LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Neckermann Reizen
Neckermann Reizen
Is er hier iemand wie ervarging heeft met Neckermann Reizen? En hoe zijn die ervaringen?
Re: Neckermann Reizen
Wanneer ik kleding bij ze bestel heb ik het met vertraging in huis. Dat zal dan ook wel met de vluchten zo geregeld zijn...
Re: Neckermann Reizen
ik ga al ongeveer 10 jaar lang,2 keer per jaar met neckermann op vakantie,ik heb geen klachten,en ze hebben vaak leuke aanbiedingen in voor en najaar,moet je er wel snel bij zijn,maar wij hebben toch al vaak van een aanbieding gebruik gemaakt
Re: Neckermann Reizen
Wij zijn September j.l. met een lastminute via het internet, meegeweest naar Spanje met Neckermann en dat was echt FANTATISCH!
Gaan volgend jaar zeker weer zoiets doen!
Gaan volgend jaar zeker weer zoiets doen!
Re: Neckermann Reizen
Neckermann: goede en slechte ervaringen.
Vorig jaar mee naar Kreta gevlogen, zouden om 9.00 uur 's ochtends vertrekken. Vlucht overboekt, verplaatst naar 19.45 's avonds.
Kwamen om 1 uur 's nachts aan bij het appartement. Was niemand om ons de sleutel van het appartmement te geven. Neckermann was vergeten de namen van de vertraagde gasten door te geven. En we lagen best wel afgelegen....
Reisleidsters onbeschoft.
Terugreis met Transavia, geen eten gekregen, waar wel voor betaald was. En steenkoud in de kist! Stessen van Trans niet echt sympathiek, maar das niet te wijten aan Neckermann
Vorig jaar mee naar Kreta gevlogen, zouden om 9.00 uur 's ochtends vertrekken. Vlucht overboekt, verplaatst naar 19.45 's avonds.
Kwamen om 1 uur 's nachts aan bij het appartement. Was niemand om ons de sleutel van het appartmement te geven. Neckermann was vergeten de namen van de vertraagde gasten door te geven. En we lagen best wel afgelegen....
Reisleidsters onbeschoft.
Terugreis met Transavia, geen eten gekregen, waar wel voor betaald was. En steenkoud in de kist! Stessen van Trans niet echt sympathiek, maar das niet te wijten aan Neckermann
Re: Neckermann Reizen
Lijkt mij sterk. Even meerekenen:Geplaatst op 24 Dec 2004 08:32 door Sabs
--------------------------------------------------------------------------------
Neckermann: goede en slechte ervaringen.
Vorig jaar mee naar Kreta gevlogen, zouden om 9.00 uur 's ochtends vertrekken. Vlucht overboekt, verplaatst naar 19.45 's avonds.
Kwamen om 1 uur 's nachts aan bij het appartement.
Vertrek 19:45 u. Vliegtijd ca. 3,5 uur. Aankomst Kreta: ca. 23:15 uur.
Tijdverschil: + 1 uur / Werkelijke tijd: 0:15 uur.
Bagageband: ca. 0,5 uur / Tijd is dan: 0:45 uur.
En dan ben je binnen het kwartier (transfer?) in je appartement?
O ja. Vergeten de klok 1 uur vooruit te zetten......
Re: Neckermann Reizen
De accomodatie. Die was piekfijn verzorgd. Om de dag schone lakens etc. De schoonmaakster waste zelfs af als er vuile vaat stond
Re: Neckermann Reizen
Neckermann is een touroperator die voor een goede prijs-kwaliteitsverhoudeing een produkt biedt welke op massa is gebaseerd.
De kwaliteit is misschien het beste als volgt te zeggen:
- door de enorme inkopen over heel Europa is het voor een kleinere touroperator vaak moeilijk hun prijzen te matchen, zeker als je de prijs per vliegstoel bekijkt.
