het raadplegen op internet, bleek de aanbieding niet meer juist te zijn. Het betrof een reis naar Natal in Brazilie.

De aanbieding was verlopen en nog niet aangepast op internet. De reis zou een 25 procent duurder uitvallen. De medewerker van het callcenter heeft aangeboden maandag na het weekend contact op te nemen. Hij had tijd nodig om het een en ander uit te zoeken en op werkdagen kon hij meer voor ons betekenen.

Wat schetste onze verbazing. Wij hebben gewoon tegen het oude actie tarief de reis kunnen boeken.

Elmar, keurig netjes gedaan en bedankt voor de goede vakantie.

Ik moet zeggen dat de coulance en de meewerkendheid ons erg meeviel. Ze hebben zich keurig aan de afspraken gehouden. Ik zou zo weer boeken via dit internet reisbureau.

Ik zou zeggen bij twijfel over prijs, reis, info, toeslagen en prijsberekening bel gewoon met ze ! Je zal zien dat het een keurig bedrijf is.

gaste

Ongelezen bericht door gaste »

sunweb en elmar zijn beide reisbureaus en geen reisorganisaties, sunweb is een onderdeel van go go tours, een reisorganisatie die zich richt op jongeren.
elmar heeft zelf geen reizen en je reist dus met reispapieren van een reisorganisatie. vermoedelijk heeft elmar contact gehad met sunrise, de reisorganisatie op natal en die hebben gezegd aan elmar dat de aanbieding, welke je bij ieder reisbureau had kunnen boeken, wel weer terug zou komen. vermoedelijk ging het hier om hotel marsol, wat moeilijk te verkopen is, gezien het feit dat dit hotel te ver van het uitgaanscentrum van natal ligt. dit geldt trouwens ook voor andere hotels.

Vakantie-vliegers

Ongelezen bericht door Vakantie-vliegers »

sunweb is een onderdeel van go go tours,
Klopt. Op http://www.sgr.nl kun je naast handelsnamen zien welke juridische naam eraan hangt.
Als je bij zoeken dus intypt 'Sunweb" zie je dat dit een onderdeel is van GoGo Tours.

Ook wij kijken regelmatig bij D-Reizen.nl
Hier kun je diverse zoekcriteria opgeven.
Wat ons daarbij opvalt is dat dit meestal niet het resultaat geeft wat wij willen.
Ga je naar "alle aanbiedingen" krijg je dus niet alles te zien als resultaat.
Ga je naar de sites van de reisorganisaties zelf vind je een groter aanbod.

Elk reisbureau kan een vergelijking maken, maar dan moet je er wel om vragen asl ze dat niet automatisch voor je doen.
Zo kun je ook aangeven waar je naar toe wilt, welke periode en evt. andere wensen. Het syteem geeft dan de resultaten en beschikbaarheid weer van alle touroperators.

Tip: op
http://www.vakantiereiswijzer.nl kun je indrukken van andere mensen lezen die in hotel of app. zijn geweest.

AK

Ongelezen bericht door AK »

Ook een leuke en informatieve site is, www.wereldwijzer.nl
Met forum.
AK

karinvrolijk

Ongelezen bericht door karinvrolijk »

je moet zowiezo niet me D-reizen gaan. Die mensen luisteren niet eens als je 4 keer vraagd dat je een bad wil bij je boeking dan presteren ze het nog om het niet op te schrijven. En een klacht helpt niet want ja uit hun gegevens blijkt dat er niet om een bad is gevraagd..... nee hoor maar 4 keer alleen jullie zijn te dom om het te begrijpen en op te schrijven.

Dus voor mij nooit meer D-rezien. ik ga voortaan ook wel lekker rechtstreeks probren.

Zie ook tread: D-reizen noteert niet dus mijn klacht is onterecht??

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

zeikerds blijven bestaan :D

reisbureaumedewerker

Ongelezen bericht door reisbureaumedewerker »

Het is niet zo dat een thomas cook reisbureau altijd liever een Neckermann reis boekt of een Globe reisbureau altijd een OAD reis boekt.
Het scheelt veel per reisbureau maar zelf maken wij altijd prijsvergelijkingen en indien de reis bij een andere reisorganisatie voordeliger is zullen wij dat zeker melden aan de klant.
Ik ben van mening dat dit oa belangrijk is om als reisbureau meerwaarde te kunnen bieden.
een goed reisbureau heeft nog altijd een grote meerwaarde tov het boeken op internet.
Natuurlijk heeft iedereen het volste recht e.e.a te vergelijken op internet.
Ik raad aan om een offerte op te vragen bij uw reisbureau en tevens op internet te zoeken en dan te beslissen.
Het is vaak namelijk een misverstand dat boeken op internet voordeliger is. Rechtsreeks boeken bij hotels is zelfs in de meeste gevallen veel duurder.
Mijn conclusie is eigenlijk dat de service niet altijd afhankelijk is van de een bepaalde reisbureauketen maar de reisadviseuse die je treft achter de balie. de service kan per filiaal erg veel afwijken, helaas moet ik zeggen.
vriendelijke groeten en ik wens jullie veel vakantieplezier want daar heeft iedereen toch recht op!

Morgen

Ongelezen bericht door Morgen »

reisbureaumedewerker

Wat een geleuter

Pebbie

Ongelezen bericht door Pebbie »

je moet zowiezo niet me D-reizen gaan. Die mensen luisteren niet eens als je 4 keer vraagd dat je een bad wil bij je boeking dan presteren ze het nog om het niet op te schrijven. En een klacht helpt niet want ja uit hun gegevens blijkt dat er niet om een bad is gevraagd..... nee hoor maar 4 keer alleen jullie zijn te dom om het te begrijpen en op te schrijven.

Dus voor mij nooit meer D-rezien. ik ga voortaan ook wel lekker rechtstreeks probren.

Zie ook tread: D-reizen noteert niet dus mijn klacht is onterecht??
Niks mis mee met D-reizen, alles wat aangeeft komt zwart op wit op papier en wordt dus bevestigigd. Je zit er als klant zelf naast dus je kunt op tijd inspringen. Preferentie is trouwens geen zekerheidsstelling voor bv een bad of wat dan ook. Als jij op je boeking hebt staan dat een bad je preferentie was kun je het daar op gooien, echter zijn het geen garanties. Wil je die zekerheid wel, boek dan een hotel dat WEL een bad heeft en niet bad of douche, of zoek een touroperator met hetzelfde hotel die de kamers MET bad hebben ingekocht.

Gesloten