LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onur Air

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: Onur Air

Ongelezen bericht door Gast »

Mijn hemel, ik zeg alleen dat een blikseminslag geen invloed hoeft te hebben op een vluchtuitvoering.
Ik zeg alleen dat dat niet slecht hoeft te zijn.

Hoor je mij dan het vergeten van een tankdop dan goed praten? Want dat kan ik nergens terug vinden.
Ik vind het alleen maar vreemd dat je alleend e blikseminslag er tussenuit pikt.
En bij de rest de doofpottactiek kiest, net als de overheid.

Een vogelaanvaring heeft meestal ook geen invloed (zal de vogel echter anders over denken :lol: ) en een vliegtuigkeukenbrandje merk je 9 van de 10 keer ook niet..., hebben ze zo gedooft...

De haperende remmen zal je echter zeer zeker wel merken en om een vliegtuig nu zonder tankdop de lucht in te laten gaan lijkt me ook niet echt gezond.

Gast

Monique als je goed leest weet je ook dat cnntours niet is aangesoten
bij anvr.Dan gaat het iets anders als dat je wel aangesoten bent bij de anvr. veel pleziernog.

Monique1973

Ongelezen bericht door Monique1973 »

Soms ben ik nog verbaasd dat mensen boeken bij een bureau wat niet aangesloten is bij de ANVR. Gelukkig hebben wij dat wel gedaan en ik hoop dat vele van ons dit hebben gedaan.

Groetjes, Monique
ps. ik had het inderdaad over het hoofd gezien.

Gast

@ gast van 15.56:

jij ziet achter iedere boom een moordenaar, of niet?
De andere gast gaf gewoon aan dat een blikseminslag geen effectieve schade veroorzaakt.
Om nu te zeggen dat hij of zij de rest in de doofpot stopt vind ik nogal erg overtrokken. :shock:

Gast

Ik niet!
Er gebeurt iets met een vliegtuig van een turkse maatschappij en niemand durft er meer mee te vliegen, terwijl men niet eens op de hoogte is van wat er allemaal wel niet fout gaat bij Nederlandse maatscahppijen.
Wanneer er dan 1 of andere onbenul een stukkie over blikseminslag eruit vist en dan gaat zeggen dat dat geen invloed heeft steek je dus je kop in het zand.
Dit struisvogelgedrag komt overal in Nederland voor zolang het betrekking heeft op Nederlandse bedrijven.
Gebeuren er dan echter iets met een buitenlans bedrijf dan weten de nederlanders niet hoe snel ze er bovenop moeten duiken en moeten vertellen hoe slecht de buitenlanders het allemaal wel niet doen.
Triest, zeer triest!

Gast

Dit struisvogelgedrag komt overal in Nederland voor zolang het betrekking heeft op Nederlandse bedrijven.
Beetje grote muil om iemand anders een stuk onbenul te betitelen.

Ga lekker naar België, misschien ben je daar meer op je plaats.
Daar vliegen ze met de registratie OO.

Rest our case
Mafkees

Gast

Nu meneer mafkees, ik begrijp dat de waarheid hard is voor u.
Geef mijn trouwens 1 goede reden om naar Belgie te verhuizen, er maar even van uitgaande dat ik daar nog niet woon...

Gast

Als je het in z;n geheel had gelezen daar stond ook in dat er niets meer naar buiten mag gebracht worden van de instanties over gebreken van vliegtuigen.Dus word het in de doofpot gestopt wat er mis is met de vliegtuigen.Dat word weggemoffeld voor de passagiers die veilig willen vliegen.En ook recht hebben op veiligheid.Wel over andere vliegtuigen de ellende openbaar maken maar voor de eigen maatschappij gaat er een slot op en mag niet bekend worden.Daar gaat het om en niet dat je achter elke boom iets moet verwachten. Dit wil ik toch even gezegd hebben.Dus eerst goed lezen .Ik ben daardoor vreselijk van onderste boven van die manier van omgaan met veiligheid betreffende assagiers in toestellen.!!!!!!!!!!

Gast

hehe, eindelijk iemand die het begrijpt!
Bravo, er zijn dus toch nog slimme mensen :lol:

Gast

Dat is dan tweemaal en ik ben heel goed wakker!!!! :D :!:

Gast

:?:

Gast

Maar d'r zitten hier ook gasten de boel op te naaien, Als je ook maar iets over Turkije zegt, heb je gelijk de poppen aan het dansen.

