Ik heb geboekt via supersave vanuit Amsterdam naar Istanbul met Turkish airlines. Ik heb na de boeking bevestiging mail ontvangen waarbij mijn naam klopt: Durak Kübra zoals op de paspoort. Een dag later kreeg ik de travel document binnen en zag dat mijn naam daar staat als Durak Kuebra dus een letter teveel. Omdat de u met puntje niet geaccepteerd is. Voor de rest klopt alle informatie. Nu is mijn vraag, zullen ze daarover moeilijk doen terwijl er in de bevestigingsmail goed staat.
Ik heb geboekt via supersave vanuit Amsterdam naar Istanbul met Turkish airlines. Ik heb na de boeking bevestiging mail ontvangen waarbij mijn naam klopt: Durak Kübra zoals op de paspoort. Een dag later kreeg ik de travel document binnen en zag dat mijn naam daar staat als Durak Kuebra dus een letter teveel. Omdat de u met puntje niet geaccepteerd is. Voor de rest klopt alle informatie. Nu is mijn vraag, zullen ze daarover moeilijk doen terwijl er in de bevestigingsmail goed staat.
dat zal op de meeste luchthavens een probleem worden als de naam op je paspoort niet overeenkomt met de naam op je ticket. Heb je al gebeld met supersave? Of de luchtvaarmaatschappij?
Er zijn wel meer tekens die niet op vliegtickets kunnen (hier heeft de organisatie waar je je tickets koopt geen invloed op, dat komt gewoon zo uit het reserveringssysteem). Ik heb een dubbele voornaam met een streepje ertussen maar op vliegtickets staat het altijd aan elkaar. Gaat altijd goed. UE i.p.v. U met puntjes is niet ongebruikelijk.
Hallo @Kdurak75, de info staat op de website van Supersaver: Hoe typ ik de letters ß, Ü, Ä, Ö en Å in mijn naam in de boeking?
Typ uw naam precies zoals het in uw paspoort staat. Typ de letters ß, Ü, Ä, Ö en Å op de normale manier indien deze letters in uw naam voorkomen. Ons computersysteem verandert de letters automatisch op het ticket in SS, UE, AE, OE en AA zodat deze letters leesbaar zijn voor de computer. Typ ook eventuele tussenstreepjes zoals deze in uw paspoort staan.
Bron: http://www.supersaver.nl/Vraag-en-antwoord
Ik heb geboekt via supersave vanuit Amsterdam naar Istanbul met Turkish airlines. Ik heb na de boeking bevestiging mail ontvangen waarbij mijn naam klopt: Durak Kübra zoals op de paspoort. Een dag later kreeg ik de travel document binnen en zag dat mijn naam daar staat als Durak Kuebra dus een letter teveel. Omdat de u met puntje niet geaccepteerd is. Voor de rest klopt alle informatie. Nu is mijn vraag, zullen ze daarover moeilijk doen terwijl er in de bevestigingsmail goed staat.
dat zal op de meeste luchthavens een probleem worden als de naam op je paspoort niet overeenkomt met de naam op je ticket. Heb je al gebeld met supersave? Of de luchtvaarmaatschappij?
Ik heb gemaild en gebeld met turkishairlines. Zij hebben gezegt dat het geen probleem is. Op de site van supersave staat er namelijk: Kleinere typefouten zoals een verkeerde letter kan soms door de vingers worden gezien mits de typefout niet de eerste letter van de naam betreft.
En zoals ik zeg, op de bevestiging staat het goed maar niet op de ticket.
Dankjewel !! De zenuwen blijven toch tot ik in de vliegtuig zit maar ik print ook gelijk de mails enzo om daar te bewijzen dat ik er achteraan ben geweest. Ben benieuwd.
Uw naam is niet verkeerd gespeld, in veel landen kennen ze de umlaut niet in het computersysteem. Ik werk zelf voor een Duits bedrijf die wereldwijd actief is. Wij in Nederland zijn een van de weinige landen die de ü vertalen naar de u, maar in bijna alle landen wordt de letter ü op internet vertaald naar ue.
Geen zorgen maken, maar lekker genieten van de voorpret.
Ik schreef hierboven een bericht nota bene met info van het bedrijf waar u geboekt heeft. Met een duidelijke uitleg van het bedrijf toch?
Waarom dan nog in de zenuwen zitten?
Ik zou zeker hier werk van maken en niet alles zo laten zoals het er staat. Je krijgt hier zeker problemen mee en komt het vliegtuig niet in. Als dit niet jouw fout is en je kunt dit aan tonen dan moeten zij dit kosteloos voor je corrigeren. Anders kunnen hier kosten aan verbonden zijn.
Uit ervaring weet ik dat je volledige naam ,zoals dit in je paspoort staat, exact hetzelfde moet zijn zoals op je ticket. Je zult niet de enige zijn die met dit probleem te maken heeft, ook niet de laatste.
@ekiem.
Als je géén umlaut kunt typen dan moet je na de umlaut loze letter een "e" typen. Dat is een uniforme wereldwijde spelregel.
Zo af en toe denk ik dat veel reaguurders niet bepaald het niveau hebben...
inderdaad. Veel computersystemen van luchtvaartmaatschappijen zijn stokoud en begrijpen niks van de umlaut. Alleen de ASCII tekenset wordt ondersteund. Dus laat je niks aanpraten. Zelfs de duitsers typen een e wanneer er een umlaut komt als ze even geen zin hebben de speciale tekens op te zoeken.
Het overigens bedacht door de uitvinding van DasTypmachine... hedendaagse computersystemen kennen de tekens wel, maar vaak zijn de keyboards op de US-standard ingesteld. Luiheid, in Turkije staat het gewoon goed.