LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] neckerman reizen
neckerman reizen
Heb in december 2003 een vakantie geboekt naar marmaris 03-08-2004 uit de reisgids turkye zomer 2004 maar in februari brengt
neckerman een nieuwe prijslijst uit met verlaagde prijzen men is er
blijkbaar achter gekomen dat men te duur is ten opzichte van andere
reisorganisaties op precies de zelfde reis betaald men nu 60 euro
minder neckerman wil dit bedrag niet terug betalen.
neckerman een nieuwe prijslijst uit met verlaagde prijzen men is er
blijkbaar achter gekomen dat men te duur is ten opzichte van andere
reisorganisaties op precies de zelfde reis betaald men nu 60 euro
minder neckerman wil dit bedrag niet terug betalen.
Re: neckerman reizen
Daar is denk ik, weinig of niets aan te doen dan. Of het moet in de voorwaarden van hun gids staan. Wij hadden dat 2 jaar geleden met Solmar reizen dat het hotel in de krant goedkoper werd aangeboden dan de gids. Maar zij hebben dan wel in hun voorwaarden opgenomen, dat als de reis goedkoper wordt aangeboden in de loop van de tijd, dat je dan het verschil terug krijgt. Je moet er dan wel zelf achteraan want anders denk ik, krijg je ook niks terug.
In ons geval deden ze daar ook niet moeilijk over en hebben het teveel betaalde terug gekregen. Nu doen ze dat ook niet meer, maar krijg je er reischeuqs voor, die je dan voor een volgende reis kunt gebruiken.
Maar dit van jullie is dan wel knap lu...g hoor! Ik heb ook wel geleerd dat je beter een last minute kunt boeken, dan dat je zo vroeg boekt. Als je weg wilt, kun je altijd wel weg, als je maar goed zoekt en goed oplet. Dat is tenminste mijn ervaring.
AK.
In ons geval deden ze daar ook niet moeilijk over en hebben het teveel betaalde terug gekregen. Nu doen ze dat ook niet meer, maar krijg je er reischeuqs voor, die je dan voor een volgende reis kunt gebruiken.
Maar dit van jullie is dan wel knap lu...g hoor! Ik heb ook wel geleerd dat je beter een last minute kunt boeken, dan dat je zo vroeg boekt. Als je weg wilt, kun je altijd wel weg, als je maar goed zoekt en goed oplet. Dat is tenminste mijn ervaring.
AK.
Gewoon mailtjes naar neckermann blijven sturen.
Wij gingen al jaren met Neckermann weg en toen er een probleem was met een reis deden ze dat ook eerst af als helaas pindakaas.
Toen we aangaven de volgende keer met een andere organisatie te gaan, kregen we ineens toch een tegemoetkoming.
Wij gingen al jaren met Neckermann weg en toen er een probleem was met een reis deden ze dat ook eerst af als helaas pindakaas.
Toen we aangaven de volgende keer met een andere organisatie te gaan, kregen we ineens toch een tegemoetkoming.
Als de reis duurder wordt aangeboden, accepteer je dan ook een bijbetaling?
Gewoon met eigen auto in eigen land op vakantie. Dan hoef je je tenminste nergens meer aan te ergeren.
Het weer wordt in Nederland steeds beter. Het wordt weer een mooie zomer in Nederland.
Het weer wordt in Nederland steeds beter. Het wordt weer een mooie zomer in Nederland.
Zowiezo bij elke reis een prijsvergelijking laten maken, dan was Neck ws. niet eens als goedkoopste uit de bus gekomen! D-reizen doet dit bijvoorbeeld standaard maar niet alle reisbureau's.
Verder is het een kwestie van PECH. waarschijnlijk heb je wel een vroegboekingkorting gehad die je later weer niet hebt. Soms worden in de weken voor vertrek ineens prijzen egdumpt, maar daar ga je toch ook niks aan kunnen doen. Je betaalt de prijs die geldt op moment van boeken. Mocht de prijs hoger uitvallen dan kan neck ook niet bij iedereen bijbetaling gaan vragen
Verder is het een kwestie van PECH. waarschijnlijk heb je wel een vroegboekingkorting gehad die je later weer niet hebt. Soms worden in de weken voor vertrek ineens prijzen egdumpt, maar daar ga je toch ook niks aan kunnen doen. Je betaalt de prijs die geldt op moment van boeken. Mocht de prijs hoger uitvallen dan kan neck ook niet bij iedereen bijbetaling gaan vragen
Het is inderdaad een gevalletje van pech ben ik bang. Hetzelfde als je een leuke trui of schoenen hebt gekocht. Die kunnen later ook in prijs gezakt zijn. Dan krijg je ook niets terug.
