LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onur Air
Re: Onur Air
Trouwens wie gaat er hier nu zeuren over een mail die beantwoord moet worden?
Alle organisaties krijgen op dit moment duizenden mails binnen van mensen die nog moeten vertrekken. ALS je antwoord krijgt zal dat zeker nog dagen kunnen duren.
Logisch toch?
Alle organisaties krijgen op dit moment duizenden mails binnen van mensen die nog moeten vertrekken. ALS je antwoord krijgt zal dat zeker nog dagen kunnen duren.
Logisch toch?
Re: Onur Air
Ik denk dat transavia en martin air ook goede opgeleide piloten hebben gast.En niet alleen de klm en die andere.En ik mag toch wel verwachten dat die maatschappijen onder goede controle staan ??U noemt er 2 en ik doe er nog 2 bij.Je kan niet alles voor wezen.En we hebben pas 1 vliegtuig in een druk bevolkte wijk gehad.Even afkloppen
Dat was de El-al.Maar dat is bekend.En het vervoer in de lucht is druk toegenomen.Daar is toen een uitzending over geweest.We moeten veiligheid eisen met ons allen.Dat is eenpunt!!Alleen hoe.??Dat is punt 2
Dan de uitvoering,tot slot is dit punt 3.
Dat was de El-al.Maar dat is bekend.En het vervoer in de lucht is druk toegenomen.Daar is toen een uitzending over geweest.We moeten veiligheid eisen met ons allen.Dat is eenpunt!!Alleen hoe.??Dat is punt 2
Dan de uitvoering,tot slot is dit punt 3.
Re: Onur Air
Nee, je kunt niet verwachten dat alles goed gecontroleerd wordt. Dat geeft Verkeer en Waterstaat zelf toe. ALLE, ik herhaal ALLE Turkse maatschappijen maken er een zootje van. Zie hieronder de bevindingen:
Is het veilig vliegen met Turkse chartermaatschappijnen?
Turkse luchtvaartmaatschappijen staan onder toezicht van de Turkse luchtvaartautoriteiten die erop toezien dat hun luchtvaartmaatschappijen voldoen aan internationale (veiligheids)eisen. Zo lang aan deze maatschappijen toestemming wordt gegeven om te vliegen, mag u ervan uitgaan dat zij voldoen aan de internationale (veiligheids)bepalingen. Op grond van internationale afspraken accepteren landen in principe de bevindingen van de (nationale) toezichthoudende luchtvaartautoriteiten. Dit principe is nodig om internationale luchtvaart überhaupt mogelijk te maken. Echter, bij twijfel aan de veiligheid van het vliegtuig kan de luchtvaartautoriteit van het land waar het vliegtuig zich op dat moment bevindt een inspectie uitvoeren.
Doordat bij een aantal Turkse luchtvaartmaatschappijen (waaronder Onur Air, Fly Air) tijdens routine-inspecties regelmatig technische gebreken aan het vliegtuig worden geconstateerd en er bovendien nogal eens sprake is van afwijkende vliegprocedures, foutieve gewichtverdelingen en administratieve onvolkomenheden, heeft de Inspectie Verkeer en Waterstaat deze maatschappijen onder verscherpt toezicht geplaatst.
Dat betekent dat door middel van onaangekondigde platforminspecties wordt gecontroleerd of het vliegtuig op de gecontroleerde punten aan de eisen voldoet. De frequentie van deze inspecties ligt bij verscherpt toezicht hoger dan voor maatschappijen die niet onder verscherpt toezicht staan.
Tot dusverre voldoen de betrokken vliegtuigen van Fly Air nog wel aan de (minimum) internationale veiligheidseisen, maar het niveau ligt - vergeleken met andere luchtvaartmaatschappijen - laag. Uitgedrukt in een rapportcijfer komt de betreffende maatschappij met een zes-min uit de bus. De landingsrechten van Onur Air zijn naar aanleiding van een nieuw incident ingetrokken. Dit vliegverbod geldt vooralsnog tot 12 juni 2005. De inspectieresultaten van de overige tien Turkse luchtvaartmaatschappijen hebben geen aanleiding gegeven tot verscherpt toezicht.
Is het veilig vliegen met Turkse chartermaatschappijnen?
