LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Negatief reisadvies: De Vries Reizen en Mahan Air
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 10 sep 2007 13:28
Negatief reisadvies: De Vries Reizen en Mahan Air
Via de website van De Vries Reizen boekten wij een ticket bij Mahan Air om ons via Tehran naar Bangkok te brengen. Heenweg hadden we geen problemen. De retourvlucht was helaas wel een probleem.
30 augustus 2007 stonden wij om half 4 's nachts op het vliegveld van Bangkok om in te checken voor onze vlucht naar Dusseldorf. Drie dagen tevoren hadden wij via de telefoon nog netjes onze vlucht herbevestigd. De problemen waren toen al begonnen, maar we werden niet gewaarschuwd. Om half 5 kwam eindelijk een man met een lijst. Wij stonden er niet op en mochten dus niet mee met onze vlucht! Waarom mogen wij niet mee? De passagiers die al meerdere dagen wachtten waren eerst aan de beurt. Waarom wachtten zij al zo lang dan? Kon meneer ons niet vertellen. Wanneer vliegen wij dan wel? Geen idee had de meneer van Mahan Air. Het probleem werd op deze manier natuurlijk niet opgelost en werd langzaamaan alleen maar groter.
We werden naar een hotel gebracht waar volgens de medewerker van Mahan Air tussen 12 en 1 uur 's middags iemand met informatie naar toe zou komen. Daar zaten anderen al van 's ochtends vroeg want tegen hun was 9 uur gezegd. Uiteindelijk zagen we niemand en ook het hotel kreeg geen informatie. Het gerucht dat op een eerdere datum een vliegtuig niet had mogen landen op Dusseldorf werd wel door hotelmedewerkers bevestigd. Op internet heb ik gevonden dat Mahan Air al enkele maanden niet meer mag landen in Engeland vanwege slechte veiligheid en het ontbreken van een Collision Avoidance System (vereiste software). Inmiddels geloven wij derhalve het gerucht.
Kortom, we kregen geen informatie over de reden, geen info over de grootte van het probleem en al helemaal geen info over hoeveel uren of dagen we moesten wachten! Sommigen wachtten reeds drie of vier dagen! De irritatie nam toe... Zelf druk aan het regelen gegaan en via Mahan een ticket kunnen krijgen met een andere maatschappij. Als je op eigen houtje een ticket regelde had je kans het geld van Mahan niet terug te krijgen namelijk.
In de tussentijd contact proberen op te nemen met de reisorganisatie De Vries Reizen. Ze hebben een noodnummer in gebruik, maar dat werd niet opgenomen. Terugbellen na ons voicemailbericht deden ze ook niet. Na genoeg proberen kregen we eindelijk iemand aan de lijn van De Vries die deed alsof hij van niets wist! Niet waar, want anderen hadden ook eerder al gebeld en ook toen deed De Vries Reizen alsof hun neus bloedde. De Vries helpt dus ook op geen enkele manier!
Uiteindelijk zijn we met een omweg -6 uur wachten in Korea- aangekomen op Schiphol. Onze auto stond nog in Dusseldorf...
Wij realiseren ons dat het uiteraard soms ook goed gaat. Maar als het mis gaat dan gaat het ook goed mis! dankzij het ontbreken van het minste beetje organisatietalent van de Mahan Air medewerkers en de onverschilligheid van De Vries Reizen jegens het welzijn van hun klanten. Van ons krijgen zij daarom een dikke onvoldoende!
30 augustus 2007 stonden wij om half 4 's nachts op het vliegveld van Bangkok om in te checken voor onze vlucht naar Dusseldorf. Drie dagen tevoren hadden wij via de telefoon nog netjes onze vlucht herbevestigd. De problemen waren toen al begonnen, maar we werden niet gewaarschuwd. Om half 5 kwam eindelijk een man met een lijst. Wij stonden er niet op en mochten dus niet mee met onze vlucht! Waarom mogen wij niet mee? De passagiers die al meerdere dagen wachtten waren eerst aan de beurt. Waarom wachtten zij al zo lang dan? Kon meneer ons niet vertellen. Wanneer vliegen wij dan wel? Geen idee had de meneer van Mahan Air. Het probleem werd op deze manier natuurlijk niet opgelost en werd langzaamaan alleen maar groter.
We werden naar een hotel gebracht waar volgens de medewerker van Mahan Air tussen 12 en 1 uur 's middags iemand met informatie naar toe zou komen. Daar zaten anderen al van 's ochtends vroeg want tegen hun was 9 uur gezegd. Uiteindelijk zagen we niemand en ook het hotel kreeg geen informatie. Het gerucht dat op een eerdere datum een vliegtuig niet had mogen landen op Dusseldorf werd wel door hotelmedewerkers bevestigd. Op internet heb ik gevonden dat Mahan Air al enkele maanden niet meer mag landen in Engeland vanwege slechte veiligheid en het ontbreken van een Collision Avoidance System (vereiste software). Inmiddels geloven wij derhalve het gerucht.