- Neckermann sluit in hotels vaak contracten op basis van kamers die beschikbaar zijn. Dus ook slechtere kamers zitten in hun contracten. Dat is vaak een kwestie van een beetke geluk hebben.
- als een kleine touroperator een hostess op 200 passagiers inzet, heeft Neckermann 1 hostess per 600 passagiers
Tot zover de aanleidingen tot wat vaak 'kleinere' klachten wordt genoemd. Op zich geen reden om Neckermann direct te mijden.
De grote problemen (die gelukkig maar ZELDEN voorkomen)
- Neckermann is niet ingesteld op hulp van gestrande passagiers. Als het mis gaat gaat het goed mis.
- Klachtenafhandeling is zeer slecht. Vaak wordt je aan het lijntje gehouden of afgescheept. Op menselijke problemen gaan ze nooit in, het is altijd zwart-wit
Gelukkig zijn er niet vaak gestrande passagiers, maar het is niet onmogelijk dat het gebeurd. Uit ervaring ken ik twee gevallen die hemeltergend waren en waar de klanten tussen de 2000 en 4000 Euro verlies moesten nemen. Dat mag eigenlijk niet als voorbeeld dienen omdat het zelden gebeurd. Bij een 'goede' touroperator waren die gevallen echter nooit voorgekomen.
Conclusie: bij een huis-tuin-keuken-reis waar niet veel mis gaat is Neckermann vaak een prima touroperator.
Zorg dat je altijd een goede reisverzekering hebt en neem direct zelf het initiatief ALS iets misgaat. Vertrouw niet op het buitenland personeel van Neckermann.
De kwaliteit is misschien het beste als volgt te zeggen:
- door de enorme inkopen over heel Europa is het voor een kleinere touroperator vaak moeilijk hun prijzen te matchen, zeker als je de prijs per vliegstoel bekijkt.
- Neckermann sluit in hotels vaak contracten op basis van kamers die beschikbaar zijn. Dus ook slechtere kamers zitten in hun contracten. Dat is vaak een kwestie van een beetke geluk hebben.
- als een kleine touroperator een hostess op 200 passagiers inzet, heeft Neckermann 1 hostess per 600 passagiers
Tot zover de aanleidingen tot wat vaak 'kleinere' klachten wordt genoemd. Op zich geen reden om Neckermann direct te mijden.
De grote problemen (die gelukkig maar ZELDEN voorkomen)
- Neckermann is niet ingesteld op hulp van gestrande passagiers. Als het mis gaat gaat het goed mis.
- Klachtenafhandeling is zeer slecht. Vaak wordt je aan het lijntje gehouden of afgescheept. Op menselijke problemen gaan ze nooit in, het is altijd zwart-wit
Gelukkig zijn er niet vaak gestrande passagiers, maar het is niet onmogelijk dat het gebeurd. Uit ervaring ken ik twee gevallen die hemeltergend waren en waar de klanten tussen de 2000 en 4000 Euro verlies moesten nemen. Dat mag eigenlijk niet als voorbeeld dienen omdat het zelden gebeurd. Bij een 'goede' touroperator waren die gevallen echter nooit voorgekomen.
Conclusie: bij een huis-tuin-keuken-reis waar niet veel mis gaat is Neckermann vaak een prima touroperator.
Zorg dat je altijd een goede reisverzekering hebt en neem direct zelf het initiatief ALS iets misgaat. Vertrouw niet op het buitenland personeel van Neckermann.
Re: Neckermann Reizen
Weet iemand ook of Neckermann bij hun reizen annuleringsverzekering aanbied?
Re: Neckermann Reizen
Als je via het internet boekt, kun je dat mee boeken. Dus antwoord is:
Ja dat kan!
Ja dat kan!
Re: Neckermann Reizen
Bij de meeste reisbureau;s erkende kan je een annulerings verzekering
bij afsluiten.En dat is nou zo belangrijk. En het geld dubbel en dwars waard. Vergeet het niet.En anders kom er zelf mee als je wilt boeken.
