Ik ben net weer van een rondreis uit zuid-afrika. Heb al heel wat reizen gemaakt maar dit. De reisleiding had een andere reisbeschrijving dan wij. Heb verscheidene dingen niet gezien, omdat daar geen tijd voor was en andere dingen die niet in de route-beschrijving stond wel weer, maar die had ik al in 1998 gezien, vandaar deze rondreis genomen.
Vooral ook om de saniss-pass te zien. Ons werd verzekerd hoefde niet te reserveren want er waren nooit problemen. Avonds daar aangekomen alles volgeboekt. Je moest 3 tot 5 dagen van te voren boeken. We hadden een reisleiding die deze reis voor het eerst deed hij had lang thuis gezeten omdat hij bij een andere ontslagen was. Hij zegt dat hij naar de oad had gebeld en dat die had gezegd dat we gewoon pech hadden gehad. En de volgende dag had de reisleiding en de buschaffeur een dag vrij. Dus konden we golfen of paardrijden. Zou niet weten hoe dat moest. En dat een reisleiding en chauffeur een vrijdag hadden heb ik nog nooit meegemaakt.. Is dit gewoon.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] oad verschil in reisbeschrijving
Re: oad verschil in reisbeschrijving
Dit is niet gewoon, dit is wanprestatie van oad.
Omdat je een deel van je reis wel hebt gekregen waar je voor hebt betaald, zul je nooit aanspraak kunnen maken op gehele terugbetaling van je reissom. Ik zou in elk geval wel samen met reisgenoten gaan reclameren bij OAD. Een chauffeur en reisleider die tijdens uitvoering van de reis gebruik maken van een vrije dag? Wat een onzin zeg: ze worden aangenomen voor het uitvoeren van die reis, en hun verlof krijgen ze daarbuiten. Ik geloof wat je zegt hoor, maar dit mag niet eens, tenzij men door omstandigheden de reis niet meer kunnen begeleiden.
Ze hebben in principe gewoon een goede naam, zijn aangesloten bij de ANVR, dus ik ben van mening dat er wel uit te komen moet zijn, van een gerenommeerde maatschappij mag je tenslotte waar voor je geld verwachten. Wel moet je je klachten ter plaatse al kenbaar hebben gemaakt en er in een later stadium (door bijvoorbeeld notities) naar kunnen verwijzen.
Dan geef ik je grote kans om een deel van je geld terug te krijgen.
Oh ja: heel belangrijk is het volgende: wanneer oad je in het gelijk stelt, zullen ze waarschijnlijk eerst proberen je met een korting op een volgende reis zoet te houden. Accepteer dit niet. Een oplossing voor een gedeeltelijk mislukte reis mag nooit geboden worden in de vorm van een krting op een eventueel te maken volgende reis, en moet dus slaan op de reis waar u niet tevreden over bent.
De kans bestaat namelijk dat u zo ontevreden bent over de organisatie, dat u besloten hebt niet meer met hen ''in zee'' te gaan, en op die manier welhaast wordt gedwongen gebruik te maken van het aanbod, om de geboden korting niet mis te lopen.
Omdat je een deel van je reis wel hebt gekregen waar je voor hebt betaald, zul je nooit aanspraak kunnen maken op gehele terugbetaling van je reissom. Ik zou in elk geval wel samen met reisgenoten gaan reclameren bij OAD. Een chauffeur en reisleider die tijdens uitvoering van de reis gebruik maken van een vrije dag? Wat een onzin zeg: ze worden aangenomen voor het uitvoeren van die reis, en hun verlof krijgen ze daarbuiten. Ik geloof wat je zegt hoor, maar dit mag niet eens, tenzij men door omstandigheden de reis niet meer kunnen begeleiden.
Ze hebben in principe gewoon een goede naam, zijn aangesloten bij de ANVR, dus ik ben van mening dat er wel uit te komen moet zijn, van een gerenommeerde maatschappij mag je tenslotte waar voor je geld verwachten. Wel moet je je klachten ter plaatse al kenbaar hebben gemaakt en er in een later stadium (door bijvoorbeeld notities) naar kunnen verwijzen.
Dan geef ik je grote kans om een deel van je geld terug te krijgen.
Oh ja: heel belangrijk is het volgende: wanneer oad je in het gelijk stelt, zullen ze waarschijnlijk eerst proberen je met een korting op een volgende reis zoet te houden. Accepteer dit niet. Een oplossing voor een gedeeltelijk mislukte reis mag nooit geboden worden in de vorm van een krting op een eventueel te maken volgende reis, en moet dus slaan op de reis waar u niet tevreden over bent.
De kans bestaat namelijk dat u zo ontevreden bent over de organisatie, dat u besloten hebt niet meer met hen ''in zee'' te gaan, en op die manier welhaast wordt gedwongen gebruik te maken van het aanbod, om de geboden korting niet mis te lopen.
Re: oad verschil in reisbeschrijving
Wat moet dit een energie gekost hebben! Maar je zal dit maar meemaken. Schrijven, bellen en mailen naar de OAD dus. Dit kan en mag niet.
Fannie
Fannie