Maar nu hebben ze het alweer over een laatste waarschuwing.
Het incident van zondag was blijkbaar niet ernstig genoeg om de landingsrechten in te trekken.
Waar zullen ze die grens eigenlijk trekken dan?
Het incident van zondagavond had te maken met een correct uitgevoerde afbreking van de start. Oorzaak een waarschuwingslampje waar achteraf van bleek dat het loos alarm was.
Als je elke maatschappij met een dergelijk probleem moet stil zetten, dan kan je de b.v. de KLM ook een aantal maal per maand stil zetten.
Met andere woorden alles even in perspectief zien!
Ter verdere info: een vlucht van Martinair uit Dalaman, welke om 01.00 vanmorgen had moeten terugkomen is nu vertraagd tot 23.00 vanavond. Het betreft hier een door Martinair ingehuurde Tristar die met serieuse panne staat. Het is zo erg dat er al technici van Euro Atlantic (eigenaar) zijn ingevlogen.
Moeten we nu Martinair ook stilzetten????????/
dat er dingen gebeurd zijn met onur air die niet hebben mogen gebeuren is een vaststaand fiet. Maar ik vind het het wel raar dat alle artikels die ik hierover vind uit 1 krant komen en dat er buiten nederlandse sites niet zo veel te vinden is over deze maatschappij.
Ik denk zelf dat onur niet zo goed is als ned maatschappij maar deze levensgevarlijk is geloof ik ook niet.
In andere anderwerpen staat iets dat men over het uitzicht van een toestel niets kan zeggen over de veiligheid klopt maar en toestel dat er niet onderhouden uitziet geeft geen vertrouwen
Ook wij hebben een vakantie van Oad geboekt bij D-reizen, en zouden ook met Onur Air vliegen. D-reizen is nu aan het uitzoeken of er een ander vliegtuig (een Westerse) beschikbaar is waar onze reis overgeboekt zou kunnen worden. Wij vliegen in principe pas 5 juni a.s. maar in geen geval meer met Onur Air, als het niet anders kan dan annuleer ik wel, kost wel heeeeeel veel geld, maar we blijven liever in leven en laten onze vakantieplezier niet bederven!!!!!!!
Ik snap nog steeds niet dat er niet wordt ingegrepen, hebben afgelopen weekend een laatste waarschuwing gekregen maar zijn dus gewoon op de oude voet verder gegaan. Het mag niet te lang meer duren hoor voor dat er ingegrepen wordt anders gaat het dalijk tenkoste van een heleboel vakantiepret en maar niet te denken aan de ongelukken die hiervan kunnen komen.
Is daar het wachten op????????????????? Nee toch, hier moet anders de politiek een stok(je) voorsteken.
Eigenlijk hopen ook wij op nog een (klein) incident zodat dat deze onbetrouwbare maatschappij uit de lucht wordt gehaald.
Nog even afwachten dus, en iedereen die nog met vakantie gaat, laten we met z'n allen hopen dat het toch nog goed komt allemaal.
Het lijkt wel of iedereen opeens verstand heeft van luchtvaart.
Zoals al werd geschreven, als een afgebroken start reden is om een maatschappij een vliegverbod te geven blijven er weinig maatschappijen over. In het geval van Onur Air werd er in de cockpit een vals alarm gegeven. Als de snelheid dan nog dusdanig is dat de start kan worden afgebroken dan dient de start te worden afgebroken. Banden kunnen daar vaak niet tegen en klappen. Een volkomen normaal verschijnsel wat ook bij de KLM en andere maatschappijen gebeurd.
Ik wil niet zeggen dat Onur Air de veiligste maatschappij ter wereld is maar momenteel wordt er door de nederlandse media een heksenjacht gevoerd. Onur Air vliegt ook op Duitseland, Belgie, Frankrijk en Engeland. Daar wordt door de media niets gemeld over problemen en onveiligheid. Ieder incident bij Onur Air wordt nu onder een vergrootglas gelegd.
tuurlijk wordt alles onder een vergrootglas gelegd ze staan niet voor niets onder verscherpt toezicht.