Kortom, we kregen geen informatie over de reden, geen info over de grootte van het probleem en al helemaal geen info over hoeveel uren of dagen we moesten wachten! Sommigen wachtten reeds drie of vier dagen! De irritatie nam toe... Zelf druk aan het regelen gegaan en via Mahan een ticket kunnen krijgen met een andere maatschappij. Als je op eigen houtje een ticket regelde had je kans het geld van Mahan niet terug te krijgen namelijk.
In de tussentijd contact proberen op te nemen met de reisorganisatie De Vries Reizen. Ze hebben een noodnummer in gebruik, maar dat werd niet opgenomen. Terugbellen na ons voicemailbericht deden ze ook niet. Na genoeg proberen kregen we eindelijk iemand aan de lijn van De Vries die deed alsof hij van niets wist! Niet waar, want anderen hadden ook eerder al gebeld en ook toen deed De Vries Reizen alsof hun neus bloedde. De Vries helpt dus ook op geen enkele manier!
Uiteindelijk zijn we met een omweg -6 uur wachten in Korea- aangekomen op Schiphol. Onze auto stond nog in Dusseldorf...
Wij realiseren ons dat het uiteraard soms ook goed gaat. Maar als het mis gaat dan gaat het ook goed mis! dankzij het ontbreken van het minste beetje organisatietalent van de Mahan Air medewerkers en de onverschilligheid van De Vries Reizen jegens het welzijn van hun klanten. Van ons krijgen zij daarom een dikke onvoldoende!
Re: Negatief reisadvies: De Vries Reizen en Mahan Air
De reden:
Honderden gedupeerden door Mahan Air
14 SEP 2007
Honderden Nederlandse vakantiegangers naar met name Thailand zijn gedupeerd door Mahan Air. De Iraanse airline is deze week op de zwarte lijst van de EU gezet.
// 14 SEP 2007
Strop Nico de Vries Reizen
Mahan Air biedt voordelige vluchten van Düsseldorf via Teheran naar onder andere Bangkok, Delhi en het Midden-Oosten. Generaal-verkoopagent in Nederland, Nico de Vries Reizen in Drachten, lijdt een zware strop. Het bedrijf was vrijdagochtend 14 september niet bereikbaar voor commentaar.
Alternatief richting Bangkok
Mahan Air was een aardig alternatief voor de vaak volle vluchten op de route Amsterdam-Bangkok. Alle vluchten ex-Düsseldorf zijn voorlopig geannuleerd. Het zou volgens een vertegenwoordiger om 'een politieke zaak' gaan. 'Er wordt gewerkt aan herstel van het vliegschema.'
Honderden gedupeerden door Mahan Air
14 SEP 2007
Honderden Nederlandse vakantiegangers naar met name Thailand zijn gedupeerd door Mahan Air. De Iraanse airline is deze week op de zwarte lijst van de EU gezet.
// 14 SEP 2007
Strop Nico de Vries Reizen
Mahan Air biedt voordelige vluchten van Düsseldorf via Teheran naar onder andere Bangkok, Delhi en het Midden-Oosten. Generaal-verkoopagent in Nederland, Nico de Vries Reizen in Drachten, lijdt een zware strop. Het bedrijf was vrijdagochtend 14 september niet bereikbaar voor commentaar.
Alternatief richting Bangkok
Mahan Air was een aardig alternatief voor de vaak volle vluchten op de route Amsterdam-Bangkok. Alle vluchten ex-Düsseldorf zijn voorlopig geannuleerd. Het zou volgens een vertegenwoordiger om 'een politieke zaak' gaan. 'Er wordt gewerkt aan herstel van het vliegschema.'
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 20 sep 2007 20:53
Re: Negatief reisadvies: De Vries Reizen en Mahan Air
Beste S. Munnecom,
Mijn vriend en ik hebben vanaf 24 tot en met 26 augustus ongeveer hetzelfde meegemaakt met onze terugvlucht met Mahan Air vanuit Bangkok naar Dusseldorf. Bij ons wilden ze echter geen ticket regelen met een andere luchtvaartmaatschappij. Wij en 72 andere passagiers uit Nederland, Duitsland en Belgie, hebben ze op een vliegtuig gezet richting Teheran. In Bangkok en in het vliegtuig verzekerde Mahan ons dat er in Teheran een vliegtuig zou klaar staan dat ons na twee uurtjes wachten naar Dusselfdorf zou brengen. In Teheran aangkomen moesten weer 5 uur in een hal wachten voordat onze visa inorde waren, want ze zouden ons naar een hotel brengen want ons vliegtuig naar Dusseldorf zou pas over 16uur vertrekken. Het hotel bleek vervolgens in het centrum van Teheran te liggen op anderhalf uur rijden van de luchthaven. Op een gegeven moment hadden verschillende mensen in de bus zelfs het gevoel dat we ontvoerd zouden worden. Onze paspoorten haddan we trouwens ook niet meer, die had Mahan of de douane, want ze wilden ons bij elkaar houden en ervoor zorgen dat niemand de groep zou verlaten. Echt verschrikkelijk. Op de koop toe was ik twee dagen voor onze oorspronkelijke terugreis van de trap gevallen en had mijn enkelbanden gescheurd. Mahan Air wilde of kon voor mijn geen rolstoel regelen, dus ik moest voortdurend sjouwen, wat mijn enkel geen goed heeft gedaan. Het was echt een nachtmerrie en dus geen leuk einde van onze zomervakantie. Voorlopig hoef ik ook even niet in een vliegtuig te stappen en ik wil ook nooit meer met Mahan Air te vliegen.