Wij doen het ook altijd bij nemen.Veel succes ermee.
bij afsluiten.En dat is nou zo belangrijk. En het geld dubbel en dwars waard. Vergeet het niet.En anders kom er zelf mee als je wilt boeken.
Wij doen het ook altijd bij nemen.Veel succes ermee.
Re: Neckermann Reizen
idd ja, de annuleringsverzekering is heel belangrijk, ook als je kort voor verttrek boekt; want kort voor vertrek weer moeten annuleren kan iedereen overkomen ook iemand die een paar weken voor vertrek pas boekt. (en kort voor vertrek zijn de annulerings-kosten het hoogst.)
Verder op de annuleringsverzekering kan je de ongenoten vakantie dagen (mocht er iets gebeuren) claimen. Stel je komt na 3 dagen op je vakantie adres ten val en ligt gedurende de rest van je vakantie in de takel in t ziekenhuis. Weg vakantie. Ziektenkosten, eventuele repatriering worden verzorgd door de reisverzekering maar die verpeste vakantiedagen door de annuleringsverzekering.
Ook op de annuleringsverzekering kan je eventueel dagen die je bijv. verliest door ernstige! vertraging (dus niet een paar uurtjes)ook terugclaimen.
Verder op de annuleringsverzekering kan je de ongenoten vakantie dagen (mocht er iets gebeuren) claimen. Stel je komt na 3 dagen op je vakantie adres ten val en ligt gedurende de rest van je vakantie in de takel in t ziekenhuis. Weg vakantie. Ziektenkosten, eventuele repatriering worden verzorgd door de reisverzekering maar die verpeste vakantiedagen door de annuleringsverzekering.
Ook op de annuleringsverzekering kan je eventueel dagen die je bijv. verliest door ernstige! vertraging (dus niet een paar uurtjes)ook terugclaimen.
Re: Neckermann Reizen
Ik heb zeer goede ervaring met Neckermann Nederland.
Ik boek meestal per internet en alles gaat altijd perfect.
De vorige keer wilde ik 2 weken na boeking overboeken naar een ander hotel en zonder probleem en kosten heeft men dat vriendelijk voor mij gedaan.
Wel is het zo dat je in de schoolvakanties, die op dat moment niet in het buitenland aan de gang zijn, bv de meivakantie, honderden euro's kan besparen door in Belgie of Duitsland te boeken, zelfs met vertrek vanaf hetzelfde vliegveld en vliegtuig. In Belgie kan men ook vaak met vieren op 1 kamer terwijl dat via Nederland niet kan.
Kijk eens op www.neckermann.be of op www.neckermann.de
Ik boek meestal per internet en alles gaat altijd perfect.
De vorige keer wilde ik 2 weken na boeking overboeken naar een ander hotel en zonder probleem en kosten heeft men dat vriendelijk voor mij gedaan.
Wel is het zo dat je in de schoolvakanties, die op dat moment niet in het buitenland aan de gang zijn, bv de meivakantie, honderden euro's kan besparen door in Belgie of Duitsland te boeken, zelfs met vertrek vanaf hetzelfde vliegveld en vliegtuig. In Belgie kan men ook vaak met vieren op 1 kamer terwijl dat via Nederland niet kan.
