LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OAD falliet

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

OAD falliet

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Voor de mensen die het nog niet weten en geboekt hebben

Touroperator Oad is failliet. Dat bevestigt de rechtbank in Almelo. OAD heeft zelf het faillissement aangevraagd. Eén van de redenen daarvoor was dat Rabobank een kapitaalinjectie eiste, omdat OAD last van het slechte economische klimaat.
Er is extern naar financiering gezocht. Deze is ook gevonden, maar dat was te laat.

Het faillissement is uitgesproken voor alle 20 bedrijven die onder de holding vallen. Onder het faillissement vallen ook de Globe reisbureaus. Daarvan zijn er 150 in Nederland.

OAD bestaat al meer dan 80 jaar.

moet zeggen dat ik,van oad wel schrik,vaak mee weg geweest!!,

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: OAD falliet

Ongelezen bericht door tenormin »

Je schrijft in ander topic dat je op vakantie gaat; toch niet bij OAD geboekt?

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: OAD falliet

Ongelezen bericht door sjoegel »

het is een drama niet in het minst voor Julius zelf.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: OAD falliet

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

tenormin schreef:Je schrijft in ander topic dat je op vakantie gaat; toch niet bij OAD geboekt?
Neeeeeeee gelukkig niet.
Wel vaak mee weggeweest,niks mis mee,had het niet verwacht,staat ook in de kranten ineens,niemand verwacht.tja

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: OAD falliet

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Is toch een hele grote en hele bekende. :shock:

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: OAD falliet

Ongelezen bericht door Har06 »

Chocomelk schreef:Is toch een hele grote en hele bekende. :shock:
De vakantiegangers zijn gedekt, het schadefonds zal duurder worden, OAd maakt vermoedelijk een doorstart op basis van Internet boekingen, jammer voor alle werknemers van OAd

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: OAD falliet

Ongelezen bericht door olaf79 »

Tsja het traditionele reisburo heeft toch wel zijn langste tijd gehad...Netzo als veel bricks and mortar winkels van vroeger. De wereld is veranderd en OAD heeft dat te laat begrepen. Jammer, maar het is niet anders.

Irisss87
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 sep 2013 22:39

Re: OAD falliet

Ongelezen bericht door Irisss87 »

Heeft iemand enig idee hoe het zit als je een reis van Corendon bij Globe hebt geboekt? Ik zou a.s. vrijdag naar Turkije vertrekken. We hebben bij een reisbureau van Globe geboekt, maar de reis is van Corendon. Gaat deze gewoon door? Ik kan hier niks over vinden op internet en baal er echt van dat ik tot morgen moet wachten voordat ik wat weet.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: OAD falliet

Ongelezen bericht door sjohie »

Irisss87 schreef:Heeft iemand enig idee hoe het zit als je een reis van Corendon bij Globe hebt geboekt? Ik zou a.s. vrijdag naar Turkije vertrekken. We hebben bij een reisbureau van Globe geboekt, maar de reis is van Corendon. Gaat deze gewoon door? Ik kan hier niks over vinden op internet en baal er echt van dat ik tot morgen moet wachten voordat ik wat weet.
Corendon is de uitvoerende reisorganisatie toch? Die zijn niet failliet, dus die kunnen de vakantie gewoon voor je uitvoeren. Ik las ergens alleen wel een uitspraak van de curator, dat je het beste eventuele resterende betalingen direct aan in dit geval Corendon moet doen, en niet aan Globe. Maar er wordt nu van alles geregeld, dus in de loop van morgen zal er wel meer info te krijgen zijn.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: OAD falliet

Ongelezen bericht door sjohie »

Overigens ben ik best wel blij dat we afgelopen donderdag met OAD terug zijn gekomen, pfieuw.. :o

Irisss87
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 sep 2013 22:39

Re: OAD falliet

Ongelezen bericht door Irisss87 »

sjohie schreef:
Irisss87 schreef:Heeft iemand enig idee hoe het zit als je een reis van Corendon bij Globe hebt geboekt? Ik zou a.s. vrijdag naar Turkije vertrekken. We hebben bij een reisbureau van Globe geboekt, maar de reis is van Corendon. Gaat deze gewoon door? Ik kan hier niks over vinden op internet en baal er echt van dat ik tot morgen moet wachten voordat ik wat weet.
Corendon is de uitvoerende reisorganisatie toch? Die zijn niet failliet, dus die kunnen de vakantie gewoon voor je uitvoeren. Ik las ergens alleen wel een uitspraak van de curator, dat je het beste eventuele resterende betalingen direct aan in dit geval Corendon moet doen, en niet aan Globe. Maar er wordt nu van alles geregeld, dus in de loop van morgen zal er wel meer info te krijgen zijn.
Ja dat dacht ik ook, maar schiet toch wel een beetje in de stress. Maar even tot morgen wachten dan, hoop dat we snel duidelijkheid krijgen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: OAD falliet

Ongelezen bericht door sjohie »

Irisss87 schreef:
sjohie schreef:
Irisss87 schreef:Heeft iemand enig idee hoe het zit als je een reis van Corendon bij Globe hebt geboekt? Ik zou a.s. vrijdag naar Turkije vertrekken. We hebben bij een reisbureau van Globe geboekt, maar de reis is van Corendon. Gaat deze gewoon door? Ik kan hier niks over vinden op internet en baal er echt van dat ik tot morgen moet wachten voordat ik wat weet.
Corendon is de uitvoerende reisorganisatie toch? Die zijn niet failliet, dus die kunnen de vakantie gewoon voor je uitvoeren. Ik las ergens alleen wel een uitspraak van de curator, dat je het beste eventuele resterende betalingen direct aan in dit geval Corendon moet doen, en niet aan Globe. Maar er wordt nu van alles geregeld, dus in de loop van morgen zal er wel meer info te krijgen zijn.
Ja dat dacht ik ook, maar schiet toch wel een beetje in de stress. Maar even tot morgen wachten dan, hoop dat we snel duidelijkheid krijgen.
Moet je nog betalingen doen via Globe aan Corendon? Zoniet, dan heb je Globe nergens meer voor nodig, en kan je gewoon op vakantie lijkt me.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: OAD falliet