Groeten Lies
Mijn vriend en ik hebben vanaf 24 tot en met 26 augustus ongeveer hetzelfde meegemaakt met onze terugvlucht met Mahan Air vanuit Bangkok naar Dusseldorf. Bij ons wilden ze echter geen ticket regelen met een andere luchtvaartmaatschappij. Wij en 72 andere passagiers uit Nederland, Duitsland en Belgie, hebben ze op een vliegtuig gezet richting Teheran. In Bangkok en in het vliegtuig verzekerde Mahan ons dat er in Teheran een vliegtuig zou klaar staan dat ons na twee uurtjes wachten naar Dusselfdorf zou brengen. In Teheran aangkomen moesten weer 5 uur in een hal wachten voordat onze visa inorde waren, want ze zouden ons naar een hotel brengen want ons vliegtuig naar Dusseldorf zou pas over 16uur vertrekken. Het hotel bleek vervolgens in het centrum van Teheran te liggen op anderhalf uur rijden van de luchthaven. Op een gegeven moment hadden verschillende mensen in de bus zelfs het gevoel dat we ontvoerd zouden worden. Onze paspoorten haddan we trouwens ook niet meer, die had Mahan of de douane, want ze wilden ons bij elkaar houden en ervoor zorgen dat niemand de groep zou verlaten. Echt verschrikkelijk. Op de koop toe was ik twee dagen voor onze oorspronkelijke terugreis van de trap gevallen en had mijn enkelbanden gescheurd. Mahan Air wilde of kon voor mijn geen rolstoel regelen, dus ik moest voortdurend sjouwen, wat mijn enkel geen goed heeft gedaan. Het was echt een nachtmerrie en dus geen leuk einde van onze zomervakantie. Voorlopig hoef ik ook even niet in een vliegtuig te stappen en ik wil ook nooit meer met Mahan Air te vliegen.
Groeten Lies
Re: Negatief reisadvies: De Vries Reizen en Mahan Air
hallo,
mijn vrouw en ik hebben precies dezelfde ervaringen met De Vries Reizen. Wij hebben hun voorstel tot alternatieve vlucht niet aangenomen, maar zelf iets anders gezocht en gevonden.
nu zijn wij bij De Vries Reizen langs geweest in Drachten, en het wordt duidelijk dat ze hun poot stijf houden, en niet terug willen betalen totdat ze zelf het geld terug hebben gekregen van Mahan Air.
Ik heb hun voorwaarden erop na gelezen, en verder ook eens goed nagedacht, en volgens mij moet het mogelijk zijn om met meer mensen er meer druk op te zetten. Eerst op hun webpagina de disclaimer:
"Ons bedrijf is aangesloten bij de SGR. Alle gepubliceerde reizen op deze website vallen daarom onder de garantie van de SGR. De SGR garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is zijn vooruitbetaalde reisgeld terug te krijgen indien de wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen tegenprestatie niet kan nakomen."
Het lijkt me dat de situatie zoals die nu met De Vries Reizen speelt hier onder valt, of denkt iemand hier anders over?
Ten tweede is het zo dat ze nu zich verschuilen achter het feit dat Mahan Air hun nog geen refund terug gegeven hebben, en dat ze een advocaat in de arm hebben genomen hiervoor, maar dat het feitelijk nu afwachten is. Daarmee suggereren ze dat wij het geld van Mahan Air moeten krijgen, en dat De Vries Reizen voor ons dit probeert te regelen bij Mahan Air. Volgens mij is dit juridisch niet zo: Wij hebben een factuur van een bij De Vries Reizen geboekte en aan de De Vries Reizen betaalde reis. Daarmee hebben wij voor een product van De Vries Reizen betaald, en dus een koopovereenkomst. Vervolgens koopt De Vries Reizen vliegtickets bij Mahan Air. Wij hebben echter GEEN koopovereenkomst met Mahan Air, maar met De Vries Reizen (wij hebben aan hun betaald). Het is wel begrijpelijk dat De Vries Reizen eerst geld van Mahan Air wil krijgen, omdat ze anders enorm veel geld moeten gaan uitbetalen voordat ze zelf geld hebben gekregen, maar in principe hoeven wij daar als klanten van De Vries Reizen daar geen boodschap aan te hebben.