Turkse luchtvaartmaatschappijen staan onder toezicht van de Turkse luchtvaartautoriteiten die erop toezien dat hun luchtvaartmaatschappijen voldoen aan internationale (veiligheids)eisen. Zo lang aan deze maatschappijen toestemming wordt gegeven om te vliegen, mag u ervan uitgaan dat zij voldoen aan de internationale (veiligheids)bepalingen. Op grond van internationale afspraken accepteren landen in principe de bevindingen van de (nationale) toezichthoudende luchtvaartautoriteiten. Dit principe is nodig om internationale luchtvaart überhaupt mogelijk te maken. Echter, bij twijfel aan de veiligheid van het vliegtuig kan de luchtvaartautoriteit van het land waar het vliegtuig zich op dat moment bevindt een inspectie uitvoeren.
Doordat bij een aantal Turkse luchtvaartmaatschappijen (waaronder Onur Air, Fly Air) tijdens routine-inspecties regelmatig technische gebreken aan het vliegtuig worden geconstateerd en er bovendien nogal eens sprake is van afwijkende vliegprocedures, foutieve gewichtverdelingen en administratieve onvolkomenheden, heeft de Inspectie Verkeer en Waterstaat deze maatschappijen onder verscherpt toezicht geplaatst.
Dat betekent dat door middel van onaangekondigde platforminspecties wordt gecontroleerd of het vliegtuig op de gecontroleerde punten aan de eisen voldoet. De frequentie van deze inspecties ligt bij verscherpt toezicht hoger dan voor maatschappijen die niet onder verscherpt toezicht staan.
Tot dusverre voldoen de betrokken vliegtuigen van Fly Air nog wel aan de (minimum) internationale veiligheidseisen, maar het niveau ligt - vergeleken met andere luchtvaartmaatschappijen - laag. Uitgedrukt in een rapportcijfer komt de betreffende maatschappij met een zes-min uit de bus. De landingsrechten van Onur Air zijn naar aanleiding van een nieuw incident ingetrokken. Dit vliegverbod geldt vooralsnog tot 12 juni 2005. De inspectieresultaten van de overige tien Turkse luchtvaartmaatschappijen hebben geen aanleiding gegeven tot verscherpt toezicht.
Re: Onur Air
Ik heb een keer of 9 met turkse maatschappijen gevlogen en nooit problemen gehad...
Een keer met Transavia gevlogen en ik moet zeggen dat dat een stuk minder was.
Dus leg mij dan maar eens uit hoe jij er bij komt dat Turkse maatschappijen er een zooitje van maken...
Een keer met Transavia gevlogen en ik moet zeggen dat dat een stuk minder was.
Dus leg mij dan maar eens uit hoe jij er bij komt dat Turkse maatschappijen er een zooitje van maken...
Re: Onur Air
Dan zou die ingezet kunnen worden om de mensen naar turkije te vervoeren en weer terug.Bedankt voor je helderheid.Maar ergens is het om te huilenbar en bar slecht gesteld in de vliegwereld.
Re: Onur Air
ik heb meer vertrouwen in de luchtvaartinspectie dan in lieden die menen dat als ze 9 keer gevlogen hebben tevens kunnen concluderen dat de techniek van de betrokken toestellen perfect was. hoe was het ook weer....voorkomen is beter als genezen
Re: Onur Air
Dat zeg IK niet, dat zeg de luchtvaartinspectie die ook bovengenoemd stukje publiceren.Dus leg mij dan maar eens uit hoe jij er bij komt dat Turkse maatschappijen er een zooitje van maken...
Deze hebben het duidelijk over ALLE Turkse luchtvaartmaatschappijen.
Mag ik u dus vragen waar u op beoordeeld of een mij. goed of slecht is? Controleert u de diploma's van de piloten? Vraagt u naar hun vluchturen van de laatste drie weken? Kijkt u de onderhoudsrapporten in? Of....beoordeelt u dat aan de glimlach van de stewardess?
Re: Onur Air
Een stewardes hoeft van mij niet te glimlachen...
Weet niet of je wel eens in een vliegtuig hebt gezeten, hoor, maar je merkt heel snel of het goed zit, ja of nee.
Ik vraag enkel aan jou waarom jij het nodig vind om te plaatsen dat alle turkse maatschappijen er een zooitje van maken, terwijl je zelf blijkbaar geen ervaring hebt met turkse maatschappijen?
Weet niet of je wel eens in een vliegtuig hebt gezeten, hoor, maar je merkt heel snel of het goed zit, ja of nee.