En op zo'n manier kan je voor elk incident wel een smoes vinden en het het zelfs goedpraten.
Maar degene die dit hier doen vliegen binnenkort niet zelf met onur air denk ik of hebben er zelf voordeel bij om hier nog een soort van positief beeld van onur air te schetsen.
Ze moeten onur air gewoon niet meer toelaten voordat het te laat is.
Goh, toch raar dat niemand nu meer met onur air durft te vliegen.
KLM heeft dit soort problemen voor een paar jaar terug ook gehad en toen bleef iedereen gewoon met KLM vliegen...
Hypocriet of niet...
ps: Zal zelf nooit bij El Al in een vliegtuig stappen, maar ok....
dat is toch het zelfde wat je zegt. Dus ik neem aan dat jij ook bij el al
instapt ?? Dus het tegenovergestelde doen dan wat je neerzet !!!
Wat heeft El al hiermee te maken.Die kwam kompleet uit de lucht vallen
en de andere vliegen nog!!!
Nee dank je.
Het gaat erom dat alle vliegtuigen problemen kunnen krijgen en dat ook zeker wel eens hebben.
Je merkt alleen dat de Nederlanders opeens niet meer met Onur durven te vliegen, omdat het een Turkse maatschappij is.
Wanneer dit (wat in het verleden ook meerdere malen gebeurd is) met een Nederlandse maatschappij gebeurd doet iedereen of zijn neus bloed en stapt vervolgens gewoon lekker bij die maatschappij in het vliegtuig.
Dat is hypocriet.
Vind je het gek? Stel dat een terrorist deze wil kapen om in de euromast oid te boren, dan heb je grote kans dat ie de euromast nog niet eens haalt!
Ruim voor het doel zal het al naar beneden gekomen zijn!
"Het gaat erom dat alle vliegtuigen problemen kunnen krijgen en dat ook zeker wel eens hebben.
Je merkt alleen dat de Nederlanders opeens niet meer met Onur durven te vliegen, omdat het een Turkse maatschappij is.
Wanneer dit (wat in het verleden ook meerdere malen gebeurd is) met een Nederlandse maatschappij gebeurd doet iedereen of zijn neus bloed en stapt vervolgens gewoon lekker bij die maatschappij in het vliegtuig.
Dat is hypocriet."
Ik wil echt niet lullig doen, maar volgens mij heb jij:
Óf niet de kennis van alle feiten rondom het recente Onur air verhaal.
Óf het hele verhaal niet begrepen...
Een piloot die met een motor terug wil vliegen waarbij even geleden de vlammen nog uitsloegen en waarvan de IVW zegt: "..deze motor had niet gerepareerd maar totaal VERVANGEN moeten worden.."
Denk ik maar een ding: Dit is niet veilig!
Wat een kletskoek .Heeft de bel horen luiden maar is vergeten waar de klepel is!! Elal is nooit gekaapt alleen neer gestort in een druk bewoonde wijk.En reken maar dat het door werkt onder de mensen.Het was een vracht vliegtuig.Maar het gaat over andere die regelmatig wat aan is en daardoor onveilig.En iedereen wil veilig weg,ik ook .Laten we hopen dat het veilig blijft en dat iedereen er zich aanhoud elke maatschappij!!!!!
Wat een onzin : "Je merkt alleen dat de Nederlanders opeens niet meer met Onur durven te vliegen, omdat het een Turkse maatschappij is. Wanneer dit (wat in het verleden ook meerdere malen gebeurd is) met een Nederlandse maatschappij gebeurd doet iedereen of zijn neus bloed en stapt vervolgens gewoon lekker bij die maatschappij in het vliegtuig. Dat is hypocriet."
Wat een onzin, iedereen wil gewoon veilig vliegen, turkse maatschappij, nederlandse maatschappij, dat maakt niet uit, als het maar voldoet aan de maatstaven. [/quote]