Kijk eens op www.neckermann.be of op www.neckermann.de
Re: Neckermann Reizen
Als je een losse vlucht boekt via internet (kosten meteen betaald bij boeking) en je reserveert zelf een hotel (betaling pas tijdens verblijf), is de annuleringsverzekering dan alleen nodig voor de reeds betaalde vliegkosten of moet je vanwege de reservering óók de nog te betalen hotelkosten voor onverhoopte annulering verzekeren?annuleringsverzekering is heel belangrijk
Re: Neckermann Reizen
Het ligt eraan wat het hotel voor een annuleringsregeling heeft. Meestal kun je een hotel kosteloos tot vrij kort voor aankomst annuleren. Doch het kan wel eens zijn dat in drukke periodes zoals vakantiehoogseizoen en beurzen, waar de hotels hun kamers probleemloos kwijt kunnen, je alleen kosteloos kunt annuleren tot een paar weken voor de geplande verblijfsdata. In dat geval is een annuleringsverzekering aan te bevelen.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 16 nov 2004 09:41
Re: Neckermann Reizen
wie heeft er ervaring m,et suntrex reizen naar egypte,groet magda
Re: Neckermann Reizen
Wij hebben zowel een uitstekende als een uitzonderlijk slechte ervaring met Neckermann-Reizen.
De goede ervaring is dat we precies kregen zoals een en ander in de reisgids stond vermeld. Het betrof hier een geboekt H10 hotel in Spanje. Alles was perfect.
De slechte ervaring betrof een hotel in Spanje dat, zoals later bleek, specifiek was gebouwd voor de Engelse klanten van TUI. Die engelse klanten degenereerden het van oorsprong 4 sterren hotel tot een voetbalkantine. Het hotel werd in beslag genomen door 95% Engelsen, beplakt (tatoo(piercings) s) en bespijkerd (type hooligans) die volkomen vervreemd waren van enige vorm van beschaving en alleen maar konden ZUIPEN, met alle nare gevolgen van dien. Naar hun kinderen werd niet omgekeken. Neckermann wist dit of had dit kunnen weten doch boekte toch kamers voor haar Nederlandse clienten.
Los van het hierbovenstaande is onze ergernis vooral ingegeven door het feit dat Neckermann niet reageerde op onze klacht t.a.v. dit hotel. Ook niet, nadat de hostess officieel door ons werd verwittigd via een klachtenrapport. Ook niet reageerde op een klacht verzonden per e-mail naar het hoofdkantoor. Onze ergernis bereikte het hoogtepunt toen Neckermann consequent probeerde om een fatsoenlijke/eerlijke klachtafhandeling onmogelijk te maken. Kortom men was consequent bezig om de afhandeling te frustreren
Uiteindelijke bereikte de klacht, met veel doorzettingsvermogen van onze kant (Neckermann wilde geen enkele medewerking verlenen) de Geschillen Commissie Reizen. Tijdens de zitting probeerde Neckermann de klacht te bagatelliseren door leugens/listen. Waarschijnlijk werd dit doorzien door de Commissie en deze oordeelde dat 60% van de totale reissom moest worden terug betaald.
Wij vonden dit zelf ook erg veel en schreven de Directie van Neckermann een uitgebreide brief met daarin de vraag waarom dit nu zo klantonvriendelijk moets worden afgewerkt. We gaven daarbij aan, dat het allemaal anders had kunnen lopen als Neckermann wat klantvriendelijker had gereageerd. Het antwoord van Neckermann laat nog altijd op zich wachten.
Een welgemeend advies: als u klachten heeft, uit deze dan luid en duidelijk ter plekke en laat direct (met de nadruk op DIRECT) een klachtenrapport opmaken. Als u meent soepel te moeten zijn tegenover uw host of hostess door genoegen te nemen met een klacht op de laatste dag van uw verblijf dan misbrukt Neckermann uw soepelheid door te stellen dat u DIRECT uw klacht kenbaar had moeten maken.
Let ook vooral op de terminologie die de host gebruikt in het klachtenrapport. Als u het hotel onbeschrijfelijk slecht vond, neem dan geen genoegen met de kreet van de hostes dat u het hotel niet in overeenstemming vond met de beschrijving in de gids. Die keurige beschrijving wordt namelijk tegen u genruikt.
Ook schrijft de host een tweede rapport, waarvan u geen afschrift krijgt en dat u zeker niet zal worden aangeboden met de vraag of u het met de inhoud van dat rapport eens kunt zijn. Een uiterst onevenwichtige en onsportieve manier van klachtbehandeling.