Ik heb hen dit vandaag ook verteld.
Wellicht dat iemand met meer juridische kennis hier zijn mening over kan geven??
Weet verder iemand over er al iets georganiseerd wordt om gezamenlijk actie te ondernemen tegen De Vries Reizen?? Zo ja, dan hoor ik het graag.
Verder las ik ergens op deze forum-site dat een incassobureau een optie is, en dat dat geen geld kost, of no-cure no pay. weet iemand daar wat meer over? is dat zo?
graag hoor ik meer ervaringen van anderen.
mijn vrouw en ik hebben precies dezelfde ervaringen met De Vries Reizen. Wij hebben hun voorstel tot alternatieve vlucht niet aangenomen, maar zelf iets anders gezocht en gevonden.
nu zijn wij bij De Vries Reizen langs geweest in Drachten, en het wordt duidelijk dat ze hun poot stijf houden, en niet terug willen betalen totdat ze zelf het geld terug hebben gekregen van Mahan Air.
Ik heb hun voorwaarden erop na gelezen, en verder ook eens goed nagedacht, en volgens mij moet het mogelijk zijn om met meer mensen er meer druk op te zetten. Eerst op hun webpagina de disclaimer:
"Ons bedrijf is aangesloten bij de SGR. Alle gepubliceerde reizen op deze website vallen daarom onder de garantie van de SGR. De SGR garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is zijn vooruitbetaalde reisgeld terug te krijgen indien de wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen tegenprestatie niet kan nakomen."
Het lijkt me dat de situatie zoals die nu met De Vries Reizen speelt hier onder valt, of denkt iemand hier anders over?
Ten tweede is het zo dat ze nu zich verschuilen achter het feit dat Mahan Air hun nog geen refund terug gegeven hebben, en dat ze een advocaat in de arm hebben genomen hiervoor, maar dat het feitelijk nu afwachten is. Daarmee suggereren ze dat wij het geld van Mahan Air moeten krijgen, en dat De Vries Reizen voor ons dit probeert te regelen bij Mahan Air. Volgens mij is dit juridisch niet zo: Wij hebben een factuur van een bij De Vries Reizen geboekte en aan de De Vries Reizen betaalde reis. Daarmee hebben wij voor een product van De Vries Reizen betaald, en dus een koopovereenkomst. Vervolgens koopt De Vries Reizen vliegtickets bij Mahan Air. Wij hebben echter GEEN koopovereenkomst met Mahan Air, maar met De Vries Reizen (wij hebben aan hun betaald). Het is wel begrijpelijk dat De Vries Reizen eerst geld van Mahan Air wil krijgen, omdat ze anders enorm veel geld moeten gaan uitbetalen voordat ze zelf geld hebben gekregen, maar in principe hoeven wij daar als klanten van De Vries Reizen daar geen boodschap aan te hebben.
Ik heb hen dit vandaag ook verteld.
Wellicht dat iemand met meer juridische kennis hier zijn mening over kan geven??
Weet verder iemand over er al iets georganiseerd wordt om gezamenlijk actie te ondernemen tegen De Vries Reizen?? Zo ja, dan hoor ik het graag.
Verder las ik ergens op deze forum-site dat een incassobureau een optie is, en dat dat geen geld kost, of no-cure no pay. weet iemand daar wat meer over? is dat zo?
graag hoor ik meer ervaringen van anderen.
Re: Negatief reisadvies: De Vries Reizen en Mahan Air
Tickets vallen in principe buiten de SGR garantie. Dit zou ook op jullie bevestiging moeten staan. Op onze boekingsformulieren staat dit in ieder geval zeer duidelijk vermeld. En als het er niet op staat moet je de voorwaarden van de SGR zelf er bij pakken. Daarin staat vermeld dat losse tickets buiten hun garantie vallen.
De verantwoordelijkheid van uw reisagent, een bemiddelaar, is om u een alternatief voorstel te doen indien uw gereserveerde vlucht geen doorgang vind. Zij hebben dit gedaan en u heeft ervoor gekozen om dit voorstel om welke reden dan ook (die ook niet ter zake doet) af te wijzen en zelf een alternatief te boeken. Vervolgens annuleerd uw reisagent op uw verzoek de vlucht en dient een refund in. Zodra dit bedrag binnen is zal dit direct aan u worden overgemaakt.
Misschien voor u persoonlijk een vervelende situatie, maar een zeer gebruikelijke gang van zaken. De reisagent is in dit geval gewoon niet aansprakelijk voor de retourbetaling.