Ongelezen bericht door tenormin »

Irisss87 schreef:Heeft iemand enig idee hoe het zit als je een reis van Corendon bij Globe hebt geboekt? Ik zou a.s. vrijdag naar Turkije vertrekken. We hebben bij een reisbureau van Globe geboekt, maar de reis is van Corendon. Gaat deze gewoon door? Ik kan hier niks over vinden op internet en baal er echt van dat ik tot morgen moet wachten voordat ik wat weet.
Maar als je a.s. vrijdag al op vakantie zou gaan/gaan!! heb je het hele bedrag toch al betaald? Corendon vliegt heus wel heen en weer, lijkt mij. Maar inderdaad, even afwachten: morgen word er meer duidelijkheid verschaft en de berichten tot nu toe zijn in zoverre bevredigend: geld terug, omboekingen etc. Mocht je gaan bellen: hou rekening met veel reizigers die ook, net als jij, meer willen weten. Succes, wens je goede afloop en uiteindelijk alsnog een prettige vakantie.

Irisss87
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 sep 2013 22:39

Re: OAD falliet

Ongelezen bericht door Irisss87 »

Nee alles is betaald, maar je weet maar nooit.

Nu staat dit op sgr.nl :
Als u bij een van de reisbureaus (o.a. Globe reisburo’s) een reis heeft geboekt van een touroperator die niet tot de Oad Groep behoort, dan zal die touroperator de reis gewoon uitvoeren. Als u nog niet de volledige reissom aan het reisbureau had betaald verzoeken wij u het restant rechtstreeks aan uw touroperator te betalen.

Dus de reis gaat gewoon door gelukkig.
Bedankt voor de reacties.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: OAD falliet

Ongelezen bericht door G7 »

Allereerst wil ik even laten weten, dat ik me kapot schrok van het nieuws dat OAD failliet was. Zo'n mooie grote reisorganisatie en toch failliet. Jammer, heel jammer. Zijn in het verleden veel met hen op reis geweest, maar door de enorme concurentie en internet toch overgestapt op merendeels Corendon voor de Turkije vakanties. Daarbij mag ik aantekenen, dat er wel degelijk verschil in kwalitiet is/was, want OAD was dan wat duurder, maar veel beter. Ook de Disney reizen altijd zeer goed geregeld.

Btw...als je een reis van Corendon bij een Globe reisbureau hebt geboekt en al betaald, zou ik niet weten wat er nog mis moet gaan. Je reist met Corendon en wordt als het goed is, ook opgevangen door de Corendon leiding aldaar, dus gewoon gaan . Bij twijfel, bel Corendon morgen zelf even als je dat geruststelt.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: OAD falliet

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@g7 dat vond ik nou ook,
Veel. Met oad weggeweest altijd goed,grote organisatie,ineens out of the blue...
Idd sgr neemt over.mensen die voor oad nu ergens zitten kunnen vak afmaken n terug...
Mensen met oad reis dus oad!bied sgr vervangende reis of geld terug...

Hoop dat ze doorstart kunnen maken...
Je ziet kan ineens gebeuren,toch gerenomeerde to,vind ik persoonlijker.
Idd soms wat duurder maar alles altijd pico belllo,geeft ook rust..

Ik schrok ook wel,ja geen hartverlamming maar wel,zo meen je niet oad!!!
Hoop mensen die nog moeten stedentrip of?? Om kunnen boeken...tui,arke,,tui..

Eerst thomas cook slecht nu oad..

Lang leve internet..
Hoop medewerkers hoor!!!
Sta je dan...en vind maar eens baan nu reisbranche...

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: OAD falliet

Ongelezen bericht door geengast »

SRC-cultuurvakanties is uiteraard ook failliet (deze hoorden gewoon bij de OAD groep). Het valt me op dat je bij SRC op de site goed moet zoeken om te zien dat ze failliet zijn.

Trouwens....zo plotseling kwam het faillisement van OAD helemaal niet. In de reisbranche deed het verhaal al twee jaar de ronde dat het snel mis kon gaan en dat de financiële situatie belabberd was.

Daarbij is OAD trouwens echt niet de enige touroperator die het water tot aan de lippen heeft staan.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: OAD falliet

Ongelezen bericht door plumber »

Ach wat. Volgend jaar kunnen alleen de buitenlanders die hier werken
nog op vakantie gaan.Voor de Nederlander is er toch geen werk meer.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: OAD falliet

Ongelezen bericht door Chocomelk »

plumber schreef:Ach wat. Volgend jaar kunnen alleen de buitenlanders die hier werken
nog op vakantie gaan.Voor de Nederlander is er toch geen werk meer.
Er is steeds minder geld om op vakantie te kunnen gaan (helaas).

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: OAD falliet

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Chocomelk schreef:
plumber schreef:Ach wat. Volgend jaar kunnen alleen de buitenlanders die hier werken
nog op vakantie gaan.Voor de Nederlander is er toch geen werk meer.
Er is steeds minder geld om op vakantie te kunnen gaan (helaas).
Ik denk dat in dit geval toch echt de opkomst van internetreisburo's de oorzaak is.

Gesloten