Soms wel, bij Miss Etam krijg je op vertoon van de kassabon (binnen 14 dagen na de aankoop) het prijsverschil terugbetaald !
In januari van dit jaar hebben m'n vriendin en ik een vakantie geboekt naar mexico via Neckermann. Het totaal bedrag voor deze reis was 3158 euro. 2 weken terug keek ik op internet op de site van neckermann om de reis te laten zien aan collega's. Wat bleek: De reis was 130 euro goedkoper geworden. 3028 euro... Wij naar het reisbureau en die hebben het uitgezocht. Zij kwamen voor onz zelfs op een totaal bedrag van 2850 euro. dit scheelt al 300 euro. Bleek dat de er een nieuw boek uit is gekomen van neckermann waarin ze de prijzen hebben verlaagd. Wij konden onze reis wijzigen (hieraan waren wel kosten verbonden, 27 euro) en nu kost de reis ons 2900 euro. Toch even 258 euro verdiend. Het reisbureau vind het geen stijl van Neckermann dat zij de prijsverlaging niet hebben medegedeeld aan hun. Wellicht zijn er meer mensen die hun reis naar mexico (wellicht ook andere bestemmingen) zo goedkoper kunnen maken. groet, Tom
Beste Omkeren, wat kun jij toch geestig uit de hoek komen, maar als je verder niets toe te voegen hebt aan dit forum, verdwijn dan (Ctrl+Alt+Delete)Geplaatst op 29 Mar 2004 11:58 door omkeren
--------------------------------------------------------------------------------
Als de reis duurder wordt aangeboden, accepteer je dan ook een bijbetaling?
Betr. de wijziging van prijzen: in de voorwaarden van Neckermann kan ik niets vinden over prijsaanpassingen. Wél staat er dat brandstofkosten zijn afgedekt, zowel omhoog als omlaag hebben geen invloed op de prijs. Met uitzondering (en nu komt het) vluchten naar Turkije indien met een Turkse Airline gevlogen wordt.
Echter in de brochure van Neckermann wordt men zelfs aangespoord om alvast voor 2005 te boeken (zie achterin gids bij: Belangrijk van A tot Z). Letterlijke tekst: Als u om welke reden dan ook de reserveringswens later wilt annuleren, kan dit kosteloos tot een maand na het uitkomen van de nieuwe zomerbrochure. Neem contact op met uw reisbureau.
Omdat Neckermann is aangesloten bij ANVR vallen alle aangeboden reizen onder het beding van de ANVR en gelden ook deze voorwaarden.
Zie artikel 3.2 ANVR Boekingsvoorwaarden en in dit geval ook van belang Artikel 4, lid 1,2, 3, 4 en 5 van de Reisvoorwaarden.
Misschien toch maar even naar het reisbureau. Daar zullen ze je zeker verder (moeten) helpen.
Zelf hebben we dit jaar ook eens gewacht met boeken. Normaal lopen we rond Kerstmis het reisbureau "plat"voor reisgidsen. Maar nu dus niet. Ook vorig jaar ontmoetten wij mensen die voor dezelfde reis minder betaalden dan waarvoor wij er waren. Dat wilden wij ook wel eens meemaken. Oké we hebben niet kunnen krijgen wat we in eerste instantie uitgezocht hadden, maar we hebben nu toch wel een superaanbieding kunnen boeken (vertrek over 5 weken). Met de originele prijs uit de prijsbijlage scheelt het 216 euro per persoon!!!
Dus 2x 216 euro = 432 euro besparing door te wachten met boeken. Ik weet al wat ik in september weer ga doen.......
Het klopt inderdaad dat neckermann in januari hun prijzen hebben aangepast, nadat de boeken uitwaren.
Ook wij boekte eind dec. een reis naar rhodos en moesten een maand later constateren dat de prijs was gezakt.
Bij neckermann krijg je geen enkele reactie, je hebt gewoon pech.
Blijkbaar is het normaal zodra de prijzen van de concurrent bekend zijn, dat hun dan hun prijs aanpassen, maar vinden het dan blijkbaar niet belangrijk dat trouwe klanten, dan meer betalen.
Onze conclusie is boek niet te vroeg meer, maar wacht eerst even rustig af, zodat je inderdaad optimaal kunt profiteren.
Ook wij boekte eind dec. een reis naar rhodos en moesten een maand later constateren dat de prijs was gezakt.
Bij neckermann krijg je geen enkele reactie, je hebt gewoon pech.
Blijkbaar is het normaal zodra de prijzen van de concurrent bekend zijn, dat hun dan hun prijs aanpassen, maar vinden het dan blijkbaar niet belangrijk dat trouwe klanten, dan meer betalen.