De verantwoordelijkheid van uw reisagent, een bemiddelaar, is om u een alternatief voorstel te doen indien uw gereserveerde vlucht geen doorgang vind. Zij hebben dit gedaan en u heeft ervoor gekozen om dit voorstel om welke reden dan ook (die ook niet ter zake doet) af te wijzen en zelf een alternatief te boeken. Vervolgens annuleerd uw reisagent op uw verzoek de vlucht en dient een refund in. Zodra dit bedrag binnen is zal dit direct aan u worden overgemaakt.
Misschien voor u persoonlijk een vervelende situatie, maar een zeer gebruikelijke gang van zaken. De reisagent is in dit geval gewoon niet aansprakelijk voor de retourbetaling.
Re: Negatief reisadvies: De Vries Reizen en Mahan Air
Nadine heeft inderdaad gelijk. Jammer voor de vries reizen dat ze direct afgeschoten worden. Reisorganisaties zijn in sommige gevallen helaas ook afhankelijk.
Re: Negatief reisadvies: De Vries Reizen en Mahan Air
Hallo,
Ik ben ook gedupeerd door de vries/mahan air. In principe begrijp ik dat zoiets kan gebeuren. Waar ik mij wel heel erg boos om maak is de manier waarop De Vries met deze situatie omgaat. Ik heb alles zelf moeten uitvinden. Zelfs dat mn vlucht niet doorging! Dit ik heb ik via via vernomen terwijl het bij De Vries al enige weken bekend was. Een alternatieve oplossing heb ik ook niet aangeboden gekregen. Ook word ik totaal niet op de hoogte gehouden van de vorderingen die De Vries boekt betreffende de refunds.
Ik heb zelf wat dingen uitgezocht, ook met enige juridische ondersteuning. Ik kwam tot het volgende:
De Vries is puur een bemiddelaar. Dit betekent dat ik/wij een overeenkomst hebben met de maatschappij die de tickets regelt. De Vries is hierdoor niet aansprakelijk. Staat zelfs in hun voorwaarden.
SGR kan hier niks betekenen omdat zij alleen handelen in geval van faillisement.
Het bedrijf dat de tickets regelt is volgens mij AIC in Dusseldorf. Zij kopen voor De Vries tickets van Mahan Air. Het vervelende hiervan is dat mijn rechtsbijstand zich alleen bezig houdt met nederlands recht terwijl AIC valt onder het duitse recht.
Wat volgens juridische bijstand nog mogelijk is, is een aangetekende brief (sommering) naar AIC sturen en dan eventueel een Duits incassobureau of advocaat of iets dergelijks inschakelen.
Een andere mogelijk is volgens mij het beroepen op een annuleringsverzekering. Ik had zelf eentje bij de ANWB. Volgens mij hebben zij wel internationale juristen. De jufrouw waarmee ik heb gesproken kon mij echter niks toezeggen omdat haar baas er niet was. Ik moest alles maar op papier zetten en dan officieel indienen.
Ik heb het rond de feestdagen laten rusten maar probeer het weer op te pakken. Als iemand iets anders heeft geprobeerd, hoor ik dat graag.
groeten Bas
Ik ben ook gedupeerd door de vries/mahan air. In principe begrijp ik dat zoiets kan gebeuren. Waar ik mij wel heel erg boos om maak is de manier waarop De Vries met deze situatie omgaat. Ik heb alles zelf moeten uitvinden. Zelfs dat mn vlucht niet doorging! Dit ik heb ik via via vernomen terwijl het bij De Vries al enige weken bekend was. Een alternatieve oplossing heb ik ook niet aangeboden gekregen. Ook word ik totaal niet op de hoogte gehouden van de vorderingen die De Vries boekt betreffende de refunds.
Ik heb zelf wat dingen uitgezocht, ook met enige juridische ondersteuning. Ik kwam tot het volgende:
De Vries is puur een bemiddelaar. Dit betekent dat ik/wij een overeenkomst hebben met de maatschappij die de tickets regelt. De Vries is hierdoor niet aansprakelijk. Staat zelfs in hun voorwaarden.
SGR kan hier niks betekenen omdat zij alleen handelen in geval van faillisement.
Het bedrijf dat de tickets regelt is volgens mij AIC in Dusseldorf. Zij kopen voor De Vries tickets van Mahan Air. Het vervelende hiervan is dat mijn rechtsbijstand zich alleen bezig houdt met nederlands recht terwijl AIC valt onder het duitse recht.
Wat volgens juridische bijstand nog mogelijk is, is een aangetekende brief (sommering) naar AIC sturen en dan eventueel een Duits incassobureau of advocaat of iets dergelijks inschakelen.
Een andere mogelijk is volgens mij het beroepen op een annuleringsverzekering. Ik had zelf eentje bij de ANWB. Volgens mij hebben zij wel internationale juristen. De jufrouw waarmee ik heb gesproken kon mij echter niks toezeggen omdat haar baas er niet was. Ik moest alles maar op papier zetten en dan officieel indienen.
