LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nooit via internet een reis boeken ?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Kevindahouse

Nooit via internet een reis boeken ?

Ongelezen bericht door Kevindahouse »

Beste costa rica fans,

Eind maart heb ik een reis bij Shoestring.nl geboekt naar Costa Rica, Panama en
Nicaragua. Heelrijk eindelijk na 9 jaar weer eens echt ver op reis!

Vol enthousiasme heb ik met mijn reispartner via de site van shoestring de reis met vertrek 26- 05 geboekt. Een week later kreeg ik de rekening, die ik gelijk netjes heb betaald en heb weggelegd in de kast. Want zo ben ik wel, gelijk maar alles betalen :D

Twee weken later krijg ik de reisbescheiden opgestuurd waarin staat dat ik om 07.00 mij moet melden op schiphol. MAAR OP 28-4!!!

Gelijk gebeld dat de boekingsdatum dus niet klopt! Dat de vertrek datum dus 26-05 moet zijn. Niet dus! In het online reserveringssysteem staan de data vlak onder elkaar. Ik heb op de verkeerde datumgeklikt,welke trouwens verder in het hele reserveringsgebeuren ook niet meer wordt genoemd.
Stom van mij, ik had volgens shoestring beter moeten opletten. :S

Helaas voor mij de reis is al over ruim een week ipv over een maand, ik zit er aan vast. Ik de papieren checken en inderdaad op de rekening staat de datum in april vermeld, Dom dom dom! Maar nadat ik de reis heb geboekt heb ik nooit een bevestigingsmail ontvangen, ik ben veel te goed gelovig. *zucht*

Nu moet ik, na ruim 1,5 week wachten voor antwoord, omdat de reis een week voor vertrek is (reis annuleren binnen 2 weken voor vertrek is 100%), de gehele reissom betalen! Gelukkig kunnen ze de ticket nog net omboeken (extra kosten 91 euro) Wat rest is voor mij een extra uitgave van 707 euro, voor een reis die al druk aan de gang is. Daar gaat al mijn spaargeld. Coulance, service of gastvriendelijkheid kennen ze niet bij Shoestring, betalen en wel binnen drie dagen!
En ik ga nog wel op reis de 26e mei, als ik nou alles annuleerde ok en administratie kosten, tuurlijk das normaal dat je dat betaald, maar alle kosten betalen?
Wat een domper, reserveren via internet? Nooit weer! En naar mijn geld kan ik fluiten.

Kevin Kamperman
Enschede

Bailey

Re: Nooit via internet een reis boeken ?

Ongelezen bericht door Bailey »

Ja, het is knap lullig en ik vind dat Shoestring wel een klein beetje had kunnen meewerken. Maar om nou het reserveren via internet de schuld te geven dat vind ik een beetje vreemd. Je hebt zelf op de verkeerde datum geklikt en zelf de rekening niet goed gecontroleerd. Dus dat is gewoon je eigen schuld.

Ik ben wel van mening dat Shoestring er iets aan kunnen doen, maar je hebt de fout toch wel zelf gemaakt!!!

Bailey

Ongelezen bericht door Bailey »

Ben het net eens even wezen nakijken, maar het klopt niet wat je zegt.
Je krijgt de datum wel degelijk nog een keer te zien.

Als ik op 'boek' klik bij de datum die ik wil boeken komt er op het volgende scherm te staan waarvoor je hebt gekozen. De reis, de datum, het aantal dagen en de prijs. Ook bij stap 3, waar je je gegevens invult, staan deze gegevens nog steeds bovenaan het scherm.

Shareena

Ongelezen bericht door Shareena »

Wij hebben ook een reis geboekt via internet op Sunweb, maar alles is prima verlopen... Je moet zelf ook wel een beetje opletten!

Laurent

Ongelezen bericht door Laurent »

Sunweb, is een verzameling van toeroperators ?