Ik vraag enkel aan jou waarom jij het nodig vind om te plaatsen dat alle turkse maatschappijen er een zooitje van maken, terwijl je zelf blijkbaar geen ervaring hebt met turkse maatschappijen?
Re: Onur Air
Inspectie verzwijgt vliegtuigincidenten
SCHIPHOL - De meeste veiligheidsincidenten met Nederlandse vliegtuigen blijven geheim. De Inspectie Verkeer en Waterstaat verstrekt geen informatie meer over gebeurtenissen als motorstoringen, vogelbotsingen en brandmeldingen. Op jaarbasis melden Nederlandse luchtvaartmaatschappijen honderden van dergelijke voorvallen.
Een beschrijving van minder ernstige veiligheidsincidenten was tot 2003 te vinden op de website van de inspectie. Deze gegevens zijn niet meer openbaar. Volgens de inspectie worden de meldingen de laatste tijd vertrouwelijk behandeld als uitvloeisel van een nieuwe EU-richtlijn, die vliegmaatschappijen geheimhouding belooft.
Over de veiligheid van enkele buitenlandse prijsvechters is twijfel ontstaan na incidenten met Onur Air, waaronder een motorstoring en een afgebroken start. Een meerderheid van de Tweede Kamer pleit zelfs voor een vliegverbod. Maar ook Nederlandse toestellen kampen soms met technische storingen en andere onregelmatigheden.
In 2002 - het laatste jaar met openbare gegevens - werden ruim vijfhonderd incidenten gemeld, waaronder veertig vogelaanvaringen. Verder werden blikseminslagen, hevige turbulenties en brandjes in de vliegtuigkeuken gerapporteerd. Een passagier ontdekte tijdens de vlucht dat een dop van een brandstoftank ontbrak. Een toestel kampte na de landing met haperende remmen.
SCHIPHOL - De meeste veiligheidsincidenten met Nederlandse vliegtuigen blijven geheim. De Inspectie Verkeer en Waterstaat verstrekt geen informatie meer over gebeurtenissen als motorstoringen, vogelbotsingen en brandmeldingen. Op jaarbasis melden Nederlandse luchtvaartmaatschappijen honderden van dergelijke voorvallen.
Een beschrijving van minder ernstige veiligheidsincidenten was tot 2003 te vinden op de website van de inspectie. Deze gegevens zijn niet meer openbaar. Volgens de inspectie worden de meldingen de laatste tijd vertrouwelijk behandeld als uitvloeisel van een nieuwe EU-richtlijn, die vliegmaatschappijen geheimhouding belooft.
Over de veiligheid van enkele buitenlandse prijsvechters is twijfel ontstaan na incidenten met Onur Air, waaronder een motorstoring en een afgebroken start. Een meerderheid van de Tweede Kamer pleit zelfs voor een vliegverbod. Maar ook Nederlandse toestellen kampen soms met technische storingen en andere onregelmatigheden.
In 2002 - het laatste jaar met openbare gegevens - werden ruim vijfhonderd incidenten gemeld, waaronder veertig vogelaanvaringen. Verder werden blikseminslagen, hevige turbulenties en brandjes in de vliegtuigkeuken gerapporteerd. Een passagier ontdekte tijdens de vlucht dat een dop van een brandstoftank ontbrak. Een toestel kampte na de landing met haperende remmen.
Re: Onur Air
Het is toch te gek voor woorden dat er een doofpot gaat bestaan op onze maatschappij,om geheimhouding over dat soort zaken. Dan weet je helemaal niet meer wat veilig is!!En recht op veiligheid voor passagiers,waar is die dan gebleven ???Ik hou mijn hart vast voor dit soort zaken.Nog even en ik ga niet eer vliegen als we zo behandeld worden !!!Passagiers die toevallig ontdekken dat de tankdop er niet op zit.Ik vind het zeer ernstig !!!!!!!!!!
Re: Onur Air
Ongelooflijk dat zelfs gerenomeerde maatschappijen als Tui, Bex, OAD enz. met Onur Air vliegen!!!!
Niet te geloven dat men DIT risico neemt!!
Niet te geloven dat men DIT risico neemt!!
Re: Onur Air
Halloooooooooooooooooo, wakker worden!!!
Dit soort dingen gebeuren dus ook met Nederlandse maatschappijen, alleen worden de gevallen met Nederlandse maatschappijen in de doofpot gestopt!
