LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Naam vliegticket

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Kdurak75
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 okt 2016 21:22

Naam vliegticket

Ongelezen bericht door Kdurak75 »

Hallo,

Ik heb geboekt via supersave vanuit Amsterdam naar Istanbul met Turkish airlines. Ik heb na de boeking bevestiging mail ontvangen waarbij mijn naam klopt: Durak Kübra zoals op de paspoort. Een dag later kreeg ik de travel document binnen en zag dat mijn naam daar staat als Durak Kuebra dus een letter teveel. Omdat de u met puntje niet geaccepteerd is. Voor de rest klopt alle informatie. Nu is mijn vraag, zullen ze daarover moeilijk doen terwijl er in de bevestigingsmail goed staat. :(

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Naam vliegticket

Ongelezen bericht door berndv »

Kdurak75 schreef:Hallo,

Ik heb geboekt via supersave vanuit Amsterdam naar Istanbul met Turkish airlines. Ik heb na de boeking bevestiging mail ontvangen waarbij mijn naam klopt: Durak Kübra zoals op de paspoort. Een dag later kreeg ik de travel document binnen en zag dat mijn naam daar staat als Durak Kuebra dus een letter teveel. Omdat de u met puntje niet geaccepteerd is. Voor de rest klopt alle informatie. Nu is mijn vraag, zullen ze daarover moeilijk doen terwijl er in de bevestigingsmail goed staat. :(
dat zal op de meeste luchthavens een probleem worden als de naam op je paspoort niet overeenkomt met de naam op je ticket. Heb je al gebeld met supersave? Of de luchtvaarmaatschappij?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Naam vliegticket

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Er zijn wel meer tekens die niet op vliegtickets kunnen (hier heeft de organisatie waar je je tickets koopt geen invloed op, dat komt gewoon zo uit het reserveringssysteem). Ik heb een dubbele voornaam met een streepje ertussen maar op vliegtickets staat het altijd aan elkaar. Gaat altijd goed. UE i.p.v. U met puntjes is niet ongebruikelijk.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Naam vliegticket

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo @Kdurak75, de info staat op de website van Supersaver: Hoe typ ik de letters ß, Ü, Ä, Ö en Å in mijn naam in de boeking?
Typ uw naam precies zoals het in uw paspoort staat. Typ de letters ß, Ü, Ä, Ö en Å op de normale manier indien deze letters in uw naam voorkomen. Ons computersysteem verandert de letters automatisch op het ticket in SS, UE, AE, OE en AA zodat deze letters leesbaar zijn voor de computer. Typ ook eventuele tussenstreepjes zoals deze in uw paspoort staan.

Bron: http://www.supersaver.nl/Vraag-en-antwoord

Kdurak75
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 okt 2016 21:22

Re: Naam vliegticket

Ongelezen bericht door Kdurak75 »

berndv schreef:
Kdurak75 schreef:Hallo,

Ik heb geboekt via supersave vanuit Amsterdam naar Istanbul met Turkish airlines. Ik heb na de boeking bevestiging mail ontvangen waarbij mijn naam klopt: Durak Kübra zoals op de paspoort. Een dag later kreeg ik de travel document binnen en zag dat mijn naam daar staat als Durak Kuebra dus een letter teveel. Omdat de u met puntje niet geaccepteerd is. Voor de rest klopt alle informatie. Nu is mijn vraag, zullen ze daarover moeilijk doen terwijl er in de bevestigingsmail goed staat. :(
dat zal op de meeste luchthavens een probleem worden als de naam op je paspoort niet overeenkomt met de naam op je ticket. Heb je al gebeld met supersave? Of de luchtvaarmaatschappij?
Ik heb gemaild en gebeld met turkishairlines. Zij hebben gezegt dat het geen probleem is. Op de site van supersave staat er namelijk: Kleinere typefouten zoals een verkeerde letter kan soms door de vingers worden gezien mits de typefout niet de eerste letter van de naam betreft.

En zoals ik zeg, op de bevestiging staat het goed maar niet op de ticket.

BL2
Berichten: 4875
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Naam vliegticket

Ongelezen bericht door BL2 »

Prima, goede reis naar Turkije :D

Kdurak75
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 okt 2016 21:22

Re: Naam vliegticket

Ongelezen bericht door Kdurak75 »

BL2 schreef:Prima, goede reis naar Turkije :D
Dankjewel !! :D De zenuwen blijven toch tot ik in de vliegtuig zit :lol: maar ik print ook gelijk de mails enzo om daar te bewijzen dat ik er achteraan ben geweest. Ben benieuwd.

NeoDutchio
Berichten: 12385
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Naam vliegticket

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Uw naam is niet verkeerd gespeld, in veel landen kennen ze de umlaut niet in het computersysteem. Ik werk zelf voor een Duits bedrijf die wereldwijd actief is. Wij in Nederland zijn een van de weinige landen die de ü vertalen naar de u, maar in bijna alle landen wordt de letter ü op internet vertaald naar ue.
Geen zorgen maken, maar lekker genieten van de voorpret.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Naam vliegticket

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Ik schreef hierboven een bericht nota bene met info van het bedrijf waar u geboekt heeft. Met een duidelijke uitleg van het bedrijf toch?
Waarom dan nog in de zenuwen zitten?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Naam vliegticket

Ongelezen bericht door olaf79 »

De umlaut zit niet in de ASCII tekenset en dus is het volledig correct om u umlaut als ue te schrijven.

ekiem
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jun 2013 19:18

Re: Naam vliegticket

Ongelezen bericht door ekiem »

Ik zou zeker hier werk van maken en niet alles zo laten zoals het er staat. Je krijgt hier zeker problemen mee en komt het vliegtuig niet in. Als dit niet jouw fout is en je kunt dit aan tonen dan moeten zij dit kosteloos voor je corrigeren. Anders kunnen hier kosten aan verbonden zijn.
Uit ervaring weet ik dat je volledige naam ,zoals dit in je paspoort staat, exact hetzelfde moet zijn zoals op je ticket. Je zult niet de enige zijn die met dit probleem te maken heeft, ook niet de laatste.

Ekiem

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Naam vliegticket

Ongelezen bericht door gemist »

@ekiem.
Als je géén umlaut kunt typen dan moet je na de umlaut loze letter een "e" typen. Dat is een uniforme wereldwijde spelregel.
Zo af en toe denk ik dat veel reaguurders niet bepaald het niveau hebben...

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Naam vliegticket

Ongelezen bericht door olaf79 »

inderdaad. Veel computersystemen van luchtvaartmaatschappijen zijn stokoud en begrijpen niks van de umlaut. Alleen de ASCII tekenset wordt ondersteund. Dus laat je niks aanpraten. Zelfs de duitsers typen een e wanneer er een umlaut komt als ze even geen zin hebben de speciale tekens op te zoeken.

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Naam vliegticket

Ongelezen bericht door gemist »

Het overigens bedacht door de uitvinding van DasTypmachine... hedendaagse computersystemen kennen de tekens wel, maar vaak zijn de keyboards op de US-standard ingesteld. Luiheid, in Turkije staat het gewoon goed.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Naam vliegticket

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

gemist schreef:Zo af en toe denk ik dat veel reaguurders niet bepaald het niveau hebben...
Volkomen overbodig commentaar. Hou het lekker bij de inhoud zou ik zeggen.

Gesloten