Zarine

Ongelezen bericht door Zarine »

Ben het met bovenstaande reacties eens dat het boeken via Internet niet het probleem is, maar u heeft (helaas) niet goed opgelet en gecontroleerd. Natuurlijk blijft e.e.a. vervelend.

Ik wil even een aanvullende opmerking maken dat Shoestring zelf ook annulerings- cq wijzigingskosten op haar bord krijgt, en deze gewoonweg aan u doorrekent.

En sunweb is van Gogo Tours

G7

Ongelezen bericht door G7 »

Ik heb van de week nog een reisje geboekt bij vaya, via het internet en dat is heel goed te doen.

Natuurlijk moet je zelf goed meekijken en je gegevens voor de definitieve boeking na kijken/controleren en als je dat doet, kan er bijna niets mis gaan.

PS. Sunweb en GoGo tours, zijn een op zich zelf staande touroperator en een hele goeie directseller! Overal lid van!

:wink: 8)

ennuh-maik86

Ongelezen bericht door ennuh-maik86 »

Zojuist zat ik wat te surfen op internet voor de zomervakantie. Daar kwam ik bij Vacance Select en ik vroeg me af wat het totaalbedrag zou zijn als ik voor iets zou kiezen. Daarop vulde ik voor de grap wat gegevens in, en opeens had ik dus daadwerkelijk geboekt! Maar dit was totaal niet mijn bedoeling. Er stond; hartelijk dank voor uw boeking! Binnen 8 dagen krijgt u uw reserveringspapieren thuis gestuurd! Wat nu? ik heb meteen maar gemaild dat dit niet de bedoeling was, maar is het echt zo dat ik nu op reis moet!?

gerland

Ongelezen bericht door gerland »

Niemand kan u verplichten op reis te gaan!

ennuh-maik86

NIet verplichten, maar kan het wel zo zijn dat ik nu moet betalen of iets dergelijks?

ennuh-maik86

En is het tevens zo dat het pas rond is als ik de reserveringspapieren teken?

Zarine

Ongelezen bericht door Zarine »

meteen maandag bellen dat er iets mis is gegaan....zorg ook dat u een bevestiging krijgt dat e.e.a. geannuleerd is

G7

Ongelezen bericht door G7 »

Mijn ervaring met boeken via het internet is, dat je via de mail een bevestiging krijgt en daarna niks meer hoeft te tekenen. Je hebt in feite in jouw geval (per ongeluk) geboekt en dat is tevens de vaststelling dat je het eens met hun voorwaarden.

Ik zou wat Zarine al zegt, inderdaad als de bliksem meteen maandag even naar ze bellen om dit uit te leggen. Waarschijnlijk doen ze er dan niet zo moeilijk over en zullen ze je boeking verwijderen.

Ps, is er geen mogelijkheid ze op zondag te bellen? Ik zeg maar wat hoor! Sommigen zijn n.l. op zondag ook telefonisch bereikbaar.

Nou, succes ermee! :wink:

ennuh-maik86

Ja, maar het punt is dus dat ik totaal niet wist dat je dan ook daadwerkelijk boekte!! Ik heb al een mail gestuurd, en ga tevens maandag om 9 uur meteen bellen. Het is een reis van 10 juni tot 17 juni.... nou, dan moet ik gewoon nog studeren dus kan ik niet eens op reis. Zijn er toevallig mensen die dit ook mee hebben gemaakt, en die zeggen; dat komt wel goed, ze begrijpen wel dat het een vergissing was? Of zit je er echt aan vast? Want ik begrijp ook niet helemaal hoe het dan met een annuleringsverzekering werkt. Dat kan namelijk zoveel dagen vooraf, maar daar zit ik nu geloof ik al overheen. Ik ben nog steeds supernerveus nu, want ik wil dit echt niet gaan betalen.
En helaas zijn ze vandaag niet bereikbaar... anders had ik meteen gebeld!!!

gerland

ennuh-maik86,

Ik heb zelf even gekeken op de (een) site van Vacance Select.