Mag niemand wat van weten....
Een aantal jaren geleden heeft de KLM een vliegverbod gehad op Amerika, omdat de toestellen niet betrouwbaar waren!
Dit soort dingen gebeuren dus ook met Nederlandse maatschappijen, alleen worden de gevallen met Nederlandse maatschappijen in de doofpot gestopt!
Mag niemand wat van weten....
Een aantal jaren geleden heeft de KLM een vliegverbod gehad op Amerika, omdat de toestellen niet betrouwbaar waren!
Re: Onur Air
We moeten os niet zo op de borst kloppen over onze toestellen.En maar wijzen naar anderen.Terwijl er over onze vliegtuigen een doofpot is ingesteld.Wat een zooitje!!Steek eerst de hand in eigen boezem,want ik vind dat we er niet gekleurd opstaan met deze houding!!!Ik zou zeggen ga je diep schamen minister van verkeer en waterstaat.Vooral over deze doofpot affeire
Re: Onur Air
Er zijn nog wel ergere doofpot affaires in nederland!
Laten ze daar eerst maar eens iets aan doen!
Laten ze daar eerst maar eens iets aan doen!
Re: Onur Air
en wat nu????????/
onze koffers staan al klaar!!!!!
wij zouden zaterdagochtend vliegen naar bodrum.
Ik heb contact gehad met de touroperator CNN-tours.
Die is nu in vergadering en doen er alles aan om nog een andere vlucht te regelen.
Ik zou vandaag nog bericht krijgen.
We wachten af.
To be continued....................
oh ja cnntours is niet anvr aangesloten .
onze koffers staan al klaar!!!!!
wij zouden zaterdagochtend vliegen naar bodrum.
Ik heb contact gehad met de touroperator CNN-tours.
Die is nu in vergadering en doen er alles aan om nog een andere vlucht te regelen.
Ik zou vandaag nog bericht krijgen.
We wachten af.
To be continued....................
oh ja cnntours is niet anvr aangesloten .
Re: Onur Air
blikseminslagen zijn doorgaans geen probleem, daar een vliegtuig hetzelfde principe heeft als een auto: kooi van Faraday principe.
De instrumenten aan boord reageren hier heel licht dan wel helemaal niet op.
En als de instrumenten wel reageren dan heeft dit geen schadelijke gevolgen voor de uitvoering van de vlucht.
De instrumenten aan boord reageren hier heel licht dan wel helemaal niet op.
En als de instrumenten wel reageren dan heeft dit geen schadelijke gevolgen voor de uitvoering van de vlucht.
Re: Onur Air
en de rest lees je voor het gemak maar even niet...
Zoals een tankdop die maar even vergeten is, remmen die niet blijken te werken....
Is natuurlijk ook allemaal normaal en moet je niet over vallen...
Zoals een tankdop die maar even vergeten is, remmen die niet blijken te werken....
Is natuurlijk ook allemaal normaal en moet je niet over vallen...
Re: Onur Air
Mijn hemel, ik zeg alleen dat een blikseminslag geen invloed hoeft te hebben op een vluchtuitvoering.Is natuurlijk ook allemaal normaal en moet je niet over vallen...
Ik zeg alleen dat dat niet slecht hoeft te zijn.
Hoor je mij dan het vergeten van een tankdop dan goed praten? Want dat kan ik nergens terug vinden.
Re: Onur Air
Ik weet niet wie de reisorganisator is, maar als het oad is, die zijn drukdoende bezig om vervangend vervoer te regelen. Zij houden
de mensen op de hoogte via hun eigen site www.oad.nl.
Daarnaast kontakt opnemen met je reisbureau, zij moeten je verder helpen aan informatie.
Succes, ik zal voor je duimen dat je zaterdag normaal vertrekt, wat als je bij een anvr aangesloten reisorganisatie hebt geboekt wel de bedoeling zou moeten zijn.
Wij vertrekken de 24e, dus hebben nog even!
Groetjes, Monique
de mensen op de hoogte via hun eigen site www.oad.nl.
Daarnaast kontakt opnemen met je reisbureau, zij moeten je verder helpen aan informatie.
Succes, ik zal voor je duimen dat je zaterdag normaal vertrekt, wat als je bij een anvr aangesloten reisorganisatie hebt geboekt wel de bedoeling zou moeten zijn.
Wij vertrekken de 24e, dus hebben nog even!
Groetjes, Monique