Ik heb het rond de feestdagen laten rusten maar probeer het weer op te pakken. Als iemand iets anders heeft geprobeerd, hoor ik dat graag.
groeten Bas
Re: Negatief reisadvies: De Vries Reizen en Mahan Air
Reactie op Bas 84.
Ook wij zijn de dupe geworden van de slechte informatie van de vries.
Ik had op 4-8-2007 voor 5 personen een vlieg reis geboekt naar,
Thailand via Duseldorf met Mahan air.
Bij het reisbureau Expattours in Haarlem diezelfde dag nog de
vliegtickets betaald onze vertrek datum was 1-11-2007.
Een week voor vertrek kregen we te horen dat Mahan air op de,
zwarte lijst was gezet en niet meer mocht vliegen op europa,
deze was ingesteld door de eu.
Wij moesten de betaalde tickets aangetekend sturen naar expattoers,
die zouden ze voor refund terugsturen aan Mahan airlines,
omdat de vlieg maatschappij verantwoordelijk is voor terugbetaling
van de tickets.
Maar tot onze teleurstelling nog niets van beiden gehoord.
Ik hoop dat de vries zijn verantwoordelijkheid neemt en zorg draagt,
dat het geld word terug betaald wand het gaat om grote bedragen.
Mvg Jaap.
Ook wij zijn de dupe geworden van de slechte informatie van de vries.
Ik had op 4-8-2007 voor 5 personen een vlieg reis geboekt naar,
Thailand via Duseldorf met Mahan air.
Bij het reisbureau Expattours in Haarlem diezelfde dag nog de
vliegtickets betaald onze vertrek datum was 1-11-2007.
Een week voor vertrek kregen we te horen dat Mahan air op de,
zwarte lijst was gezet en niet meer mocht vliegen op europa,
deze was ingesteld door de eu.
Wij moesten de betaalde tickets aangetekend sturen naar expattoers,
die zouden ze voor refund terugsturen aan Mahan airlines,
omdat de vlieg maatschappij verantwoordelijk is voor terugbetaling
van de tickets.
Maar tot onze teleurstelling nog niets van beiden gehoord.
Ik hoop dat de vries zijn verantwoordelijkheid neemt en zorg draagt,
dat het geld word terug betaald wand het gaat om grote bedragen.
Mvg Jaap.
Re: Negatief reisadvies: De Vries Reizen en Mahan Air
Ook ik ben samen met een vriend van mij de dupe geworden van de combi N. de Vries reizen en Mahan Air.
Ik zie op de website van Mahan Air ook geen vermelding dat zij hun activiteiten hebben gestaakt.
Onze reis werd 2 weken van te voren plotsklaps geannuleerd. Ik heb zelf helaas geen annuleringsverzekering afgesloten.
Is er al iemand die verder is gekomen inzake dit verhaal? Ik stuur de laatste tijd ca. 4 mailtjes per dag naar [email protected], maar heb vooralsnog geen reactie ontvangen.
Ik hoor graag of wij samen iets kunnen betekenen om allemaal toch ons geld terug te krijgen. Het lijkt mij dat we samen met honderden gedupeerden toch een krachtige vuist moeten kunnen maken!
Is er uberhaupt al iemand die ooit zijn geld heeft teruggezien van Mahan Air?
Groeten.
PS. wanneer is een topic interessant genoeg voor Radar om in een uitzending te behandelen?
Ik zie op de website van Mahan Air ook geen vermelding dat zij hun activiteiten hebben gestaakt.
Onze reis werd 2 weken van te voren plotsklaps geannuleerd. Ik heb zelf helaas geen annuleringsverzekering afgesloten.
Is er al iemand die verder is gekomen inzake dit verhaal? Ik stuur de laatste tijd ca. 4 mailtjes per dag naar [email protected], maar heb vooralsnog geen reactie ontvangen.
Ik hoor graag of wij samen iets kunnen betekenen om allemaal toch ons geld terug te krijgen. Het lijkt mij dat we samen met honderden gedupeerden toch een krachtige vuist moeten kunnen maken!
Is er uberhaupt al iemand die ooit zijn geld heeft teruggezien van Mahan Air?
Groeten.
PS. wanneer is een topic interessant genoeg voor Radar om in een uitzending te behandelen?
Re: Negatief reisadvies: De Vries Reizen en Mahan Air
Beste Floran.
Zijn al deze topic,s niet al genoeg om het bij radar voor te leggen,
er moet alleen iemand zijn die zich goed kan verwoorden wand dat
kan ik niet.
Er zijn ergens op deze site nog meer topic,s over dit schandaal van
de Vries met wel 2 pagina,s, dus ik denk dat er genoeg
gedupeerden zijn.
groet Jaap.