Om te kunnen boeken moet je echt wel heel wat schermen passeren en veel gegevens invoeren: Beschrijving > 2: Beschikbaarheid > 3: Periode selectie > 4: Prijsopgave + registratie > 5: Boeken

Ik heb dat ook gedaan, en stuitte op iets opmerkelijks.
Voordat ik dat hier onthul, wil ik je eerst de volgende vraag stellen:

Heb je echt al je eigen gegevens ingevuld, en toen geboekt?

ennuh-maik86

Nee, een ander adres (wat wel bestaat), als voornaam A. en achternaam ook A., telefoonnummer is ook gewoon maar wat ingetypt.

ennuh-maik86

Bovendien vind ik het nogal misleidend, want als je na het invullen van gegevens op boeken drukt, neem ik niet aan dat je meteen boekt, maar dat er eerst een overzicht komt van de gegevens en daarna pas of je daadwerkelijk wilt boeken. Ik neem niet aan dat je meteen boekt na het invullen van de gegevens, aangezien je zo nog geen mooi totaaloverzicht hebt. Dit is tevens mijn 'fout' geweest. Ik drukte op nr. 5;boeken... om te kijken wat ik zou moeten bepalen, en wilde het dan afbreken, aangezien ik verwachtte dat je DAN pas echt zou boeken. Dit is dus eigenlijk gewoon misleidend van VacanceSelect.

ennuh-maik86

Ik zie een typfout; bepalen is natuurlijk betalen.

gerland

ennuh-maik86,

Laten we eerlijk zijn: Vacance Select treft hier geen blaam.
Voordat je bij "Boeken" komt heb je in alle 4 de voorafgaande stappen
de prijs kunnen zien met in de laatste van die 4 stappen een complete berekening rekeninghoudend met de periode, aantal personen, annuleringsverzekering enz. enz.
uitgebreide prijs info is niet mogelijk. Geen enkele reden om daarvoor alsnog echt te gaan "Boeken"

Om te boeken moet je het volgende doen:

Stap 1: Selecteren accomodatie en raadplegen beschrijving

Stap 2: Beschikbaarbaarheid: maak een keuze

Stap 3: Periode selectie: verplicht is aantal personen invullen en
periode; er staat ook bij "Selecteer het aantal personen en vink een periode en eventuele extra voorzieningen aan. Klik vervolgens op VERDER >> voor een complete prijsopgave."

Stap 4: En inderdaad de complete prijsopgave (meer wilt u toch niet weten?)

Stap 5: Boeken: boeken blijkt alleen mogelijk na invullen van complete NAW-gegevens, telefoonnummer, geboortedatum, gegevens medereizigers, beantwoording van nog een extra vraag, en aanvinken van het vakje: "Ja, ik heb de algemene voorwaarden gelezen en ga hiermee akkoord. Klik hier voor de algemene voorwaarden van VacanceSelect.nl"

Terwijl u alle prijsinformatie al had (Stap 1 globaal, Stap 4 tot in detail), heeft u alle acties van Stap 5 uitgevoerd (naar eigen zeggen om de prijsinformatie te verkrijgen) en vervolgens zegt u dat u per ongeluk geboekt heeft en dat u misleid bent door Vacance Select

Gelooft u het zelf?

Nu het goede nieuws: als u zo maar wat invult en boekt is dat niet netjes, maar wordt het wel lastig om te achterhalen dat u geboekt heeft en om u de bevestiging toe te sturen. Bent u traceerbaar op grond van de ingevulde gegevens? (los van IP-nummer o.i.d.)

ennuh-maik86

Ik ben eventueel te traceren, maar buiten dat. Ik kan me beroepen op Wet van kopen op afstand. Dat betekent dat ik binnen 7 dagen kan annuleren! Dus in weze is er niets aan de hand vertelde mijn ouders mij.

Gesloten