Al is het nog zo bewezen slecht, (kijk vorig jaar naar dat ALL.Incl. Hotel bij radar), dan zeggen ze nog dat het heel goed is. Zo ook nu met Onur Air! Ze zijn op dit moment gewoon SLECHT en daarom gaat veiligheid NU voor. En zo hoort het ook!

leeuw

Ongelezen bericht door leeuw »

Eindelijk krijgen de touroperators hun trekken thuis van de massa.
Mooi moment om eens na te denken over strategie en beleid.
Jammer dat het over de rug van de toerist moet.
Maar de toerist zal zijn les leren en het de reisburo's en touroperators niet meer zo makkelijk maken.
Grote winst in kwaliteit van het aangeboden product en de dienstverlening is hopelijk het resultaat.
Correspondeer al jaren, tevergeefs met TUI, over het willens en wetens contracteren van deze en andere dubieuze vliegers.

De bal ligt bij de touroperators, schieten ze raak of over?

Gast

Geplaatst op 12 Mei 2005 16:40 door Gast

--------------------------------------------------------------------------------

Maar d'r zitten hier ook gasten de boel op te naaien, Als je ook maar iets over Turkije zegt, heb je gelijk de poppen aan het dansen.

Al is het nog zo bewezen slecht, (kijk vorig jaar naar dat ALL.Incl. Hotel bij radar), dan zeggen ze nog dat het heel goed is. Zo ook nu met Onur Air! Ze zijn op dit moment gewoon SLECHT en daarom gaat veiligheid NU voor. En zo hoort het ook!
groot gelijk vergeet er ook wel bij te zeggen er ook personen zijn die het omgekeerde doen.
toch hun stuk hallen dat het slecht is.
De waarheid ligt meestal ergens in het midden tussen de horror verhalen en de sprookjes.

Gast

Bullsh*t, het gaat om het feit dat er hier personen zijn (zoals jij waarschijnlijk) die in sprookjes geloven.
Alles uit het buitenland is zeer slecht.
Alleen in Nederland is alles goed.
Wanneer je dan met de feiten komt dat de vliegtuigen van de Nederlandse maatschappijen net zo slecht zijn, maar dat dat in de doofpot wordt gestopt dan zou je ineens pro-Turkije zijn en niks slechts er over willen horen?
Dat is de grootste onzin die er bestaat.
Nederlanders willen alleen niet zien dat het in Nederland net zo gevaarlijk is en dat Nederlandse bedrijven net zo veel risico's met zich meedragen.
Dat is dus struisvogelgedrag.

figaro

Ongelezen bericht door figaro »

CNN-tours is niet anvr aangesloten maar wel sgr en calamiteitenfonds.Ik lheb begin deze week nog contact met hen gehad met de vraag wat er zou gebeuren als onurair niet meer in Nederland mocht vliegen.
Zij zeiden dat ze dan zouden proberen een andere vlucht te regelen.
Als dit niet lukte zouden weons geld terug krijgen.
Daar vertouw ik dan maar op, het is al zuur genoeg dat het 2 dagen van te voren gecanceld wordt.

toneburst

Ongelezen bericht door toneburst »

Hi,

touroperators staan hier niet ter discussie, maar wel de veiligheid van de reizigers. In Europa bestaan wetten die heel duidelijk aangeven hoe je dient om te gaan met luchtvaartuigen (JAR/EASA). Als je niet voldoet aan deze wetten (die voornamelijk aangeven hoe het onderhoud aan de vliegtuigen dient te gebeuren) mag je NIET in Europa vliegen, laat staan aan de grond komen. Vergelijk het met de RDW-keuring van een auto: geen keuring is niet rijden!
Als je toevallig in een taxi stapt die (af fabriek) geen remmen heeft en daardoor geen RDW keuring en die halverwege de rit door de politie wordt onderschept mag je verder lopen.
Moet je daar boos over worden?

Jos

figaro

Ongelezen bericht door figaro »

ik ben niet boos!!!!!!!!!

wel erg teleurgesteld...............

Monique1973

Ongelezen bericht door Monique1973 »

voor degene die met Oad op vakantie gaan de komende dagen.
Er is vervangend vervoer geregeld voor vrijdag, zaterdag en zondag voor
mensen die terug komen van vakantie of nog moeten.

Gast

ik zou graag willen weten welke maatschappijen het vervangend vervoer gaan uitvoeren. Transavia en Martinair hebben erg weinig capaciteit over.

Gesloten