Zijn al deze topic,s niet al genoeg om het bij radar voor te leggen,
er moet alleen iemand zijn die zich goed kan verwoorden wand dat
kan ik niet.
Er zijn ergens op deze site nog meer topic,s over dit schandaal van
de Vries met wel 2 pagina,s, dus ik denk dat er genoeg
gedupeerden zijn.
groet Jaap.
Re: Negatief reisadvies: De Vries Reizen en Mahan Air
Hallo Floran.
Ook ik heb vadaag een mail gestuurd naar Mahan,
tien minuten later kreeg ik een mail terug met de volgende tekst
U moet begrijpen dat het ook voor ons een groot probleem is.
Maar wij hebben inmiddels rechtstreeks contact met het hoofdkantoor van Mahan.
Zodra wij de refunds ontvangen dan zal dit bij u op de rekening worden gestort.
Wij vragen u nogmaals om nog even geduld te hebben ook al is dit soms moeilijk.
Dus maar even afwachten.
Ook ik heb vadaag een mail gestuurd naar Mahan,
tien minuten later kreeg ik een mail terug met de volgende tekst
U moet begrijpen dat het ook voor ons een groot probleem is.
Maar wij hebben inmiddels rechtstreeks contact met het hoofdkantoor van Mahan.
Zodra wij de refunds ontvangen dan zal dit bij u op de rekening worden gestort.
Wij vragen u nogmaals om nog even geduld te hebben ook al is dit soms moeilijk.
Dus maar even afwachten.
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 02 apr 2008 15:15
Re: Negatief reisadvies: De Vries Reizen en Mahan Air
ik hoop echt dat tros radar hier een punt van wil maken
alleen kunnen we niets doen
HELP HELP!!!
alleen kunnen we niets doen
HELP HELP!!!
Re: Negatief reisadvies: De Vries Reizen en Mahan Air
Ik ben een regelmatige gebruiker geweest van de zowel de diensten van N de Vries en Mahan Air. De diensten van de Vries waren altijd correct en behulpzaam, tot de laaste boeking die ik bij dit bureau maakte. Overigens had dit feit niets met Mahan te maken maar met de soort ticket die de Vries mij had verkocht.
Over Mahan Air heb ik alleen maar positieve zaken te melden, correcte behandeling, redelijk voedsel, schone toiletten, enzovoorts.
Ik heb zo mijn twijfels over het plaatsen van Mahan op de zwarte lijst.
Het is allemaal wel toevallig, het werd steeds drukker vanuit Nederland en Belgie met Mahan, de prijzen van de tickets waren wel heel voordelig, en als regelmatige klant van Mahan werd je echt in de watten gelegd.
Feit is, dat de dag na de uitsluiting van Mahan de tickets van de concurrentie in Dusseldorf direct bijna € 100 per enkele reis duurder werden.
Ook nu is het verschil tussen de vluchten van Bangkok naar Dusseldorf en van Bangkok naar Amsterdam erg laag.
Ik denk dat er prijsafspraken zijn tussen de vliegmaatschappijen, het lage verschil ( ongeveer € 30-40) tussen de bestemmingen is alleen maar te verklaren door de lagere luchthaventarieven van Dusseldorf.
Kortom, of ik nu vlieg naar Dusseldorf of Amsterdam, ik ben voor een retour gewoon tussen € 645 en € 680 kwijt.
Welke maatschappij dan ook, ongeacht of ik wel of niet overstap.
Wel een groot verschil met de prijzen voor de tickets van Mahan, en overigens ook voor de tickets met Phuket Air.
Het lijkt wel of alle prijsvechters gewoon verdwijnen, en ik vermoed zo, dat de zwarte lijst wellicht niet helemaal gebruikt wordt zals bedoeld.
Maar misschien heb ik dat wel verkeerd.
Echter, sedert 2004 heb ik 22 retourtickets en 1 enkele reisticket gekocht tussen Bangkok en Amsterdam, en in mijn optiek is er geen bal verschil tussen de prestaties van de vliegmaatschappijen.
Mahan Air was in diezelfde optiek gewoon een gunstige uitzondering, zelfde service, maar tegen lagere kosten.
Hans Slobbe
Khon Kaen
Thailand
Over Mahan Air heb ik alleen maar positieve zaken te melden, correcte behandeling, redelijk voedsel, schone toiletten, enzovoorts.
Ik heb zo mijn twijfels over het plaatsen van Mahan op de zwarte lijst.
Het is allemaal wel toevallig, het werd steeds drukker vanuit Nederland en Belgie met Mahan, de prijzen van de tickets waren wel heel voordelig, en als regelmatige klant van Mahan werd je echt in de watten gelegd.
Feit is, dat de dag na de uitsluiting van Mahan de tickets van de concurrentie in Dusseldorf direct bijna € 100 per enkele reis duurder werden.