Onze conclusie is boek niet te vroeg meer, maar wacht eerst even rustig af, zodat je inderdaad optimaal kunt profiteren.
De reisbranche is (i.t.t. de kledingmarkt in Nederland) een branche waar vraag en aanbod als geen ander de prijs bepalen. Het moment van aankoop is beslissend voor de prijs, omdat op dat moment de vraag juist hoog/laag was. Als later deze vraag veranderd, veranderd uiteraard ook de prijs...natuurlijk kan men dan het prijsverschil niet terug eisen!
Je gaat bij een actie van een pak melk in de supermarkt toch ook niet je geld terugeisen van alle pakken melk die je daarvoor duurder hebt betaald???!!
Groetjes
Je gaat bij een actie van een pak melk in de supermarkt toch ook niet je geld terugeisen van alle pakken melk die je daarvoor duurder hebt betaald???!!
Groetjes
Beste Maud,
Ik koop toch niet 'n pak melk in december voor gebruik in mei daaropvolgend?
Bovendien is het prijsverschil tussen 'n pak melk en 'n vakantieboeking wel erg groot.
Je vergelijking gaat dus m.i. niet op.
vr. gr. Gast 06 mei 16.15
Ik koop toch niet 'n pak melk in december voor gebruik in mei daaropvolgend?
Bovendien is het prijsverschil tussen 'n pak melk en 'n vakantieboeking wel erg groot.
Je vergelijking gaat dus m.i. niet op.
vr. gr. Gast 06 mei 16.15
Beste gast.
Toch zijn er firma,s zoals bv. Solmar en Snoeyink die het verschil wel terug geven in de vorm van reischeque,s voor een volgende reis.
Al gaat het hier dan niet om vlieg, maar busreizen naar Spanje. Maar wel net zo eerlijk, vind ik!
AK
Toch zijn er firma,s zoals bv. Solmar en Snoeyink die het verschil wel terug geven in de vorm van reischeque,s voor een volgende reis.
Al gaat het hier dan niet om vlieg, maar busreizen naar Spanje. Maar wel net zo eerlijk, vind ik!
AK
Beste gast,
Het moment van verbruik/gebruik van het artikel/reis is totaal niet van toepassing. Ik snap dat bij velen een gevoel van boosheid wordt opgeroepen wanneer exact dezelfde reis later goedkoper wordt aangeboden. Toch blijft dit het risico voor de reiziger. Ik denk dat de vergelijking met een simpel pak melk wel degelijk van toepassing is, het bedrag is dan weliswaar kleiner maar het blijft hetzelfde principe: er wordt voor een tijd een vaste prijs bepaald, blijkt dat concurrenten het goedkoper aanbieden, dan gaat de prijs omlaag...pak melk of reis: de consument kiest op het moment van aankoop de reis/het product te accepteren voor die prijs!
Groetjes
Het moment van verbruik/gebruik van het artikel/reis is totaal niet van toepassing. Ik snap dat bij velen een gevoel van boosheid wordt opgeroepen wanneer exact dezelfde reis later goedkoper wordt aangeboden. Toch blijft dit het risico voor de reiziger. Ik denk dat de vergelijking met een simpel pak melk wel degelijk van toepassing is, het bedrag is dan weliswaar kleiner maar het blijft hetzelfde principe: er wordt voor een tijd een vaste prijs bepaald, blijkt dat concurrenten het goedkoper aanbieden, dan gaat de prijs omlaag...pak melk of reis: de consument kiest op het moment van aankoop de reis/het product te accepteren voor die prijs!
Groetjes
Zou ik ook niet doen roan, betaald is betaald.
Oeps ik ga nooit meer met neckerman op reis zij zijn nooit te vertrouwen geweest DUITS he :::::....::..::..:
Oeps ik ga nooit meer met neckerman op reis zij zijn nooit te vertrouwen geweest DUITS he :::::....::..::..:
dan kun je dus ook niet met holland international , kras reizen of arke op vakantie want die zijn ook van duitse eigenaren - hotelplan is zwitsers - thomas cook is engels - marysol is spaans - dus wat is er nog over wat nederlands is: oad of sudtours of q international
Ach gaste, het enige wat nog echt puur Nederlands is, is klagen!
Dat neemt geen enkele buitenlander ons af!!
Even wat anders:
D-tours/D-Reizen, Olympia, Solmar, Snoeyink, Evenements Reizen, Bel Air, De Jong Intra Tours, etc.
Zijn dat geen Nederl. touroperators meer?
Dat neemt geen enkele buitenlander ons af!!
Even wat anders:
D-tours/D-Reizen, Olympia, Solmar, Snoeyink, Evenements Reizen, Bel Air, De Jong Intra Tours, etc.
Zijn dat geen Nederl. touroperators meer?