Maar, Neckermann heeft zonder meer uitstekende accommodaties in haar programma staan. Waarschijnlijk dit jaar ook weer met Neckermann maar we zijn uiterst kritisch bij onze keuze!
Een gewaarschuwd mens telt voor twee!
De goede ervaring is dat we precies kregen zoals een en ander in de reisgids stond vermeld. Het betrof hier een geboekt H10 hotel in Spanje. Alles was perfect.
De slechte ervaring betrof een hotel in Spanje dat, zoals later bleek, specifiek was gebouwd voor de Engelse klanten van TUI. Die engelse klanten degenereerden het van oorsprong 4 sterren hotel tot een voetbalkantine. Het hotel werd in beslag genomen door 95% Engelsen, beplakt (tatoo(piercings) s) en bespijkerd (type hooligans) die volkomen vervreemd waren van enige vorm van beschaving en alleen maar konden ZUIPEN, met alle nare gevolgen van dien. Naar hun kinderen werd niet omgekeken. Neckermann wist dit of had dit kunnen weten doch boekte toch kamers voor haar Nederlandse clienten.
Los van het hierbovenstaande is onze ergernis vooral ingegeven door het feit dat Neckermann niet reageerde op onze klacht t.a.v. dit hotel. Ook niet, nadat de hostess officieel door ons werd verwittigd via een klachtenrapport. Ook niet reageerde op een klacht verzonden per e-mail naar het hoofdkantoor. Onze ergernis bereikte het hoogtepunt toen Neckermann consequent probeerde om een fatsoenlijke/eerlijke klachtafhandeling onmogelijk te maken. Kortom men was consequent bezig om de afhandeling te frustreren
Uiteindelijke bereikte de klacht, met veel doorzettingsvermogen van onze kant (Neckermann wilde geen enkele medewerking verlenen) de Geschillen Commissie Reizen. Tijdens de zitting probeerde Neckermann de klacht te bagatelliseren door leugens/listen. Waarschijnlijk werd dit doorzien door de Commissie en deze oordeelde dat 60% van de totale reissom moest worden terug betaald.
Wij vonden dit zelf ook erg veel en schreven de Directie van Neckermann een uitgebreide brief met daarin de vraag waarom dit nu zo klantonvriendelijk moets worden afgewerkt. We gaven daarbij aan, dat het allemaal anders had kunnen lopen als Neckermann wat klantvriendelijker had gereageerd. Het antwoord van Neckermann laat nog altijd op zich wachten.
Een welgemeend advies: als u klachten heeft, uit deze dan luid en duidelijk ter plekke en laat direct (met de nadruk op DIRECT) een klachtenrapport opmaken. Als u meent soepel te moeten zijn tegenover uw host of hostess door genoegen te nemen met een klacht op de laatste dag van uw verblijf dan misbrukt Neckermann uw soepelheid door te stellen dat u DIRECT uw klacht kenbaar had moeten maken.
Let ook vooral op de terminologie die de host gebruikt in het klachtenrapport. Als u het hotel onbeschrijfelijk slecht vond, neem dan geen genoegen met de kreet van de hostes dat u het hotel niet in overeenstemming vond met de beschrijving in de gids. Die keurige beschrijving wordt namelijk tegen u genruikt.
Ook schrijft de host een tweede rapport, waarvan u geen afschrift krijgt en dat u zeker niet zal worden aangeboden met de vraag of u het met de inhoud van dat rapport eens kunt zijn. Een uiterst onevenwichtige en onsportieve manier van klachtbehandeling.
Maar, Neckermann heeft zonder meer uitstekende accommodaties in haar programma staan. Waarschijnlijk dit jaar ook weer met Neckermann maar we zijn uiterst kritisch bij onze keuze!
Een gewaarschuwd mens telt voor twee!