Ook nu is het verschil tussen de vluchten van Bangkok naar Dusseldorf en van Bangkok naar Amsterdam erg laag.
Ik denk dat er prijsafspraken zijn tussen de vliegmaatschappijen, het lage verschil ( ongeveer € 30-40) tussen de bestemmingen is alleen maar te verklaren door de lagere luchthaventarieven van Dusseldorf.
Kortom, of ik nu vlieg naar Dusseldorf of Amsterdam, ik ben voor een retour gewoon tussen € 645 en € 680 kwijt.
Welke maatschappij dan ook, ongeacht of ik wel of niet overstap.
Wel een groot verschil met de prijzen voor de tickets van Mahan, en overigens ook voor de tickets met Phuket Air.
Het lijkt wel of alle prijsvechters gewoon verdwijnen, en ik vermoed zo, dat de zwarte lijst wellicht niet helemaal gebruikt wordt zals bedoeld.
Maar misschien heb ik dat wel verkeerd.
Echter, sedert 2004 heb ik 22 retourtickets en 1 enkele reisticket gekocht tussen Bangkok en Amsterdam, en in mijn optiek is er geen bal verschil tussen de prestaties van de vliegmaatschappijen.
Mahan Air was in diezelfde optiek gewoon een gunstige uitzondering, zelfde service, maar tegen lagere kosten.
Hans Slobbe
Khon Kaen
Thailand
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 27 apr 2008 18:53
Re: Negatief reisadvies: De Vries Reizen en Mahan Air
mijn reactie weggehaald
Laatst gewijzigd door winnieboersma op 08 aug 2008 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Negatief reisadvies: De Vries Reizen en Mahan Air
Ik ben even in Nederland en heb nog altijd het geld voor het retour Mahan Air AMS-BKK niet teruggekregen. Heeft iemand verdere actie ondernomen? Is er een plan?
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 27 apr 2008 18:53
Re: Negatief reisadvies: De Vries Reizen en Mahan Air
ik heb van de week nog weer een mail gestuurd naar de vries reizen.
Antwoord dat er nog niets bekend is over de refund die is aangevraagd.
Kon ook geen termijn noemen wanneer wij ons geld terug konden krijgen.
Antwoord dat er nog niets bekend is over de refund die is aangevraagd.
Kon ook geen termijn noemen wanneer wij ons geld terug konden krijgen.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 27 apr 2008 18:53
Re: Negatief reisadvies: De Vries Reizen en Mahan Air
Vandaag tv programma gezien van oproepMax waarbij de Vries reizen heeft aangegeven dat zij nu wel in staat zijn om terug betalingen te doen van Mahanair. Na 1 telefoontje van OmroepMax hebben 2 klanten hun geld terug gekregen?
Heeft iemand al iets vernomen van De Vries Reizen?
Heeft iemand al iets vernomen van De Vries Reizen?
Re: Negatief reisadvies: De Vries Reizen en Mahan Air
In september heb ik gebeld met De Vries. Door een medewerkster werd mij verzekerd, dat 75% van de slachtoffers het geld van de niet uitgevoerde reizen had ontvangen. Ook werd gezegd, dat Mahan eind oktober weer zou gaan vliegen in de EU en dat daarna de overige gedupeerden hun geld zouden terug krijgen. Het enige, dat hiervan klopt is dat weer gaan vliegen. Vorige week nog niets van terug betalen gemerkt, dus De Vries maar weer gebeld. Een andere medewerkster vertelde van niets te weten, ook niet van de vorige uitspraak van een De Vriesmedewerkster, dat in september 75% het geld had terug gekregen. Conclusie: ik ben in september gewoon belazerd met een onzinverhaal. Ik kan ook nergens op internet iets vinden over iemand die wel geld heeft teruggekregen. De Vries is agent van Mahan voor Nederland, maar wast de handen in onschuld en doet helemaal niets voor de gedupeerden. Probeert mensen die voor hun zaak opkomen met leugens op afstand te houden. Wanneer komt Radar of Kassa in actie? Er moeten vele gedupeerden zijn. Een gezamenlijke actie moet toch mogelijk zijn? Vooralsnog: boek niet bij De Vries reizen. Het zijn boeven!
Sanne
Sanne
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 24 dec 2008 10:39
Re: Negatief reisadvies: De Vries Reizen en Mahan Air
Heeft iemand al geld terug gekregen van de vries, ten aanzien van het (zogenaamde ?) refund aanvraag mahan AIR. Vrgrt Stefanie. Wij wachten inmiddels langer dan een jaar!
Re: Negatief reisadvies: De Vries Reizen en Mahan Air
Bij deze wil ik ook graag melden dat ik nog steeds wacht op het geld van mijn geannuleerde reis naar Bangkok via Mahan Air die ik in 2007 heb geannuleerd. Hebben andere mensen nog enigsinds dingen gehoord?